9.8 C
Chania
Wednesday, December 25, 2024

Ένα ψηφιακό σούπερ μάρκετ στα Χανιά

Ημερομηνία:

Το supermarketnow είναι μία ψηφιακή πλατφόρμα που δίνει τη δυνατότητα στον χρήστη να ψωνίζει online και να παραλαμβάνει τα ψώνια του στην πόρτα του την ώρα που θέλει

Η είσοδος της τεχνολογίας και των smartphones σε κάθε πτυχή της καθημερινής μας ζωής δεν θα μπορούσε να αφήσει ανεπηρέαστη και την πιο συχνή ίσως δραστηριότητά μας: την επίσκεψή μας στο σούπερ μάρκετ για τα ψώνια της εβδομάδας ή και της ημέρας.

Μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ και ανεξάρτητες startups δημιουργούν νέες υπηρεσίες ηλεκτρονικών παραγγελιών, παράδοσης και πληρωμής, αποκλειστικών προσφορών και ούτω καθεξής, προκειμένου να μεταφέρουν τη δραστηριότητά τους από το φυσικό στο ηλεκτρονικό κατάστημα.

Μία αντίστοιχη υπηρεσία λειτουργεί σε τοπικό επίπεδο από τον Αύγουστο του 2016 και για την πόλη των Χανίων. Πρόκειται για το supermarketnow, μία πλατφόρμα για υπολογιστές και κινητές συσκευές που δίνει τη δυνατότητα στον χρήστη να ψωνίζει online και, βασιζόμενη στη συνεργατική οικονομία, να παραλαμβάνει τα ψώνια του στην πόρτα του την ώρα που θέλει.

Το supermarketnow «ήταν μια ιδέα που προέκυψε από την πραγματική ανάγκη για εξυπηρέτηση για τα ψώνια της ομάδας μας, λόγω έλλειψης μεταφορικού και χρόνου», όπως αναφέρει ο 27χρονος επικεφαλής Θάνος Παράσχος, ο οποίος αν και Τριπολιτσιώτης βρέθηκε στα Χανιά ως φοιτητής της Σχολής Μηχανικών Ορυκτών Πόρων στο Πολυτεχνείο Κρήτης και έκτοτε… έμεινε, καθώς «η Κρήτη και τα Χανιά χαρακτηρίζονται από ομορφιά και ποιότητα ζωής που δύσκολα εγκαταλείπεις».

Τα τελευταία πέντε χρόνια ο Θάνος Παράσχος τρέχει την iprovidenow, τη δική του εταιρεία παροχής υπηρεσιών επιχειρηματικής ανάπτυξης στον ηλεκτρονικό κόσμο, με βασικό στόχο «τη δημιουργία αξίας στο τώρα». Τελευταίο δημιούργημα της iprovidenow είναι το supermarketnow, το οποίο έχει λάβει χρηματική υποστήριξη από την πρωτοβουλία του Ιδρύματος Αγγελοπούλου, ενώ πρόσφατα ανακοινώθηκε ότι θα ενταχθεί στον επιταχυντή τεχνολογικών εταιρειών στον τομέα των οικονομικών υπηρεσιών που έχει δημιουργήσει η εταιρεία Viva.

Το supermarketnow λειτουργεί ως εξής: ο χρήστης εγγράφεται, συμπληρώνει τα προσωπικά του στοιχεία και στη συνέχεια υποβάλλει την παραγγελία του είτε από τα συνεργαζόμενα με την πλατφόρμα σούπερ μάρκετ είτε δηλώνοντας το κατάστημα της επιθυμίας του. Την αγορά της παραγγελίας και την παράδοση των αγαθών αναλαμβάνει η πλατφόρμα μέσω των προσωπικών βοηθών αγοράς, δηλαδή τρίτων, ανεξάρτητων συνεργατών που όπως αναφέρει ο Θάνος εργάζονται για να συμπληρώνουν το εισόδημά τους. Πρόκειται για ένα μοντέλο που βασίζεται στη συνεργατική οικονομία, καθώς μία ομάδα ανθρώπων (οι βοηθοί αγοράς) εξυπηρετούν μία άλλη ομάδα ανθρώπων (καταναλωτές-πελάτες), συνδεόμενοι μέσα από μία τεχνολογική πλατφόρμα. Σύμφωνα με τον Θάνο, το μοντέλο αυτό εφαρμόζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα στον χώρο του λιανικού εμπορίου. Κάθε παραγγελία εκτελείται εντός έως και μίας ώρας και επιβαρύνεται με το ποσό των 2,90 ευρώ, ανεξάρτητα από το συνολικό της ύψος. Ο καταναλωτής πληρώνει με μετρητά κατά την παράδοση.

Την υπόλοιπη ομάδα του supermarketnow αποτελούν ο Μιχάλης Γκίκας, ο Άλεξ Γιαννακάκος, ο Γιάννης Τζώρτζης και ο Στέργιος Κρητικός στην ανάπτυξη και σχεδίαση προϊόντος, και ο Παντελής Σφυράκης και η Έρρικα Χριστοδούλου στο μάρκετινγκ και τις δημόσιες σχέσεις.

Το supermarketnow έχει καταγράψει πάνω από 150 παραγγελίες μέχρι στιγμής, με το μέσο καλάθι να ανέρχεται στα 70 ευρώ και να γεμίζει με προϊόντα όπως φρούτα και λαχανικά, είδη καθαριότητας και υγιεινής, άλλα τρόφιμα και είδη καθημερινής χρήσης. Μετά το αρχικό του λανσάρισμα, το supermarketnow βρίσκεται σε συζητήσεις με αλυσίδες σούπερ μάρκετ που διαθέτουν εκτεταμένο δίκτυο πωλήσεων με σκοπό την επέκταση των υπηρεσιών της startup σε όλη την Ελλάδα. Μέσα από τη σφυγμομέτρηση των αναγκών των πελατών της, η πλατφόρμα αναπτύσσει, επιπλέον, και το deliverynow.io, μία λειτουργία μέσα από την οποία θα μπορούν να εκτελούνται και άλλες παραδόσεις εκτός από τα ψώνια του σούπερ μάρκετ, σε επιχειρήσεις και ιδιώτες που χρειάζονται υπηρεσίες διανομής περιστασιακά ή σε σταθερή βάση.

«Μια τοπική αγορά είναι απολύτως ελέγξιμη και εύκολα μετρήσιμη», αναφέρει ο Θάνος Παράσχος για την επιλογή να λανσαριστεί η εφαρμογή σε μία περιφερειακή πόλη όπως τα Χανιά.

«Πιστεύουμε στο startup-scaleup. Αν μπορούμε να κατακτήσουμε μια μικρή αγορά, τότε μπορούμε να αναπτυχθούμε και σε μεγαλύτερες, έχοντας ακριβείς αριθμούς και δεδομένα. Επίσης, λόγω και των τουριστικών δραστηριοτήτων ο πληθυσμός είναι πιο εξοικειωμένος με τις νέες τεχνολογίες και τις online αγορές. Ακόμη και αν στο παρελθόν υπήρχε δυσπιστία σχετικά με τις online συναλλαγές, το supermarketnow κάμπτει αυτή τη δυσπιστία εισάγοντας την πληρωμή σε μετρητά κατά την παράδοση των προϊόντων. Το κλειδί σε αυτή την περίπτωση είναι το κοινό να συνηθίσει να πραγματοποιεί τα ψώνια του με έναν ηλεκτρονικό τρόπο και να εξοικειωθεί με την εφαρμογή».

Έχοντας συμμετάσχει και δημιουργήσει και άλλες startups πριν το supermarketnow και έχοντας κερδίσει διακρίσεις σε διαγωνισμούς καινοτομίας σε Ελλάδα και εξωτερικού, ο Θάνος προσπαθεί να διαχύσει το ενδιαφέρον του για την τεχνολογική καινοτομία και στους νέους του νησιού.

«Το κλίμα στην Κρήτη, τα τελευταία ειδικά χρόνια, έχει αρχίσει να γίνεται πολύ θετικό προς την ανάπτυξη startup επιχειρηματικής κουλτούρας. Νομίζω ότι οι περισσότεροι παράγοντες της αγοράς έχουν συνειδητοποιήσει τη σημασία της επιχειρηματικότητας και επενδύουν περισσότερους πόρους στην αποκόμιση γνώσεων και στην ανάληψη πρωτοβουλιών».

Ο Θάνος έχει συνιδρύσει το Σύλλογο Νεανικής Επιχειρηματικότητας (Youth Entrepreneurship Club), μέσω του οποίου διοργανώνεται και στην Κρήτη η πανευρωπαϊκή εβδομάδα για τις startups. Startup Europe Week. Η τελευταία επιστρέφει τον Φεβρουάριο του 2017 και για πρώτη φορά θα διεξαχθούν δράσεις δικτύωσης, επιμόρφωσης και προβολής προτύπων του επιχειρείν και της καινοτομίας και στις τρεις μεγάλες πόλης του νησιού (Ηράκλειο, Ρέθυμνο, Χανιά).

«Η επιχειρηματικότητα είναι η ζωή μου, το να δουλεύω σε ομάδες, να εμπνέω και να εμπνέομαι, να εξελίσσομαι, να γνωρίζω κόσμο, να βρίσκω λύσεις σε προβλήματα, να παλεύω για να επιτύχω ένα στόχο, να δημιουργώ αξία από το μηδέν. Όσο για τον φόβο είναι μια κατάσταση που μέσα από πολλές αποτυχίες συνηθίζεις, τον διαχειρίζεσαι εύκολα και προχωράς!», καταλήγει ο Θάνος.

 

"google ad"

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

32 επιζώντες από τους 67 επιβαίνοντες από το αεροπορικό δυστύχημα στο Καζακστάν

Τριάντα δύο επιζώντες υπάρχουν μετά το αεροπορικό δυστύχημα στο Καζακστάν, σύμφωνα...

Από όλους εμάς στον “Αγώνα της Κρήτης”, ευχές από καρδιάς για Καλά Χριστούγεννα!

Αγαπητοί αναγνώστες, Ευχαριστούμε που είστε δίπλα μας και μας εμπνέετε...

Χριστούγεννα στην Κρήτη με απρόβλεπτη χιονόπτωση

Η ψυχρή αέρια μάζα που έφτασε στην Κρήτη, σε...