18.2 C
Chania
Friday, December 19, 2025

Αποκαλύψεις Μαμουλάκη για τον ΒΟΑΚ: «Σύμβαση κομμένη και ραμμένη για την ΤΕΡΝΑ»

Ημερομηνία:

Διπλά διόδια, cold recycling, ελλείψεις στις απαλλοτριώσεις και τεράστια κέρδη για τον ανάδοχο – Οι αιχμές του ΣΥΡΙΖΑ για «σκοτεινές πτυχές» της σύμβασης Χανιά – Ηράκλειο

Ο Βουλευτής Ηρακλείου και Τομεάρχης Οικονομικών & Ανάπτυξης της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία, Χάρης Μαμουλάκης, συνεχίζει να φέρνει στο φως στοιχεία που –όπως υποστηρίζει– αποδεικνύουν την αδιαφάνεια και τις μεθοδεύσεις πίσω από τη σύμβαση παραχώρησης του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), για το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο.

Μιλώντας στη Βουλή, ο Χάρης Μαμουλάκης κατηγόρησε την κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας για απόπειρα συγκάλυψης κρίσιμων παραμέτρων της σύμβασης, υποστηρίζοντας πως πίσω από τις προβλέψεις για διόδια, χρονοδιαγράμματα και τεχνικές επιλογές, κρύβονται τεράστια κέρδη για «εκλεκτές» εταιρείες.

«Υπάρχει ένα στοιχείο που δεν μπόρεσαν να κρύψουν. Το αποκαλύψαμε στη Βουλή και είναι η εξήγηση για όλα: Τα διπλά διόδια, το άγνωστο χρονοδιάγραμμα, τις ανύπαρκτες απαλλοτριώσεις και τα τεράστια κέρδη για την εκλεκτή τους εταιρεία», δήλωσε χαρακτηριστικά ο βουλευτής.

ΤΕΡΝΑ και τεχνική συγγραφή: «Ξέχασαν να κρύψουν το αποτύπωμα»

Ο Χάρης Μαμουλάκης κατονόμασε ευθέως την ΤΕΡΝΑ ως εμπλεκόμενη στη συγγραφή των τεχνικών υποχρεώσεων του έργου:

«Στην τεχνική συγγραφή υποχρεώσεων, δεν ξέρω για ποιο λόγο, ξέχασε προφανώς ο υπάλληλος της εταιρείας όλο το footprint: ΤΕΡΝΑ. Βλέπουμε λοιπόν ποιος έχει συντάξει την τεχνική συγγραφή και προφανώς έχει γίνει καθολικά αποδεκτή. Αλλά ξέρετε και πότε; Το 2022.»

Η αναφορά αυτή αφήνει αιχμές για σύγκρουση συμφερόντων και εμπλοκή της αναδόχου εταιρείας στη διαμόρφωση βασικών όρων της σύμβασης παραχώρησης, ενισχύοντας τις επιφυλάξεις για τη διαφάνεια της διαδικασίας.

Cold recycling και ανησυχίες για οδική ασφάλεια

Στο επίκεντρο της κριτικής βρέθηκε και η επιλογή της μεθόδου cold recycling για την ανακατασκευή του υφιστάμενου οδοστρώματος. Σύμφωνα με τον Μαμουλάκη, η πρακτική αυτή οδηγεί σε υποβάθμιση της ποιότητας του ασφαλτοτάπητα, ενώ στην Ευρώπη θεωρείται ανεπίτρεπτη, ειδικά για παλιές υποδομές.

«Έχουμε θέματα οδικής ασφάλειας και η Κυβέρνηση φέρνει cold recycling. Μια μέθοδο ψυχρής ανακύκλωσης με σειράδια, που γνωρίζει πολύ καλά ότι στην Ευρώπη αυτό είναι ανεπίτρεπτο. Ειδικά σε τόσο παλιούς ασφαλτοτάπητες που μετρούν δεκαετίες ζωής.»

Η επιλογή cold recycling υπονομεύει, κατά τον βουλευτή, την αντοχή και αξιοπιστία του έργου και εγείρει ερωτήματα για την ποιότητα και τη διάρκεια ζωής της νέας οδοποιίας.

Απαλλοτριώσεις: «17 χρόνια στην Εγνατία, 12 μήνες στον ΒΟΑΚ»

Σφοδρή ήταν η κριτική και για τον προβλεπόμενο χρόνο ολοκλήρωσης των απαλλοτριώσεων. Όπως επισήμανε, στην περίπτωση της Εγνατίας Οδού η διαδικασία διήρκεσε 17 χρόνια, ενώ στο έργο του ΒΟΑΚ τίθεται ως προϋπόθεση η ολοκλήρωση εντός 12 μηνών.

«Και αν δεν τις έχει ολοκληρώσει, το Δημόσιο υποχρεούται να αποζημιώσει τον ανάδοχο για την καθυστέρηση. Ποιος θα πληρώσει; Ο πολίτης.»

Η ρήτρα αυτή δημιουργεί σοβαρό δημοσιονομικό βάρος, μεταφέροντας το κόστος των καθυστερήσεων στο ελληνικό Δημόσιο, τη στιγμή που –όπως σημειώνει ο Μαμουλάκης– η Κυβέρνηση δεν έχει λάβει καμία μέριμνα για επιτάχυνση των διαδικασιών.

Καταγγελία για «έργο υψηλού κόστους, χαμηλής ποιότητας»

Ο τομεάρχης του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ επανέλαβε την κεντρική γραμμή του κόμματος ότι η σύμβαση παραχώρησης του ΒΟΑΚ είναι μια περίπτωση ακριβού έργου με τεχνικές υποβαθμίσεις, που εξυπηρετεί ιδιωτικά συμφέροντα σε βάρος του δημοσίου και των πολιτών.

Και κατέληξε:

«Πρόκειται για μία ακόμα κυβερνητική επιλογή με σοβαρές θεσμικές και κοινωνικές επιπτώσεις, που δεν υπηρετεί τις πραγματικές ανάγκες της Κρήτης, ούτε τη βιώσιμη ανάπτυξη του νησιού».

 

Το ξέρουμε…

Το να βλέπετε αυτά τα μηνύματα μπορεί να είναι κουραστικό. Και να είστε σίγουροί ότι ούτε κι εμείς βρίσκουμε κάποια ευχαρίστηση από το να τα γράφουμε... Όμως αυτό το μήνυμα δεν αφορά εμάς. Αφορά κάτι πολύ πιο σημαντικό: την επιβίωση της ανεξάρτητης, μαχητικής δημοσιογραφίας στην Kρήτη.

Η στήριξη σας είναι σημαντική γιατί μας επιτρέπει να:

  1. - Κάνουμε ρεπορτάζ χωρίς φόβο και εξαρτήσεις. Κανείς δεν μας υπαγορεύει τι να πούμε ή τι να αποσιωπήσουμε.
  2. - Κρατάμε τη δημοσιογραφία μας προσβάσιμη σε όλους, ακόμη και σε αυτούς που δεν έχουν την ικανότητα να πληρώσουν. Χωρίς paywall, χωρίς προνόμια μόνο για όσους έχουν την οικονομική δυνατότητα.

Η απλή αλήθεια είναι ότι τα έσοδα διαρκώς συρρικνώνονται. Αν πιστεύετε ότι μια πραγματικά ελεύθερη ενημέρωση είναι ζωτικής σημασίας για τη δημοκρατία και τον έλεγχο της εξουσίας, τότε δώστε μας τη δύναμη να συνεχίσουμε.

Γίνε συνδρομητής

Σας ευχαριστούμε θερμά.

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις - Γίνετε συνδρομητές!

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Εφιάλτης το δημογραφικό: Διπλάσιοι οι θάνατοι από τις γεννήσεις το 2024 – Νέα μείωση του πληθυσμού της χώρας

Σε εφιάλτη διαρκείας για τη χώρα μετατρέπεται σιγά-σιγά το δημογραφικό,...

Το Συνδικάτο Οικοδόμων Ν. Ρεθύμνου τιμά την Παγκόσμια Ημέρα Μεταναστών – Κοινός αγώνας εργατών για μία ζωή με δικαιώματα

Το Συνδικάτο Οικοδόμων Ν. Ρεθύμνου τιμά την σημερινή Παγκόσμια Ημέρα Μεταναστών, καλώντας...