13.8 C
Chania
Tuesday, April 29, 2025

Αντίο “ΠΡΕΒΕΛΑΡΑ”: Το ιστορικό πλοίο της άγονης γραμμής αποσύρεται μετά από 40 χρόνια προσφοράς

Ημερομηνία:

Έπεσε η αυλαία για ένα από τα πιο ιστορικά πλοία της ελληνικής ακτοπλοΐας. Το ΕΓ/ΟΓ «Πρέβελης» της ΑΝΕΚ LINES μεταφέρθηκε στη ντάνα Ελευσίνας, δίπλα στο «Κρήτη Ι», ολοκληρώνοντας τον κύκλο του στα ελληνικά πελάγη.

Όπως αναφέρει το chaniaships.gr, το πλοίο πρόκειται να πραγματοποιήσει ένα τελευταίο και οριστικό ταξίδι προς τα διαλυτήρια του Αλί Αγά, σηματοδοτώντας το τέλος μιας διαδρομής που κράτησε περισσότερα από 40 χρόνια.

Το «Πρέβελης» δεν ήταν απλώς ένα πλοίο· ήταν για πολλούς ο “ιππότης” της άγονης γραμμής. Παρά τις φθορές του χρόνου, τις καθυστερήσεις, τις δύσκολες καιρικές συνθήκες και τις φωνές ορισμένων επιβατών, ήταν πάντα εκεί για να εξυπηρετήσει τα νησιά που συχνά ξεχνούσαν άλλοι.

Από τα καταστρώματά του πέρασαν δεκάδες ναυτικοί, καπετάνιοι, μηχανικοί και μέλη πληρώματος, που όλοι έβαζαν την ψυχή τους στο ταξίδι. Άλλοι καλοί, άλλοι εξαιρετικοί – όλοι όμως άνθρωποι που συνέδεσαν τη ζωή τους με το σιδερένιο κουφάρι του πλοίου.

Η μακρά ιστορία του “Πρέβελης”

Το πλοίο κατασκευάστηκε το 1980 στα ναυπηγεία IMABARI SHIPBUILDING GROUP στην Ιαπωνία με το όνομα Ferry Orange 2, εξυπηρετώντας αρχικά τη γραμμή Τόκιο – περιφερειακά λιμάνια. Έχει μήκος 142,5 μέτρα, πλάτος 23,50 μέτρα και βύθισμα 5,52 μέτρα.

Το 1994 αγοράστηκε από την Cretan Ferries με έδρα το Ρέθυμνο, μετασκευάστηκε στο Πέραμα και μετονομάστηκε σε «Πρέβελη», ενώ τέθηκε σε υπηρεσία το 1995 στη γραμμή Πειραιάς–Ρέθυμνο. Το 2000, η Cretan Ferries εξαγοράστηκε από την ANEK LINES και το πλοίο εντάχθηκε στο στόλο της εταιρείας, με νέο όνομα: Πρέβελης (2001).

Αρχικά εξυπηρετούσε τη γραμμή Πειραιάς–Ρέθυμνο, μέχρι το 2007. Το 2008 ανέλαβε τη διαδρομή Πειραιάς–Σύρος–Πάρος–Νάξος–Ίος–Σαντορίνη. Από το 2009, εντάχθηκε σε μία από τις πιο δύσκολες γραμμές του Αιγαίου:
Πειραιάς–Μήλος–Σαντορίνη–Ανάφη–Ηράκλειο–Σητεία–Κάσος–Κάρπαθος–Χάλκη–Ρόδος.

Φορούσε δύο τετράχρονες πολύστροφες μηχανές τύπου V, των 7.800 ίππων η καθεμία, με δυνατότητα να φτάνει ταχύτητα 18 ναυτικών μιλίων/ώρα.

Το “Πρεβελάρα” στις καρδιές των νησιωτών

Για τους φίλους της ναυτιλίας και ιδιαίτερα τους καραβολάτρες, το πλοίο ήταν ο ΠΡΕΒΕΛΑΡΑΣ. Για τους κατοίκους των μικρών και απομακρυσμένων νησιών, ήταν κάτι περισσότερο από πλοίο: ήταν η σύνδεση με τον έξω κόσμο, η προμήθεια, η μετακίνηση, η ελπίδα.

Από σήμερα, αυτός ο θαλάσσιος θρύλος αναχωρεί για πάντα από τις ελληνικές θάλασσες, αφήνοντας πίσω ιστορία, μνήμες και συγκίνηση.

"google ad"

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Κονκλάβιο: Στις 7 Μαΐου ξεκινά η σύνοδος των καρδιναλίων για την εκλογή νέου Πάπα

Οι Ρωμαιοκαθολικοί καρδινάλιοι θα ξεκινήσουν τις επαφές τους, σε...

Κουρσκ: Το «ευχαριστώ» Πούτιν σε Κιμ για τους στρατιώτες από Βόρεια Κορέα

Την ευγνωμοσύνη του στον ηγέτη της Βόρειας Κορέας Κιμ Γιονγκ...

Τέμπη: Διαβιβάστηκε στη Βουλή η δικογραφία για Καραμανλή και Σπίρτζη

Στη Βουλή διαβιβάστηκε σύμφωνα με πληροφορίες η ογκωδέστατη δικογραφία...