Καθημερινή Μαχητική
Εφημερίδα

"google ad"

13.8 C
Chania
Wednesday, April 2, 2025

Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδος: Χρήσιμες συμβουλές για τις «Θερινές Εκπτώσεις 2012»

Ημερομηνία:

Οι θερινές εκπτώσεις 2012 ξεκινούν 16 Ιουλίου 2012 και λήγουν την 31η Αυγούστου 2012 σύμφωνα με το άρθρο 13, παρ. 3 του Ν. 3557/2007 που έχει καθορίσει τις ημερομηνίες των εκπτώσεων σε σταθερή βάση. Οι εκπτώσεις είναι μια καλή ευκαιρία για τους καταναλωτές να επωφεληθούν από τις καλές τιμές των προϊόντων.

Σε κάθε περίπτωση συνιστούμε στους καταναλωτές να προσέξουν τα εξής:

1) Κατά την περίοδο των εκπτώσεων στα καταστήματα θα πρέπει να υπάρχουν

αναρτημένες αναγγελίες ότι πραγματοποιούνται εκπτώσεις.

2) Η αναγραφή διπλής τιμής, δηλαδή της αρχικής (που συνήθως είναι διαγραμμένη) και της νέας τιμής των προϊόντων που πωλούνται με έκπτωση είναι ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ, στα εμφανή σημεία του καταστήματος και οπωσδήποτε στα σημεία όπου εκτίθενται τα προϊόντα.

3) Η αναγραφή ποσοστού έκπτωσης δεν είναι υποχρεωτική και ανήκει στην διακριτική ευχέρεια της επιχείρησης εάν θα αναγράψει ποσοστό ή όχι. Σε περίπτωση που η επιχείρησηαναγράψει ποσοστό πρέπει να προσδιορίζεται ότι πρόκειται για έκπτωση (π.χ. «30% έκπτωση»)

4) Δεν πρέπει να γίνεται σύγχυση, μεταξύ εκπτώσεων και προσφορών. Οι εκπτώσεις αφορούν προϊόντα της σαιζόν ενώ οι προσφορές, όπου η έκπτωση είναι ιδιαίτερα υψηλή, αφορούν συνήθως είδη παρωχημένης εποχής. Σημειώνεται επίσης ότι σύμφωνα με την Εθνική Συνομοσπονδία Ελληνικού Εμπορίου, μετά τις τροποποιήσεις του ν. 3769/2009 προσφορές επιτρέπονται μέχρι την παραμονή της έναρξης των επισήμων εκπτώσεων.

5) Στην περίπτωση προσφορών, θα πρέπει να υπάρχει αναρτημένη πινακίδα που να αναφέρει ότι γίνονται προσφορές. Τα προϊόντα πρέπει να φέρουν την αρχική τιμή και την τιμή προσφοράς (όχι το ποσοστό έκπτωσης). Προσοχή! Στις προσφορές συχνά αναγράφεται ότι δεν γίνονται αλλαγές, γι’ αυτό εάν μετανιώσετε, δεν έχετε τη δυνατότητα αλλαγής.

6) Δείξτε ιδιαίτερη προσοχή σε καταστήματα που διαφημίζουν μεγάλα ποσοστά εκπτώσεων σε ένα ή ελάχιστα είδη τους. Αυτό δεν σημαίνει ότι και τα υπόλοιπα είδη των καταστημάτων αυτών είναι φθηνότερα σε σχέση με αντίστοιχα είδη άλλων καταστημάτων.

7) Ενημερωθείτε για τις λεπτομέρειες και τους όρους της συναλλαγής σας όταν αγοράζετε προϊόντα με δόσεις.

8) Μην διστάζετε να ενημερώνεστε επακριβώς για την προέλευση και την ποιότητα των προϊόντων. Ο πωλητής οφείλει να παρέχει στον καταναλωτή κάθε πληροφορία σχετική με το προϊόν σύμφωνα με το άρθρο 1 του ν. 2251/94 πριν ο τελευταίος προβεί σε αγορά.

9) Ενημερωθείτε από τους εμπόρους για το αν πραγματοποιούνται αλλαγές στα είδη που πωλούν κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων. Οι έμποροι είναι υποχρεωμένοι να αλλάζουν τα προϊόντα που φέρουν ελάττωμα και αγοράστηκαν κατά την περίοδο των εκπτώσεων εκτός εάν το προϊόν είναι σε προσφορά λόγω συγκεκριμένου ελαττώματος και εφόσον έχει ενημερωθεί για αυτό ο καταναλωτής σχετικά, πριν την αγορά με ανάλογη πινακίδα.

10) Ζητάτε απόδειξη γιατί μόνο έτσι αποδεικνύεται η αγορά σε περίπτωση ελαττωματικού προϊόντος.

11) Ζητάτε τις οδηγίες χρήσης του προϊόντος και τους όρους της εγγύησής του στην ελληνική γλώσσα.

Χρειάζεται προσοχή, προκειμένου να μην παρασύρεται ο καταναλωτής από υψηλά ποσοστά εκπτώσεων σε αλόγιστες σπατάλες και απερίσκεπτη χρήση πιστωτικών καρτών και καταναλωτικών δανείων. Ειδικά στις σημερινές συνθήκες ο οικογενειακός προϋπολογισμός, η εκτίμηση των οικονομικών μας δυνατοτήτων και η ορθή ιεράρχηση των αναγκών μας, πρέπει να προηγούνται κάθε αγοράς.

"google ad"

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

NYT: Αμερικανοί εντόπιζαν ρωσικούς στόχους, Ουκρανοί χτυπούσαν – Η «βαθιά» εμπλοκή των ΗΠΑ στον πόλεμο

Την άμεση συνεργασία αμερικανικών και ουκρανικών στρατιωτικών δυνάμεων τόσο...

Οι νέοι φεύγουν, και η κυβέρνηση επιζητεί τον κοινωνικό αυτοματισμό για να λύσει το Ασφαλιστικό

Δυο διαφορετικές ειδήσεις, η ίδια πραγματικότητα. Από τη μία πλευρά,...

Μαζεύουν τα μπογαλάκια τους και φεύγουν οι 30άρηδες στην Ελλάδα 2.0

Συνεχίζεται η μεγάλη «φυγή» των νέων από την χώρα, αναζητώντας καλύτερες...