18.8 C
Chania
Friday, April 26, 2024

Στην ΤτΕ και τα αποθεματικά της Βουλής προκειμένου να καλυφθούν οι ανάγκες του κράτους

Σύμφωνα με κοινοβουλευτικές διαρροές που επικαλείται Το Βήμα, η Βουλή συναίνεσε στην μεταφορά των αποθεματικών της ύψους 67 εκατ. ευρώ προς την Τράπεζα της Ελλάδος

Η απόφαση αυτή «είναι προς το συμφέρον της Βουλής και του Δημοσίου», λένε συνεργάτες του προέδρου της Βουλής, Ν. Βούτση, που επικαλείται το Βήμα, διατυπώνοντας αιχμές για την άρνηση της Ζωής Κωνσταντοπούλου, η οποία είχε συγκρουστεί για το θέμα με τον διάδοχό της κ. Βούτση, να παραδώσει τα αποθεματικά της Βουλής πέρυσι το καλοκαίρι.

«Αν είχε γίνει αυτό η Βουλή θα είχε κερδίσει 1,5 εκατ. ευρώ από τις αποδόσεις των επιτοκίων», σημείωσαν. Σημειώνεται ότι πλέον το αποθεματικό της Βουλής περιορίζεται στα 10 εκατ. ευρώ.

«Τα αποθεματικά-ταμειακά διαθέσιμα της Βουλής είναι για την κοινοβουλευτική λειτουργία του πολιτεύματος, όχι για τα δόντια Κυβέρνησης-δανειστών» σχολίασε η Ζωή Κωνσταντοπούλου στο Twitter, την απόφαση της Βουλής.

Σημειώνεται ότι στην ΤτΕ μεταφέρονται και τα αποθεματικά των νοσοκομείων , τουΟΑΕΔ και του ΕΟΠΥΥ προκειμένου να καλυφθούν οι ανάγκες του κράτους

thepressproject.gr

 

ΠΟΕΣΥ: Η απεργία των δημοσιογράφων συνεχίζεται και τη Μ.Τρίτη

Τη συνέχιση της απεργίας των δημοσιογράφων και τη Μεγάλη Τρίτη μέχρι τις 6 το πρωί της Μεγάλης Τετάρτης υπενθυμίζει με νέα ανακοίνωσή της η ΠΟΕΣΥ, που αύριο προχωρά σε νέα συνεδρίαση μαζί με τους Προέδρους των Ενώσεων για να συνεκτιμήσει την κατάσταση μετά τη συνάντηση στο υπουργείο Εργασίας και τις προτάσεις που κατατέθηκαν, για νέες μορφές στη συνέχιση των κινητοποιήσεων.

Αναλυτικά η ανακοίνωση της ΠΟΕΣΥ:

Με αμετακίνητη βούληση την απόσυρση και καταψήφιση του εξοντωτικού αντεργατικού κυβερνητικού ασφαλιστικού νομοσχεδίου, που εξαθλιώνει όλους τους εργαζόμενους και συνταξιούχους της χώρας και πλήττει θανάσιμα την Ενημέρωση και τους ανθρώπους της, συνεχίστηκε και σήμερα η απεργία σε όλα τα έντυπα και ραδιοτηλεοπτικά μέσα, που κήρυξε η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ενώσεων Συντακτών (ΠΟΕΣΥ) μέχρι στις 6 το πρωί της Μ. Τετάρτης.

Οι απεργοί εργαζόμενοι του κλάδου μας, με υψηλό αγωνιστικό φρόνημα αντιμετώπισαν και αντιμετωπίζουν κάθε απεργοσπαστική πρόθεση, περιφρουρώντας την επιτυχία της απεργίας. Η συμμετοχή στους απεργιακούς αγώνες των σωματείων μας είναι ύψιστη και βασική υποχρέωση όλων των μελών τους, εμπνευσμένη από την επαγγελματική συνείδησή τους και τις καταστατικές υποχρεώσεις τους, οι οποίες πηγάζουν από τις ρυθμίσεις που προβλέπονται για απεργοσπαστικές περιπτώσεις.

Αύριο Μ. Τρίτη συνεδριάζει και πάλι το Διοικητικό Συμβούλιο της ΠΟΕΣΥ μαζί με τους Προέδρους των Ενώσεων για να συνεκτιμήσει την κατάσταση μετά τη συνάντηση στο υπουργείο Εργασίας και τις προτάσεις που κατατέθηκαν σήμερα το πρωί, στη συνάντηση με διευθυντικά στελέχη των ΜΜΕ, για νέες μορφές στη συνέχιση των κινητοποιήσεών μας.

Ο αγωνιστικός παλμός του κλάδου που είχε εξαγγελθεί από την ΠΟΕΣΥ να εκδηλωθεί έξω από το υπουργείο Εργασίας, κρίνεται απολύτως σκόπιμο τώρα να διατρανωθεί σε επιχειρήσεις ΜΜΕ με τυχόν απεργοσπαστικές διαθέσεις.

Αγωνιζόμαστε για:

o Τη διατήρηση του ΕΤΑΠ-ΜΜΕ ως ανεξάρτητου, ενιαίου και αυτοτελούς Ταμείου στα ΜΜΕ, με ένταξη στην ασφάλισή του όλων των κατηγοριών εργαζομένων στα Μέσα Ενημέρωσης.

o Τη διασφάλιση του αγγελιοσήμου, με επέκτασή του στα διαδικτυακά ΜΜΕ, ως πόρους χρηματοδότησης των Ταμείων μας κύριας και επικουρικής ασφάλισης.

Το Διοικητικό Συμβούλιο της ΠΟΕΣΥ

newpost.gr

Eθνικό αρχείο offshore εταιρειών στον Τειρεσία

Στη δημιουργία εθνικού αρχείου καταγραφής των τελικών δικαιούχων των υπεράκτιων εταιρειών (offshore) που συναλλάσσονται μέσω του ελληνικού τραπεζικού συστήματος -έχουν λογαριασμούς- προχωρούν οι ελληνικές τράπεζες και το Δημόσιο, σε εφαρμογή απόφασης σχετικής ευρωπαϊκής οδηγίας, όπως αναφέρει η Καθημερινή

Πρόσβαση σε αυτό το εθνικό μητρώο θα έχουν όχι μόνο οι αρχές καταπολέμησης νομιμοποίησης εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες, αλλά και οι φορολογικές αρχές. Όποιοσδήποτε κάνει συναλλαγές μέσω του ελληνικού τραπεζικού συστήματος, θα πρέπει να έχει πλέον ελληνικό ΑΦΜ.

Η ελληνική κυβέρνηση έχει αναλάβει την υποχρέωση να προχωρήσει στη δημιουργία αυτού του αρχείου μέσα στο 2016. Το αρχείο αυτό θα δημιουργηθεί στον «Τειρεσία» και η ανταλλαγή θα γίνεται μέσω της αρμόδιας διεύθυνσης του υπουργείου Οικονομικών, της διεύθυνσης διεθνών οικονομικών σχέσεων.

Μέχρι σήμερα οι ελληνικές υπηρεσίες έχουν στην κατοχή τους συνταγμένους καταλόγους υπεράκτιων εταιριών, κυρίως αυτών που κατέχουν ακίνητα στην Ελλάδα- γνωστά ως “υπεράκτιες βίλες”. Ο συγκεκριμένος πίνακας που δημιούργησε το ΣΔΟΕ, περιλαμβάνει 23.000 επιχειρήσεις.

Οι αποκαλύψεις των Panama Papers είχαν ως αποτέλεσμα να αλλάξει άρδην το σκηνικό για τις υπεράκτιες εταιρίες, πιέζοντας παράλληλα τις κυβερνήσεις ανά τον κόσμο να προχωρήσουν σε μέτρα διαφάνειας.

Πάντως στη σύνταξη των καταλόγων των τελικών δικαιούχων δεν περιλαμβάνονται μεγάλες κατηγορίες gate keepers, όπως δικηγόροι, συμβολαιογράφοι, ΑΧΕΠΕΥ, ΕΠΕΥ, που συνδέονται με τη δημιουργία τέτοιων εταιρειών ή διευκολύνουν τις συναλλαγές τους. Έτσι, δημιουργείται στην ουσία, λένε ανεπίσημα οι τράπεζες, ένας «αθέμιτος» ανταγωνισμός αρρύθμιστων «παικτών» που συνεχίζουν να παίζουν το παλαιό παιχνίδι.

thepressproject.gr

 

Οι δημοσιογράφοι του ΣΚΑΪ ζητούν αναστολή της απεργίας

«Ψήφισμα της Συνέλευσης των Δημοσιογράφων της Τηλεόρασης, του Ραδιοφώνου και του site του Ομίλου ΣΚΑΪ

Κυριακή, 24 Απριλίου 2016

Οι Δημοσιογράφοι του ΣΚΑΪ εκτιμούν ότι η διαρκής απεργιακή κινητοποίηση έχει συμπέσει με μία περίοδο όπου οι εξελίξεις τείνουν να μας προσπεράσουν. Πιστεύουμε ότι σε αυτή τη φάση τα συμφέροντά μας κινδυνεύουν περισσότερο όταν επιλέγουμε τη σιγή παρά από την δυναμική μας παρουσία στην δημόσια σφαίρα.

Θεωρούμε ότι τη στιγμή που γίνονται συζητήσεις για την πιθανότητα διενέργειας ενός Eurogroup (ίσως την Μεγάλη Πέμπτη) στο οποίο θα συζητηθεί το επιπλέον πακέτο μέτρων, σε συνδυασμό με την κοινοβουλευτική διαδικασία που χρονικά ωθεί την συζήτηση και ψήφιση του ασφαλιστικού νομοσχεδίου μετά το Πάσχα, κάνουν ξεκάθαρο ότι το συμφέρον του κλάδου δεν είναι στην συνέχιση της απεργίας, αλλά στην αναστολή της.

Ως εκ τούτου ζητούμε από την Ένωση, να αναστείλει το ταχύτερο την απεργία και συγκεκριμένα την Τρίτη στις 06:00 το πρωί. Οι Δημοσιογράφοι του Ομίλου ΣΚΑΪ».

 

Κατρούγκαλος: Προστασία των κύριων συντάξεων, αναπροσαρμογή στις επικουρικές – «Πυρά» στην αντιπολίτευση

Για «αναπροσαρμογή» των επικουρικών συντάξεων, αλλά πλήρη προστασία των κύριων έκανε λόγο ο Γιώργος Κατρούγκαλος, μιλώντας στην αρμόδια Επιτροπή, στην οποία συζητείται το ασφαλιστικό νομοσχέδιο. Παράλληλα, ο υπουργός Εργασίας εξαπέλυσε«πυρά» στα κόμματα της αντιπολίτευσης για την κατάσταση του ασφαλιστικού συστήματος, ενώ τόνισε πως με την πρόταση της κυβέρνησης εξασφαλίζεται «κοινωνική δικαιοσύνη και ισονομία».

Από το βήμα της Επιτροπής, ο κ. Κατρούγκαλος, κατηγορώντας τη ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ για την κακή διαχείριση των αποθεματικών των Ταμείων είπε:

Η συζήτηση θα ήθελα να μην έχει χαρακτήρα επιμερισμού πολιτικών ευθυνών για το αδιέξοδο που κληρονομήσαμε. Για εμάς θα ήταν προνομιακή η συζήτηση. Διαδεχθήκαμε μια χαοτική κατάσταση όχι μόνο σε ό,τι αφορά το έλλειμμα των ασφαλιστικών οργανισμών αλλά κυρίως γιατί κληρονομήσαμε ένα σύστημα πλήρως ανορθολογικό.

Όπως τόνισε, η κυβέρνηση επιχειρεί να αντιμετωπίσει το ασφαλιστικό «όχι αποκλειστικά με όρους οικονομικής βιωσιμότητας για το επόμενο βραχύ χρονικό διάστημα αλλά με δομικό και διαρθρωτικό τρόπο που θα εξασφαλίζει ταυτόχρονα την οικονομική βιωσιμότητα και την κοινωνική αποτελεσματικότητα. Ενόψει αυτής της ανάγκης διατυπώνουμε την πρόταση της ασφαλιστικής  μεταρρύθμισης στο πλαίσιο ενός ενιαίου συστήματος κοινωνικής ασφάλειας».

Σύμφωνα με τον υπουργό Εργασίας, «η ασφαλιστική μεταρρύθμιση επιχειρεί να ενσωματώσει εκείνες τις πλευρές τους τρίτου μνημονίου που έχουν ψηφιστεί από όλες τις πτέρυγες της βουλής, εκτός από αυτούς που είναι αντίθετοι στην ένταξη της χώρας στην Ε.Ε., δηλαδή την αναγκαία προσαρμογή της συνταξιοδοτικής δαπάνης κατά 1% και δυσμενείς πλευρές όπως η κατάργηση του ΕΚΑΣ. Επιχειρεί να τις ενσωματώσει αντικαθιστώντας την κατάργηση του ΕΚΑΣ, με ισοδύναμα όπως η εθνική σύνταξη, που έχουν μεγαλύτερη κοινωνική αποτελεσματικότητα, προχωρώντας στην αναγκαία προσαρμογή της δημοσιονομικής δαπάνης, προσπαθώντας να εξασφαλίσουμε την καλύτερη δυνατή κάλυψη για τους πιο αδύναμους και τη μεσαία τάξη».

Στη συνέχεια, ανέφερε τα βασικά χαρακτηριστικά της μεταρρύθμισης:

  • η εφαρμογή κανόνων ισονομίας σε εισφορές και συνταξιοδοτικές απολαβές σε όλα τα στρώματα του πληθυσμού με μια προσαρμογή μόνο εκεί που χρειάζεται να προστατευτούν οι πιο αδύναμοι.
  • η κοινωνική δικαιοσύνη, δηλαδή να εφαρμοστεί η ισονομία και ισότητα, με ιδιαίτερη πρόνοια για όσους έχουν ανάγκη ιδιαίτερης προστασίας.

«Το βασικό εργαλείο κοινωνικής δικαιοσύνης είναι η εθνική σύνταξη. Είναι διαφορετική από την βασική σύνταξη. Η εθνική σύνταξη έχει ως βασικό χαρακτηριστικό ότι δεν χρηματοδοτείται από τις εισφορές, αλλά αποκλειστικά από τη φορολογία για να αποτελέσει εργαλείο αναδιανομής προς όφελος των φτωχότερων και των κατώτερων μεσαίων στρωμάτων, αλλά και ταυτόχρονα να αποτελέσει εγγύηση μιας ελάχιστης αφετηρίας για να εξασφαλίζεται το ελάχιστο αξιοπρεπούς διαβίωσης και συμπλήρωμα με ποσοστό αναπλήρωσης», σημείωσε ο κ. Κατρούγκαλος και έδωσε το παρακάτω παράδειγμα:

Με μέσο εργασιακό μισθό 1.000 ευρώ το μήνα και δυστυχώς στο πλαίσιο της φτωχοποίησης που έχει επιβάλει η μνημονιακή πολιτική της λιτότητας, το ποσοστό αναπλήρωσης φθάνει στο 85% για την κύρια σύνταξη.

Όσον αφορά τις εισφορές ο υπουργός Εργασίας είπε μεταξύ άλλων ότι «εξακολουθούν να παραμένουν υψηλές οι εισφορές γενικά και για τους μισθωτούς και για τους ελεύθερους επαγγελματίες. Γιατί γίνεται αυτό; Αν θέλουμε να διατηρήσουμε το επίπεδο των σημερινών συντάξεων δεν έχουμε άλλη λύση. Προσαρμόσαμε τις εισφορές στο πραγματικό εισόδημα και όχι στο εικονικό και υπολογίσαμε τις εισφορές εκεί που πρέπει να είναι για να εξασφαλίζονται οι σημερινές συντάξεις. Όποιος ισχυρίζεται ότι μπορούν να μειωθούν οι εισφορές, χωρίς να μειωθούν οι συντάξεις, δημαγωγεί».

«Για τους υφιστάμενους συνταξιούχους εκπληρώσαμε πλήρως τις προεκλογικές δεσμεύσεις μας. Καμία οριζόντια μείωση δεν γίνεται. Προστατεύονται απολύτως οι κύριες συντάξεις.Υπάρχει αναπροσαρμογή στις επικουρικές, που αφορά όμως σε λιγότερο από το 10% των συνταξιούχων, λιγότερο από 260.000 ανθρώπους», συνέχισε ο κ. Κατρούγκαλος και κατέληξε:

Επιχειρήσαμε, κοιτάζοντας το μέλλον, να προτείνουμε μια θεσμική αλλαγή, που δεν έχει επιχειρηθεί για δεκαετίες στον τόπο μας, για να εξασφαλίσουμε τη βιωσιμότητα, την αποτελεσματικότητα και την κοινωνική δικαιοσύνη.

 

Παρακολουθήστε ζωντανά τη συζήτηση στη Βουλή για Ασφαλιστικό και Φορολογικό

Ξεκίνησε στη Διαρκή Επιτροπή Κοινωνικών και Οικονομικών Υποθέσεων η συζήτηση για το Ασφαλιστικό και το φορολογικό νομοσχέδιο.

Η συνεδρίαση έχει ως αντικείμενο την επεξεργασία και εξέταση του σχεδίου νόμου του Υπουργείου  Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης «Ενιαίο Σύστημα Κοινωνικής Ασφάλειας – Μεταρρύθμιση ασφαλιστικού-συνταξιοδοτικού συστήματος – Ρυθμίσεις φορολογίας εισοδήματος και τυχερών παιγνίων».

Δείτε ζωντανά τη συζήτηση

Ενάντια στην απεργία στα ΜΜΕ Mega, Ant1, SKAI, Star, Alpha

Κατά των συνεχόμενων απεργιών στα ΜΜΕ τάσσεται με ανακοίνωσή της η Ένωση Ιδιωτικών Τηλεοπτικών Σταθμών Εθνικής Εμβέλειας (ΕΙΤΗΣΕΕ), ζητώντας να αποκατασταθεί η ροή της ενημέρωσης.

Όπως επισημαίνει η ΕΙΤΗΣΕΕ (Alpha, Mega, Star, ANT1, ΣΚΑΪ, Μακεδονία), με τις δύοσυνεχόμενες απεργίες που κήρυξαν οι δευτεροβάθμιες ενώσεις (ΠΟΕΣΥ και ΠΟΕΠΤΗΜ) σε όλα τα μέσα ενημέρωσης, δημόσια και ιδιωτικά, έντυπα και ηλεκτρονικά, διεκδικείται η αποτροπή της κατάργησης των παγίων ρυθμίσεων για την κοινωνική ασφάλιση των εργαζομένων (σύνταξη, επικούρηση, υγειονομικά). Οπως αναφέρει η απειλή κατά των ρυθμίσεων αυτών περιέχεται στις διατάξεις του λεγόμενου συνταξιοδοτικού και ασφαλιστικού νομοσχεδίου της κυβέρνησης.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση, «οι δύο συνεχόμενες απεργίες αφορούν συνολικό διάστημα 5 ημερών (48/ωρη και 72/ωρη). Αυτό σημαίνει ότι για ένα ολόκληρο πενθήμερο καταλύεται η δυνατότητα ενημέρωσης του ελληνικού λαού για οποιοδήποτε θέμα από οποιοδήποτε μέσο ενημέρωσης» και σημειώνει:

Ούτε ενημέρωση ούτε σχόλια από τους δημοσιογράφους προς την κοινή γνώμη.

Διερωτάται δε:

Άραγε, πόσο επώδυνη είναι για τους υπαίτιους της ανατροπής της ασφαλιστικής κάλυψης των εργαζομένων στα ΜΜΕ η κήρυξη απεργίας εναντίον της νομοθετικής πρωτοβουλίας με την απειλή της παντελούς σιωπής;

Η Ενωση Ιδιωτικών Τηλεοπτικών Σταθμών Εθνικής Εμβέλειας «επισημαίνει την ανάγκη να αποκατασταθεί άμεσα η ροή της ενημέρωσης της κοινής γνώμης, ειδικά στην περίοδο αυτή, που βρίσκεται σε εξέλιξη η λήψη σημαντικών αποφάσεων που αφορούν το μέλλον εκατομμυρίων πολιτών».

newpost.gr

 

Οι φόροι αυξάνονται, αλλά τα έσοδα μειώνονται

Ολες οι αυξήσεις έμμεσων φόρων που έγιναν τα τελευταία χρόνια -ακόμη και η τελευταία του περασμένου Ιουλίου, με τη μετάταξη εκατοντάδων προϊόντων και υπηρεσιών από το 13% στο 23%- οδήγησαν όχι μόνο σε αποτυχία επίτευξης των στόχων που είχαν τεθεί μέσω των προϋπολογισμών, αλλά και σε μείωση των εσόδων σε απόλυτους αριθμούς από χρονιά σε χρονιά.

Τα παθήματα του παρελθόντος -ακόμη και της σημερινής κυβέρνησης- δεν έγιναν μαθήματα και η επανάληψη του ίδιου λάθους βρίσκεται προ των πυλών.

Ολες οι αυξήσεις έμμεσων φόρων που έγιναν τα τελευταία χρόνια -ακόμη και η τελευταία του περασμένου Ιουλίου, με τη μετάταξη εκατοντάδων προϊόντων και υπηρεσιών από το 13% στο 23%- οδήγησαν όχι μόνο σε αποτυχία επίτευξης των στόχων που είχαν τεθεί μέσω των προϋπολογισμών, αλλά και σε μείωση των εσόδων σε απόλυτους αριθμούς από χρονιά σε χρονιά.

Υφεση και υψηλότερο κίνητρο φοροδιαφυγής ακυρώνουν το μεγαλύτερο μέρος των εισπρακτικών μέτρων και δημιουργούν συνεχώς την ανάγκη για λήψη καινούργιων. Παρ’ όλα αυτά, η κυβέρνηση θέλει να γεμίσει το τρίτο πακέτο μέτρων (αυτό που πρέπει να εξασφαλίσει 1,8 δισ. ευρώ για να κλείσει το δημοσιονομικό κενό του 2017 και του 2018) με νέες αυξήσεις έμμεσων φόρων: στα τσιγάρα, στα κινητά τηλέφωνα, στη συνδρομητική τηλεόραση, ακόμη και η αύξηση του βασικού συντελεστή από το 23% στο 24% είναι στα σχέδια, όπως αποκάλυψε η Καθημερινή.

Η επεξεργασία των στοιχείων των τελευταίων ετών αποτυπώνει τις αποκλίσεις που προκύπτουν κάθε χρόνο από τους στόχους των έμμεσων φόρων. Ειδικά στον ΦΠΑ, η εικόνα είναι δραματική καθώς με βάση τους αριθμούς προκύπτει ότι:

• Από το 2009 μέχρι το 2015, τα έσοδα από τον ΦΠΑ έχουν μειωθεί κατά τουλάχιστον 3,5 δισ. ευρώ σε απόλυτους αριθμούς κατά τη διάρκεια των τριών μνημονίων. Τα στοιχεία από το δελτίο των κεντρικών υπηρεσιών του κρατικού προϋπολογισμού αλλά και από τους απολογισμούς των τελευταίων ετών δείχνουν ότι σε καμία από τις τέσσερις τελευταίες χρονιές δεν επιτεύχθηκε ο εισπρακτικός στόχος.

• Το 2012 η απόκλιση στόχου – είσπραξης έφτασε τα 1,374 δισ. ευρώ.

•Το 2013, ήταν 659 εκατ. ευρώ και το 2014 208 εκατ. ευρώ.

• Ακόμη και το 2015, η απόκλιση έφτασε στα 883 εκατ. ευρώ. Ειδικά για το τελευταίο έτος, αυτό μπορεί να δικαιολογηθεί με το ότι ο προϋπολογισμός συντάχθηκε με την προοπτική να υπάρξει ανάπτυξη και τελικώς η χρονιά έκλεισε για μία ακόμη φορά με έστω και περιορισμένη ύφεση (-0,2%). Ωστόσο, η επίδοση του 2015 συγκριτικά με το 2014 ήταν αποκαλυπτική για το πώς έχουν λειτουργήσει οι αυξήσεις έμμεσων φόρων τα τελευταία χρόνια. Κατά την υπογραφή του τρίτου μνημονίου, συμφωνήθηκε μαζική μετάταξη προϊόντων και υπηρεσιών από το συντελεστή του 13% στο 23%. Από το συγκεκριμένο μέτρο είχε προϋπολογιστεί να εισπραχθούν τουλάχιστον 2,5 δισ. ευρώ επιπλέον. Τελικώς το 2015 έκλεισε με τα έσοδα από τον ΦΠΑ να διαμορφώνονται ακριβώς στα ίδια επίπεδα με το 2014: 12,23 δισ. ευρώ. Δηλαδή το 2015 εισπράχθηκαν τα ίδια έσοδα από τον ΦΠΑ με το 2014, παρά το γεγονός ότι το 2014 είχαμε έως και 10 ποσοστιαίες μονάδες χαμηλότερο ΦΠΑ σε εκατοντάδες προϊόντα και υπηρεσίες, καθώς και το ειδικό καθεστώς των νησιών σε πλήρη εφαρμογή για όλα τα νησιά του Αιγαίου.

Αντίστοιχη εικόνα προκύπτει και από τα στοιχεία του α΄ διμήνου του 2016. Υποτίθεται ότι τα έσοδα από τον ΦΠΑ θα έφταναν στα 2,637 δισ. (σ.σ. το α΄ δίμηνο του 2016 είχαμε τους αυξημένους συντελεστές ΦΠΑ, ενώ το δίμηνο του 2015 όχι). Τελικώς εισπράχθηκαν 2,557 δισ. με την απόκλιση να φτάνει στα 137 εκατ. από το πρώτο κιόλας δίμηνο. Οι ήδη ψηφισμένες αυξήσεις στον ΦΠΑ ακόμη δεν έχουν επιβληθεί (σ.σ. εκκρεμεί η κατάργηση των μειωμένων συντελεστών σε όλα τα νησιά του Αιγαίου) και η κυβέρνηση ετοιμάζει και νέα «γενναία» παρέμβαση πειράζοντας αυτή τη φορά τον βασικό συντελεστή του 23%.

Συνεχείς αποκλίσεις

Ιδια εικόνα προκύπτει και για όλους τους έμμεσους φόρους. Τα έσοδα από τον ειδικό φόρο κατανάλωσης στη βενζίνη από τα 2,549 δισ. το 2012 έχουν περιοριστεί το 2015 στα 2,174 δισ. Τα έσοδα από τον ειδικό φόρο κατανάλωσης στο πετρέλαιο έχουν αυξηθεί μεν συγκριτικά με το 2012, αλλά, για να γίνει αυτό, έπρεπε να πολλαπλασιαστεί ο ειδικός φόρος στο πετρέλαιο θέρμανσης επί τέσσερα και να επιτραπεί η κυκλοφορία των πετρελαιοκίνητων. Και πάλι όμως οι αποκλίσεις από τους στόχους είναι συνεχείς και μεγάλες (έως και 557 εκατ.). Ο ειδικός φόρος κατανάλωσης στα τσιγάρα αποδίδει 2,365 δισ. ευρώ από 2,7 δισ. το 2012 και ο φόρος στην κινητή τηλεφωνία έχει περιοριστεί στα 208 εκατ. ευρώ από τα 287 εκατ. το 2012.

Σημαντικό πλήγμα για τον τουρισμό

Καίριο πλήγμα στο «τουριστικό προϊόν» της χώρας θα καταφέρουν τα προωθούμενα μέτρα στην έμμεση φορολογία. Πριν προλάβει ο κλάδος να απορροφήσει τους τριγμούς από την εκτόξευση του ΦΠΑ στην εστίαση (σ.σ. ο συντελεστής από το 13% πήγε στο 23%), τη μετάταξη των ξενοδοχειακών υπηρεσιών από το 6,5% στο 13% αλλά και την κατάργηση του ειδικού καθεστώτος στα νησιά, εστίαση και ξενοδοχεία θα βρεθούν αντιμέτωπα με νέα μέτρα.

Το σενάριο για την επιβολή ειδικού τέλους ανά διανυκτέρευση πρακτικά σημαίνει ότι ο συντελεστής του ΦΠΑ από το 13% που είναι σήμερα μπορεί να ανεβεί και πάνω από το 15%. Σε μία διανυκτέρευση σε ξενοδοχείο 4 αστέρων των 100 ευρώ, η τελική επιβάρυνση από 113 ευρώ που είναι σήμερα θα φτάσει στα 117 ευρώ, με τον τελικό φορολογικό συντελεστή να διαμορφώνεται στο 17%, τον 5ο υψηλότερο στην Ευρώπη.

Οι εκπρόσωποι του τουριστικού κλάδου αντιδρούν έντονα στην πιθανή αύξηση των φορολογικών βαρών. Οπως λένε, η πολιτική της υπερφορολόγησης θα καταλήξει σε μπούμερανγκ για τα κρατικά ταμεία, καθώς οι μόνοι που ευνοούνται είναι οι γειτονικοί ανταγωνιστικοί προορισμοί.

Οσο για τα εστιατόρια, κινδυνεύουν από τη νέα αύξηση του βασικού συντελεστή ΦΠΑ από το 23% που είναι σήμερα στο 24%. Η Ελλάδα διαθέτει ήδη την 3η βαρύτερα φορολογημένη υπηρεσία εστίασης στην Ευρώπη, πίσω μόνο από την Ουγγαρία και τη Δανία. Με την αύξηση του ΦΠΑ, απλώς θα κατοχυρωθεί η 3η θέση (σ.σ. προς το παρόν τη μοιραζόμαστε με τους Πορτογάλους).

Πρωταθλήτρια σε φορολογικές επιβαρύνσεις η Ελλάδα

Πολλές χώρες επιβάλλουν για τους δικούς τους εθνικούς λόγους υψηλούς φορολογικούς συντελεστές πότε στο ένα προϊόν και πότε στο άλλο. Η Ελλάδα, όπως προκύπτει και από τα συγκριτικά στοιχεία που παρουσιάζονται, έχει το προνόμιο να επιβάλλει από τους βαρύτερους συντελεστές σε… όλα τα προϊόντα και στις υπηρεσίες, τους οποίους μάλιστα σκοπεύει να αυξήσει για ακόμη μία φορά. Με τον 4ο υψηλότερο βασικό συντελεστή ΦΠΑ, με την 3η βαρύτερη φορολογημένη αμόλυβδη, με το 2ο ακριβότερο (από φορολογικής άποψης) κινητό αλλά και την 5η υψηλότερη φορολογία στα τσιγάρα, φιγουράρουμε στις πρώτες λίστες σε όλους τους επιμέρους πίνακες. Από τη φορολογική λαίλαπα δεν έχει γλιτώσει ούτε το τουριστικό προϊόν, καθώς τόσο η εστίαση όσο και οι ξενοδοχειακές υπηρεσίες βρίσκονται στην πρώτη 5άδα με τους υψηλότερους φορολογικούς συντελεστές.

Υψηλός συντελεστής

Εφόσον υλοποιηθεί η πρόταση για αύξηση του ΦΠΑ από το 23% στο 24%, η Ελλάδα θα εγκαταλείψει τη 4η θέση με τον υψηλότερο ΦΠΑ στην Ευρώπη των 28 και θα αναρριχηθεί στην 3η θέση πίσω μόνο από την Ουγγαρία (27%) αλλά και τις Δανία, Σουηδία, Κροατία, που εφαρμόζουν συντελεστή 25%. Οι Φινλανδοί είναι οι μόνοι που έχουν ΦΠΑ 24%.

Και μια μικρή αύξηση στον ειδικό φόρο κατανάλωσης –δεδομένου μάλιστα ότι επί του ειδικού φόρου θα επιβληθεί και ένας αυξημένος κατά μία μονάδα συντελεστής ΦΠΑ– θα είναι αρκετή ώστε να στείλει την Ελλάδα στην κορυφή της λίστας με τη βαρύτερα φορολογημένη αμόλυβδη στην Ευρώπη. Αυτή τη στιγμή η Ελλάδα βρίσκεται στην τρίτη θέση της σχετικής κατάταξης. Σύμφωνα με τους υπολογισμούς της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, σε ένα λίτρο βενζίνης το 71% καταλήγει στο κράτος είτε μέσω του ειδικού φόρου κατανάλωσης (σ.σ. σήμερα είναι 67 λεπτά του ευρώ με προοπτικό περαιτέρω αύξησης στα 70 λεπτά) είτε μέσω του ΦΠΑ. Μεγαλύτερο φορολογικό συντελεστή επιβάλλει μόνον η Βρετανία και η Ολλανδία. Στο πετρέλαιο κίνησης, οι συνθήκες είναι καλύτερες στην Ελλάδα, καθώς ο φορολογικός συντελεστής ανέρχεται στο 53% και είναι χαμηλότερος από τον μέσο όρο της Ε.Ε. (63%). Με εξαίρεση το Λουξεμβούργο, δεν υπάρχει καμία άλλη χώρα με τόσο χαμηλό φορολογικό συντελεστή στην Ε.Ε. Στο πετρέλαιο θέρμανσης, η Ελλάδα βρίσκεται στη 10η θέση, με την υψηλότερη τιμή λιανικής (περίπου 75 λεπτά ανά λίτρο αυτή την περίοδο). Αρκετές χώρες, μεταξύ των οποίων η Βουλγαρία, η Δανία, η Ουγγαρία, η Ιταλία, η Μάλτα, η Ολλανδία, η Πορτογαλία, η Ρουμανία και η Σουηδία, πωλούν ακριβότερα το πετρέλαιο θέρμανσης.

Ο φόρος –ειδικός φόρος κατανάλωσης και ΦΠΑ– ανέρχεται στο 83,2% στην Ελλάδα με τα δεδομένα της 1/1/2016, χωρίς δηλαδή να λαμβάνονται υπόψη οι όποιες αυξήσεις έχει στα σχέδιά της η κυβέρνηση. Στο σύνολο των χωρών-μελών της Ε.Ε. υψηλότερους συντελεστές επιβάλλουν μόνον η Ιρλανδία (86,51%), η Φινλανδία (85,07%), η Βουλγαρία (84,2%) και η Βρετανία (84,1%). Τα στοιχεία των εταιρειών του κλάδου δείχνουν ότι οι υψηλοί συντελεστές έχουν στείλει το λαθρεμπόριο στο 20,6% της συνολικής αγοράς, με τις απώλειες κρατικών εσόδων να ξεπερνούν τα 650 εκατ. ευρώ ετησίως.

Διπλά βάρη

Με μικρή απόσταση από την Ελλάδα, η Ουγγαρία καταλαμβάνει την 1η θέση (προς το παρόν) με συντελεστή φορολόγησης 41,6%. Και μια μικρή αύξηση, όπως αυτή που προγραμματίζεται, θα φέρει την Ελλάδα στην πρώτη θέση με τη βαρύτερη φορολογία στην κινητή τηλεφωνία. Αξίζει να σημειωθεί ότι η 3η χώρα στη σχετική κατάταξη –τη μοιράζονται Σουηδία, Δανία και Κροατία– ο φόρος είναι 25% (ουσιαστικά μόνο ο ΦΠΑ). Η επιβάρυνση στα κινητά θα είναι διπλή αν, εκτός από τον ειδικό φόρο, αυξηθεί και ο ΦΠΑ (σ.σ. το ειδικό τέλος στην Ελλάδα επιβαρύνεται και με ΦΠΑ).

cretalive.gr

Οι εργαζόμενοι στα Ταμεία “αδειάζουν” το ασφαλιστικό νομοσχέδιο

Δριμύτατο  “κατηγορώ” στην κυβέρνηση απευθύνει η Πανελλήνια Ομοσπονδία Προσωπικού Οργανισμών Κοινωνικής Πολιτικής (ΠΟΠΟΠΚ) ενάντια στο ασφαλιστικό νομοσχέδιο της κυβέρνησης.

Συγκεκριμένα, στην ανακοίνωσή της, η ΠΟΠΟΠΚ αναφέρει για κάθε βασικό πυλώνα του ασφαλιστικού νομοσχεδίου τα ακόλουθα: Πως το νέο υπερταμείο, ο ΕΦΚΑ, περιγράφεται στην Έκθεση του  Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους και την Ειδική Έκθεση σαν “Ν.Π.Δ.Δ. μη επιχορηγούμενο από τον κρατικό προϋπολογισμό”.

Επίσης, “το συνολικό ποσό της σύνταξης που εκδίδεται μετά τη θέση σε ισχύ του νόμου αυξάνεται από την 1.1.2017 κατ’ έτος…” αφορά μόνο στην εθνική και όχι στην ανταποδοτική σύνταξη, δηλαδή όχι στο “συνολικό ποσό της σύνταξης”.

Στην Έκθεση Αξιολόγησης Συνεπειών Ρυθμίσεων,  μεταξύ άλλων αναφέρεται ότι “οι προτεινόμενες διατάξεις, αποσκοπούν:

– Αφενός στην επίτευξη των μεσοπρόθεσμων δημοσιονομικών στόχων της χώρας σύμφωνα με το ν. 4336/15 (πρωτογενές πλεόνασμα ύψους 3,5% του ΑΕΠ το 2019), συμβάλλοντας έως το 2019, με πρόσθετα μέτρα της τάξης του 0,83% του ΑΕΠ (επί πλέον των ήδη ληφθέντων μέτρων της τάξης του 0,59% του ΑΕΠ)”.

– “Αφετέρου στην εξασφάλιση της βιωσιμότητας του ασφαλιστικού συστήματος της χώρας σε μακροπρόθεσμο ορίζοντα”.

Από την ΠΟΠΟΠΚ, επίσης, υπενθυμίζουν την απόφαση της Ολομέλειας του Ελεγκτικού Συνεδρίου σχετικά με την αντισυνταγματικότητα αρκετών από τις βασικότερες διατάξεις που περιλαμβάνει το νομοσχέδιο.

Οι 21 σημαντικότερες παρεμβάσεις στο Ασφαλιστικό και η κριτική της ΠΟΠΟΠΚ

1. Το ασφαλιστικό νομοσχέδιο επιβάλλει την άμεση εφαρμογή του ν. 3863/10 (Λοβέρδου – Κουτρουμάνη). Είναι το πρώτο ασφαλιστικό νομοσχέδιο στο οποίο δεν υπάρχει μεταβατική διάταξη που να αφορά στα θεμελιωμένα δικαιώματα.

Το ανταποδοτικό τμήμα της σύνταξης θα υπολογίζεται με ποσοστά αναπλήρωσης που ξεκινούν από 0,77% για τα πρώτα 15 χρόνια ασφάλισης και φτάνουν το 2%  από τα 39 χρόνια και πάνω. (Τα ποσοστά αυτά δεν αθροίζονται στα αμέσως υψηλότερα όπως στο ν. 3863/10 ώστε ολόκληρος ο χρόνος να υπολογιστεί με το ποσοστό που αντιστοιχεί στο τελευταίο έτος ασφάλισης). Οι μεγάλες απώλειες αρχίζουν μετά τα 25 έτη ασφάλισης, όπου λαμβάνοντας υπόψη και την εθνική σύνταξη, θα φτάνουν μεσοσταθμικά στο 25% σε σχέση με τον υπολογισμό με τις διατάξεις που ίσχυαν μέχρι 31/12/2014 ή ακόμη και με τον υπολογισμό του ν. 3863/10 τουλάχιστον για τα πρώτα χρόνια εφαρμογής του. Στις περιπτώσεις αυτές θα γίνεται σύγκριση και αν η διαφορά είναι μεγαλύτερη του 20% γι αυτούς που θα καταθέσουν το 2016 θα προστεθεί το 1/2 της διαφοράς που υπερβαίνει  το 20%, το 2017 το 1/3 και το 2018 το 1/4. (Υπάρχει και η προσέγγιση ότι αυτά τα ποσοστά θα αφορούν στο σύνολο της διαφοράς).

Για τις συντάξιμες αποδοχές θα λαμβάνεται υπόψη ο μέσος μηνιαίος μισθός που προκύπτει από το έτος 2002 μέχρι την ημερομηνία έναρξης της συνταξιοδότησης  και από το 2017 θα προστίθεται ένα επιπλέον έτος.

Μέχρι τα 25 έτη ασφάλισης σε αρκετές περιπτώσεις εμφανίζεται οριακά μεγαλύτερο το συνολικό ποσό εθνικής και ανταποδοτικής, με την προϋπόθεση βέβαια καταβολής ολόκληρης της εθνικής σύνταξης. Υπάρχουν όμως και περιπτώσεις όπου λόγω άμεσης κατάργησης του ΕΚΑΣ για όσους συνταξιοδοτηθούν με το νέο νόμο, το συνολικό ποσό υπολείπεται ακόμη και των παλαιών κατωτάτων ορίων (π.χ. σημερινός συνταξιούχος με 15 χρόνια ασφάλισης και ΕΚΑΣ μπορεί υπό προϋποθέσεις να προσεγγίσει ακόμη και τα 700 ευρώ. Με το νέο νόμο θα δικαιούται στα 67 του χρόνια 346 ευρώ εθνικής και περίπου 100 ευρώ ανταποδοτικής. Σύνολο 446 ευρώ, χωρίς να δικαιούται  πλέον κανενός είδους προσαύξηση.)

2. Στα “εφάπαξ” ο  υπολογισμός που αφορά στο χρόνο μέχρι 21/12/2013 δίνει μειώσεις γύρω στο 15%.

3. Στις επικουρικές συντάξεις για τους ασφαλισμένους από 01/01/2014 και εφεξής αλλά και για τους ασφαλισμένους μέχρι 31/12/2013 που η αίτηση συνταξιοδότησης κατατέθηκε μετά την 01/01/2015 το ποσό θα αποτελείται από δύο τμήματα : α) Από το τμήμα που αντιστοιχεί στο χρόνο  μέχρι 31/12/2014 και θα υπολογίζεται με ποσοστό αναπλήρωσης 0,45% για κάθε χρόνο (μείωση περίπου 15% μεσοσταθμικά) και β) Στο τμήμα που αντιστοιχεί στο χρόνο από 01/01/2015 και εφεξής και θα υπολογίζεται με βάση τη “ρήτρα βιωσιμότητας”.

4. Όσον αφορά στον επανυπολογισμό των κύριων συντάξεων, τονίζεται ότι  μέχρι την 31/12/2018 θα επανυπολογιστούν όλες οι κύριες συντάξεις που έχουν εκδοθεί με διατάξεις που ίσχυαν μέχρι την 31/12/2014. Από 01/01/2019 θα καταβάλλεται υποτίθεται ως προσωπική διαφορά το ποσό που υπολείπεται της παλαιάς σύνταξης.

5. Σχετικά με την ενοποίηση όλων των ασφαλιστικών ταμείων κύριας ασφάλισης στον ΕΦΚΑ (Ενιαίος Φορέας Κοινωνικής Ασφάλισης), επισημαίνεται ότι  ο σχεδιασμός είναι ανύπαρκτος και μελέτη βιωσιμότητας βεβαίως δεν υπάρχει.

6. Αντίστοιχα, όλα τα ταμεία πρόνοιας ενοποιούνται με το ΕΤΕΑ που μετονομάζεται σε ΕΤΕΑΕΠ (Ενιαίο Ταμείο Επικουρικής Ασφάλισης και Εφάπαξ Παροχών).

7. Προβλέπει, επίσης, τη μείωση των δικαιούχων του ΕΚΑΣ για το 2016 κατά 120.000 περίπου και τη σταδιακή του κατάργηση μέχρι το 2019.

8. Την καταβολή επιδόματος κοινωνικής αλληλεγγύης σε ανασφάλιστους υπερήλικες που ουσιαστικά αποτελεί “παραλλαγή” της αντίστοιχης πρόβλεψης του ν.3863/10 για τη χορήγηση βασικής σύνταξης. Τα εισοδηματικά κριτήρια παραμένουν και αυστηροποιούνται.

9. Έρχεται  μείωση του ανωτάτου ορίου καταβολής σύνταξης (2.000 και 3.000 ευρώ  για μία ή περισσότερες συντάξεις αντίστοιχα).

10. Προβλέπεται εξομοίωση των αντισυμβαλλομένων στο σύμφωνο συμβίωσης με τους εγγάμους.

11. Tον προσχηματικό και βίαιο επανακαθορισμό του τρόπου υπολογισμού των εισφορών για τους αυτοαπασχολούμενους, τους ελεύθερους επαγγελματίες και τους αγρότες. Εδώ προκύπτει σοβαρότατο ζήτημα που παραπέμπει σε περιπτώσεις αύξησης εισφορών  ασφαλισμένων των κρίσιμων αυτών κλάδων σε ποσοστό ακόμη και 300%!

12. Από 01/01/2017 όλοι οι Δημόσιοι Υπάλληλοι – και οι υπάλληλοι της Βουλής – ασφαλιστικά και συνταξιοδοτικά θα ανήκουν στον ΕΦΚΑ  και στο ΕΤΕΑΕΠ. Η ένταξή τους δηλαδή δεν θα γίνει με μεταγενέστερο νόμο όπως έγινε με το ν. 3865/10.

13. Εισάγεται ο θεσμός της προαιρετικής ασφάλισης στο δημόσιο, υποτίθεται στα πλαίσια των “ενιαίων” κανόνων, αλλά ταυτόχρονα μπορεί να ερμηνευτεί  από την αναγκαιότητα κάλυψης ζητημάτων θεμελίωσης συνταξιοδοτικού δικαιώματος που θα προκύψουν από την  επέκταση της ελαστικοποίησης των εργασιακών σχέσεων στο χώρο της δημόσιας διοίκησης.

14. Στις συντάξεις θανάτου ο/η νέος δικαιούχος πρέπει πλέον να έχει συμπληρώσει το 55ο έτος της ηλικίας του. Αυστηροποιείται γενικά το πλαίσιο απονομής των συντάξεων θανάτου ενώ για ηλικία μικρότερη των 52 ετών η σύνταξη καταβάλλεται μόνο για τρία χρόνια και στη συνέχεια το δικαίωμα χάνεται διά παντός. Εξαιρούνται οι περιπτώσεις ανήλικων ή ανίκανων τέκνων (η δεύτερη περίπτωση υπό προϋποθέσεις). Πρόβλεψη για την περίπτωση που ο επιζών σύζυγος έχει ακόμη και μηδενικό εισόδημα δεν υπάρχει.

15. Στις περιπτώσεις απασχόλησης συνταξιούχων η κύρια και η επικουρική σύνταξη περικόπτεται κατά 60%, χωρίς καμιά πρόβλεψη για μικρότερο ποσοστό στις περιπτώσεις χαμηλοσυνταξιούχων.

16. Στην περίπτωση κατάθεσης συνταξιοδοτικής αίτησης με αναστολή αν μέχρι την ψήφιση του νόμου δεν πληρούνται όλες οι προϋποθέσεις πλήρους θεμελίωσης η σύνταξη θα υπολογιστεί με τις νέες διατάξεις.

17. Αναφορικά με την “αναπροσαρμογή” των ήδη καταβαλλόμενων επικουρικών συντάξεων, τονίζεται πως οι επικουρικές συντάξεις ουσιαστικά θα περικοπούν και αρχικά οι περικοπές θα προέλθουν από συντάξιμες αποδοχές άνω των 1.300 ευρώ. Το ποσοστό τους δεν προσδιορίζεται αλλά είναι γνωστό ότι οι μειώσεις που θα γίνουν θα κυμανθούν από 2% έως 40%, στοχευμένες ανά ύψος επικουρικής σύνταξης. Με δεδομένο όμως ότι το όριο αυτό περιλαμβάνει τόσο τις εισφορές υπέρ υγείας, όσο και την εισφορά υπέρ ΑΚΑΓΕ, είναι πιθανό οι μειώσεις να ξεκινήσουν από χαμηλότερο όριο, ακόμη και  από τα 1170 ευρώ καθαρά.

18. Αυξάνονται επίσης οι εισφορές εργαζόμενου και εργοδότη κατά 0,5% αντίστοιχα από 01/06/2016 έως 31/05/2019 και κατά 0,25% από 01/06/2019 έως 31/05/2022.

19. Καταργείται η διάταξη του ν. 2084/92 με την οποία οι νέοι ασφαλισμένοι (μετά το 1992)  διατηρούσαν το δικαίωμα ασφάλισης σε ένα μόνο ασφαλιστικό ταμείο ανεξάρτητα αν είχαν επίσης παράλληλα υποχρεωτικά ασφαλιστέα δραστηριότητα. Εδώ οι “ενιαίοι κανόνες” αντί να απαλλάξουν προαιρετικά τους παλιούς ασφαλισμένους από την υποχρέωση καταβολής διπλών εισφορών, επιβαρύνουν και τους 40000 περίπου νέους εργαζόμενους τους οποίους οδηγούν σε νέα αδιέξοδα. Τα ταμεία θα ενοποιηθούν σε ένα αλλά οι ίδιοι θα πληρώνουν πλέον για δύο.

20. Συστήνεται Ν.Π.Ι.Δ. στην “καρδιά” της Κοινωνικής Ασφάλισης με την επωνυμία ΤΜΕΔΕ και αντικείμενο την Εγγυοδοσία και Πιστοδοσία των ασφαλισμένων στον τομέα ΤΣΜΕΔΕ του ΕΤΑΑ.

21. Καθιερώνεται νέος τρόπος υπολογισμού για το μέρισμα του ΜΤΠΥ (με αναπροσαρμογή και των παλαιών δικαιούμενων μερισμάτων) με μειώσεις που ξεπερνούν το 35%.

capital.gr

Στην ΤτΕ και τα αποθεματικά του ΕΟΠΥΥ

Για τη μεταφορά των ταμειακών διαθέσιμων του ΕΟΠΥΥ προς την Τράπεζα της Ελλάδος, συνεδριάζει σήμερα το ΔΣ του Οργανισμού, μετά τη μεταφορά των ταμειακών διαθέσιμων στα νοσοκομεία και στον ΟΑΕΔ

Μετά το έγγραφο με την υπογραφή του γενικού διευθυντή οικονομικών του υπουργείου Υγείας Θεόδωρου Κοματά, που εστάλη στα νοσοκομεία την περασμένη Πέμπτη με το οποίο ζητούνταν και από τους διοικητές των δημόσιων νοσοκομείων να ενημερώσουν για τα ταμειακά τους διαθέσιμα, τώρα καλείται να κάνει το ίδιο και η διοίκηση του ΕΟΠΥΥ, προκειμένου να καλύψει ανάγκες του κράτους, επικαλούμενη την Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου του 2015.

Σύμφωνα με ιδιώτες παρόχους, δεν θα πληρωθούν όπως αναμενόταν αυτές τις ημέρες, οι ιδιωτικές κλινικές, οι μονάδες αιμοκάθαρσης, αλλά και οι φαρμακοποιοί.

Σημειώνεται πως η μεταφορά των αποθεματικών ύψους 100 εκατομμυρίων ευρώ σε λογαριασμό της Τράπεζας της Ελλάδος συζητήθηκε και στο Διοικητικό Συμβούλιο του ΟΑΕΔ .

thepressproject.gr