Αυξήσεις οι οποίες ξεκινούν από 450% και φτάνουν στο 1000% (!) ζητά από τους χρήστες χώρων στα αεροδρόμια για τις μισθώσεις, η Fraport Greece.
Οι αυξήσεις 1.000% είναι βέβαια σε βάθος τριετίας, αλλά προφανώς είναι και αυτές δυσβάστακτες, καθώς για να γίνει απολύτως αντιληπτό, το κόστος των 100 ευρώ που μπορεί να πληρώνει κάποιος χρήστης σήμερα, θα γίνει 1.000 ευρώ.
Πιο αναλυτικά, η Fraport Greece σύμφωνα με δημοσίευμα του MONEY-TOURISM.GR, ζητά από τους χρήστες στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια που αναλαμβάνει, αυξήσεις που ξεκινούν από το 400% για χώρους counter εντός των αεροδρομίων, έως και 600% για χώρους μη στεγασμένους εντός των αεροδρομίων, άμεσα.
Οι στεγασμένοι χώροι εντός των αεροδρομίων χωρίζονται, σύμφωνα με την Fraport, σε Γραφεία, Counters, Αποθήκες και Αίθουσες Αναμονής (lounge), ενώ οι υπόλοιποι μη στεγασμένοι χώροι χαρακτηρίζονται ως Land.
Στην κατηγορία αυτή υπάγονται μεταξύ άλλων και αεροπορικές εταιρίες, εταιρίες catering, εταιρίες handling, η γενική αεροπορία, κ.ο.κ..
Στους στεγασμένους χώρους αεροδρομίων, το κόστος ανά τετραγωνικό μέτρο ανά μήνα, σε ένα μεγάλο αεροδρόμιο (π.χ. Θεσσαλονίκη ή Ρόδο) για χρήση counters λόγω χάρη, ήταν λίγο πάνω από τα 10 ευρώ.
Η Fraport ζητά αυτή τη στιγμή τιμές που ξεπερνούν αρκετά τα 50 ευρώ, αύξηση που φθάνει περίπου στο 450%. Αντίστοιχες ποσοστιαίες αυξήσεις υπάρχουν και στους υπόλοιπους χώρους.
Σε συνολικά μεγέθη, μια εταιρία που διατηρεί π.χ. ένα counter εντός αεροδρομίου, ενώ πλήρωνε μέχρι σήμερα 200 ευρώ τον μήνα, καλείται τώρα να καταβάλλει, για την χρήση του ίδιου χώρου, στον οποίο δεν έχει γίνει καμία απολύτως βελτίωση, 850 ευρώ…
Στους υπαίθριους χώρους οι αυξήσεις που ζητούνται άμεσα κυμαίνονται μεταξύ 500 και 600%, με ρητή πρόβλεψη να φτάσουν στο 1000% σε βάθος τριετίας.
Μάλιστα στους χώρους αυτούς, φαίνεται να υπάρχει σοβαρή εμπλοκή με τους προμηθευτές καυσίμων, οι οποίοι αρνούνται κατηγορηματικά να δεχθούν τις αυξήσεις αυτές και φαίνονται διατεθειμένοι να προσφύγουν στη Δικαιοσύνη.
Από τις αυξήσει αυτές, εξαιρούνται με βάση την σύμβαση, οι χώροι που χρησιμοποιούν τα Duty Free Shops, κάτι που σημαίνει ότι οι αυξήσεις των χώρων που χρησιμοποιούνται ως σημεία πωλήσεις από άλλες εταιρίες, θα είναι εξίσου δυσβάστακτες.
Οι δυσβάστακτες αυτές αυξήσεις, είναι προφανές ότι θα επιβαρύνουν την ανταγωνιστικότητα του ελληνικού προϊόντος, καθώς οι εταιρίες θα σπεύσουν να αυξήσουν τα τιμολόγιά τους, προκειμένου να ανταπεξέλθουν στις χρεώσεις της Fraport, κάτι που μόνο ευχάριστο δεν θα είναι.
MONEY-TOURISM.GR