Τα καταστήματα έως 400 τ.μ., η Κρήτη και τα αλκοολούχα ποτά είναι οι μεγάλοι κερδισμένοι της κατανάλωσης την περασμένη χρονιά.
Από τα στοιχεία που ανακοίνωσε χθες η Circana, οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ το ενδεκάμηνο Ιανουαρίου – Νοεμβρίου, αυξήθηκαν 3,1% ξεπερνώντας τα 10,876 δισ. ευρώ, -δηλαδή 328 εκατ. ευρώ περισσότερες από το αντίστοιχο ενδεκάμηνο του 2023- η κατανάλωση σημείωσε αύξηση 3,2%, ενώ οι τιμές ανά τεμάχιο υποχώρησαν οριακά κατά 0,1%.
Η αύξηση κατά 328 εκατ. ευρώ στην κατανάλωση στο ενδεκάμηνο, προήλθε αποκλειστικά και μόνο από τις πωλήσεις των τροφίμων η αξία των οποίων σημείωσε άνοδο 4,1% στα 8,9 δισ. ευρώ, ο όγκος ενισχύθηκε 3,3% και οι τιμές αυξήθηκαν 0,8%. Από την άλλη πλευρά, στα προϊόντα προσωπικής υγιεινής και φροντίδας και στα καθαριστικά, οι πωλήσεις σε αξία μειώθηκαν 0,5% και 0,4%, λόγω των έντονων προωθητικών ενεργειών.
Εξαιτίας αυτής της τιμολογιακής πολιτικής και των προωθητικών ενεργειών η κατανάλωση σε αυτές τις δύο κατηγορίες αυξήθηκε σε όγκο 3,4% και 1,9% αντίστοιχα, οι τιμές μειώθηκαν κατά 3,8% και 2,2% και το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας δεν καταγράφει άνοδο. Αντιθέτως, στα προϊόντα προσωπικής υγιεινής υποχώρησε στο 20% από 20,8% και στα καθαριστικά στο 25,7% από 25,8%.
Αυτό δεν ισχύει στην περίπτωση των τροφίμων. Εκεί το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας αυξήθηκε στο 27,4% από 26,7% το αντίστοιχο διάστημα έναν χρόνο πριν, με αποτέλεσμα το συνολικό μερίδιο των PL να διαμορφωθεί στο 26,7% από 26,3%.
Ποια προϊόντα όμως κατέγραψαν τη μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση του όγκου πωλήσεων τους;
Πρωταθλητές, με βάση τα στοιχεία της Circana, σε επίπεδο ενδεκαμήνου ήταν:
- Τα αλκοολούχα ποτά (+6,6%),
- τα αναψυκτικά (+5,4%),
- τα γαλακτοκομικά (+6,8%),
- τα κατεψυγμένα τρόφιμα (+5,4%), και
- τα προϊόντα προσωπικής υγιεινής και φροντίδας (+4,5%).
Σε ό,τι αφορά τα καταστήματα που προτιμούν οι καταναλωτές, με βάση τα στοιχεία της Circana, οι πωλήσεις στα μικρά σημεία πώλησης με επιφάνεια έως 400 τ.μ. αυξήθηκαν κατά 5,9%. Οι πωλήσεις των υπερμάρκετ ενισχύθηκαν κατά 4%, κατά 3% ο τζίρος των καταστημάτων από 1.000-2.500 τ.μ. και μόλις 1,9% ήταν η ανάπτυξη των πωλήσεων στα καταστήματα από 400-1.000 τ.μ.
Ενώ οι γεωγραφικές περιοχές όπου σημειώθηκε η μεγαλύτερη ανάπτυξη πωλήσεων ήταν η Κρήτη με αύξηση 5,8%, η Βόρεια Ελλάδα (+4,6%), η Πελοπόννησος (+3,7%), η Θεσσαλονίκη (+3%) και ακολουθούν η Κεντρική Ελλάδα και η Αττική με αύξηση πωλήσεων 2,4%.