10.8 C
Chania
Friday, December 27, 2024

Ανέφικτη η έναρξη έργων πριν από το 2021 για τον Βόρειο Οδικό Αξονα Κρήτης;

Ημερομηνία:

Σύμφωνα με φορείς της αγοράς κατασκευών, σημαντικά ζητήματα, όπως η χάραξη του αυτοκινητοδρόμου, η ΜΠΕ, αλλά και οι απαλλοτριώσεις που πρέπει να γίνουν, παραμένουν ανοικτά.

Εργο που «ούτε καν ως μακέτα δεν νοείται στην παρούσα φάση» χαρακτηρίζουν στελέχη του κλάδου των κατασκευών τον Βόρειο Οδικό Αξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), ο οποίος εξακολουθεί να βρίσκεται σε επίσημα χείλη κυβερνητικών στελεχών ως εξαγγελία και δείγμα προόδου σε ό,τι αφορά την υλοποίηση νέων, μεγάλων έργων υποδομής. Το έργο του 1,1 δισ. ευρώ εκτιμάται ότι βρίσκεται σε πολύ πρώιμο στάδιο ωρίμανσης, δεδομένου ότι δεν υφίσταται ούτε καν η απαραίτητη στρατηγική μελέτη σκοπιμότητας η οποία θα αιτιολογεί τους λόγους της αναγκαιότητας του έργου και είναι προϋπόθεση για την εξασφάλιση κοινοτικής χρηματοδότησης.

Σύμφωνα μάλιστα με φορείς της αγοράς των κατασκευών, με βάση τη διαδικασία που έχει προκρίνει το υπ. Υποδομών, το έργο δεν θα ξεκινήσει ούτε το 2020. Ειδικότερα, όπως προκύπτει, η προκήρυξη του διαγωνισμού θα προβλέπει σε πρώτη φάση την εκδήλωση ενδιαφέροντος από τους κατασκευαστικούς ομίλους, οι οποίοι θα κληθούν σε δεύτερο στάδιο (κι αφού παρέλθει τουλάχιστον ένα εξάμηνο έως ότου ολοκληρωθεί αυτός ο πρώτος γύρος του διαγωνισμού) να καταθέσουν προτάσεις στο υπουργείο για το μοντέλο υλοποίησης του έργου.

Εν ολίγοις, αφήνεται στην ιδιωτική πρωτοβουλία να κρίνει και να προτείνει τρόπους εκτέλεσης του έργου (π.χ. με τη μέθοδο της παραχώρησης εκμετάλλευσης, με το σύστημα μελέτη-κατασκευή κ.λπ.), τη στιγμή όμως που εκκρεμούν ζητήματα κεφαλαιώδη, όπως η χρηματοδότηση, ενώ ερωτήματα υπάρχουν ακόμα και όσον αφορά τη χάραξη του νέου δρόμου. Επιπλέον, απουσιάζουν και οι μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων, προφανώς δεν μπορεί να τεθεί ασφαλές χρονοδιάγραμμα υλοποίησης των εργασιών και ουδείς γνωρίζει ποιες θα είναι οι απαιτήσεις σε ό,τι αφορά τις απαλλοτριώσεις (δεδομένου ότι λείπουν στοιχεία και ως προς τη χάραξη).

Στελέχη του κλάδου υπενθυμίζουν ότι με ανάλογο τρόπο είχαν ξεκινήσει και οι προκηρύξεις για τα έργα των μεγάλων αυτοκινητοδρόμων της χώρας, για τα οποία χρειάστηκε να περάσουν σχεδόν πέντε χρόνια από τη στιγμή που εξαγγέλθηκαν μέχρι τη στιγμή που ξεκίνησαν να κατασκευάζονται. Ως εκ τούτου, το ζήτημα του ΒΟΑΚ αντιμετωπίζεται στον κλάδο ως ένα επικοινωνιακό τέχνασμα στην παρούσα φάση, προκειμένου να καλλιεργηθεί η αίσθηση ότι προχωρούν νέα μεγάλα έργα στη χώρα και πως επιστρέφει η ανάπτυξη στη χώρα, χωρίς κάτι τέτοιο να συμβαίνει στην πράξη.

kathimerini.gr

"google ad"

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Η επιμονή των εταιρειών να περιορίζουν την ικανότητα των καταναλωτών να επισκευάζουν τα προϊόντα τους | Βίντεο

Η εταιρεία John Deere, κορυφαίος κατασκευαστής γεωργικών μηχανημάτων, εφαρμόζει...

Χρονιά αποφάσεων για τις εξορύξεις στην Κρήτη το 2025

Εντός του 2025, πιθανόν κατά τους πρώτους μήνες του...

Αθωωτική η απόφαση του τουρκικού δικαστηρίου για την 56χρονη από το Ρέθυμνο

Εκδικάστηκε η υπόθεση της ρεθυμνιώτισας, Αγαθής Μαρκοπούλου, η οποία κατηγορούνταν για...