Ο Βελόπουλος ζητά την ανακατασκευή της ιστορικής γέφυρας “Κερίτη” – Τρεις ακόμα ερωτήσεις για θέματα των Χανίων

Κανένα σχόλιο

4 ερωτήσεις κατάθεσε στη Βουλή ο πρόεδρος του κόμματος της «Ελληνικής Λύσης» Κυριάκος Βελόπουλος.

Πιο συγκεκριμένα, ο κ. Βελόπουλος κατέθεσε ερώτηση για το ζήτημα της ανακατασκευής της ιστορικής γέφυρας «Κερίτη» που κατάρρευσε κατά τα έντονα καιρικά φαινόμενα στα τέλη του Φλεβάρη του 2019. Επίσης κατάθεσε ερώτηση για την «ανάγκη υποστήριξης για την αποκατάσταση του Βενιζέλειου Ωδείου, για την ανάγκη βελτίωσης των οδικών υποδομών της πόλης των Χανίων» και για την «ανάγκη στελέχωσης των δικαστηρίων στα Χανιά»

Τα κείμενα των ερωτήσεων έχουν ως εξής:

"Sponsored links"

Ανακατασκευή της ιστορικής γέφυρας “Κερίτη”

Κύριε Υπουργέ,

Σε απόσταση δεκατριών χιλιομέτρων από την πόλη των Χανίων, στο χωριό Αλικιανός, βρίσκεται η γέφυρα του Κερίτη, που κτίστηκε το 1908, πάνω από τον ομώνυμο ποταμό. Η ως άνω γέφυρα ανακηρύχθηκε ως νεότερο μνημείο από την Αρχαιολογική Υπηρεσία και εντάχθηκε στον διαρκή κατάλογο των κηρυγμένων αρχαιολογικών χώρων και μνημείων της Ελλάδος. Η γέφυρα, πετρόκτιστη και τρίτοξη, αποτελούσε ένα από τα σημαντικότερα αρχιτεκτονικά, αλλά και ιστορικά μνημεία της ευρύτερης περιοχής. Ένα μεγάλο τμήμα της κατέρρευσε, τον Φεβρουάριο του 2019, λόγω των έντονων καιρικών φαινομένων, που έπληξαν την περιοχή. Τα βάθρα της θάφτηκαν κάτω από τόνους λάσπης, οι εκτιμήσεις είναι, όμως, πως μπορούν να αξιοποιηθούν, κατά ένα τμήμα τους τουλάχιστον, στην ανακατασκευή της γέφυρας, η οποία καθυστερεί εδώ και μια 5ετία.

Με δεδομένα όλα τα παραπάνω,

Ερωτώνται οι κ. κ. Υπουργοί:

  1. Ποιος είναι ο σχεδιασμός και ποια είναι τα χρονοδιαγράμματα που έχουν τεθεί για την αναστήλωση της ανωτέρω ιστορικής γέφυρας, καθώς, σύμφωνα με δημοσιογραφικές πληροφορίες, η διαδικασία για την ανακατασκευή της βρίσκεται κατεξοχήν στη δικαιοδοσία έγκρισης του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού;
  2. Προτίθεσθε να εντάξετε τις παραπάνω εργασίες αποκατάστασης σε πρόγραμμα χρηματοδότησης από εθνικούς ή ευρωπαϊκούς πόρους, έτσι ώστε να ολοκληρωθεί σε εύλογο χρόνο η αποπεράτωση του ως άνω έργου;

Ανάγκη υποστήριξης για την αποκατάσταση του Βενιζέλειου Ωδείου Χανίων

Κυρίες και κύριε Υπουργοί,

επιτακτική είναι η ανάγκη για την ανακαίνιση του ως άνω κτηρίου, που φιλοξενεί στις αίθουσές του πάνω από επτακόσιους μαθητές. Παρότι, όπως αναφέρεται, έχουν εξασφαλιστεί η απαραίτητη άδεια και οι απαιτούμενες εγκρίσεις για την αρχιτεκτονική, μηχανολογική και στατική αναβάθμιση του κτίσματος, το κόστος των παρεμβάσεων ανέρχεται σε εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ. Αυτό καθιστά αδύνατη την κάλυψη του κόστους με ιδίους πόρους. Επισημαίνεται, δε ότι, μετά το 1985, όταν χτίστηκε η βορεινή προσθήκη για να μπορέσει να φιλοξενηθεί το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ.Κ., δεν είχε γίνει κάποια σοβαρή παρέμβαση για τη συντήρηση και ανακαίνιση του ως άνω κτίσματος. Ως εκ τούτου, η φθορά των επιχρισμάτων και των κουφωμάτων του κτηρίου είναι μεγάλη.

Με δεδομένα όλα τα παραπάνω,

"Sponsored links"

Ερωτώνται οι κ. κ. Υπουργοί:

Προτίθεσθε να μεριμνήσετε για να εξασφαλιστεί η απαιτούμενη χρηματοδότηση για την ανακαίνιση του ως άνω εμβληματικού κτηρίου, είτε από εθνικούς, είτε από κοινοτικούς πόρους;

Προβληματικές οι οδικές υποδομές της πόλης των Χανίων

Κύριοι, κύριοι Υπουργοί,

όπως μας πληροφόρησαν κάτοικοι των Χανίων, προβληματική θεωρείται η παραπλήσια στην πόλη εθνική οδός, που θυμίζει, αν μη τι άλλο, επαρχιακό οδικό δίκτυο υποανάπτυκτων χωρών, από τις καταπτώσεις βράχων και τα διάσπαρτα ανολοκλήρωτα έργα, τα σκουπίδια στους χώρους στάσης και τα κλαδιά δέντρων που πνίγουν τη σήμανση. Σημειώνεται, δε ότι, τα Χανιά ετοιμάζονται να υποδεχθούν τους καλοκαιρινούς επισκέπτες στην πιο δύσκολη τουριστική σεζόν των τελευταίων δεκαετιών.

Την ίδια στιγμή, στην παλιά εθνική οδό Χανίων – Κολυμπαρίου, που καλείται να σηκώσει ένα μεγάλο μέρος από τον κυκλοφοριακό φόρτο στην περιοχή, λόγω του έργου της μικρής ηλεκτρικής διασύνδεσης Κρήτης – Πελοποννήσου, η κατάσταση που παρουσιάζει η άσφαλτος είναι αποκαρδιωτική, ενώ χρόνιες είναι οι ελλείψεις σε χώρους στάσης για τα τουριστικά λεωφορεία, ποδηλατοδρόμους και πεζοδρόμια, που δημιουργούν ένα αποκαρδιωτικό σκηνικό, όπως διαμαρτύρονται οι Χανιώτες.

Με δεδομένα όλα τα παραπάνω,

Ερωτώνται οι κ. κ. Υπουργοί:

Προτίθεσθε να αναλάβετε τις απαραίτητες πρωτοβουλίες, ώστε να αποκατασταθεί η αρτιότητα του οδικού δικτύου της πόλης των Χανίων και να επιλυθούν τα χρόνια ως άνω προβλήματα στις κυκλοφοριακές υποδομές της ως άνω περιοχής

Ανάγκη στελέχωσης των δικαστηρίων στα Χανιά

Κύριε Υπουργέ,

σοβαρά προβλήματα έχουν δημιουργηθεί στην απονομή της δικαιοσύνης στα Χανιά, λόγω του μη επαρκούς αριθμού δικαστών, σύμφωνα με τα όσα αναφέρει ο Δικηγορικός Σύλλογος της πόλης. Οι οκτώ δικαστές που μετατέθηκαν, ήταν όλοι νέοι και μόνο ένας μπορούσε να αναλάβει οριακά τις εφέσεις. Την ίδια στιγμή, εκκρεμεί ένας τεράστιος αριθμός υποθέσεων, που έχουν επιστραφεί και δεν έχουν συζητηθεί ακόμα. Οι υπάρχοντες δικαστές είναι αντιληπτό ότι, δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν στο βάρος αυτό. Οι πολίτες δεν πρόκειται να έχουν οριστικές αποφάσεις στο εγγύς μέλλον, ως φαίνεται, παρά μόνον μετά από αναμονή ετών.

Με δεδομένα όλα τα παραπάνω,

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:

Προτίθεσθε να καλύψετε άμεσα τις κενές θέσεις δικαστών στα Χανιά, καθώς και να προβείτε σε απόσπαση δύο δικαστών προς την πόλη των Χανιων, προκειμένου οι εν λόγω να αναλάβουν τις υποθέσεις που επιστρέφονται, ως άνω;

Στα : Τοπικα

Το αρθρο δημοσιευτηκε απο τον/την:

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Η απάντησή σας

Το email σας δεν δημοσιεύεται.

Διαβάστε επίσης
διαφημίσεις