13.8 C
Chania
Tuesday, December 24, 2024

Αθέμιτος ανταγωνισμός στην ιδιωτικοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων;

Ημερομηνία:

Αθέμιτος ανταγωνισμός ακόμη και στο ζήτημα της ιδιωτικοποίησης των περιφερειακών αεροδρομίων (;), καθώς, στα επενδυτικά σχήματα που επιθεωρούν τις τελευταίες ημέρες την κινητή και ακίνητη περιουσία τους, συμμετέχουν ακόμη και άνθρωποι, οι οποίοι μέχρι πρότινος εργάζονταν στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας και προάσπιζαν το δημόσιο συμφέρον της χώρας!
Σύμφωνα με απόλυτα έγκυρες πηγές της Νέας Τηλεόρασης Κρήτης, στο κλιμάκιο που επισκέφθηκε χθες Τρίτη το αεροδρόμιο Χανίων “Γιάννης Δασκαλογιάννης”, των εκπροσώπων δηλαδή της κοινοπραξίας ΜΕΤΚΑ (Μυτιληναίος)-Corporacion America, βρισκόταν και ο πρώην υποδιοκητής της ΥΠΑ, Στυλιανός Κονσολάκης, ο οποίος παύθηκε των καθηκόντων του τον Ιούνιο του 2013!

Ο κ. Κονσολάκης είναι εργαζόμενος στη ΜΕΤΚΑ, ωστόσο, τα ερωτήματα που εγείρονται είναι πολλά, δεδομένου ότι μέχρι να φύγει από την ΥΠΑ, είχε ήδη ξεκινήσει από το ΤΑΙΠΕΔ η διαδικασία ιδιωτικοποίησης των περιφερειακών αεροδρομίων.

Άρα, η συγκεκριμένη κοινοπραξία είναι εύλογο να βρίσκεται σε θέση ισχύος εν συγκρίσει με τα υπόλοιπα έξι σχήματα, αφού σε αυτή συμμετέχει άνθρωπος που γνωρίζει πολύ καλά “πρόσωπα και πράγματα” στα υπό ιδιωτικοποίηση αεροδρόμια.

Μάλιστα, ο πρώην διοικητής , κατά τη διάρκεια της θητείας του, είχε αναπτύξει ένα πολύ καλό δίκτυο επικοινωνίας με τους εργαζόμενους σε όλη τη χώρα, τονίζοντας διαρκώς τη σημασία των αεροδρομίων και του δημόσιου χαρακτήρα τους.

Με βάση τον σχεδιασμό, τα 16 αεροδρόμια που δεν θα ιδιωτικοποιηθούν θα περάσουν σε μια Ανώνυμη Εταιρεία με την επωνυμία Ανώνυμη Εταιρεία Διαχείρισης Περιφερειακών Αεροδρομίων, η οποία θα πρέπει επίσης να διασφαλίσει πλήρως τους πόρους για τη λειτουργία και τη συντήρηση των αεροδρομίων αυτών.

Να σημειωθεί ότι η ΜΕΤΚΑ του ομίλου του κ. Ευάγγελου Μυτιληναίου έκανε την έκπληξη και κατέστη πρώτος μειοδότης στον διαγωνισμό της ΕΡΓΟΣΕ για το έργο της Πελοποννήσου «Κατασκευή Υπολειπόμενων Εργων Υποδομής, Επιδομής, Σηματοδότησης – Τηλεδιοίκησης, Τηλεπικοινωνιών και Ηλεκτρομηχανολογικών Εγκαταστάσεων Σηράγγων για τη Νέα Σιδηροδρομική Γραμμή Κιάτο – Ροδοδάφνη» (ΑΔ 715), προϋπολογισμού 273 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ).

Παράλληλα, η ΜΕΤΚΑ έχει καταθέσει προσφορά στην Λιβύη για μικρά έργα «fast track», ανάλογα με εκείνα που ανέλαβε η κατασκευαστική και στην αγορά της Αλγερίας.

Όσο για την Corporacion America που συμμετέχει στην κοινοπραξία με τη ΜΕΤΚΑ, πρόκειται για εταιρία του Αργεντίνου “Κροίσου” Eduardo Eurnekian, ο οποίος έχει βάλει στο στόχαστρό του όλα τα ελληνικά αεροδρόμια, επιχειρώντας επέκταση στην Νότια Ευρώπη.

Ο ανιψιός του, Martin Eurnekian, είναι ο επικεφαλής της μονάδας διαχείρισης αεροδρομίων της εταιρίας, ο οποίος είχε ξεκαθαρίσει πριν από λίγους μήνες από το Νταβός της Ελβετίας, ότι θα υποβάλλει προσφορές για 21 ελληνικά αεροδρόμια.

«Θα είμαστε πολύ επιθετικοί σε όλα τα μέτωπα. Έχουν ανοίξει πολλές ευκαιρίες μετά την κρίση», είχε πει χαρακτηριστικά. Να σημειωθεί πως ήδη η εταιρία διαχειρίζεται 51 αεροδρόμια σε όλο τον κόσμο, ενώ αυτή την περίοδο εξετάζεται και η προσφορά της για το αεροδρόμιο του Σαντιάγο στη Χιλή.

Επιπρόσθετα, με βάση τις ίδιες πηγές, στην κοινοπραξία φέρεται να συμμετέχει και εκπρόσωπος της Aegean Airlines, χωρίς όμως να έχει κάνει αισθητή -μέχρι τώρα- την παρουσία του στις επισκέψεις στα περιφερειακά αεροδρόμια.

ΑΥΡΙΟ ΕΡΧΕΤΑΙ Η ΑΙΑ ΤΟΥ “ΕΛ. ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ”

Εν τω μεταξύ, στα Χανιά θα βρίσκεται σήμερα Πέμπτη το κλιμάκιο των υποψηφίων επενδυτών από πλευράς του “Ελευθέριος Βενιζέλος”.

Εύλογη είναι η απορία του ποιοι θα έρθουν και τι θα εκπροσωπούν, αφού, ως γνωστόν, το μητροπολτικό αεροδρόμιο της χώρας βρίσκεται σε καθεστώς πώλησης σε Καναδικό fund από τη Hochtief, αν δεν έχει ολοκληρωθεί ήδη η εξαγορά.

Πρόκειται για την εταιρία Athens International Airport, την ίδια δηλαδή που υπήρχε και με το καθεστώς της Hochtief και διαχειριζόταν το αεροδρόμιο.

Ωστόσο, και για το “Ελ. Βενιζέλος” υπάρχουν πολλές εκκρεμότητες, με κύρια αυτή της μη απόδοσης ΦΠΑ επί μία 10ετία.

Από το 2012, το Υπουργείο Οικονομικών ανακάλυψε ότι η γερμανική Hochtief δεν είχε αποδώσει ΦΠΑ, σύμφωνα με έγγραφο του τότε αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών Παντελή Οικονόμου, που διαβιβάστηκε στη Βουλή.

Η εταιρία είχε θεωρήσει πως ο ΦΠΑ εκπίπτει στο σύνολό του και εξέπεσε τον ΦΠΑ που επιβάρυνε έξοδα φιλοξενίας και ψυχαγωγίας, δεν εφάρμοσε τις διατάξεις του κώδικα περί ΦΠΑ, περί προσδιορισμού του εκπιπτόμενου φόρου σε περίπτωση κοινών εισροών και δεν διενήργησε διακανονισμό παγίων.

ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ ΚΑΙ ΣΤΟ “ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ”

Εν τω μεταξύ, συγκέντρωση διαμαρτυρίας πραγματοποίησαν χθες το πρωί εργαζόμενοι της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας του αεροδρομίου «Μακεδονία», που αντιδρούν  στην ιδιωτικοποίηση των  αεροδρομίων.

Η συγκέντρωση είχε στόχο να αποτρέψει επιθεώρηση των υποδομών και των κτιρίων από ενδιαφερόμενους υποψηφίους επενδυτές.

Έτσι ματαιώθηκε η ξενάγηση δύο εκπροσώπων ενδιαφερόμενης ιδιωτικής εταιρείας, από υπηρεσιακούς παράγοντες, καθώς δεν έγινε δυνατό να προμηθευτούν τις απαραίτητες κάρτες διαπίστευσης από το αεροδρόμιο για να τους επιτραπεί η πρόσβαση στο χώρο.

Ανάλογη κινητοποίηση ετοιμάζεται και σήμερα στο αεροδρόμιο της Ρόδου.

neatv.gr

"google ad"

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ