Την εκτίμηση ότι “υπάρχει τρόπος να γίνουν όλα μαζί”, δηλαδή η κρίσιμη για την ενεργειακή επάρκεια της Κρήτης ηλεκτρική διασύνδεση με την Αττική αλλά και η σύνδεση Ελλάδας – Κύπρου έκανε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κ. Χατζηδάκης.
Από το βήμα του «Economist» τόνισε ότι “στηρίζουμε την Κρήτη 1 και Κρήτη 2”, δηλαδή τη μεγάλη και τη μικρή διασύνδεση με Αττική και Πελοπόννησο, αντίστοιχα, σημειώνοντας ότι “για εμάς είναι επείγον θέμα να κλείσει το ζήτημα Κρήτη – Αθήνα”, ενώ παράλληλα ανέφερε ότι “προφανώς θα θέλαμε υποθαλάσσια σύνδεση της Ελλάδας με την Κύπρο, δεν υπάρχει καμία αμφιβολία”… Κατέληξε ότι υπάρχει τρόπος να γίνουν όλα μαζί, υπογραμμίζοντας την ανάγκη από πολλές πλευρές να προχωρήσει το project στην Κρήτη.
Παράλληλα, ο υπουργός ανακοίνωσε ότι την ερχόμενη εβδομάδα (24-25 Ιουλίου) θα μεταβεί στο Κάιρο για την επερχόμενη σύνοδο του Καΐρου και τη μετεξέλιξη του Φόρουμ Φυσικού Αερίου Ανατολικής Μεσογείου (East Med Gas Forum) σε διεθνή οργανισμό (συμμετέχουν ακόμη Ιταλία, Κύπρος, Ισραήλ, Αίγυπτος, Παλαιστινιακή Αρχή).
Τα θέματα αυτά συζήτησε ο Κ. Χατζηδάκης στο περιθώριο του συνεδρίου με τον Κύπριο ομόλογό του Γ. Λακκοτρύπη. Επίσης συζητήθηκαν οι προκλήσεις της Τουρκίας στην ΑΟΖ της Κύπρου.
Νωρίτερα στο συνέδριο ο κ. Λακκοτρύπης σημείωσε ότι το επιθυμητό θα ήταν να γίνει η Τουρκία μέρος της λύσης και όχι του προβλήματος, ωστόσο στόχος της είναι η δημιουργία αναταραχής ώστε να εμποδίσει τις εταιρείες να εργαστούν.
Ο αγωγός ΤΑΡ
Εξάλλου, εντός των επομένων μηνών αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία ο αγωγός ΤΑΡ, αφού ήδη έχουν ολοκληρωθεί κατά 90% οι εργασίες στις τρεις χώρες φιλοξενίας (Ελλάδα, Αλβανία, Ιταλία). Στην Ελλάδα έχει ολοκληρωθεί το 80% περίπου των εργασιών, με τα 550 χλμ. να έχουν σχεδόν καλυφθεί.
Η διευθύντρια του ΤΑΡ στην Ελλάδα Κ. Παπαλεξανδρή μιλώντας στον «Economist» αναφέρθηκε στα επιτεύγματα της τελευταίας τριετίας κατασκευής του αγωγού (40 εκατομμύρια ανθρωποώρες, 120 εκατ. χιλιόμετρα οδήγησης χωρίς κανένα σοβαρό ατύχημα, 1,5 δισ ευρώ εισροές στην ελληνική οικονομία κ.τ.λ.), ενώ αναφέρθηκε στην προοπτική επαύξησης της μεταφορικής ικανότητας του αγωγού, που εξετάζεται στο πλαίσιο market test (ξεκίνησε την 1η Ιουλίου).