18.8 C
Chania
Friday, April 26, 2024

Από το Πακέτο Ντελόρ στο Πακέτο Γιουνκέρ: €41,5 δισ. σε υποδομές – O BOAK μέσα στα έργα που προχωρούν

Ημερομηνία:

Συνολικά 41,49 δισ. Ευρώ θα λάβει η χώρα μας από τα συνολικά 315 δισ. που ενέκρινε η Ευρωπαϊκή Ένωση για επενδύσεις σε υποδομές και το περιβάλλον.

Παρά τις διαφωνίες και τις επιφυλάξεις ορισμένων κρατών, οι ηγέτες των χωρών-μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης ενέκριναν τελικά την Πέμπτη στη Σύνοδο Κορυφής, το επενδυτικό πρόγραμμα που έχει ως στόχο να αναζωογονήσει την οικονομική ανάπτυξη της Ευρώπης.

Οι ηγέτες για να κάμψουν τις επιφυλάξεις και τις αντιρρήσεις των μελών και κυρίως της Γερμανίας συμφώνησαν σε τρία πράγματα για να εγκριθεί το πακέτο.

Συγκεκριμένα, όπως τόνισε ο πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου, Ντόναλντ Τουσκ, θα δημιουργηθεί ένα ευρωπαϊκό Ταμείο στρατηγικών επενδύσεων, θα ενταθούν οι διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις και θα συνεχιστούν οι προσπάθειες για να διασφαλιστεί η εξυγίανση των δημόσιων οικονομικών.

Θετική απήχηση φέρεται να είχε η πρόταση Juncker για την ίδρυση επενδυτικού ταμείου ύψους 315 δις. ευρώ στους Ευρωπαίους ηγέτες, όπως διαφαίνεται από τις δηλώσεις του .

Το νέο επενδυτικό πρόγραμμα των 315 δισ. ευρώ της Ευρωπαϊκής Ένωσης παρέχει μια ευκαιρία για “μια νέα ώθηση προς την κατεύθυνση των διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων”, δήλωσε από την πλευρά του ο πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας, Μάριο Ντράγκι και πρόσθεσε πως θα αυτό θα μπορούσε να συνεισφέρει στην τόνωση της εμπιστοσύνης στην ευρωζώνη, κάτι το οποίο όπως είπε είναι απολύτως αναγκαίο.

«Θα μπορούσε να είναι πολύ αποτελεσματικό με την προϋπόθεση ότι θα είναι γρήγορο. Η ταχεία εφαρμογή είναι μια από τις προϋποθέσεις και η δεύτερη προϋπόθεση είναι να χρησιμοποιείται πραγματικά για επενδύσεις όπου το ποσοστό απόδοσης είναι υψηλό”.

—Πού θα πάνε τα χρήματα στην Ελλάδα

Το ελληνικό πακέτο περιλαμβάνει 174 σχέδια αξίας 41,49 δισ. ευρώ που επικεντρώνονται στηνενέργεια, τις μεταφορές, τις κοινωνικές υποδομές (σημ. ακόμη και σε αποκατάσταση από σεισμούς), τις νέες τεχνολογίες, την προστασία του περιβάλλοντος και σε άλλους τομείς κατόπιν απαίτησης των Βρυξελλών.

Πολλά από αυτά είναι μέρος από τα λεγόμενα έργα προτεραιότητας τα οποία δεν θα γίνουν ή τα λεφτά δεν φτάνουν, ενώ άλλα είναι έργα του ΕΣΠΑ που καθυστερούν και άλλα είναι νέα έργα.

Σύμφωνα με πληροφορίες, τα περισσότερα έργα αφορούν τους κλάδους των μεταφορών, της ενέργειας και των υποδομών, προκειμένου η Ελλάδα να επωφεληθεί του πακέτου των περίπου 315 δισ. ευρώ.

Τα 55 έργα αφορούν τον κλάδο της ενέργειας, 29 τις μεταφορές και 25 έργα υποδομών. Αναλυτικότερα, η μερίδα του λέοντος ανήκει στο κομμάτι των μεταφορών, που σύμφωνα με τις απαιτήσεις των υπουργείων θα απορροφηθούν περίπου 18 δισ. ευρώ, ενώ ακολουθούν οι υποδομές (11 δισ. ευρώ) και ο τομέας της ενέργειας (3,4 δισ. ευρώ).

Στον σχεδιασμό που προωθεί η κυβέρνηση περιλαμβάνεται η Γραμμή 4 του Μετρό, ο βόρειος οδικός άξονας στην Κρήτη κι η υποθαλάσσια σύνδεση της Σαλαμίνας με τον Πειραιά.

Στον τομέα του φυσικού αερίου περιλαμβάνονται σχέδια όπως η αποθήκη της Νότιας Καβάλας, ο διασυνδετήριος αγωγός IGB (Ελλάδας-Βουλγαρίας), το τερματικό Aegean LNG, το πλωτό τερματικό στην Αλεξανδρούπολη, οι παρεμβάσεις στο υφιστάμενο δίκτυο με τη Βουλγαρία, ο ελληνο-ιταλικός αγωγός IGI, ο αγωγός ΤΑΡ, ο αγωγός East Med (οffshore κοιτάσματα της Κύπρου – Κρήτη – ηπειρωτική Ελλάδα – Ιταλία), καθώς και ο σταθμός συμπίεσης στους Κήπους στα ελληνοτουρκικά σύνορα. Στην ηλεκτρική ενέργεια η λίστα περιλαμβάνει τη διασύνδεση Ισραήλ – Κύπρου – Κρήτης – ηπειρωτικής Ελλάδας, Eurasia Interconnector, την ηλεκτρική διασύνδεση 400 kV Ελλάδας – Βουλγαρίας, τη δεύτερη διασύνδεση με την Ιταλία και την εγκατάσταση έξυπνων μετρητών.

"google ad"

Ταυτόχρονα, περιλαμβάνονται ευρωζωνικά δίκτυα, έργα για τη ρομποτική, κονδύλια για την αποκατάσταση σχολικών κτιρίων από σεισμούς, η δημιουργία εθνικού κέντρου παραγωγής σχολικών συγγραμμάτων και άλλα. Κυβερνητικοί κύκλοι επισημαίνουν πως οι Βρυξέλλες θα ακολουθήσουν τεχνοκρατικά κριτήρια για την επιλογή των έργων.

 

Μεταξύ αυτών:

*Ενεργειακή αναβάθμιση κτηρίων λόγω μερικής έλλειψης χρηματοδότησης
*Ενεργειακή διασύνδεση ( Νότια Καβάλα, εγκατάσταση υπόγειας αποθήκευσης, αγωγός TAP εγκατάσταση μονάδων ανανεώσιμων πηγών κλπ)
*Επέκταση Αττικό Μετρό (νέα Γραμμή 4 )
*Επέκταση της γραμμής του τραμ της Αθήνας από το Σύνταγμα έως Πλατεία Αιγύπτου στα Άνω Πατήσια αλλά και στα Νότια Προάστια
*Δημιουργία Τραμ στα Ιωάννινα
*Οδικός Άξονας Βόρειας Κρήτης
*Οδικός άξονας που θα συνδέει την εθνική με την Αλβανία
*Θεσσαλονίκη, εσωτερικός δακτύλιος, αναβάθμιση και κατασκευή νέας οδού.
*Σαλαμίνα, οδική σύνδεση με Πέραμα
*Αναβάθμιση της περιφερειακής οδού Αθηνών στα Νότια Προάστια του Ελληνικού, Βούλας, Βουλιαγμένης κ.λπ.
*Κατασκευή οδικού άξονα στη Χαλκίδα
*Ηλεκτροκίνηση και σηματοδότηση του ΟΣΕ
*Ευρυζωνικά δίκτυα
*Ανάπτυξη δικτύου οπτικών ινών υποβρύχιας σύνδεσης των μεγάλων νησιών με την ηπειρωτική χώρα.
*Δημιουργία κέντρων καινοτομίας στα πανεπιστήμια, δημιουργία πάρκων καινοτομίας
*Επενδύσεις σε εκπαίδευση και κατάρτιση με εισαγωγή και νέων τεχνολογιών και ψηφιακά σχολεία
*Ανάπτυξη τουριστικών υποδομών (πχ μαρίνες, κρουαζιέρας) αλλά και ιδιωτικών επενδύσεων

econews.grimerisia.gr

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ