12.8 C
Chania
Sunday, November 24, 2024

Έρευνα της Nielsen: Διευρύνεται η αδυναμία των καταναλωτών

Ημερομηνία:

Οκτώ στους δέκα «βλέπουν» συνέχιση της ύφεσης για τουλάχιστον ένα χρόνο
Σε δανειακές υποχρεώσεις ξοδεύει τα χρήματα που περισσεύουν μετά την κάλυψη των βασικών αναγκών ένας στους τρεις Έλληνες ενώ εξακολουθεί να επιλέγει φθηνά προϊόντα σύμφωνα με έρευνα της Nielsen που δείχνει μείωση του δείκτη καταναλωτικής εμπιστοσύνης στην Ελλάδα.
Ειδικότερα το τέταρτο τρίμηνο του 2013 ο συγκεκριμένος δείκτης, που αποτυπώνει τη γνώμη των καταναλωτών για την τρέχουσα οικονομική κατάσταση, τις ανησυχίες τους, αλλά και τις προθέσεις τους για το μέλλον, παρουσίασε πτώση 3 μονάδων και έφτασε τις 45, έπειτα από την ανοδική του πορεία τα τρία προηγούμενα τρίμηνα. Οι μεγαλύτερες ανησυχίες για τους Έλληνες αναδεικνύονται σε ποσοστό 47% η εργασιακή ασφάλεια και 32% η οικονομία.
Από την έρευνα καταδεικνύεται επίσης διάχυτη απαισιοδοξία καθώς ότι 8 στους 10 Έλληνες αμφιβάλουν για το αν η Ελλάδα θα καταφέρει να ξεπεράσει την οικονομική κρίση μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα, καθώς θεωρούν ότι η χώρα θα παραμείνει σε ύφεση τουλάχιστον για τους επόμενους 12 μήνες.
Στην ερώτηση πού διαθέτουν τα χρήματα, που τους περισσεύουν, μετά την κάλυψη των βασικών τους αναγκών, το μεγαλύτερο ποσοστό των Ελλήνων (31%) εξακολουθεί να δηλώνει ότι το ξοδεύει για την κάλυψη δανείων, πιστωτικών καρτών και γενικότερα χρεών, ενώ το ποσοστό εκείνων που δηλώνουν ότι δεν έχουν καθόλου διαθέσιμο εισόδημα αυξήθηκε οριακά σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο κατά 2 μονάδες, στο 36%.
Ενδεικτικό της γενικότερης έλλειψης εμπιστοσύνης είναι επιπλέον το γεγονός ότι οι Έλληνες καταναλωτές σε ποσοστό 85% έχουν αλλάξει τις αγοραστικές τους συνήθειες, έχοντας γίνει περισσότερο επιφυλακτικοί όσον αφορά στις δαπάνες τους.
Επιπλέον, στo πλαίσιo της μείωσης των δαπανών οι Έλληνες στο μεγαλύτερο ποσοστό τους (80%) δηλώνουν πως, σε σχέση με ένα χρόνο πριν, έχουν στραφεί σε φθηνότερα καταναλωτικά προϊόντα, ενώ επίσης έχουν περιορίσει τη διασκέδαση εκτός του σπιτιού σε ποσοστό 74%. Το ενδιαφέρον είναι πως 4 στους 10 θα συνεχίσουν να επιλέγουν φθηνότερα καταναλωτικά προϊόντα ακόμη και μετά την βελτίωση των οικονομικών συνθηκών.
Ο παγκόσμιος δείκτης παρέμεινε σταθερός στις 94 μονάδες για τρίτο συνεχόμενο τρίμηνο ενώ ο δείκτης της Ευρώπης, παρουσίασε οριακή μείωση 1 μονάδας φτάνοντας τις 73 μονάδες.
Σύμφωνα με την Nielsen, ο ευρωπαϊκός δείκτης μειώθηκε στις 18 από τις 32 αγορές, που μελετώνται στην έρευνα, με τις σημαντικότερες μειώσεις να σημειώνονται στις χώρες, που το προηγούμενο τρίμηνο είχαν σημειώσει τη μεγαλύτερη αύξηση, όπως η Πορτογαλία, η Γαλλία και το Βέλγιο.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει επίσης το γεγονός ότι οι 9 από τις 10 χώρες με τον χαμηλότερο δείκτη παγκοσμίως ανήκουν στην περιφέρεια της Ευρώπης, μεταξύ των οποίων είναι και η Ελλάδα, η Ιταλία, η Σλοβενία, η Κροατία και η Πορτογαλία.
Η παγκόσμια, διαδικτυακή έρευνα της Nielsen για τη μέτρηση της καταναλωτικής εμπιστοσύνης διεξήχθη από 11 έως 29 Νοεμβρίου 2013 σε 60 διαφορετικές χώρες, όπου συμμετείχαν πάνω από 30.000 καταναλωτές της Ευρώπης, της Ασίας, της Ωκεανίας, της Αμερικής και της Μέσης Ανατολής.

Newsroom Enet, με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

"google ad"

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ