13.8 C
Chania
Sunday, November 24, 2024

ΕΕ: Στο 36% οι δασμοί για τα ηλεκτρικά οχήματα από Κίνα – Ειδική μεταχείριση για την Tesla

Ημερομηνία:

Η Ευρωπαϊκή Ένωση σχεδιάζει να επιβάλει φόρους έως 36% για μία πενταετία επί των εισαγόμενων κινεζικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων, αλλά παραμένει ανοικτή σε εναλλακτική λύση που θα προτείνει το Πεκίνο, ανακοίνωσε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Οι δασμοί αυτοί, που θα προστεθούν στους φόρους ύψους 10% που έχουν επιβληθεί στα αυτοκίνητα που είναι κατασκευασμένα στην Κίνα, θα επιβληθούν μέχρι το τέλος του Οκτωβρίου, αν εγκριθούν από τα 27 κράτη μέλη της Ένωσης, εκτός αν μέχρι τότε υπάρξει εναλλακτική συμφωνία με το Πεκίνο. Θα αντικαταστήσουν την προσωρινή φορολόγηση που αποφασίσθηκε στις αρχές του Ιουλίου και έφθανε το 36%, διευκρίνισε η Κομισιόν, η οποία παραμένει «ανοικτή» στον διάλογο και σε κάθε εναλλακτική που θα προτείνει το Πεκίνο για να αποφύγει την επιβολή αυτής της φορολογίας που επικρίνεται από ορισμένα κράτη μέλη όπως η Γερμανία και η Σουηδία, αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ.

Η Κομισιόν ανακοίνωσε επίσης ότι δεν θα εισπράξει τους προσωρινούς φόρους που έχουν επιβληθεί από τις 5 Ιουλίου. Θα συνεχίσουν να καταβάλλονται, αλλά θα παραμείνουν μπλοκαρισμένοι σε τραπεζικό λογαριασμό πριν επιστραφούν.

Η νέα φορολόγηση θα υιοθετηθεί οριστικά μέχρι το τέλος του Οκτωβρίου, εκτός της περίπτωσης που μία ειδική πλειοψηφία κρατών μελών της ΕΕ (15 χώρες που αντιπροσωπεύουν το 65% του ευρωπαϊκού πληθυσμού) αντιταχθούν.

Στην πρωτοπορία των κινητήρων βενζίνης και ντίζελ, η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία φοβάται την εξαφάνιση των εργοστασίων της αν αποτύχει να ανακόψει τον αναμενόμενο κατακλυσμό κινεζικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων, τομέας όπου το Πεκίνο έχει το προβάδισμα έχοντας επενδύσει προ πολλού στην κατασκευή μπαταριών.

Στην Ευρωπαϊκή Ένωση, η αγορά του ηλεκτρικού αυτοκινήτου βρίσκεται σε πλήρη άνθηση εν όψει της απαγόρευσης από το 2035 της πώλησης νέων αυτοκινήτων με θερμικό κινητήρα: τα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα αντιπροσωπεύουν το 22% της ευρωπαϊκής αγοράς, έναντι 3% πριν από τρία χρόνια, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του τομέα. Οι κινεζικές μάρκες αντιπροσωπεύουν το 8% της αγοράς.

Χαμηλότερος φόρος για την Tesla

Η Ευρωπαϊκή Ένωση σχεδιάζει να επιβάλει φόρο ύψους 9% για μία πενταετία στις εισαγωγές ηλεκτρικών αυτοκινήτων Tesla που κατασκευάζονται στην Κίνα, σαφώς χαμηλότερο σε σχέση με τα υπόλοιπα κινεζικής κατασκευής ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αφού η Tesla έχει λάβει μικρότερες επιδοτήσεις από την Κίνα.

Σε δημοσίευμά του το Politico αναφέρει πως αυτή η ειδική μεταχείριση προς την Τesla καταγράφεται ως μία νίκη του δισεκατομυριούχου Έλον Μασκ, παρά την ταραχώδη σχέση του με τις Βρυξέλλες.

Η σχέση του Μασκ με τις Βρυξέλλες είναι εξαιρετικά τεταμένη. Μόλις την περασμένη εβδομάδα, ο Μασκ προσέβαλε τον κορυφαίο ψηφιακό υπεύθυνο της ΕΕ, Τιερί Μπρετόν, ο οποίος είχε προειδοποιήσει τον ιδιοκτήτη της πλατφόρμας X για τους κανόνες της ΕΕ σχετικά με την προώθηση ρητορικής μίσους, πριν από τη ζωντανή αναμετάδοση της συνέντευξής του με τον Ντόναλντ Τραμπ. Μέσα σε λίγες ώρες, ο Μπρετόν κατηγορήθηκε ότι παρεμβαίνει στην αμερικανική πολιτική.

Ο Μασκ έχει επίσης πολύ καλές σχέσεις με την Κίνα, παρόλο που η πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης του, η οποία αυτοαποκαλείται υπέρμαχος της ελευθερίας του λόγου, είναι αποκλεισμένη. Ο ιδιόρρυθμος επιχειρηματίας έχει εκφράσει πολλές φορές τον θαυμασμό του για την αυταρχική χώρα και έχει συναντηθεί συχνά με υψηλόβαθμους αξιωματούχους, καθώς προσπαθεί να διατηρήσει τη θέση της Tesla στην κινεζική αγορά και να εξασφαλίσει έγκριση για την τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης.

«Η ανακοίνωση της Τρίτης αποτελεί άλλο ένα κατόρθωμα για τον Μασκ: Όχι μόνο κατάφερε να ιδρύσει εργοστάσιο στην Κίνα χωρίς να χρειαστεί να συνεργαστεί με τοπικό εταίρο, αλλά ο δασμός της Tesla αντικατοπτρίζει την άποψη της Επιτροπής ότι δεν έχει ωφεληθεί όσο οι κινέζοι ανταγωνιστές της από τις κρατικές επιδοτήσεις», γράφει χαρακτηριστικά το Politico.

«Είμαστε αρκετά πεπεισμένοι ότι έχουμε ακριβή εικόνα για τις επιδοτήσεις που λαμβάνει η [Tesla] στην Κίνα», δήλωσε αξιωματούχος της Koμισιόν, επισημαίνοντας την απλούστερη δομή της εταιρείας σε σχέση με άλλες ομάδες που ερευνήθηκαν και τις πηγές χρηματοδότησής της εκτός Κίνας. Ο αξιωματούχος ζήτησε να διατηρήσει την ανωνυμία του, καθώς δεν ήταν εξουσιοδοτημένος να μιλήσει δημόσια για το θέμα.

Με δασμό 9%, η Tesla θα αντιμετωπίσει χαμηλότερα κόστη εισαγωγής σε σχέση με τις ευρωπαϊκές μάρκες αυτοκινήτων. Η κοινοπραξία της Volkswagen με την κινεζική μάρκα JAC, για παράδειγμα, δημιούργησε το ηλεκτρικό SUV Cupra Tuvascan ειδικά για την ευρωπαϊκή αγορά. Τα μοντέλα αυτά — που θα εισέλθουν στην αγορά της ΕΕ αργότερα φέτος — θα επιβαρυνθούν τώρα με δασμό 21 τοις εκατό. Η BYD θα αντιμετωπίσει δασμούς 17 τοις εκατό, η SAIC 36,3 τοις εκατό και η Geely 19,3 τοις εκατό. Οι συνεργαζόμενες εταιρείες θα χρεωθούν με δασμούς 21,3 τοις εκατό. Οι δασμοί είναι κοντά στους προσωρινούς που ανακοίνωσε η Επιτροπή τον περασμένο μήνα.

Οι Βρυξέλλες και το Πεκίνο προσπαθούν να βρουν μια λύση στη διαμάχη τους για το εμπόριο, αλλά το Πεκίνο κλιμάκωσε τη στάση του νωρίτερα αυτόν τον μήνα, καταθέτοντας μήνυση κατά της ΕΕ στον Παγκόσμιο Οργανισμό Εμπορίου. Η κίνηση της ΕΕ «θα επιδεινώσει τις εμπορικές εντάσεις μεταξύ Κίνας και ΕΕ, στέλνοντας ένα έντονα αρνητικό μήνυμα για την παγκόσμια συνεργασία και την πράσινη ανάπτυξη», ανέφερε σε δήλωσή του το Κινεζικό Εμπορικό Επιμελητήριο στην ΕΕ.

Οι χώρες της ΕΕ θα ψηφίσουν για να επικυρώσουν τους δασμούς για πέντε χρόνια έως τις 30 Οκτωβρίου, όταν αναμένεται να ολοκληρωθεί η έρευνα της ΕΕ. Μια αρχική, μη δεσμευτική ψηφοφορία στα μέσα Ιουλίου αποκάλυψε ότι οι χώρες μέλη ήταν σε γενικές γραμμές υπέρ των δασμών.

"google ad"

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Εργαζόμενοι: Ωράρια «κολλημένα» στα ‘80s – Γιατί δε μειώνεται ο χρόνος εργασίας;

Γιατί οι εργαζόμενοι πλήρους απασχόλησης, δεν έχουν δει καμία...

Ενδοοικογενειακή βία: Περισσότερες από 15.000 γυναίκες αλλά και πάνω από 5.000 άνδρες έπεσαν θύματα το πρώτο 10μηνο του 2024

Ιδιαίτερη αύξηση στα περιστατικά για αδικήματα ενδοοικογενειακής βίας μέσα στο πρώτο...