12.8 C
Chania
Monday, November 25, 2024

Απόφαση Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου: Υποχρεωτικά ασφαλισμένα και τα αυτοκίνητα σε ακινησία – Τι ισχύει στην Ελλάδα

Ημερομηνία:

Νέα δεδομένα στην υποχρέωση ασφάλισης αυτοκινήτων τα οποία πλέον δεν κυκλοφορούν θέτει απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου. Αφορμή στάθηκε ένα τραγικό δυστύχημα που συνέβη στην Πορτογαλία τον Νοέμβριο του 2006. Το αυτοκίνητο που ανήκε στην Alina Antonia Juliana είχε τεθεί σε ακινησία σε ιδιωτικό χώρο λόγω προβλημάτων υγείας της ιδίας και πλέον ήταν ανασφάλιστο. Εν αγνοία της, ο γιος της πήρε το αυτοκίνητο για μία βόλτα μαζί με δύο φίλους τους.

Το αυτοκίνητο βγήκε από το δρόμο με αποτέλεσμα να σκοτωθούν και οι τρεις νέοι. Το Επικουρικό Κεφάλαιο των ασφαλιστικών εταιρειών της Πορτογαλίας (υπεύθυνο να αποζημιώνει για ατυχήματα από ανασφάλιστα οχήματα) κατέβαλε αποζημίωση στις οικογένειες των δύο επιβατών. Στη συνέχεια η Ένωση Ασφαλιστικών Εταιρειών της Πορτογαλίας κατέθεσε αγωγή κατά της ιδιοκτήτριας του αυτοκινήτου, διεκδικώντας το ποσό των 437.345,85 ευρώ που είχε πληρώσει ως αποζημίωση το Επικουρικό Κεφάλαιο. Από την πλευρά της η κα Juliana υποστήριξε ότι αφενός δεν ήταν υπεύθυνη για το δυστύχημα και αφετέρου από τη στιγμή που είχε σταθμεύσει το όχημα σε ιδιωτικό χώρο και δεν σκόπευε να το οδηγήσει δεν ήταν υποχρεωμένη να το έχει ασφαλισμένο.

Η απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου

Το Ανώτατο Δικαστήριο της Πορτογαλίας (στο οποίο προσέφυγε η Ένωση Ασφαλιστικών Εταιρειών της χώρας) ζήτησε την άποψη του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου για το κατά πόσο είναι υποχρεωτική η ασφάλιση για αστική ευθύνη ενός οχήματος το οποίο με απόφαση του ιδιοκτήτη του βρίσκεται σε ακινησία σε ιδιωτικό χώρο. Το τελευταίο έκρινε ότι είναι υποχρεωτική η ασφάλιση αστικής ευθύνης για οχήματα που παραμένουν καταγεγραμμένα στο μητρώο κράτους-μέλους της ΕΕ και είναι σε κατάσταση που μπορούν να κινηθούν, ακόμη κι αν είναι ακινητοποιημένα σε ιδιωτικό χώρο με απόφαση του ιδιοκτήτη τους.

Τι ισχύει στην Ελλάδα

Η απόφαση βέβαια αφορά και την Ελλάδα, με μία όμως διαφορά, όπως επισημαίνει στο GOCAR ο κ. Κώστας Μπερτσιάς, εκπρόσωπος της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδας. Στη χώρα μας οι ιδιοκτήτες που θέτουν τα οχήματά τους σε ακινησία (λόγω κυρίως οικονομικής αδυναμίας να καλύψουν τα πάγια έξοδά τους) καταθέτουν υποχρεωτικά στις εφορίες τις πινακίδες κυκλοφορίας του οχήματος. Έτσι δεν είναι υποχρεωμένοι να ασφαλίζουν τα οχήματά τους για αστική ευθύνη.

Σε περίπτωση βέβαια που προκληθεί ατύχημα με εμπλοκή οχήματος χωρίς πινακίδες (και άρα ανασφάλιστου), υπάρχει το ενδεχόμενο η Ένωση Ασφαλιστικών Εταιρειών να διεκδικήσει το ποσό που θα έχει καταβάλει ως αποζημιώσεις το Επικουρικό Κεφάλαιο.

"google ad"

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Πότε ξεκινούν τα δωρεάν χειρουργεία – Τα ραντεβού που έχουν κλειστεί

Ξεκινούν την Πέμπτη 28 Νοεμβρίου τα πρώτα δωρεάν απογευματινά...

Τρόμος στην Γερμανία: Καταρτίζεται λίστα με καταφύγια εν μέσω εντάσεων με τη Ρωσία – Θα είναι διαθέσιμη και σε app

Η Γερμανία καταρτίζει έναν κατάλογο καταφυγίων που θα μπορούσαν να παρέχουν...

Χάρης Μαμουλάκης: Η κυβέρνηση Μητσοτάκη κλείνει τα μάτια στην αύξηση των φόρων

Αναδεικνύοντας τις αστοχίες και τα γκρίζα σημεία του κρατικού...