Το προεδρικό διάταγμα για την αξιολόγηση …της πλήρους υποταγής δεν θα περάσει!
Η χρεοκοπία του εκπαιδευτικού και του σχολείου, συντελείται! Σχολεία της φτώχειας και της παγωνιάς, που δεν μπορούν να καλύψουν στοιχειώδεις λειτουργικές ανάγκες, λόγω υποχρηματοδότησης, μεγάλων ελλείψεων διδακτικού προσωπικού. Σχολεία της μορφωτικής οπισθοδρόμησης με νέες συγχωνεύσεις-κλεισίματα, στοιβαγμένους μαθητές ανά τμήμα, Λύκειο με πανελλήνιες εξετάσεις από την πρώτη Λυκείου, Τεχνικό σχολείο ανοιχτό στις ανάγκες της αγοράς, κ.α. Εκπαιδευτικούς με μισθούς πείνας, στην ομηρία και την ανασφάλεια των υποχρεωτικών μετακινήσεων, στην εντατικοποίηση της αύξησης του ωραρίου, στον φόβο των πειθαρχικών παραπτωμάτων, στην προοπτική της διαθεσιμότητας, της αργίας, των απολύσεων….. Αναπληρωτές υπό έξωση από το δημόσιο σχολείο αφού δε θα γίνονται μόνιμοι διορισμοί και του χρόνου οι προσλήψεις θα μειωθούν κατακόρυφα και θα καλύπτουν μόλις το 13% σε ποσοστό του αριθμού που προσλήφθηκαν το 2011! και χωρίς δικαιώματα μετά και την πρόσφατη εγκύκλιο που καταργεί δικαιώματα αδειών.
Και προωθείται και η αξιολόγηση, η εφαρμογή της οποίας θα επισκιάσει κάθε δυνατότητα παιδαγωγικής ελευθερίας μέσα στα σχολεία, θα λειτουργήσει σε βάρος των μορφωτικών αναγκών των μαθητών και θα δημιουργήσει τους μηχανισμούς που θα οδηγούν τους εκπαιδευτικούς στην απόλυση και τα σχολεία στην κατηγοριοποίηση τους. «Στόχος της αξιολόγησης», μας λένε, είναι η «…βελτίωση της ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου, προς όφελος των μαθητών και της κοινωνίας ….Δεν κρύβουν, όμως, ότι στη σημερινή συγκυρία « η προοπτική θεσμοθέτησης ενός συστήματος αξιολόγησης στην εκπαίδευση συνδέονται με τη συνολικότερη προσπάθεια αναμόρφωσης των λειτουργιών του ελληνικού κράτους, προκειμένου να επιτευχθεί … η δημοσιονομική προσαρμογή» (εισαγωγή του σχεδίου της ομάδας Ματσαγγούρα), αλλά και η «βελτίωση του επιχειρηματικού περιβάλλοντος» (εισαγωγή σχεδίου Π.Δ.). Με ορολογία και τρόπο δανεισμένο από το πιο σκληρό επιχειρηματικό μάνατζμεντ, διαιρούν σε επιμέρους ενότητες, κατηγορίες και υποκατηγορίες το εκπαιδευτικό έργο προκειμένου να μετατραπεί η παιδαγωγική πράξη σε ένα σύνολο σχετικά απομονωμένων μεταξύ τους κατηγοριών – δεξιοτήτων κατάλληλων για ποσοτικοποίηση και μέτρηση
Το Υπουργείο Παιδείας, συνολικά έχει εξαπολύει έναν πρωτοφανή καταιγισμό νομοσχεδίων, κειμένων και προτάσεων με στόχο να δημιουργηθεί ένα εντελώς νέο θεσμικό πλαίσιο σε όλα τα επίπεδα. Ένα νομικό πλαίσιο που θα προσφέρει την απαραίτητη βάση για να οικοδομηθεί το «νέο» σχολείο με ταμπέλα δημόσιου και όρους λειτουργίας της αγοράς, φθηνό, αυταρχικό, εξοντωτικό, σχολείο όχι γνώσεων και παιδείας, αλλά λειτουργικών δεξιοτήτων, στενής κατάρτισης και όχι γενική; γνώσης, σχολείο όπου θα βασιλεύει το πνεύμα του ανταγωνισμού, της ταξικής διαφοροποίησης; και του επιχειρείν.
Αφού το ΔΣ της ΟΛΜΕ (με αποκλειστική ευθύνη των ΠΑΣΚΕ και ΔΑΚΕ) δεν θέλει να οργανώσει τον αναγκαίο αγώνα, ας αποφασίσουμε να πάρουμε την υπόθεση στα χέρια μας. Με επιτροπές αγώνα σε κάθε σχολείο, με συντονισμό των πρωτοβάθμιων σωματείων, με γνώση, θέληση και αποφασιστικότητα. Γιατί «ο δάσκαλος που θα υποχρεωθεί να καταπνίξει τη σκέψη του θα γίνει διπλά σκλάβος ή θα καταντήσει ένας ψυχικά ανάπηρος άνθρωπος, ανίκανος να μορφώσει άλλους» (Δ. Γληνός).
ΓΙΑ ΤΟ ΔΣ
Ο Πρόεδρος: Ι. Τσαμαντάκης
Ο Γ. Γραμματέας: Φ. Μπιχακης