12.8 C
Chania
Sunday, November 24, 2024

Εγκαίνια Σουέζ: Τον καλύτερο πελάτη σου που σου δίνει πάνω από $1 δισ. το χρόνο, τον βάζεις στη πίσω σειρά;

Ημερομηνία:

Toυ Πετρου Δίπλα

Έβλεπα τα εγκαίνια της νέας Διώρυγας του Σουέζ ζωντανά στο ίντερνετ και ξαφνικά δεν πίστευα στα μάτια μου.

Όταν κάθισαν οι επίσημοι προσκεκλημένοι του Αιγύπτιου Προέδρου Ελ-Σίσι, δίπλα του κάθισε φυσικά ο τιμώμενος Γάλλος πρόεδρος Ολάντ και αριστερά και δεξιά στη πρώτη σειρά πλήθος Αράβων και Αφρικανών αξιωματούχων.

Τον Έλληνα πρωθυπουργό τον κάθισαν στη πίσω σειρά των επισήμων (!) όταν από πλευράς Ευρώπης ο Ολάντ και ο Τσίπρας ήταν οι μόνοι αρχηγοί κρατών που παραβρέθηκαν.

Και αυτό από μόνο του θα μου δημιουργούσε κάποια έκπληξη. Όταν από τις 28 χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης έρχονται στα εγκαίνια του μεγάλου αυτού αιγυπτιακού έργου  για να σε τιμήσουν  μόνο 2 αρχηγοί κρατών, τότε λογικά τους βάζεις να καθίσουν στη πρώτη σειρά.

Όμως η τοποθέτηση του πρωθυπουργού της Ελλάδας στη δεύτερη (και με λίγα καθίσματα) σειρά με πείραξε πάρα πολύ και για ένα εξίσου σοβαρό λόγο.

Τη Διώρυγα του Σουέζ, την εθνικοποίησε ο Νάσερ επειδή δεν μπορούσε να βλέπει τα δισεκατομμύρια έσοδα από τη διέλευση των πλοίων να τα παίρνουν οι Άγγλο-Γάλλοι.

Και ο λόγος που ο ελ-Σίσι μεγάλωσε τη Διώρυγα (και μπράβο του που έκανε τέτοιο έργο σε ένα χρόνο) είναι για να μπορούν να περνούν μεγαλύτερα και περισσότερα πλοία, για να εισπράττει έτσι η Αίγυπτος περισσότερα χρήματα.

Άρα η νέα Διώρυγα του Σουέζ έγινε για να αυξήσει η Αίγυπτος τα έσοδα της σε πολύ περισσότερα από τα 5.5 δισ. δολάρια που εισέπραξε το 2014.

Μόνο που κάποιος έπρεπε να έχει πληροφορήσει τον Αιγύπτιο πρόεδρο ότι από τα 5.5 δισ. δολάρια που εισέπραξε πέρυσι η διώρυγα, το 20% δηλαδή 1,1 δισ δολάρια το πλήρωσαν στη Αίγυπτο οι Έλληνες πλοιοκτήτες.

Αφού πάνω από το 20% του παγκόσμιου συνόλου των πλοίων άρα και των πλοίων που περνάνε από το Διώρυγα ανήκει σε Έλληνες.

Κάθε πέντε πλοία που περνούν τη Διώρυγα, το ένα είναι Ελληνικό. Σήμερα στα 50 πλοία που περνούν ημερησίως, τα 10 είναιΕλληνικά. Αύριο με την νέα Διώρυγα στα 100 πλοία ημερησίως, τουλάχιστον τα 20 θα είναι Ελληνικά.

Μόνο για σύγκριση, στα 50 πλοία που περνούν σήμερα, ζήτημα είναι αν την ημέρα το ένα είναι Γαλλικό (βλέπε Ολάντ) και ζήτημα είναι αν ένα…την εβδομάδα είναι Ρωσικό (βλέπε Μεντβέντεφ).
Μάλιστα στα μεγαλύτερα πλοία, οι Έλληνες έχουν πάνω από το 20% του συνόλου. Δηλαδή τελικά πληρώνουν ακόμα περισσότερα στην Αίγυπτο αφού τα διόδια είναι ανάλογα με τη χωρητικότητα.

Κατά μέσο όρο κάθε ελληνικό πλοίο που περνάει την Διώρυγα πληρώνει από 200.000 μέχρι 400.000 χιλιάδες δολάρια τη φορά.

Άρα ο Έλληνας πρωθυπουργός στα εγκαίνια δεν εκπροσωπούσε μόνο τη μικρή Ελλάδα αλλά ταυτόχρονα εκπροσωπούσε τον δυνατότερο και μεγαλύτερο πελάτη της Διώρυγας.

Που δίνει στην Αίγυπτο πολύ περισσότερα από 1 δισ. δολάρια κάθε χρόνο.

Και που για τον οποίο πελάτη έγινε η διαπλάτυνση της Διώρυγας.

Γι’αυτό έπρεπε τον Έλληνα πρωθυπουργό  να τον καθίσουν στη πρώτη σειρά, δίπλα στον Ελ-Σίσι.

ert.gr

"google ad"

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ