12.8 C
Chania
Wednesday, November 27, 2024

Άρθρο Αλ. Μαρκογιαννάκη: Χανιά – χειμερινός προορισμός, αλλά πώς;

Ημερομηνία:

Του Αλέξανδρου Μαρκογιαννάκη *

Χρόνια τώρα ακούγεται από αρμόδιους φορείς του τουριστικού κλάδου η σπουδαιότητα της εξάλειψης της εποχικότητας για τον τουρισμό. Τα οφέλη είναι σίγουρα πολλαπλά και σημαντικά για τις τοπικές κοινωνίες. Για να γίνει μια περιοχή όπως τα Χανιά χειμερινός – χριστουγεννιάτικος προορισμός απαιτείται μια καλά οργανωμένη και σύνθετη προσπάθεια σε βάθος χρόνου. Και αυτό γιατί ξεκινάμε με διπλό μειονέκτημα: αφενός δεν έχουμε τη σχετική παράδοση κι αφετέρου δεν διαθέτουμε τις σχετικές υποδομές. Επιπλέον υπάρχουν ήδη καταξιωμένοι χειμερινοί προορισμοί, με ισχυρό brand name, διαμορφωμένες υποδομές και προσαρμοσμένα πακέτα υπηρεσιών για τους επισκέπτες.

Η προσπάθεια για τα Χανιά θα πρέπει να εμπλέξει όλους τους φορείς που έχουν σχέση με το αντικείμενο και απαιτεί τη συνεργασία τους στη βάση ενός ολοκληρωμένου σχεδιασμού. Από τη μία μεριά η Αυτοδιοίκηση (Α’ και Β’ βαθμού) και από την άλλη οι επιχειρήσεις κάθε σχετικού κλάδου (εστίαση, καταλύματα, μεταφορές, τοπικό εμπόριο) θα πρέπει να συλλειτουργήσουν αποτελεσματικά. Ουσιαστικά μιλάμε για μια άτυπη και διευρυμένη Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα με ειδικό σκοπό.

Μέσα από τον γενικό συντονισμό του Δήμου και της Περιφέρειας, οι σχετικές δράσεις θα πρέπει να συμπεριλαμβάνουν:

• Συμφωνίες με τις αεροπορικές και ακτοπλοϊκές εταιρείες για την ενίσχυση των δρομολογίων και την παροχή ειδικών πακέτων προσφορών. Χρήσιμο επιπλέον θα ήταν στις συμφωνίες να συμπεριληφθεί και η εταιρεία που διαχειρίζεται το αεροδρόμιο Χανίων.

• Στην ίδια λογική, οι επιχειρήσεις διαμονής θα πρέπει κι αυτές να διαμορφώσουν και να προσφέρουν αντίστοιχα πακέτα, ειδικά για οικογένειες, καθώς πρόκειται για το βασικό target group της περιόδου.

• Συντονισμός των λοιπών εμπορικών επιχειρήσεων για τη διαμόρφωση μιας ελκυστικής αγοράς για ολιγοήμερους επισκέπτες, ειδικά εφόσον προέρχονται από ανταγωνιστικότερες υπερτοπικές αγορές. Ο πελάτης τους εκείνες τις ημέρες δεν θα είναι ο γνωστός τους Χανιώτης, αλλά άνθρωποι με άλλες εικόνες και προσδοκίες, βασισμένες στη δική τους καταναλωτική εμπειρία.

• Στις τοπικές Αρχές πέφτει το βάρος για τη φροντίδα της συνολικής εικόνας της πόλης, την καθαριότητα, τον εποχικό/γιορτινό στολισμό και τις ειδικές δράσεις ψυχαγωγίας και πολιτισμού.

Ο στόχος του δωδεκάμηνου τουριστικού προορισμού παρουσιάζεται περίπου ως το «ιερό δισκοπότηρο» για τον κλάδο του τουρισμού. Προορισμός όμως δεν γίνεσαι επειδή απλά το ανακοινώνεις αλλά όταν τελικά καταφτάνουν οι επισκέπτες και η αποτελεσματικότητα μετριέται με τις αφίξεις. Μέχρι τότε υπάρχουν πολλά ακόμη να γίνουν. Η Τοπική Αυτοδιοίκηση είναι ο αποφασιστικός παράγοντας γιατί μπορεί να σχεδιάσει, να συντονίσει, να οργανώσει και να διευκολύνει. Έχει αρμοδιότητες και δυνατότητες για ουσιαστική παρέμβαση και οφείλει να «το πάρει πάνω της». Η Περιφέρεια Κρήτης διαθέτει πόρους, εργαλεία και δυναμικό που μπορούν να αξιοποιηθούν σε αυτή την κατεύθυνση, σε συνεργασία με τους Δήμους της Κρήτης. Ως παράταξη έχουμε αναδείξει αυτή την ανάγκη συνεργασίας και θα συνεχίσουμε να καταθέτουμε προτάσεις για την υλοποίηση πολιτικών επέκτασης της τουριστικής περιόδου συνολικά.

* Ο κ. Αλέξανδρος Μαρκογιαννάκης είναι οικονομολόγος – σύμβουλος Επιχειρήσεων, επικεφαλής της μείζονος Αντιπολίτευσης στο Περιφερειακό Συμβούλιο Κρήτης

"google ad"

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ