Το Norman Atlantic δεν διέθετε θεωρημένο σχέδιο έκτακτης ανάγκης – Ποια η διαδικασία των αποζημιώσεων

Κανένα σχόλιο

Το Norman Atlantic δεν διέθετε θεωρημένο σχέδιο συνεργασίας που βάσει των διεθνών κανονισμών, πρέπει να ενεργοποιηθεί σε περιστατικά έκτακτης ανάγκης, όπως αποδεικνύεται με έγγραφο ντοκουμέντο που φέρνει στο φως η «Real News».

Οι ελληνικές αρχές φαίνεται πως ήταν επίσημα ενημερωμένες για τις ελλείψεις που είχε το Norman Atlantic και οι οποίες τελικά προκάλεσαν τη ναυτική τραγωδία στο μοιραίο επιβατικό και οχηματαγωγό πλοίο.

Η έλλειψη του θεωρημένου σχεδίου είχε ήδη επισημανθεί σε όλους τους αρμόδιους, δηλαδή στο υπουργείο Ναυτιλίας, στο Αρχηγείο Λιμενικού Σώματος και Ελληνικής Ακτοφυλακής και στο Κέντρο Επιχειρήσεων του Λιμενικού, οκτώ ημέρες πριν το πλοίο παραδοθεί στις φλόγες.

"Sponsored links"

Μάλιστα, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, το Κεντρικό Λιμεναρχείο Πάτρας, που είχε εντοπίσει ότι το Norman Atlantic στερούνταν του απαραίτητου σχεδίου, είχε δώσει στον ιταλό πλοίαρχο διορία 14 ημερών για την αποκατάσταση της έλλειψης. Η διορία έληγε προχθές, την Παρασκευή 2 Ιανουαρίου, δηλαδή πέντε μέρες μετά τη ναυτική τραγωδία.

Όπως αναφέρει το έγγραφο: «Κατόπιν ελέγχου Ε/Γ-Ο/Γ Norman Atlantic, σημαίας Ιταλίας, διαπιστώθηκε ότι δεν διαθέτει σχέδιο συνεργασίας για περιστατικά έρευνας και διάσωσης (SAR Co-operation plan) θεωρημένο από την υπηρεσία σας».

Η διαδικασία των αποζημιώσεων

Πάνω από 100 εκατ. δολ. ασφαλιστικών αποζημιώσεων αναμένεται να καταβληθούν μετά την τραγωδία του «Norman Atlantic» χωρίς να υπολογίζονται αυτές που αφορούν την καταστροφή του ίδιου του πλοίου. Αυτές που αφορούν αστική ευθύνη αναμένεται να κυμανθούν από 361.000- 578.000 δολάρια ανά επιβάτη, καθώς αυτό προβλέπεται από τη διεθνή σύμβαση Passenger Liability Regulation που υιοθετήθηκε από την Ε.Ε. προ διετίας.

Στην κάλυψη του πλοίου εμπλέκονται, πάντως, πάνω από 10 ασφαλιστικές και αντασφαλιστικές, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τη διαδικασία αποζημίωσης αλλά και τον επιμερισμό του βάρους. Η τελική αστική ευθύνη, πάντως, έναντι τρίτων, δηλαδή επιβατών και πληρώματος για την πλοιοκτήτρια και τη διαχειρίστρια είναι εγγυημένη από τον αλληλασφαλιστικό οργανισμό (σ.σ.: Protection & Indemnity Club), Gard. Θεωρείται ένα από τα μεγαλύτερα και καλύτερα διεθνώς και είναι αυτό σύμφωνα με νομικούς κύκλους που έχει την τελική ευθύνη.

Ειδικότερα οι αξιώσεις των επιβαινόντων για αποζημιώσεις αναμένεται αρχικά να κατευθυνθούν προς την ΑΝΕΚ που είναι η ναυλώτρια του «Norman Atlantic» ως η εταιρεία που εξέδωσε τα εισιτήρια. Η ελληνική ακτοπλοϊκή φέρεται να έχει ασφαλίσει τη χρονοναύλωση του πλοίου με το West of England Club το οποίο με τη σειρά του είναι αντασφαλισμένο. Ομως το κόστος των αποζημιώσεων είναι πιθανό να διαχυθεί και στις ασφαλιστικές της πλοιοκτήτριας Visemar di Navigazione. Σημειώνεται πως τη λεγόμενη «μπλε κάρτα» για τους κινδύνους των επιβαινόντων επί του «Norman Atlantic» έχει εκδώσει η Gard.

Αδιευκρίνιστες παραμένουν πάντως για την ώρα οι λεπτομέρειες του ναυλοσύμφωνου μεταξύ Visemar di Navigazione και ANEK, οι οποίες όμως μπορεί να είναι καθοριστικές για τον επιμερισμό του κόστους των αποζημιώσεων. Η ΑΝΕΚ ως πλοιοκτήτρια ασφαλίζει συνήθως τα πλοία της στο UK Club αλλά αυτό δεν αφορά το «Norman Atlantic» του οποίου ήταν απλώς η ναυλώτρια, επισημαίνουν ναυτιλιακοί κύκλοι.

Σε κάθε περίπτωση οι αστικές ευθύνες για το «Norman Atlantic» θα καταβληθούν με βάση τη νέα διεθνή σύμβαση Passenger Liability Regulation (PLR) που περιορίζει τις αποζημιώσεις μεταξύ 361 – 578 χιλιάδων δολ. ανά επιβάτη ανάλογα με τους όρους των εισιτηρίων. Η ίδια σύμβαση σύμφωνα με τη διεθνή ναυτιλιακή επιθεώρηση TradeWinds θέτει όριο αποζημίωσης ανά όχημα τα 18.400 δολάρια και ανά αποσκευές για κάθε καμπίνα τα 3.260 δολ.

Οσον αφορά το πλοίο και την πλοιοκτήτρια αυτό είναι ασφαλισμένο για «40 συν 15» εκατ. ευρώ, δηλαδή 67 εκατ. δολ. περίπου. Στην ασφάλιση του κύτους τού ναυπήγησης 2009 «Norman Atlantic» συμμετέχει αριθμός ασφαλιστικών οργανισμών. Η ιταλική Societa Italiana Assicurazioni e Riassicurazioni έχει την μεγαλύτερη έκθεση σύμφωνα με την TradeWinds και συγκεκριμένα 43% στη βασική ασφάλεια και 77,5% στην πρόσθετη των 15 εκατ. Συμμετέχει επίσης η Generali με 30,25% στη βασική όπως και η Ariscom με 4,25%. Με 7,5% συμμετέχει και η βρετανική Atrium και το Lloyd’s of London syndicate 609 όπως και η ελβετική Swiss Re και η ισπανική Mapfre.

"Sponsored links"

Με δεδομένο ότι το πλοίο αναμένεται να κηρυχθεί ολοσχερώς κατεστραμμένο, το ποσό των αποζημιώσεων μαζί με τις αστικές ευθύνες ενδέχεται να προσεγγίσει, και πιθανόν να ξεπεράσει, τα 200 εκατ. δολ.

realnews.gr, kathimerini.gr

Στα : Ελλαδα

Το αρθρο δημοσιευτηκε απο τον/την:

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Η απάντησή σας

Το email σας δεν δημοσιεύεται.

Διαβάστε επίσης
ΚΡΗΤΗ FM 101.5 live
διαφημίσεις