8 συνδυασμοί, 8 θέσεις για την καθημερινότητα και το κυκλοφοριακό στο Δήμο Χανίων

Κανένα σχόλιο

Εξαιρετικό ενδιαφέρον παρουσίασε το ντιμπέιτ που πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 7 Μαϊου στην ΝΕΑ Τηλεόραση Κρήτης μεταξύ των υποψήφιων Δημάρχων Χανίων αφού για πρώτη φορά αντιπαρατέθηκαν οι θέσεις των υποψηφίων για μία σειρά ζητήματα που σχετίζονται με τη διακυβέρνηση του Δήμου Χανίων.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσίασαν οι θέσεις των υποψήφιων στα ζητήματα καθημερινότητας και βελτίωσης του κυκλοφοριακού της πόλης.

Ο επικεφαλής της Λαϊκής Συσπείρωσης κ. Βουρλάκης και της “Ανταρσίας στα Χανιά” κ. Ρίζος εστίασαν στα ζητήματα υποχρηματοδότησης και φοροεισπρακτικής πολιτικής των δήμων. Ο μεν κ. Βουρλάκης πρότεινε τη δημιουργία πάρκινγκ έξω από την πόλη ενώ ο κ. Ρίζος πρότεινε τη δωρεάν μετακίνηση των εργαζομένων με τις αστικές μεταφορές για κάποιες ώρες της ημέρας.

"Sponsored links"

Ο κ. Παπαδογιάννης έδωσε βαρύτητα στη χρήση των νέων τεχνολογίων που θα βελτιώσουν την καθημερινότητα των πολιτών ενώ ο κ. Δαμιανάκης στάθηκε στην αναγκαιότητα να προχωρήσει το σχέδιο της περιφερειακής οδού από Βαμβακόπουλο ως Σούδας.

Ο Γρηγόρης Αρχοντάκης στάθηκε στη κατάθεση της Μελέτης Βιώσιμης Κινητικότητας καθώς και στην αναγκαιότητα να καταλήξει το δημοτικό συμβούλιο σε ένα στρατηγικό σχεδιασμό ο οποίος θα είναι δεσμευτικός για όλους ενώ ο κ. Βάμβουκας επισήμανε το έργο της δημοτικής αρχής και σημείωσε ότι ήδη έχουν εξασφαλιστεί πόροι ύψους 5 εκ. ευρώ για τη βελτίωση της καθημερινότητας των πολιτών.

Ο κ. Σαρρής από τηνπλευρά του μίλησε για την αδυναμία προηγούμενων αρχών να εφαρμόσουν Σχέδια και Μελέτες και αναρωτήθηκε αν ρόλο σε αυτό έχει παίξει οι πελατειακές σχέσεις και οι εξαρτήσεις που ευνοούν ελάχιστους επιχειρηματίες εις βάρος των πολλών.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον είχε και η θέση του κ. Σημανδηράκη που σημείωσε την ανάγκη ψηφιοποίησης της λειτουργίας του δήμου αλλά και μίας ολιστικής προσέγγισης στα ζητήματα του κυκλοφοριακού και των δημόσιων χώρων. Επισήμανε επίσης τη σημασία υλοποίησης εκτεταμμένου προγράμματος ώστε να διαμορφωθούν οι σωστές αντιλήψεις στα παιδιά που θα είναι και οι αυριανοί πολίτες του Δήμου.

Πιο αναλυτικά, στο ντιμπέτ της Νέας Τηλεόρασης οι υποψήφιοι Δήμαρχοι Χανίων απάντησαν τα εξής για τα ζητήματα καθημερινότητας και κυκλοφοριακού στον Δήμο Χανίων:

  • Αρχοντάκης Γρηγόρης  – Μαζί για τα Χανιά της Επόμενης Ημέρας: Κυκλοφοριακό περικλείεται σε αυτό που λέμε «βιώσιμη πόλη». Όλοι μας θέλουμε μια πόλη με εκτεταμμένες πεζοδρομήσεις, με δίκτυα ποδηλατόδρομων, όπου πεζός και ανάπηρος θα έχουν εύκολη πρόσβαση, όπου τα μέσα μαζικής μεταφοράς θα είναι πρώτη επιλογή. Αν θέλουμε τα ίδια όλοι, είναι εύκολο να τα υλοποιήσουμε. Η επόμενη δημοτική αρχή θα καταθέσει τη Μελέτη Βιώσιμης Κινητικότητας που είναι σε εξέλιξη και θα δοθεί στο Δήμο Χανίων προκειμένου να γίνει μία διαβούλευση μεταξύ όλων μας, με συμμετοχή και τεχνικών συμβούλων όπως το ΤΕΕ, το Πολυτεχνείο Κρήτης, το Μετσόβειο Πολυτεχνείο που έχει τμήμα βιώσιμης κινητικότητας καθώς και συλλογικοτήτων ώστε να φτιάξουμε ένα στρατηγικό σχεδιασμό ο οποίος θα είναι δεσμευτικός.
  • Βάμβουκας Τάσος – Δήμος Ενεργών Πολιτών: Εμείς έχουμε κινηθεί σε αυτό το ζήτημα με μεθοδικότητα και σχέδιο. Ξεκινήσαμε με βραχυπρόθεσμα μέτρα, ολοκληρώσαμε το πάρκινγκ της Περίδου στον 1 ½ χρόνο που βγήκαμε δημοτική αρχή, αντιμετωπίσαμε την έλλειψη αστυνόμευσης με αυτά τα πλαστικά κολωνάκια. Έχουμε απόφαση επίσης του δημοτικού συμβουλίου για την ίδρυση ξανά δημοτικής αστυνομίας, αν το επιτρέψει και η κυβέρνηση. Υπάρχει και το μακροπρόθεσμο. Βγάλαμε από τα συρτάρια αυτή την κυκλοφοριακή μελέτη που βρίσκεται φυλαγμένη εδώ και πολλά χρόνια, τη δώσαμε σε συγκοινωνιολόγους. Περιορισμό του αυτοκινήτου σταδιακά, και να βοηθήσουμε όλους τους άλλους εναλλακτικούς τρόπους μετακίνησης σε μια πόλη, να βοηθήσουμε τον πεζό με φαρδιά πεζοδρόμια, να δημιουργήσουμε ποδηλατόδρομους, να διευκολύνουμε τα μέσα μαζικής μεταφοράς. Είναι σε εξέλιξη από το Δήμο Χανίων το Σχέδιο Βιώσιμης Κινητικότητας. Έχουμε εξασφαλίσει σημαντικούς πόρους που είναι 5 εκ. ευρώ για να τους ρίξουμε στην καθημερινότητα
  • Βουρλάκης Νίκος  – Λαική Συσπείρωση: Αν πραγματικά το ζήτημα ήταν τόσο εύκολο να λυθεί θα είχε λυθεί εδώ και χρόνια από τους προηγούμενους δημάρχους. Όσες παρατάξεις είναι σφιχταγκαλιασμένες με την κυρίαρχη πολιτική, όσες έχουν μετατρέψει το Δήμο σε ένα φοροεισπραχτικό μηχανισμό, δε μπορούν να φέρουν λύση στο ζήτημα. Πρεπει να υπάρχει προσβασιμότητα παντού, πρέπει να υπάρχει πάρκινγκ περιμετρικά της πόλης με αστική συγκοινωνία ή πάρκινγκ δωρεάν στην πόλη και συγκοινωνίες που να εξυπηρετούν τον δημότη Χανίων.
  • Δαμιανάκης Ευτύχης – Χανιά – Κοιτάμε μπροστά: Η ποιότητα της ζωής μας εξαρτάται απόλυτα από την ποιότητα των συνθηκών της καθημερινότητάς μας. Το ζήτημα δε λύνεται σε μια τετραετία. Πέραν των προσπαθειών του κ. Βάμβουκα, πρέπει να θέσουμε μία Ειδική Κυκλοφοριακή Μελέτη, να αναθέσουμε σε Διεθνή Διαγωνισμό να ξεπεράσουμε αυτό το ανεπίτρεπτο πρόβλημα του κυκλοφοριακού για μια τουριστική πόλη. Θα πρέπει να αναβαθμίσουμε τις δημόσιες συγκοινωνίες, να αναβαθμίσουμε τον δημόσιο χώρο και αυτό συναρτάται και με τις τοπικές κοινότητες. Και η Μελέτη Φρατζεσκάκη για την οποία μίλησε ο κ. Βάμβουκας δε χρησιμοποιήθηκε ποτέ. Πάρτε παράδειγμα την περιφερειακή οδό από το Βαμβακόπουλο μέχρι λίγο πριν τον κόλπο της Σούδας. Έχουν συντελεσθεί απαλλοτριώσεις τουλάχιστον για τα ακίνητα που είναι εκτός Σχεδίου Πόλης πάνω από 3 χρόνια και σήμερα αυτό το έργο που θα είχε προσφέρει τεράστια αποφόρτηση στο Κέντρο των Χανίων δυστυχώς δεν προχωρεί στο θέμα της καταβολής των απαλλοτριώσεων που σημαίνει ότι αν είχε προχωρήσει ένας τεράστιος αριθμός οχημάτων δε θα χρειαζόταν να εισρέει στην πόλη. Άρα είναι σύνθετο θέμα για το οποίο ελπίζω όλοι μαζί να προσπαθήσουμε να κάνουμε κάτι καλύτερο.
  • Παπαδογιάννης Άρης – Η απάντηση…Τα Χανιά μας: Αυτοδιοίκηση είναι ο πολιτισμός της καθημερινότητας. Έχουμε δεσμευτεί ότι θα ορίσουμε Αντιδήμαρχο μόνο για την καθημερινότητα. Αντιδήμαρχος που θα είναι στο δρόμο, δε θα έχει γραφείο, θα είναι κοντά και δίπλα στους πολίτες, που θα γυρίζει όλη την επικράτεια του Δήμου και θα δημιουργήσουμε υποστηρικτικές υπηρεσίες που θα στηρίζονται στις νέες τεχνολογίες. Θα δημιουργήσουμε μια πόλη έξυπνη, πράσινη, ψηφιακή, μία ευρωπαϊκή πόλη πρότυπο δίνωντας προτεραιότητα στα ζητήματα προσβασιμότητας ιδιαίτερα των ανθρώπων που έχουν κινητικά προβλήματα. Για το κυκλοφοριακό έχουμε συγκεκριμένες θέσεις και χρονοδιαγράμματα. Εμείς δε μπορούμε να διανοηθούμε μελέτες, επιστημονικά υπόβαθρα που έχουν κοστίσει πολλά χρήματα ότι θα πρέπει να τα αφήσουμε στην άκρη. Αυτή η Μελέτη που υπάρχει χρειάζεται μια επικαιροποίηση στα σημεία που έχουμε ενστάσεις από τους φορείς. Προβλέπει δημιουργία ποδηλατόδρομων, τη λειτουργία μικρών πράσινων λεωφορείων, περιφερειακούς χώρους στάθμευσης, πεζόδρομους ήπιας κυκλοφορίας και όλα αυτά μέσα από μία διαβούλευση μπορούν να επικαιροποιηθούν και να εφαρμοστούν. Τον πρώτο χρόνο γίνεται η διαβούλευση και η επικαιροποίηση και το δεύτερο χρόνο προχωράμε στην εφαρμογή της Μελέτης.
  • Ρίζος Σεραφείμ – Ανταρσία στα Χανιά: Οι εκλογές αυτές είναι βαθυτατες πολιτικές. Η καθημερινότητα των πολιτών είναι εξαιρετικά δυσβάστακτη έτσι όπως έχει διαμορφωθεί τα τελευταία τουλάχιστον 10 χρόνια μέσα από τη διαχείριση των μνημονίων και τις καταστάσεις που έχουν διαμορφώσει στους δήμους. Η διεκδίκηση λοιπόν του Δήμου εκ μέρους μας δεν είναι μία διεκδίκηση διαχείρισης του Δήμου αλλά μία διεκδίκηση σύγκρουσης με τα δεδομένα που έχουν δημιουργηθεί με τις πολιτικές των μνημονίων. Δεν είναι μόνο το κυκλοφοριακό, το κυκλοφοριακό είναι το λιγότερο. Δεν έχουμε παιδικούς σταθμούς, βρεφικούς σταθμούς, δεν υπάρχει γηροκομείο, δεν υπάρχουν δομές, δεν υπάρχει κοινωνικος ιστός που θα απαλύνει τις συνέπειες της κρίσης και υπεύθυνος για αυτό είναι ο Δήμος. Υπάρχουν διαλυμένες δομές, δεν υπάρχει χρηματοδότηση από την πλευρά του κράτους, δεν υπάρχει προσωπικό για να ασχοληθούν με τα προβλήματα των πολιτών. Γι’ αυτό λέμε ότι χρειάζεται πρώτα και κύρια όταν μιλάμε για την καθημερινότητα ο Δήμος μας να διεκδικήσει με τι θα γίνουνε αυτά, τα χρήματα και με ποιο προσωπικό, άρα είναι κεντρικότατο σημείο το ζήτημα της σύγκρουσης με τα μνημόνια. Όσον αφορά το συγκοινωνιακό χρειαζόμαστε δημόσια δημοτική συγκοινωνία με δωρεάν εισιτήριο για να είναι ελκτική, όπως γινόταν τη δεκαετία του ’80, για τους εργαζόμενους σε συγκεκριμένες ώρες για να μπορέσει να απομειωθεί ο αριθμός των οχημάτων στο κέντρο. Είναι κομβικής σημασίας ζήτημα για το τι είδους περιβάλλον έχουμε και τι είδους πόλη θέλουμε.
  • Σαρρής Γιάννης  – Πρωτοβουλία Πολιτών – Πρώτα ο Άνθρωπος: Μας είπατε στην αρχή να αναπτύξει ο καθένας τις θεωρίες μας. Και μιλάμε για ένα ζήτημα που έχει να κάνει με την καθημερινότητά μας, άρα δεν είναι θεωρητικό και αφηρημένο, είναι κάτι που βιώνουμε. Ο καθένας μπορεί να επικαλείται και να λέει διάφορες αλήθειες για τις οποίες δε θα διαφωνήσουμε. Το θέμα είναι γιατί δε γίνονται πράξη. Η διαπίστωση είναι μία: Η καθημερινότητα των ανθρώπων δεν αποτελεί μία προτεραιότητα των δημοτικών αρχών εδώ και πολλά χρόνια. Υπάρχει τεράστιο θέμα με τους κοινόχρηστους χώρους, υπάρχει κυκλοφοριακή ασφυξία, υπάρχιε μεγάλο θέμα με τις υποδομές, με τους ποδηλατόδρομους. Όλα είναι αλήθειες. Γιατί υπάρχουν όμως αυτά; Δεν υπάρχουν κανόνες; Εμείς πιστεύουμε ότι υπάρχουν κανόνες αλλά δεν τηρούνται. Υπάρχουν Σχέδια και Μελέτες οι οποίες παρουσιάζονται και ποτέ δε γίνονται πράξεις. Μπορεί να υπάρχει ιδεολογική συγγένεια ημέτερων που θίγονται; Υπάρχει πελατειακή σχέση; Υπάρχουν 10 – 20 επαγγελματίες που λειτουργούν εις βάρος των υπόλοιπων δημοτών; Υπάρχουν και σήμερα στελέχη παρατάξεων που λένε να τελειώνουμε με τις εκλογές για να μπορέσουμε να λειτουργήσουμε με αυθαιρεσία όπως λειτουργούσαμε προηγουμένως. Μελέτη Φραντζεσκάκη το 2005. Κόστισε στους δημότες περίπου 400.000 ευρώ. Είχε 10+2 χρόνια για να εφαρμοστεί τμηματικά. Από το 2005 έως το 2011 δεν εφαρμόστηκε καθόλου. Από το 2011 μέχρι το 2014 τίποτα. Τώρα με τον κ. Βάμβουκα ξανασυζητάμε για επικαιροποίηση. Αυτό δεν αποτελεί μία αντίφαση;
  • Σημανδηράκης Παναγιώτης  – Για τα Χανιά: Το πρώτο ζήτημα που έχει να κάνει με την καθημερινότητα. Η καθημερινότητα του πολίτη έχει πολλά επίπεδα. Ένα από αυτά που έχει άμεση συνάφεια με τον τρόπο που διοικείται ο δήμος είναι η επαφή του με τις υπηρεσίες, η επαφή του με τους αιρετούς. Σε ένα κανονικό κράτος, σε μία προηγμένη δημοτική αρχή η επαφή του πολίτη με τον Δήμο περιορίζεται μόνο στους υπηρεσιακούς και ιδανικά αυτό γίνεται από απόσταση μέσω του ηλεκτρονικού δήμου, της ψηφιοποίησης του δήμου και των υπηρεσιών. Άρα θεωρώ ότι η κατεύθυνση για το θέμα τουλάχιστον που αφορά άμεσα στον τρόπο που διοικείται ένας δήμος είναι να μπορέσουμε να μεταβούμε στην ψηφιακή διακυβέρνηση, στην ηλεκτρονική διακυβέρνηση η οποία αμέσως απαλλάσσει από μία δύσκολη καθημερινότητα επαφής και γραφειοκρατίας τους πολίτες με τον Δήμο Χανίων. Στο δεύτερο κομμάτι που αφορά το κυκλοφοριακό. Το κυκλοφοριακό δε μπορεί να τεθεί περιορισμένα. Θα το δούμε ολιστικά. Ολιστικά σημαίνει αναφερόμαστε στο δημόσιο χώρο. Δημόσιος χώρος είναι η επαφή του πολίτη βγαίνοντας από το σπίτι του σε όλα τα επίπεδα. Έχει να κάνει με την αίσθηση που έχει από μία πλατεία που είναι προσβάσιμη, έχει να κάνει από τη δυνατότητα να μεταβεί με ασφάλεια στον προορισμό του είτε πεζός, είτε με ποδήλατο, είτε οδικώς, έχει να κάνει με το πλαίσιο κινητικότητας που θέτει ο Δήμος. Εκεί λοιπόν έχουμε τους ανθρώπους, το Πολυτεχνείο Κρήτης, μία υπερδραστήρια συλλογιλότητα Αρχιτεκτόνων που έχει δώσει δείγματα γραφής στο παρελθόν και έχει δείξει πως καλές πρακτικές του εξωτερικού μπορούν να εφαρμοστούν με επιτυχία. Το ζήτημα είναι να δούμε πώς αυτά τα θέματα μπορούν να μπουν σε μία σειρά μαζί με την απαραίτητη αστυνόμευση και κυρίως με κάτι που δεν αναφέρθηκε, με ένα εκτεταμμένο πρόγραμμα παιδείας, με ένα πρόγραμμα το οποίο πρέπει να μπει τώρα στα σχολεία για να διαμορφώσει μία αντίληψη διαφορετική για τα παιδιά και άρα για τους πολίτες του αύριο.

Το αρθρο δημοσιευτηκε απο τον/την:

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Η απάντησή σας

Το email σας δεν δημοσιεύεται.

Διαβάστε επίσης
διαφημίσεις