17.8 C
Chania
Friday, November 15, 2024

Οι ξενοδόχοι ζητούν από το δημόσιο λύση για τα προβλήματα του ιδιωτικού πλέον αεροδρομίου Χανίων

Ημερομηνία:

Οι ξενοδόχοι των Χανίων εξαρτώνται από την εύρυθμη λειτουργία του αεροδρομίου Χανίων αφού αποτελεί μία από τις κύριες πύλες εισόδου τουριστών στην Κρήτη. Στην Κρήτη όπου ο τουρισμός παράγει περίπου το 75% του ΑΕΠ. Στην επιστολή της αυτή προς την Υπουργό Τουρισμού, τον Υπουργό Ανάπτυξης, την οποία κοινοποιούν και στους βουλευτές του ν. Χανίων και τον Αντιπεριφερειάρχη, η Ένωση Ξενοδόχων ν. Χανίων διαπιστώνει ποια είναι τα κύρια προβλήματα στη λειτουργία του και ζητούν λύσεις. Το θέμα βεβαίως είναι, κατά πόσο μπορούν πλέον να επέμβει η κυβέρνηση ή οι αρχές του τόπου στη λειτουργία ενός αεροδρομίου που έχει περάσει στα χέρια του ιδιώτη. Και πιο συγκεκριμένα στα χέρια της γερμανικής Fraport.

Ούτως ή άλλως, παραθέτουμε την επιστολή όπως στάλθηκε στην εφημερίδα μας:

Όπως είναι γνωστό ο τουριστικός κλάδος συνεισφέρει άμεσα και έμμεσα περίπου το 20,5% του Ελληνικού ΑΕΠ (χρησιμοποιώντας ένα πολλαπλασιαστή 2,2) ενώ ένας στους πέντε Έλληνες απασχολείται πλέον στην τουριστική βιομηχανία. Η συνεισφορά όμως του Τουρισμού είναι πολύ μεγαλύτερη σε αμιγώς τουριστικούς προορισμούς όπως η Κρήτη (άμεσα και έμμεσα ο τουρισμός παράγει άνω του 75.0% του ΑΕΠ). Για αυτό θεωρούμε ότι πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στις υποδομές μας ξεκινώντας με απόλυτη προτεραιότητα από τον Αερολιμένα Χανίων.

Στατιστικά Αερολιμένα Χανίων:

Ο Αερολιμένας Χανίων αποτελεί όχι μόνο την κύρια πύλη εισόδου της δυτικής Κρήτης αλλά επιπλέον έχει εξελιχθεί ως ένα από τα βασικά αεροδρόμια για αεροπορικές εταιρείες στη Ελλάδα.

Ενδεικτικά συνδέει την Κρήτη με παραπάνω από 25 διεθνείς προορισμούς με απευθειας πτήσεις καθώς αποτελεί βάση για μεγάλες αεροπορικές εταιρείες όπως την Aegean Airline και Ryanair.

Το αποτέλεσμα είναι ότι από το 2010 μέχρι το 2014 οι διεθνείς τουριστικές αφίξεις έχουν αυξηθεί κατά 57,0% (δηλαδή από 597.000 το 2010 σε 938.000 το 2014). Αντίστοιχα και αφίξεις εσωτερικού έχουν αύξηση περίπου 38,0% (δηλαδή από 197.000 το 2010 σε 271.300 το 2014).

Δυστυχώς όμως όταν κατασκευάστηκε ο Αερολιμένας Χανίων η προβλεπόμενη κίνηση από την μελέτη στην οποία βασίστηκε η χρηματοδότηση αποδείχτηκε πολύ συντηρητική. Το διάγραμμα παρακάτω απεικονίζει την πρόβλεψη της μελέτης αυτής καθώς και ποια είναι η συνολική κίνηση σε πραγματική βάση (ως συνολική κίνηση ορίζετε η πρόσθεση των αφίξεων όλων των επιβατών συν οι αναχωρήσεις όλων των επιβατών συν οι διερχόμενοι εσωτερικού/εξωτερικού).

Untitled

Κύρια προβλήματα του Αερολιμένα Χανίων:

Θέματα επείγοντα που πρέπει να αντιμετωπιστούν πριν τον Απρίλιο του 2015

1. Στελέχωση Ιατρείου Αερολιμένα Χανίων:

Ο Αερολιμένας Χανίων (διεθνής, 24ωρου λειτουργίας) είναι απαραίτητο να έχει επαρκή και
συνεχή στελέχωση του Ιατρείου Αερολιμένα όπως προβλέπετε και από την Σύμβαση του Σικάγου. Αυτό επιβάλετε όχι μόνο για την μέριμνα των 700 περίπου εργαζομένων του Αερολιμένα κατά τους θερινούς μήνες αλλά και λόγο των επισκεπτών μας που τροφοδοτούν την τουριστική μας οικονομία. Δυστυχώς παρόλο τις αναρίθμητες προσπάθειες του Αερολιμενάρχη αυτή την στιγμή είναι τοποθετημένη μία ιατρός η οποία εργάζεται 4 πρωινά την εβδομάδα και τις εφημερίες τις εκτελεί στο Κέντρο Υγείας Βάμου.

Η συμπληρωματική λύση που έχει βρεθεί με την συνδρομή των ιατρών της 115 Π.Μ. της Πολεμικής Αεροπορίας δεν λειτουργεί αποτελεσματικά για έκτακτα περιστατικά, λόγω ελλιπούς στελέχωσης του Ιατρείου της Πτέρυγας μάχης της Πολεμικής Αεροπορίας αλλά και λόγω της μεγάλης απόστασης μεταξύ του Αερολιμένα και της 115 Π.Μ.

Προτείνουμε/ζητάμε:

I. Άμεσα να ολοκληρωθεί η Προκήρυξη διαγωνισμού για πρόσληψη 3 ιατρών με σύμβαση έργου για τους μήνες Απρίλιο έως και Οκτώβριο και 1 ιατρού για τους υπόλοιπους μήνες.

2. Σύστημα CUTE:

Δυστυχώς κατά του θερινούς μήνες παρατηρούνται τραγικά μεγάλες ουρές στα σημεία Check-In, οδηγώντας όχι μόνο σε μεγάλη δυσαρέσκεια τους επιβάτες που πρέπει να κάνουν Check-In αλλά δημιουργώντας πολύ δυσάρεστες εντυπώσεις σε όλους τους επισκέπτες. Δυστυχώς και στη μελέτη του καινούργιου έργου δεν έχει προβλεφθεί η εγκατάσταση του συστήματος CUTE καθώς και δεν αυξάνεται ουσιαστικά ο αριθμός των Check-In που βοηθάει σημαντικά στην μείωση του χρόνου αναμονής κατά την διάρκεια του Check-In. Εδώ πρέπει να σημειωθεί ότι για ένα περίεργο λόγο ο Αερολιμένας Χανίων είναι ο μοναδικός διεθνείς αερολιμένας στην Ελλάδα χωρίς σύστημα CUTE.

Προτείνουμε/ζητάμε:

I. Άμεσα να ενταχθεί το σύστημα CUTE στην εργολαβία του έργου επέκτασης Θέματα επείγοντα που πρέπει συμπεριληφθούν στην υπάρχουσα εργολαβία με χρόνο παράδοσης τον Δεκέμβριο του 2015:

1. RADAR προσέγγισης:

Δυστυχώς μέχρι και σήμερα ο Αερολιμένας Χανίων στερείται ενός βασικού εργαλείου λειτουργίας που είναι το RADAR προσέγγισης. Η έλλειψη του RADAR οδηγεί σύμφωνα με τους κανονισμούς ασφαλείας στο να επιτρέπετε προσγείωση αεροπλάνων ανά 12 λεπτά (δηλαδή 5 αεροπλάνα σε 1 ώρα). Με την τοποθέτηση RADAR προσέγγισης ο χρόνος αναμονής μεταξύ 2 αεροπλάνων για να προσγειωθούν στα Χανιά θα μειωθεί στα 3 λεπτά (δηλαδή 20 αεροπλάνα θα μπορούν να προσγειωθούν κάθε ώρα). Όπως είναι εμφανές το RADAR δυνητικά θα μπορούσε να οδηγήσει στο να πενταπλασιάσει την κίνηση στον Αερολιμένα Χανίων με πολύ σημαντικές θετικές επιπτώσεις για την τοπική μας οικονομία.

Προτείνουμε/ζητάμε:

I. Άμεσα να ενταχθεί η εγκατάσταση RADAR στην εργολαβία του έργου επέκτασης

2. Σύστημα διακίνησης αποσκευών νέου έργου:

Δυστυχώς στο νέο έργο υπάρχει σοβαρή παράλειψη προμήθειας ακτινοσκοπικών συσκευών «X-RAY» για τις αποσκευές των επιβατών. Η απουσία αυτών των συσκευών στο προβλεπόμενο δίκτυο ταινιοδρόμων των αναχωρήσεων καθιστά στην ουσία αδύνατη την λειτουργία του συστήματος παράδοσης αποσκευών και άρα τη χρήση του νέου κτιρίου αναχωρήσεων.

Προτείνουμε/ζητάμε:

I. Άμεσα να συμπεριληφθεί η προμήθεια των ανωτέρων μηχανημάτων στην εργολαβία του έργου επέκτασης (επισυνάπτουμε έγγραφο από τον Αερολιμενάρχη Χανίων)

3. Αριθμός πυλών ελέγχου χειραποσκευών:

Δυστυχώς στο νέο έργο έχει προβλεφθεί ο συνολικός αριθμός πυλών χειραποσκευών να αυξηθεί από 4 που υπάρχουν σήμερα σε μόνο 5 στο σύνολο με την παράδοση του έργου

Προτείνουμε/ζητάμε:

I. Άμεσα να αυξηθεί ο αριθμός πυλών ελέγχου χειραποσκευών σε τουλάχιστον 8 έτσι ώστε να αποφύγουμε τις ουρές κατά τον έλεγχο που οδηγούν σε πολύ δυσάρεστες εντυπώσεις δεδομένου ότι οι περισσότεροι επισκέπτες στον προορισμό μας ταξιδεύουν με μικρά παιδιά

4. Αριθμός Check-In:

Ο αριθμός των Check-In είναι μικρός αν λάβουμε υπόψη ότι το 2014 ήταν 18 και με την παράδοση του καινούργιου έργου θα είναι μόνο 22.

Προτείνουμε/ζητάμε:

I. Την δημιουργία επιπλέον 12 Check-In (άρα στο σύνολο θα είναι 34) έτσι ώστε να αποφευχθούν οι δυσάρεστες εικόνες μεγάλων ουρών (επισυνάπτουμε έγγραφο από τον Αερολιμενάρχη Χανίων)

Κλείνοντας θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι ο Αερολιμένας Χανίων αποτελεί έναν από τους πιο δυναμικούς αερολιμένες της Ελλάδας από άποψη προοπτικής ανάπτυξης δεδομένης της ζήτησης που υπάρχει από αεροπορικές εταιρείες για επιπλέον πτήσεις όχι μόνο κατά τους θερινούς μήνες. Το αποτέλεσμα αυτής της ζήτησης ήταν ο Αερολιμένας να εισπράττει περίπου 22,0 εκατομμύρια ευρώ με καθαρά κέρδη περίπου τα 12,0 εκατομμύρια ευρώ ετησίως. Σύμφωνα με τον νόμο 2892/01 τα εισπραττόμενα ποσά του τέλους από αναχωρούντες επιβάτες θα έπρεπε να κατατίθενται σε λογαριασμό με τίτλο «Ταμείο Ανάπτυξης και Εκσυγχρονισμού Αερολιμένα» και θα πρέπει να διατίθενται κατά 80% για τη χρηματοδότηση έργων και εξοπλισμού του αερολιμένα.

Γνωρίζοντας την ουσιαστική σας βοήθεια στην ανάπτυξη του τουρισμού μας τα τελευταία δύο χρόνια , παρακαλούμε όπως βοηθήσετε στην άμεση διευθέτηση των παραπάνω προβλημάτων.

"google ad"

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ