Η Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης εξέφρασε με δριμύτητα την αντίθεσή της στην κυβερνητική πλατφόρμα «Πόσο Κάνει», χαρακτηρίζοντάς την «ομολογία αδυναμίας» και «ψηφιοποίηση της πείνας» σε περίοδο που τα ελληνικά νοικοκυριά δοκιμάζονται από την ακρίβεια.
Σε δελτίο τύπου που εξέδωσε η οργάνωση, τονίζεται ότι η εφαρμογή κόστους 458.000 ευρώ έρχεται σε μια συγκυρία όπου οι πολίτες «λυγίζουν κάτω από το βάρος των χαμηλών μισθών, των υπέρογκων ενοικίων και της συνεχιζόμενης αισχροκέρδειας». Αντί για ουσιαστική παρέμβαση στην αγορά, το Κράτος επιλέγει να μετατοπίσει τις ευθύνες στον καταναλωτή, μετατρέποντάς τον σε «κυνηγό προσφορών».
Η Ένωση επισημαίνει με κατηγορηματικό τρόπο ότι η πλατφόρμα δεν ανταποκρίνεται στις πραγματικές ανάγκες των πολιτών. Οι τιμές στα ράφια παραμένουν στα ύψη, ενώ οι εναρμονισμένες πρακτικές και τα υπερκέρδη των καρτέλ μένουν ανέγγιχτα. Παράλληλα, οι μισθοί παραμένουν καθηλωμένοι τη στιγμή που το κόστος διαβίωσης καλπάζει.
«Οι καταναλωτές δεν έχουν ανάγκη από ψηφιακά εργαλεία για να διαπιστώσουν ότι δεν μπορούν να καλύψουν τις βασικές τους ανάγκες. Γνωρίζουν πολύ καλά «πόσο κάνει» η επιβίωση σήμερα», αναφέρει χαρακτηριστικά το δελτίο τύπου.
Η πρόεδρος της Ένωσης, Ιωάννα Μελάκη, απευθύνονται προς την Κυβέρνηση ζητά άμεσα πραγματικά μέτρα προστασίας των καταναλωτών, με ιδιαίτερη έμφαση στην τουριστική Κρήτη. Μεταξύ των αιτημάτων περιλαμβάνονται ουσιαστικοί έλεγχοι στην αγορά, πάταξη της αισχροκέρδειας, μείωση των έμμεσων φόρων στα είδη πρώτης ανάγκης και πραγματική ενίσχυση των μισθών και συντάξεων.
«Η αξιοπρέπεια των πολιτών δεν κοστολογείται, ούτε χωράει σε εφαρμογές», καταλήγει η ανακοίνωση.
Παράλληλα, η Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης απευθύνει κάλεσμα προς κάθε καταναλωτή να απαιτεί από την αγορά σεβασμό με υγιείς κανόνες, χωρίς απάτη και αισχροκέρδεια, προκειμένου να επιτευχθεί αυτορύθμιση, δεδομένου ότι η Κυβέρνηση, όπως υποστηρίζει, αδυνατεί να το πράξει.



