Την αξιολόγηση των φακέλων της μεγάλης σύμβασης παραχώρησης εκτιμώμενου προϋπολογισμού 1,75 δισ. για τον Βόρειο Οδικό Άξονα της Κρήτης (ΒΟΑΚ) έχει ξεκινήσει η αρμόδια Επιτροπή του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.
Στόχος της κυβέρνησης και της νέας πολιτικής ηγεσίας είναι να επιταχυνθούν οι ρυθμοί προκειμένου το έργο να πιάσει τα αυστηρά ορόσημα του Ταμείο Ανάκαμψης από το οποίο συγχρηματοδοτείται.
Για τον μεγάλο διαγωνισμό από τον Κίσσαμο Χανίων έως το Ηράκλειο, οι δεσμευτικές προσφορές από τους τρεις ενδιαφερόμενους υποβλήθηκαν στις 8 Μαίου λίγες μέρες πριν από την διεξαγωγή του πρώτου γύρου των εθνικών εκλογών.
Προσφορές υπέβαλλαν οι ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις και Μυτιληναίος, η AVAX με Egis Project και Meridiam και η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Στον διαγωνισμό δεν συμμετείχε η Ιntrakat ωστόσο στην πρόσφατη γενική συνέλευση των μετόχων, η διοίκηση δήλωσε ότι επιδιώκει να συμμετάσχει σε κοινοπραξία που διεκδικεί τη σύμβαση παραχώρησης του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης.
Μέσα στις επόμενες μέρες, η αρμόδια επιτροπή του διαγωνισμού θα εκδώσει το πρώτο πρακτικό που αφορά την έγκριση των μεταβολών μεταξύ των σχημάτων που συμμετείχαν στο διαγωνισμό και είχαν προεπιλεγεί από το 2018.
Θα ακολουθήσει στο επόμενο στάδιο, ο έλεγχος των δικαιολογητικών των φακέλων και εν συνεχεία των τεχνικών προσφορών.
Οι τελευταίες δεν επηρεάζουν την βαθμολογία αλλά ελέγχεται αν συμμορφώνονται με την περιβαλλοντική μελέτη του έργου και τη ζώνη απαλλοτριώσεων. Τελευταίο στάδιο αποτελεί το άνοιγμα των οικονομικών προσφορών.
Αν δεν υπάρξουν ενστάσεις μεταξύ των υποψηφίων τότε στο υπουργείο εκτιμούν ότι μπορεί να υπάρχει προσωρινός ανάδοχος τέλη Αυγούστου με αρχές Σεπτεμβρίου.
Σε διαφορετική περίπτωση λευκός καπνός δεν αναμένεται νωρίτερα από τον Οκτώβριο.
Ο ΒΟΑΚ αποτελεί ένα από τα πιο εμβληματικά έργα του υπουργείου Υποδομών που κατασκευάζεται με σύμβαση παραχώρησης και το οποίο για λόγους χρηματοδότησης και μεγέθους έσπασε σε τρία κομμάτια.
Στην ΣΔΙΤ Χερσόνησος –Νεάπολη ύψους 360 εκατ. που έχει κερδίσει η κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΚΤΩΡ και Ιntrakat και στο έργο Νεάπολη –Άγιος Νικόλαος προϋπολογισμού 169 εκατ. που κατασκευάζεται ως δημόσιο από την ΑΚΤΩΡ.
Σε ότι αφορά την ΣΔΙΤ, σύμφωνα με πληροφορίες έχουν ξεκινήσει να υποβάλλονται στο υπουργείο οι μελέτες του έργου και αυτή την περίοδο οριστικοποιείται το κοινοπρακτικό σχήμα με στόχο μέχρι τα τέλη του έτους να έχει εγκατασταθεί το πρώτο εργοτάξιο.
Σχετικά με την εργολαβία της ΑΚΤΩΡ, η οποία υπογράφτηκε πέρσι τον Σεπτέμβριο έχουν εγκριθεί οι οριστικές μελέτες οδοποιίας και έχουν ξεκινήσει οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις σε μήκος 2,5 χιλιομέτρων και σε απόσταση περίπου πέντε χιλιομέτρων έξω από τον Άγιο Νικόλαο.