21.8 C
Chania
Thursday, November 14, 2024

“Το λιμάνι του Πειραιά δεν πωλείται!”: Όταν ο ΣΥΡΙΖΑ ήταν ενάντια στο ξεπούλημα του λιμανιού του Πειραιά

Ημερομηνία:

Εφημερίδα “Αυγή”, 23.02.2014

“Το λιμάνι θα μείνει δημόσιο προς όφελος του λαού και των πολιτών”, υπογραμμίζει με ανακοίνωσή της η Νομαρχιακή Επιτροπή ΣΥΡΙΖΑ Πειραιά και καλεί “όλα τα μέλη και τους φίλους του κόμματος, όλους του Πειραιώτες, να συμμετάσχουν μαζικά,” τη Δευτέρα, στη συγκέντρωση στο κτίριο του ΟΛΠ.

Διαβάστε την ανακοίνωση της Νομαρχιακής Επιτροπής ΣΥΡΙΖΑ Πειραιά:

“Η κυβέρνηση των Μνημονίων, επεκτείνοντας την καταστροφική πολιτική της, ξεκινάει με διαδικασίες εξπρές, την προσπάθεια ξεπουλήματος της πλειοψηφίας των μετοχών του ΟΛΠ ΑΕ, που θα μετατρέψει σε ιδιωτικό μονοπώλιο το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας, με ότι αυτό συνεπάγεται για την Οικονομία, τον Πειραιά και τους γύρω Δήμους.

Τα Σωματεία Εργαζομένων στον ΟΛΠ καλούν τη Δευτέρα στις 8:00 το πρωί, σε συγκέντρωση, στο κεντρικό κτήριο του Οργανισμού, (Ακτή Μιαούλη 10, Πειραιάς), ως μια πρώτη αντίδραση στην διαδικασία ξεπουλήματος, που ξεκινάει, ουσιαστικά, την Τετάρτη 26/2 με τη συζήτηση σε Επιτροπή της Βουλής του Σχεδίου Πρόσκλησης Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος.

Η Νομαρχιακή Επιτροπή Πειραιά του ΣΥΡΙΖΑ θεωρεί καθήκον της να σταθεί στο πλευρό των εργαζόμενων στον δίκαιο αγώνα τους, για την υπεράσπιση του Δημόσιου χαρακτήρα του λιμανιού του Πειραιά και καλεί όλα τα μέλη και τους φίλους του κόμματος, όλους τους Πειραιώτες να συμμετάσχουν μαζικά, τη Δευτέρα στη συγκέντρωση στο κτήριο του ΟΛΠ.

ΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΘΑ ΜΕΙΝΕΙ ΔΗΜΟΣΙΟ ΠΡΟΣ ΟΦΕΛΟΣ ΤΟΥ ΛΑΟΥ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΟΛΕΩΝ”

ΟΛΠ4

Εφημερίδα “Αυγή”, 26.02.2014

Με πρωτοβουλία της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ οργανώθηκε, σήμερα, στο κτίριο της Βουλής των Ελλήνων διαδικασία διαβούλευσης με αντικείμενο την πρόθεση της κυβέρνησης να προχωρήσει στην διάθεση πλειοψηφικού πακέτου μετοχών της ΟΛΠ Α.Ε..

Η Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ κάλεσε όλους τους εμπλεκόμενους με τη λειτουργία του λιμανιού φορείς, τόσο των εργαζομένων όσο και παραγωγικούς, ενόψει της συζήτησης, για το ίδιο θέμα, στην Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων της Βουλής. Στη διαδικασία έγινε σύντομη παρουσίαση της θέσης του ΣΥΡΙΖΑ και ακολούθησαν τοποθετήσεις εκπροσώπων φορέων.

Ρ. Δούρου: Η Περιφέρεια Αττικής να πρωταγωνιστήσει στον αγώνα

Στην εκδήλωση παραβρέθηκε και χαιρέτισε η υποψήφια περιφερειάρχης Αττικής Ρένα Δούρου η οποία αναφέρθηκε στην ανάγκη να πρωταγωνιστήσει η Περιφέρεια Αττικής στον αγώνα για να παραμείνει δημόσιο το λιμάνι του Πειραιά. Η ίδια τόνισε ότι η Περιφέρεια Αττικής, η μεγαλύτερη περιφέρεια της χώρας και μια από τις σημαντικότερες της Ευρώπης, μπορεί να αποτελέσει μία ισχυρή έπαλξη για την αποτροπή της ιδιωτικοποίησης του λιμανιού καθώς και για ένα νέο παραγωγικό προσανατολισμό στον Πειραιά.

Νάντια Βαλαβάνη: Στρατηγική η σημασία του δημοσίου χαρακτήρα του ΟΛΠ για την παραγωγική ανασυγκρότηση

Τον εντελώς τυπικό χαρακτήρα της σχετικής συζήτησης στην Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων της Βουλής, χωρίς δυνατότητα να προωθηθεί για απόφαση με ονομαστική ψηφοφορία στην Ολομέλεια, ώστε κάθε βουλευτής να αναλάβει τις ευθύνες του, εξήγησε η βουλευτής Β’ Αθήνας του ΣΥΡΙΖΑ Νάντια Βαλαβάνη.

Ο ΣΥΡΙΖΑ οργάνωσε τη διαβούλευση των φορέων, επειδή η πλειοψηφία της Βουλής αρνείται να το κάνει η ίδια. Η Νάντια Βαλαβάνη ανέπτυξε τις θέσεις του ΣΥΡΙΖΑ για την υπεράσπιση του δημόσιου χαρακτήρα του λιμανιού ως κεντρικό δίκτυο στρατηγικής σημασίας στο πλαίσιο ενός προγράμματος παραγωγικής ανασυγκρότησης της χώρας, ανέδειξε τις βασικότερες πτυχές της Σύμβασης Παραχώρησης με τη ΣΕΠ/Cosco και κατέληξε στην ανάγκη να συγκροτηθεί μέτωπο όλων των φορέων και συλλογικοτήτων του λιμανιού για ν’ αποτραπεί μια ιδιωτικοποίηση που παραδίδει όχι μόνο την εμπορευματική λειτουργία του, αλλά και την ακτοπλοΐα, τις κρουαζιέρες, τη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη, την ίδια τη δημόσια λειτουργία και κυριαρχικά δικαιώματα της χώρας, σε ξένο μονοπώλιο.

Π. Λαφαζάνης: Δημοψήφισμα για την παραμονή του ΟΛΠ υπό δημόσιο έλεγχο

Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ και βουλευτής Β Πειραιά Παναγιώτης Λαφαζάνης αναφέρθηκε στην τοποθέτηση του στην ανάγκη της ενότητας εργαζομένων και παραγωγικών φορέων πέρα από ιδεολογικά και πολιτικά σύνορα για την ματαίωση της ιδιωτικοποίησης του λιμανιού και την ανασυγκρότηση του υπό δημόσιο έλεγχο. Πρότεινε πανστρατιά για τη διεξαγωγή από τους Δήμους και τους φορείς δημοψηφίσματος για την παραμονή του λιμανιού υπό δημόσιο έλεγχο, την έκδοση κοινού ψηφίσματος από όλους τους φορείς και την δημιουργία κονκάρδας ενάντια στην ιδιωτικοποίηση καθώς και τη διοργάνωση παλλαϊκών συλλαλητηρίων.

Τζένη Βαμβακά: Αναγκαία η ενότητα εργαζομένων και παραγωγικών φορέων για τη ματαίωση της ιδιωτικοποίησης

Η βουλευτής Β Πειραιά Τζένη Βαμβακά στην τοποθέτηση της αναφέρθηκε στην ανάγκη δημιουργίας ενός ενωτικού και μαζικού κινήματος που θα ματαιώσει κάθε προσπάθεια και κάθε σχέδιο ιδιωτικοποίησης του ΟΛΠ.

Θ. Δρίτσας: Η ιδιωτικοποίηση αφορά μόνο ακραία και ολιγοπωλιακά συμφέροντα

Ο Θοδωρής Δρίτσας, βουλευτής Α Πειραιά και υποψήφιος δήμαρχος Πειραιά, προσθέτοντας στα όσα οι προηγούμενοι είχαν αναφερθεί τόνισε ότι, όπως προκύπτει από την παρουσία των φορέων στη σημερινή διαβούλευση αλλά και από πληθώρα ανακοινώσεων, η συντριπτική πλειοψηφία των παραγωγικών φορέων του Πειραιά και όλοι σχεδόν οι κλάδοι που εμπλέκονται με τη λιμενική βιομηχανία εναντιώνονται στο σχέδιο της κυβέρνησης και του ΤΑΙΠΕΔ. Αυτό είναι απόδειξη ότι η ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ κινείται στον αντίποδα της παραγωγικής ανασυγκρότησης που προτείνει ο ΣΥΡΙΖΑ και αφορά μόνο συμφέροντα ακραία και ολιγοπωλιακά όπως επίσης και συμφέροντα των δανειστών. Οι δημοτικές και περιφερειακές εκλογές στο Δήμο Πειραιά και στην ευρύτερη περιφέρεια του Πειραιά είναι μια ευκαιρία για να συγκροτηθεί μια παμπειραϊκή συσπείρωση ώστε η ιδιωτικοποίηση του λιμανιού να μην περάσει.

Η ανάγκη παραμονής του ΟΛΠ υπό δημόσιο έλεγχο και η εγκατάλειψη κάθε σχεδίου παραχώρησης της πλειοψηφίας των μετοχών του Οργανισμού από το ΤΑΙΠΕΔ αποτέλεσε κοινό τόπο στις τοποθετήσεις όλων των συμμετεχόντων. Επιπλέον επισημάνθηκαν οι κίνδυνοι που συνεπάγεται η επιλογή της ιδιωτικοποίησης για τις τοπικές κοινωνίες που αντιμετωπίζουν τον κίνδυνο της αποξένωσης από το λιμάνι, για τις επιχειρήσεις που συνδέονται με τη λειτουργία του λιμανιού και αντιμετωπίζουν το φάσμα του αποκλεισμού από τις δραστηριότητες του καθώς και για τους εργαζόμενους στο λιμάνι και σε άλλες δραστηριότητες που θα βρεθούν αντιμέτωποι με την ανεργία και την υποβάθμιση των συνθηκών εργασίας.

Πλήθος φορέων έδωσαν το “παρών” στη διαβούλευση

Στην εκδήλωση παραβρέθηκαν εκπρόσωποι του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς, του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Πειραιά, του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Πειραιώς, της Ένωσης Πλοιοκτητών Ρυμουλκών και Ναυαγοσωστικών, της Παμπειραϊκής Επιτροπής Σωτηρίας της Ναυπηγοεπισκευής, του Πανελλήνιου Συλλόγου Εφοδιαστών Πλοίων και Εξαγωγέων, της Ομοσπονδίας Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδος, της Ένωσης Μονίμων και Δοκίμων Λιμενεργατών ΟΛΠ, της Ένωσης Μονίμων Υπαλλήλων ΟΛΠ, του Συνδέσμου Εποπτών και Αρχιεργατών ΟΛΠ, της Ομοσπονδίας Φορτοεκφορτωτών Ελλάδος, της Πανελλήνιας Ένωσης Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού, της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εργατοϋπαλλήλων Μετάλλου, της Ένωσης Τεχνικών Χειριστών Υπαλλήλων ΟΛΠ, του Πανελλήνιου Συνδέσμου Εργαζομένων στη Ναυτιλία και τον Τουρισμό, του Συλλόγου Υπαλλήλων ΝΑΤ, του Πανελλήνιου Συλλόγου Υπαλλήλων Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, του «Δημοτικού Πειραϊκού Δικτύου: Το Λιμάνι της Αγωνίας», της δημοτικής κίνησης «Άλλος Δρόμος Κερατσινίου – Δραπετσώνας», της δημοτικής κίνησης Περάματος «Μαζί για την Ανατροπή» και της δημοτικής κίνησης Σαλαμίνας «Ν.ΑΥ.ΜΑΧΗ.Α».

ΟΛΠ3

left.gr, 17.12.2014

Ο ΣΥΡΙΖΑ, υπερασπιζόμενος το Δημόσιο συμφέρον, καλεί την κυβέρνηση και τους αρμόδιος Υπουργούς, να αποσύρουν άμεσα την Τροπολογία για το λεγόμενο «φιλικό διακανονισμό» μεταξύ Ο.Λ.Π. Α.Ε. – ΣΕΠ Α.Ε. COSCO και επισημαίνει, ότι σε περίπτωση όπου αυτή επικυρωθεί, θα αναζητηθούν ευθύνες για την εφαρμογή της, προς κάθε κατεύθυνση

Η ανακοίνωση Τμήματος Ναυτιλίας του ΣΥΡΙΖΑ, σχετικά με την κατάθεση Τροπολογίας, για το λεγόμενο «φιλικό διακανονισμό», μεταξύ Ο.Λ.Π. Α.Ε. – ΣΕΠ Α.Ε. COSCO»:

Με αιφνίδια Τροπολογία που κατατέθηκε χθες, στο Σχέδιο Νόμου του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας & Κλιματικής Αλλαγής, η κυβέρνηση, προφανώς αντιλαμβανόμενη  ότι ο πολιτικός της χρόνος τελειώνει, φέρνει εσπευσμένα στη Βουλή, τη λεγόμενη συμφωνία του «φιλικού διακανονισμού» μεταξύ Ο.Λ.Π. και COSCO. Μια συμφωνία, προπομπός της ιδιωτικοποίησης στα κινεζικά συμφέροντα, που αναιρεί ακόμα και τα ελάχιστα οφέλη που εξασφάλιζε η υφιστάμενη σύμβαση παραχώρησης, για το Ελληνικό Δημόσιο και τον Ο.Λ.Π., παρακάμπτοντας ακόμα και τα προαπαιτούμενα του Ελεγκτικού Συνεδρίου. Η συμφωνία αυτή, καθώς και η επικείμενη ιδιωτικοποίηση, είναι απόλυτα βλαπτική για την πόλη του Πειραιά, για την οικονομία, καθώς και για τη στρατηγική της οικονομικής και κοινωνικής ανάπτυξης της χώρας. Εντύπωση προκαλεί το γεγονός, ότι με αυτόν τον τρόπο η COSCO, από παραχωρησιούχος, μεταβάλεται σε ουσιαστικό κύριο του λιμανιού, ενώ ταυτόχρονα, υποτίθεται, ότι «τρέχει» μια διαδικασία ενός διεθνή διαγωνισμού, για την πώληση του 67% του μετοχικού πακέτου του Ο.Λ.Π., για την οποία τίθεται το ερώτημα, αν υπάρχει πλεόν σκοπιμότητα!

Το Λιμάνι του Πειραιά, καθώς και όλα τα λιμάνια, αποτελούν νευραλγικά κέντρα για την οικονομία και τα συμφέροντα της χώρας. Ο ΣΥΡΙΖΑ, υπερασπιζόμενος το Δημόσιο συμφέρον, καλεί την κυβέρνηση και τους αρμόδιος Υπουργούς, να αποσύρουν άμεσα την Τροπολογία και επισημαίνει, ότι σε περίπτωση όπου αυτή επικυρωθεί, θα αναζητηθούν ευθύνες για την εφαρμογή της, προς κάθε κατεύθυνση.

30.01.2015, stokokkino.gr

«Σταματά η ιδιωτικοποίηση των λιμανιών του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, αποτρέπουμε την καταστροφική επιλογή της πώλησης του πλειοψηφικού πακέτου του ΟΛΠ και ΤΟΥ ΟΛΘ», τόνισε μεταξύ άλλων, μιλώντας στο Κόκκινο, ο Αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας Θοδωρής Δρίτσας.

Αίτημα της πόλης και των εργαζόμενων και των επιχειρηματιών, των δήμων και όλων όσων εμπλέκονται στην παραγωγική διαιδκασία του λιμανιού και της ναυτιλίας, είναι η δέσμευση του ΣΥΡΙΖΑ ενάντια στην πώληση, μέσω ΤΑΙΠΕΔ, του πλειοψηφικού πακέτου του ΟΛΠ και ΟΛΘ”, σημείωσε ο κ. Δρίτσας.

Αναφερόμενος στο ζήτημα των συμβάσεων με την Cosco, ο κ. Δρίτσας είπε πως “Δεν προτίθεται η νέα κυβέρνηση να αμφσβητήσει συμβάσεις που έχουν υπογραφεί κι έχουν λειτουργήσει. Στο πλαίσιο της γενικής μας εξαγγελίας, δεν αιφνιδιάζουμε κανέναν, είναι ανοικτός ο διάλογος. Από κει και πέρα, επιβεβαιώσαμε και χτες, τις αναπτυξιακές προοπτικές στη συνεργασία Ελλάδας – Κίνας, υπάρχει ένα πεδίο εξαιρετικά ελπιδοφόρο και σε αυτή την κατεύθυνση εντάσσονται κι οι υπάρχουσες συμβάσεις”

"google ad"

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ