Τρομερή εντύπωση προκαλεί το γεγονός πως από τους 16 βουλευτές που εκλέγονται στην Κρήτη (8 στο Ηράκλειο, 4 στα Χανιά, και από 2 στο Ρέθυμνο και στο Λασίθι) ΚΑΝΕΙΣ δεν συμμετέχει στην επιτροπή Οδικής Ασφάλειας της Βουλής που ξεκίνησε στις 29 Αυγούστου τις εργασίες της (οι βουλευτές της Κρήτης ανήκουν επτά (7) στη Ν. Δημοκρατία, έξι (6) στο ΣΥΡΙΖΑ και από ένας στο ΚΙΝΑΛ, στο ΚΚΕ και στο ΜΕΡΑ 25)
Το ίδιο δυστυχώς είχε γίνει και την προηγούμενη τετραετία!
Προχωράμε έτσι αισίως στο να συμπληρωθεί μια οκταετία (τουλάχιστον) που η Κρήτη να μην εκπροσωπείται από βουλευτή της σ αυτή την ιδιαίτερης σημασίας επιτροπή.
Που άραγε θα συζητηθούν και από ποιούς τα ιδιαίτερα προβλήματα που αφορούν την οδική ασφάλεια στην Κρήτη; Πως θα προκύψουν θετικά αποτελέσματα όταν η λύση των προβλημάτων ανατίθεται στους άλλους;
Ο Πανελλαδικός Σύλλογος SOS Τροχαία Εγκλήματα με ανακοίνωσή του επισημαίνει τα εξής:
Είναι πλέον και στατιστικά αποδεδειγμένο αυτό που εμπειρικά αντιλαμβανόμασταν, ότι η Κρήτη βρίσκεται στην πρώτη θέση των τροχαίων συμβάντων στη χώρα μας.
Η έξαρση των τροχαίων συγκρούσεων με μεγάλο αριθμό θυμάτων, νεκρών και τραυματιών που παρατηρείται φέτος στην Κρήτη οδήγησε την κυβέρνηση στην εξαγγελία “εκτάκτων μέτρων” κυρίως αύξησης της αστυνομικής επιτήρησης στο οδικό δίκτυο.
Τα αποτελέσματα έδειξαν μια, αναμενόμενη για όσους δεν πιστεύουν ότι τα τροχαία πέφτουν από τον ουρανό, μεγάλη παραβατικότητα σε σχέση με τις διατάξεις του ΚΟΚ, ιδιαίτερα αυτές που αφορούν στην ταχύτητα, τη χρήση αλκοόλ κα. Το κατά πόσον τα μέτρα που λήφθηκαν θα προκαλέσουν ανάσχεση του ανοδικού κύματος των τροχαίων συγκρούσεων και ακόμα περισσότερο ένα σοβαρό περιορισμό τους, αυτό είναι κάτι που θα διαπιστωθεί αρκετά αργότερα.
Προς το παρόν καθημερινά το ολόκληρο το νησί ζει με την αγωνία της αναγγελίας του επόμενου συμβάντος.
Ολόκληρο;
Πριν λίγες ημέρες έγινε γνωστή η σύνθεση της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας της Βουλής για την νέα κοινοβουλευτική περίοδο που ξεκίνησε μετά τις τελευταίες εκλογές. Η επιτροπή αυτή είναι διακομματική, με πρόεδρο τον κ. Χρήστο Κέλλα και αποτελείται από 19 μέλη. Συμμετέχουν (αναλογικά) δέκα (10) βουλευτές από τη Νέα Δημοκρατία, πέντε (5) βουλευτές από το ΣΥΡΙΖΑ, και από ένας βουλευτής από το ΚΙΝΑΛ, το ΚΚΕ, την Ελλ. Λύση και το ΜΕΡΑ 25. Ήδη στις 29 Αυγούστου η επιτροπή πραγματοποίησε την πρώτη της συνεδρίαση.
Τρομερή εντύπωση προκαλεί το γεγονός πως από τους 16 βουλευτές που εκλέγονται στην Κρήτη (8 στο Ηράκλειο, 4 στα Χανιά, και από 2 στο Ρέθυμνο και στο Λασίθι) ΚΑΝΕΙΣ δεν συμμετέχει στην επιτροπή Οδικής Ασφάλειας (οι βουλευτές της Κρήτης ανήκουν επτά (7) στη Ν. Δημοκρατία, έξι (6) στο ΣΥΡΙΖΑ και από ένας στο ΚΙΝΑΛ, στο ΚΚΕ και στο ΜΕΡΑ 25)
Το ίδιο δυστυχώς είχε γίνει και την προηγούμενη τετραετία!
Προχωράμε έτσι αισίως στο να συμπληρωθεί μια οκταετία (τουλάχιστον) που η Κρήτη να μην εκπροσωπείται από βουλευτή της σ αυτή την ιδιαίτερης σημασίας επιτροπή.
Που άραγε θα συζητηθούν και από ποιούς τα ιδιαίτερα προβλήματα που αφορούν την οδική ασφάλεια στην Κρήτη; Πως θα προκύψουν θετικά αποτελέσματα όταν η λύση των προβλημάτων ανατίθεται στους άλλους;
Είναι προφανές πως η πραγματικότητα αυτή είναι σε πλήρη αντιστοιχία με την τραγική κατάσταση στο επίπεδο οδικής ασφάλειας, σε όλες της τις παραμέτρους, που επικρατεί στην Κρήτη.
Στην διάρκεια της θητείας της προηγούμενης επιτροπής φορείς της Κρήτης κλήθηκαν να εκθέσουν τα προβλήματα της περιοχής του σε βουλευτές άλλων νομών χωρίς να μην υπάρχουν τοπικοί βουλευτές να “εκμεταλλευτούν” την ευκαιρία για να προχωρήσει η συζήτηση στη λήψη μέτρων. Ζήσαμε την πραγματικότητα να συζητιέται το θέμα της οδικής ασφάλειας στα Δωδεκάνησα ή στην Ήπειρο αλλά να μη συζητείται η κατάσταση στην Κρήτη συνολικά ελλείψει τοπικών βουλευτών. Αλλά και στην πρώτη συνεδρίαση της νέας επιτροπής τόσο ο πρόεδρος της κος Κέλλας (βουλευτής Λάρισας) όσο και ο κος Δρίτσας (βουλευτής Πειραιά) και άλλοι βουλευτές έθεσαν το θέμα του ΒΟΑΚ σαν μια από τις προτεραιότητες που πρέπει να εξετάσει η επιτροπή…
Ξέρουμε πως κάποια πράγματα δεν γίνονται με το ζόρι, ωστόσο αν οι τοπικοί βουλευτές δεν υιοθετούν σαν προτεραιότητα τους την ενασχόληση με την Οδική Ασφάλεια τα κόμματα που την αναγνωρίζουν σαν τέτοια θα πρέπει να το επιβάλουν.
Όχι άλλη χαμένη τετραετία.
Χωρίς συμμετοχή στην Επιτροπή Οδικής Ασφάλειας κάθε δήλωση για το θέμα δεν είναι παρά δήλωση εντυπωσιασμού.