Πουθενά αλλού στον κόσμο δεν προστατεύονται τόσο πολύ οι εφοπλιστές από οικονομικές επιβαρύνσεις, όπως στην Ελλάδα, τονίζει το περιοδικό Spiegel, σε άρθρο του με τίτλο «Πλούτος και κρυψίνοια».
Το περιοδικό, επικαλούμενο διεθνείς αναλύσεις, σημειώνει ότι από το 2002 ως σήμερα έλληνες εφοπλιστές δεν έχουν αποδώσει φόρους για ποσά τουλάχιστον 140 δισ. ευρώ. Παράλληλα, βάση 58 ειδικών ρυθμίσεων, οι περίπου 800 ελληνικές οικογένειες του κλάδου δεν πληρώνουν σχεδόν καθόλου φόρους.
Όπως διαπιστώνει το γερμανικό περιοδικό, οι έλληνες εφοπλιστές παραγγέλνουν πλοία σαν μην υπήρχε ποτέ κρίση στη ναυτιλία. Στο δημοσίευμα επισημαίνεται ότι το 2012 είχαν δώσει παραγγελίες για την κατασκευή 275 καινούργιων πλοίων αξίας 10 δις ευρώ και άλλα τόσα για την ανακαίνιση του στόλου τους. Μάλιστα, μόνον για τις πρώτες εβδομάδες του 2014 το κόστος για παραγγελίες καινούργιων πλοίων και αγορές μεταχειρισμένων ανέρχεται στα 5 δισ ευρώ.
«Τα χρήματα προέρχονται από τις δικές μας τσέπες», δηλώνει στο περιοδικό ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Θεόδωρος Βενιάμης
Σύμφωνα με το Spiegel, μία από τις αιτίες για την υψηλή αυτή ρευστότητα που παρουσιάζουν οι έλληνες εφοπλιστές μεσούσης της κρίσης που επικρατεί στη διεθνή ναυσιπλοΐα, είναι το γεγονός ότι πληρώνουν ελάχιστους φόρους, σε σχέση με το εύρος της επιχειρηματικής τους δραστηριότητας.
Στην αναφορά του περιοδικού ότι από το 2002 ως σήμερα έλληνες εφοπλιστές δεν έχουν φορολογήσει τουλάχιστον 140 δισ. ευρώ καθώς και ότι βάση ρυθμίσεων, οι οικογένειες του κλάδου δεν πληρώνουν σχεδόν καθόλου φόρους, ο Θ. Βενιάμης αντιτείνει ότι οι εφοπλιστές πληρώνουν φόρους «ως ιδιώτες όπως και άλλοι».
Βασιζόμενο σε στοιχεία ελληνικών συνδικαλιστικών οργανώσεων, το Spiegel γράφει ότι το 2012 οι εφοπλιστές πλήρωσαν ως ιδιώτες φόρους ύψους 15 εκ. ευρώ την ώρα που οι έλληνες ναυτικοί έχουν καταβάλει φόρους ύψους 55 εκ. ευρώ.
Υποκύπτοντας στις πιέσεις που τους ασκήθηκαν οι εφοπλιστές υποσχέθηκαν ως «εθελοντική συνεισφορά» τον διπλασιασμό του φόρου στο τονάζ των πλοίων για τα επόμενα τρία χρόνια, προστίθεται στο δημοσίευμα. Ωστόσο, ενώ η κυβέρνηση αναμένει από αυτό το διπλασιασμό ετήσια έσοδα ύψους 140 εκ. ευρώ, οι εφοπλιστές τα υπολογίζουν σε λιγότερα από 100 εκατομμύρια ευρώ.
Πηγή: Deutsche Welle