12.8 C
Chania
Wednesday, November 27, 2024

Β. Αποστόλου: Δεν υπήρξε μείωση, αλλά αύξηση 13% στις πιστώσεις για τη δακοκτονία στην Κρήτη

Ημερομηνία:

Όχι μόνο μείωση, αλλά αύξηση στις πιστώσεις για τη δακοκτονία στην Κρήτη, σύμφωνα με τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης κ. Β. Αποστόλου. Σε συζήτηση ερώτηση του βουλευτή Ηρακλείου του ΚΚΕ κ. Μανώλη Συντυχάκη ο κ. Αποστόλου, στη διαπίστωση του κ. Συντυχάκη ότι σύμφωνα με τα στοιχεία του οικονομικού απολογισμού της Περιφέρειας Κρήτης, ενώ προβλέπονταν από τις πιστώσεις του 2014 6.600.000 ευρώ για όλη την Περιφέρεια Κρήτης για τη δακοκτονία, μόλις 2.500.000 ευρώ διατέθηκαν ο κ. Αποστόλου απάντησε ότι οι πιστώσεις που εγκρίθηκαν, σε σχέση με τις δαπάνες του 2014 είναι αυξημένες κατά 13%. Όπως είπε, «ενώ το 2014 είχαμε εγκρίνει το συνολικό ποσό των 8.935.000 ευρώ, αυτό που ξοδεύτηκε ήταν 6.118.000 ευρώ. Άρα σε σχέση με το ποσό των 7.113.000 ευρώ έχουμε μία αύξηση».

Διαβάστε ολόκληρη τη συζήτηση κατά την επίκαιρη ερώτηση του Βουλευτή Ηρακλείου του Κομμουνιστικού Κόμματος Ελλάδος κ. Εμμανουήλ Συντυχάκη προς τον Υπουργό Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Περιβάλλοντος και Ενέργειας κ. Βαγγέλη Αποστόλου, σχετικά με τη λήψη μέτρων για την έγκαιρη πραγματοποίηση της δακοκτονίας στις ελαιοκαλλιέργειες της χώρας:

ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ ΣΥΝΤΥΧΑΚΗΣ: Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.

Κύριε Υπουργέ την τελευταία πενταετία έχουν γίνει σημαντικές περικοπές δαπανών για τη δακοκτονία και επιβλήθηκαν, βέβαια, λόγω της οικονομικής καπιταλιστικής κρίσης. Εάν συγκρίνουμε τον προϋπολογισμό του 2015 με αυτόν του 2009, διαπιστώνουμε περίπου υποτριπλασιασμό.

Τα πετσοκομμένα κονδύλια όσο και η καθυστέρηση των διαδικασιών δακοκτονίας θέτουν σε υψηλό κίνδυνο την ποιότητα του αποτελέσματος, την ίδια δηλαδή την αποτελεσματικότητα της μεθόδου των δολωματικών ψεκασμών, που είναι και φιλική μέθοδος προς το περιβάλλον και η πιο αποτελεσματική, βέβαια. Όλα αυτά επιφέρουν σοβαρές συνέπειες στην ποιότητα και κατά συνέπεια στο εισόδημα των παραγωγών. Χαρακτηριστικά παραδείγματα είναι τα μειωμένα κονδύλια και στην Κρήτη σε σχέση με πέρυσι, όπως και στον Νομό Λέσβου και σε άλλες περιοχές της χώρας, και όλα αυτά, βέβαια, όταν το κόστος έχει ανέβει δραματικά.

Δεύτερον, υπάρχει μία απελπιστική καθυστέρηση στη διαδικασία της δακοκτονίας και για τη φετινή ελαιοπαραγωγή. Κινδυνεύει, δηλαδή, να μην πραγματοποιηθεί ή να ξεκινήσει με μεγάλη καθυστέρηση, που την καθιστά βέβαια αναποτελεσματική με ό,τι συνέπειες έχει αυτό, όπως αναφέρθηκα παραπάνω.

Θα σας αναφέρω ότι στην Κρήτη με 33 εκατομμύρια ελαιόδεντρα και μέση ετήσια παράγωγή εκατόν είκοσι χιλιάδες τόνους, λόγω της αναποτελεσματικότητας της δακοκτονίας και της καθυστέρησης, βέβαια, στην εφαρμογή της, αλλά και λόγω άλλων παραγόντων, οι ετήσιες απώλειες συνολικά φτάνουν μέχρι και τα 24 εκατομμύρια ευρώ. Το ίδιο συνέβη και στην περιοχή της Θάσου, όπου οι ελαιοπαραγωγοί εξαιτίας της προσβολής του δάκου έχασαν περίπου το 70-80% της παραγωγής, και στον Νομό Φθιώτιδας, που παράγει πάνω από το 50% της βρώσιμης ελιάς.

Παίρνοντας, λοιπόν, υπ’ όψιν ότι οι προκηρύξεις του διαγωνισμού θα ξεκινήσουν τέλη Απρίλη και θα κρατήσουν σαράντα ημέρες, φτάνουμε στις αρχές Ιουνίου.

Πρέπει, όμως, να περάσει και από την αποκεντρωμένη διοίκηση και από το Ελεγκτικό Συνέδριο. Αυτό θα κρατήσει ενάμιση με δύο μήνες τουλάχιστον και φτάνουμε στα τέλη Ιουλίου. Αν υπάρξει και κάποια ένσταση, φθάνουμε αισίως στα μέσα Αυγούστου.

Ολόκληρο το σύστημα της δακοκτονίας θα πρέπει κανονικά να είναι έτοιμο το Μάιο. Αν δεν γίνει ο πρώτος ψεκασμός στις αρχές και στα μέσα Ιουνίου το αργότερο, ο δάκος φουντώνει με ό,τι συνέπειες έχει αυτό.

Και το λέμε αυτό, διότι φέτος η ζημιά σε ποσότητα και ποιότητα πιθανόν να είναι ακόμη μεγαλύτερο, γιατί είχαμε πολλές βροχοπτώσεις σε πολλές περιοχέςτης χώρας. Η μόνη λύση, δηλαδή, είναι να αποφευχθεί η μεγάλη καθυστέρηση, η χρονοτριβή των διαγωνισμών και να εξασφαλίσετε το αναγκαίο προσωπικό, άρα και την απώλεια της σοδειάς.

Κατά συνέπεια, λόγω όλων αυτών των παραγόντων, σας καλούμε να μας απαντήσετε τι μέτρα θα πάρετε, προκειμένου να αυξηθούν τα κονδύλια για τη δακοκτονία και προκειμένου να γίνεται από την κάθε περιφέρεια, όπως γινόταν παλαιότερα. Αυτό, βέβαια, θα πρέπει να σημάνει την ταυτόχρονη πρόσληψη αναγκαίου προσωπικού με συνεργεία εδάφους, αρχιεργάτες, ψεκαστές, γεωπόνους και άλλο προσωπικό.

Δεύτερον, τι μέτρα θα πάρετε, προκειμένου να προχωρήσουν τα προγράμματα δακοκτονίας χωρίς καθυστέρηση, αφού είναι επιστημονικά αποδεδειγμένο ότι η πρώτη επέμβαση, εάν δεν πραγματοποιηθεί στην ώρα της –δηλαδή τέλη Μάη, αρχές Ιούνη- καθιστά αναποτελεσματικό όλο το πρόγραμμα αντιμετώπισης;

Ευχαριστώ πολύ.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γεώργιος Λαμπρούλης):  Ευχαριστούμε, κύριε Συντυχάκη.

Τον λόγο έχει ο Υπουργός κ. Ευάγγελος Αποστόλου.

ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ (Αναπληρωτής Υπουργός Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Περιβάλλοντος και Ενέργειας): Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.

Αγαπητέ συνάδελφε, κάνουμε αγώνα δρόμου κι εμείς. Πολλές από αυτές τις διαπιστώσεις που λέτε, όντως, ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα. Πιστεύουμε ότι θα είμαστε έτοιμοι. Πρέπει, όμως, να ξεκαθαρίσουμε μερικά πράγματα από την αρχή.

Κατ’ αρχάς, η κατάρτιση, ο συντονισμός, η εποπτεία και ο έλεγχος των προγραμμάτων καταπολέμησης του δάκου ανήκει στις περιφέρειες και ειδικότερα, στις Διευθύνσεις Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής των περιφερειακών ενοτήτων.

Ταυτόχρονα, σύμφωνα με τον νέο οργανισμό του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης, στις παραπάνω εργασίες συμμετέχει και το Υπουργείο, ειδικότερα το Τμήμα Προστασίας Φυτών της Διεύθυνσης Προστασίας Φυτικής Παραγωγής.

Οι πιστώσεις του προγράμματος δακοκτονίας γίνονται από τους κεντρικούς αυτοτελείς πόρους των δήμων, που, όπως είναι γνωστό, προέρχονται από τις παρακάτω πηγές εσόδων του κρατικού προϋπολογισμού. Διότι πρέπει να είμαστε ξεκάθαροι:

Πρώτον, από τον φόρο εισοδήματος φυσικών και νομικών προσώπων σε ποσοστό 20%, από τον φόρο προστιθέμενης αξίας σε ποσοστό 12% και από το φόρο ακίνητης περιουσίας σε ποσοστό 50%.

Εκεί, λοιπόν, όπως καταλαβαίνετε, οι συγκεκριμένοι πόροι εκ των πραγμάτων είναι λιγότεροι από αυτούς που υπήρχαν τις προηγούμενες χρονιές.

Άρα, λοιπόν, η κατανομή των πιστώσεων για τις ελαιοκομικές περιφέρειες γίνεται μετά από δική μας εισήγηση στο Υπουργείο Εσωτερικών για το έτος 2015. Στις 25 Φεβρουαρίου στείλαμε σχετική απόφαση. Βεβαίως, στο Υπουργείο Εσωτερικών το ποσοστό που αντιστοιχούσε, για να μπορέσει να καλύψει, ήταν 18.363.000 ευρώ. Για την κάλυψη της προμήθειας υλικών ψεκασμού άλλο ένα ποσό των 6.332.000 ευρώ.

Ποια είναι η φετινή ιδιαιτερότητα; Είναι ότι το ποσό αυτό για την κάλυψη υλικών ψεκασμού δεν θα το διαθέσουν οι περιφερειακές ενότητες για την αγορά, διότι υπήρχε το συγκεκριμένο υλικό από την περασμένη χρονιά. Άρα, εκ των πραγμάτων, πάλι το ποσό που διατίθεται ουσιαστικά για την αντιμετώπιση της δακοκτονίας είναι μεγαλύτερο από το ποσό που υπήρχε την προηγούμενη χρονιά, όταν προστεθούν και τα δύο ποσά. Άρα, λοιπόν, έχουμε ένα ποσό συνολικά 24.696.000 ευρώ προκειμένου να κατανεμηθεί σε τριάντα πέντε ελαιοκομικές περιφερειακές ενότητες.

Βεβαίως, σε αυτήν την κατανομή, όπως αντιλαμβάνεστε, εμείς στις διάφορες παραμέτρους που μπορεί να σας τις πω στη δευτερολογία μου, κάναμε μία τέτοια κατανομή, για να μπορέσουμε να ανταποκριθούμε στις ανάγκες και για να μπορέσουμε κυρίως να αντιμετωπίσουμε όσο γίνεται καλύτερα την προσπάθεια αυτή για την καταπολέμηση του δάκου.

Θα σας πω περισσότερα στη δευτερολογία μου.

Ευχαριστώ πολύ.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γεώργιος Λαμπρούλης): Ευχαριστούμε τον κύριο Υπουργό.

Κύριε Συντυχάκη, έχετε τον λόγο.

ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ ΣΥΝΤΥΧΑΚΗΣ: Κύριε Υπουργέ, εσείς μόλις πριν λίγο ομολογήσατε ότι όλα αυτά τα προβλήματα και οι δυσκολίες ήταν αποτέλεσμα των πολιτικών που εφαρμόστηκαν από τις προηγούμενες κυβερνήσεις, όπου μείωσαν δραματικά τους κεντρικούς αυτοτελείς πόρους έως και 70%.

Βέβαια, η πρακτική αυτή από ό,τι φαίνεται, όμως, συνεχίζεται με τη δική σας Κυβέρνηση, επί της ουσίας παίρνοντας τα αποθεματικά και καθιστώντας ακόμα πιο δύσκολη την κάλυψη βασικών λαϊκών αναγκών, όπως είναι και το θέμα της δακοκτονίας.

Θα σας υπενθυμίσω, όμως, έχοντας και τα στοιχεία του οικονομικού απολογισμού της Περιφέρειας Κρήτης, ότι ενώ προβλέπονταν από τις πιστώσεις του 2014 6.600.000 ευρώ για όλη την Περιφέρεια Κρήτης για τη δακοκτονία, μόλις 2.500.000 ευρώ διατέθηκαν. Ας πούμε ότι υπήρχε και η έκπτωση, αλλά η μείωση είναι πάρα πολύ μεγάλη και δραματική.

Σας το λέω αυτό διότι η Περιφέρεια Κρήτης με τα τριάντα τρία εκατομμύρια ελαιόδεντρα, όπως σας είπα, και με τέτοια ετήσια μέση παραγωγή και έχοντας υπ’ όψιν ότι η φετινή χρονιά θα είναι βεντέμα -κάθε δύο χρόνια θα πρέπει αυτό ναλαμβάνεται υπ’ όψιν- σημαίνει ότι οι πιστώσεις, που φαίνεται εδώ ότι για το 2015 είναι 18.000.000 και που στην πραγματικότητα θα είναι λιγότερα, δεν πρόκειται να καλύψουν σε τίποτα αυτές τις πραγματικές ανάγκες.

Και το λέμε αυτό, διότι οι ανάγκες εδώ είναι πολύ συγκεκριμένες. Έχει μειωθεί δραματικά ο αριθμός των τομεαρχών, δηλαδή των γεωτεχνικών, εργατοτεχνικών και παγιδοθετών. Ξέρετε, η παγιδοθεσία είναι ο μπούσουλας για τον ψεκασμό. Παρ’ όλα αυτά ο αριθμός αυτός έχει συρρικνωθεί τα προηγούμενα χρόνια. Το ίδιο έγινε και με τους τομεάρχες, δηλαδή τους γεωτεχνικούς. Δεν υπάρχουν άνθρωποι να ελέγξουν παντού τους πληθυσμούς του δάκου.

Θα σας αναφέρω ότι στην Περιφερειακή Ενότητα Ηρακλείου για πάνω από διακόσιες δημοτικές κοινότητες και διαμερίσματα, εφαρμόστηκε το πρόγραμμα δακοκτονίας πέρυσι και διατέθηκαν μόλις έξι τομεάρχες, ενώ θα έπρεπε να υπάρχουν τουλάχιστον τριάντα πέντε, όσοι δηλαδή έχουν διατεθεί για όλη την Περιφέρεια Κρήτης.

Υπάρχει, επίσης, πολύ μεγάλη έλλειψη προσωπικού. Θα σας αναφέρω ότι το 2008 πανελλαδικά ασχολούνταν με τη δακοκτονία δέκα χιλιάδες εκατόν πενήντα εννέα άτομα. Αισίως φτάσαμε το 2014 με εφτακόσια δέκα τρία άτομα. Δηλαδή μέσα σε έξι χρόνια είχαμε μία μείωση της τάξεως του 93%.

Επίσης, στους εργολάβους δακοκτονίας, που είναι σημαντικός κρίκος της αλυσίδας, υπάρχει πολύ υψηλός ανταγωνισμός με αποτέλεσμα πολλές εργολαβίες να δίνονται με ιδιαίτερα χαμηλά ποσά.

Υπάρχουν, επίσης, σοβαρά προβλήματα με τις πληρωμές. Μόλις τον Μάρτη του 2015 πληρώθηκαν όσοι ασχολήθηκαν με τη δακοκτονία το 2014.

Συμπερασματικά, κλείνοντας, να πω ότι στην πλειοψηφία τους οι ελαιοπαραγωγοί, κύριε Υπουργέ, έχει μικρομεσαίοι παραγωγοί. Η Ευρωπαϊκή Ένωση και οι ελληνικές κυβερνήσεις δεν θέλουν μικρομεσαίους αγρότες παρά μόνο λίγους μεγαλοεπιχειρηματίες που θα κάνουν μόνοι τους τη δακοκτονία με επιπτώσεις στο περιβάλλον -διότι κάνουν ψεκασμούς καλύψεως με εξαπλάσιο φάρμακο και ψεκασμό- και με επιπτώσεις στην ποιότητα του προϊόντος.

Η εκτίμησή μας, βέβαια, αυτή επιτείνεται και από το γεγονός ότι η παρακράτηση του 2% του ελαιολάδου για τη δακοκτονία είναι ασύμφορη για το μικρό παραγωγό. Γι’ αυτό και αναγκάζεται, βέβαια, να την κάνει μόνος τους, αλλά μέχρι πότε; Δεν μπορεί αντικειμενικά πλέον.

Η δακοκτονία δεν μπορεί να είναι ατομική ευθύνη καθενός παραγωγού, διότι έχει υψηλό κόστος, καθίσταται αναποτελεσματική αν δεν γίνει έγκαιρα, μαζικά, σχεδιασμένα και να μην έχει και επιπτώσεις στο περιβάλλον. Η καθυστέρηση και οι ελλείψεις στη δακοκτονία μαζί με όλα τα άλλα προβλήματα -χαράτσια, χαμηλές τιμές του παραγωγού, υψηλό κόστος παραγωγής, μείωση τωνεπιδοτήσεων στην ελαιοκαλλιέργεια, με τη νέα Κοινή Αγροτική Πολιτική και πάρα πολλά άλλα- θα επιταχύνει το ξεκλήρισμά τους.

Κατά την άποψή μας, συνειδητά κάθε χρόνο το κράτος περικόπτει τα κονδύλια και μαζί με όλες τις υπηρεσίες του και δεν κάνει έγκαιρα όλες τις ενέργειες για να ξεκινήσει όταν πρέπει η δακοκτονία, με κύριο σκοπό να απαλλαγεί από τη δακοκτονία, που είναι ό,τι επικίνδυνο για την ελαιοπαραγωγή της χώρας μας.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γεώργιος Λαμπρούλης): Ευχαριστούμε τον κ. Συντυχάκη. Και με ανοχή από το Προεδρείο, κύριε Συντυχάκη.

ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ ΣΥΝΤΥΧΑΚΗΣ: Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γεώργιος Λαμπρούλης): Τον λόγο έχει ο κ. Αποστόλου.

ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ (Αναπληρωτής Υπουργός Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Περιβάλλοντος και Ενέργειας): Αγαπητέ συνάδελφε, όπως καταλαβαίνετε, ούτε ποτέ είπαμε ότι θα ανατρέψουμε μέσα σε δύο μήνες όλες αυτές τις πολιτικές που παραλάβαμε ούτε είναι κατορθωτό, ιδιαίτερα στις σημερινές συνθήκες. Από εκεί και πέρα προσπαθούμε, όσο το δυνατόν, να διορθώσουμε τα πράγματα.

Και επειδή αναφερθήκατε χαρακτηριστικά στην περίπτωση της Κρήτης, έχω να σας πω ότι οι πιστώσεις που εγκρίναμε σε σχέση με τις δαπάνες του 2014 είναι αυξημένες κατά 13%.

Σας αναφέρω συγκεκριμένα: Ενώ το 2014 είχαμε εγκρίνει το συνολικό ποσό των 8.935.000 ευρώ, αυτό που ξοδεύτηκε ήταν 6.118.000 ευρώ. Άρα σε σχέση με το ποσό των 7.113.000 ευρώ έχουμε μία αύξηση.

Από εκεί και πέρα, επειδή η όλη διαδικασία έτσι όπως γίνεται χρειάζεται και μια περαιτέρω επεξεργασία, ιδιαίτερα όσον αφορά τεχνικά στοιχεία, υπάρχει η πρόβλεψη, εφόσον οι συγκεκριμένες δαπάνες δεν καλυφθούν, η οποία μπορεί να μας δώσει τη δυνατότητα μεταφοράς πιστώσεων –προσέξτε το όμως- από άλλες περιφερειακές ενότητες και περιφέρειες. Το ποσό είναι αυτό, αλλά στη διαδρομή επειδή παρατηρούνται τέτοιους είδους ζητήματα, τα παρακολουθούμε και θα μπορέσουμε εάν υπάρχει ανάγκη να καλύψουμε τις επιπλέον δαπάνες.

Σχετικά, βεβαίως, με τη διαδικασία πρόσληψης προσωπικού υπάρχει ένα ζήτημα. Εμείς ήδη ζητήσαμε την πρόσληψη εννιακοσίων ατόμων. Δεν επαρκούν και επειδή δεν επαρκούν, είμαστε αναγκασμένοι πολλές φορές, όπως είπατε, την παγιδοθεσία και άλλα να τα δίνουμε σε εργολάβους.

Είναι ένα θέμα το οποίο δεν μπορούμε εμείς αυτήν την ώρα να το ανατρέψουμε. Στον όλο, όμως, σχεδιασμό μας, όπως καταλαβαίνετε, όλα αυτά τα ζητήματα θα αντιμετωπιστούν.

Εγώ θέλω να σας ξεκαθαρίσω, αγαπητέ συνάδελφε, ένα πράγμα: Ιδιαίτερα για ένα προϊόν, όπως είναι η ελιά, το λάδι, που έχει υποστεί και τις επιπτώσεις από τη νέα Κοινή Αγροτική Πολιτική -ζητήματα τα οποία είμαστε υποχρεωμένοι νατα δούμε, να τα επανεξετάσουμε, γιατί πρόκειται για έναν κλάδο που τον έχουμε ανάγκη, αλλά ταυτόχρονα έχει δυνατότητες στην παγκόσμια αγορά, τις οποίες πρέπει να αξιοποιήσουμε- πρέπει, επιτέλους, να αντιμετωπίσουμε το μεγάλο πρόβλημα. Δεν είναι δυνατόν πάνω από το 80%-85% του ελαιολάδου της χώρας να βγαίνει χύμα, τη στιγμή που οι δυνατότητες για προστιθέμενη αξία είναι τεράστιες.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γεώργιος Λαμπρούλης): Ευχαριστούμε τον κύριο Υπουργό.

"google ad"

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Στο ΣτΕ προσφεύγουν σωματεία και πολίτες για την τιμολόγηση του νερού

Στο Συμβούλιο της Επικρατείας προσέφυγαν έξι ομοσπονδίες, σωματεία κ.λπ....

Πανελλήνιο ρεκόρ καταγράφηκε στις μεταμοσχεύσεις το 2024 – Πολύ υψηλά το ΠΑΓΝΗ

Πανελλήνιο ρεκόρ στον αριθμό των αποβιωσάντων δοτών οργάνων καταγράφηκε...