Η παρέμβαση του προέδρου του ΤΕΕ Δυτικής Κρήτης στη Βουλή για τη Σύμβαση Παραχώρησης του ΒΟΑΚ – Κριτική για τον περιορισμένο χρόνο τοποθέτησης και την ελλιπή ανάλυση της σύμβασης από εισηγητές
Στη συνεδρίαση της Διαρκούς Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, η οποία συζήτησε το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την κύρωση της Σύμβασης Παραχώρησης του έργου του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) στο τμήμα Χανιά–Ηράκλειο, τοποθετήθηκε ως εισηγητής, εκπροσωπώντας το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας, ο πρόεδρος του ΤΕΕ/Τμήματος Δυτικής Κρήτης, Βασίλης Κοντεζάκης.
Σε σχετική του ανάρτηση, ο κ. Κοντεζάκης αναφέρει πως κατέθεσε τις βασικές θέσεις του Επιμελητηρίου, όπως είχαν αναλυθεί στην πρόσφατη συνέντευξη Τύπου του ΤΕΕ/ΤΔΚ. Ωστόσο, επεσήμανε πως ο περιορισμένος χρόνος ομιλίας στην Επιτροπή δεν επέτρεψε την πλήρη ανάπτυξη του συνόλου των θεμάτων, ενώ δεν υπήρξε ενημέρωση για τη διάρκεια των παρεμβάσεων ή για τη δυνατότητα δευτερολογίας.
Σύμφωνα με τον ίδιο, αρκετοί εισηγητές δεν εστίασαν στην ουσία της Σύμβασης Παραχώρησης, δηλαδή στην κριτική και τη στοχευμένη επισήμανση παραλείψεων ή την πρόταση διορθώσεων, αλλά επικεντρώθηκαν σε θέματα χάραξης, απαιτήσεις για συμπληρωματικά έργα ή γενικόλογες τοποθετήσεις και φιλοφρονήσεις.
Θετικό νέο για τη Δυτική Κρήτη: Προχωρά η ΜΠΕ για το Χανιά–Κίσσαμος
Ο κ. Κοντεζάκης υπογράμμισε ως ιδιαίτερα θετική εξέλιξη την ανακοίνωση του Υφυπουργού στο τέλος της συνεδρίασης, σύμφωνα με την οποία κατατέθηκε επιτέλους η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) για το τμήμα Χανιά–Κίσσαμος. Η εξέλιξη αυτή, που ενεργοποιεί τη σχετική προαίρεση της σύμβασης, έρχεται λίγα μόλις 24ωρα μετά την έντονη πίεση που άσκησε το ΤΕΕ/ΤΔΚ μέσω της συνέντευξης Τύπου της Τρίτης, προκειμένου να διασφαλιστεί η ένταξη του συγκεκριμένου τμήματος.
Αρνητική εξέλιξη: Καθυστερήσεις στη μελέτη Σούδα–Αεροδρόμιο
Αντίθετα, ως αρνητική ειδικά για τη Δυτική Κρήτη χαρακτηρίστηκε η καθυστέρηση στη μελέτη για τον δρόμο που συνδέει το λιμάνι της Σούδας με το αεροδρόμιο Δασκαλογιάννης. Όπως ενημέρωσε ο Υφυπουργός, το συγκεκριμένο έργο – αν και εκτός της παρούσας Σύμβασης Παραχώρησης του ΒΟΑΚ – αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα χάραξης, ενώ εκκρεμούν και ζητήματα σε σχέση με το Πολεμικό Ναυτικό.
Η τοποθέτηση του Βασίλη Κοντεζάκη στη Βουλή αποτελεί συνέχεια των παρεμβάσεων του ΤΕΕ/ΤΔΚ για την υπεράσπιση των αναπτυξιακών αναγκών της Δυτικής Κρήτης και την τεχνική θωράκιση του μεγαλύτερου έργου υποδομής που υλοποιείται στο νησί.
Το ξέρουμε…
Το να βλέπετε αυτά τα μηνύματα μπορεί να είναι κουραστικό. Και να είστε σίγουροί ότι ούτε κι εμείς βρίσκουμε κάποια ευχαρίστηση από το να τα γράφουμε... Όμως αυτό το μήνυμα δεν αφορά εμάς. Αφορά κάτι πολύ πιο σημαντικό: την επιβίωση της ανεξάρτητης, μαχητικής δημοσιογραφίας στην Kρήτη.
Η στήριξη σας είναι σημαντική γιατί μας επιτρέπει να:
- - Κάνουμε ρεπορτάζ χωρίς φόβο και εξαρτήσεις. Κανείς δεν μας υπαγορεύει τι να πούμε ή τι να αποσιωπήσουμε.
- - Κρατάμε τη δημοσιογραφία μας προσβάσιμη σε όλους, ακόμη και σε αυτούς που δεν έχουν την ικανότητα να πληρώσουν. Χωρίς paywall, χωρίς προνόμια μόνο για όσους έχουν την οικονομική δυνατότητα.
Η απλή αλήθεια είναι ότι τα έσοδα διαρκώς συρρικνώνονται. Αν πιστεύετε ότι μια πραγματικά ελεύθερη ενημέρωση είναι ζωτικής σημασίας για τη δημοκρατία και τον έλεγχο της εξουσίας, τότε δώστε μας τη δύναμη να συνεχίσουμε.
Σας ευχαριστούμε θερμά.



