13.8 C
Chania
Sunday, November 24, 2024

Ερώτηση – Καταγγελία του Τέρενς Κουίκ για το περιφερειακό σποτόσημο

Ημερομηνία:

Την εγκληματική επιβολή «κεφαλικού φόρου» 14,5 έως και 20 ευρώ ανά επιβάτη, κατά τα πρότυπα του «σπατόσημου», που φέρνει η ιδιωτικοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων από το ΤΑΙΠΕΔ, καταγγέλλει με Ερώτηση που κατέθεσε στη Βουλή ο Βουλευτής Επικρατείας Τέρενς Κουίκ.

Το κείμενο της Ερώτησης έχει ως εξής:

«ΠΡΟΣ:

ΥΠΟΥΡΓΟ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ ΜΙΧΑΛΗ ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗ

ΥΠΟΥΡΓΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΓΚΙΚΑ ΧΑΡΔΟΥΒΕΛΗ

ΥΠΟΥΡΓΟ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ ΟΛΓΑ ΚΕΦΑΛΟΓΙΑΝΝΗ

YΠOYΡΓΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΝΙΚΟ ΔΕΝΔΙΑ

ΘΕΜΑ: ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ «ΣΠΑΤΟΣΗΜΟ» ΣΤΑ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΑ ΠΟΥ ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΤΑΙΠΕΔ.

κ. κ. Υπουργοί,

Σας εφιστώ την προσοχή στο σοβαρότατο θέμα της επιβολής Περιφερειακού «σπατόσημου», έτσι όπως προβλέπουν τα… «θεόπνευστα» σχέδια του ΤΑΙΠΕΔ για την ιδιωτικοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων.

Από την περίπτωση αυτή δεν εξαιρείται και ο Κρατικός Αερολιμένας Μυτιλήνης «Οδυσσέας Ελύτης», έτσι όπως αποκαλύπτει και η δημοσίευση στην ιστοσελίδα της Λέσβου «www.lesvosnews.net», η οποία μου κοινοποιήθηκε στον προσωπικό λογαριασμό ηλεκτρονικής αλληλογραφίας από την Συντονιστική ΑΝΕΛ Λέσβου.

Ακολουθεί η δημοσίευση:

«Κεφαλικός φόρος έως 20 ευρώ στο αεροδρόμιο Μυτιλήνης…. έρχεται η «ανάπτυξη»

Κεφαλικό φόρο από 14,5 έως και 20 ευρώ ανά επιβάτη, κατά τα πρότυπα του «σπατόσημου», φέρνει η ιδιωτικοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων από το ΤΑΙΠΕΔ. Οι ιδιωτικοί όμιλοι που θα τα αναλάβουν θα τα εκμεταλλεύονται για 30 έως 50 χρόνια.

Περιφερειακό «σπατόσημο», προφανώς για τη χρηματοδότηση των έργων αναβάθμισης, προβλέπουν, σύμφωνα με δημοσίευμα της «Εφημερίδας των Συντακτών», τα σχέδια του ΤΑΙΠΕΔ για την ιδιωτικοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων.

Συγκεκριμένα, ανώνυμη πηγή την οποία επικαλείται η εφημερίδα, ανέφερε ότι με βάση τα… ψιλά γράμματα της διακήρυξης του διαγωνισμού θα επιβάλλεται «κεφαλικός φόρος»14,5 ευρώ ανά αναχωρούντα επιβάτη για τα πέντε χρόνια που προβλέπεται η περίοδος κατασκευής, ο οποίος στη συνέχεια θα μονιμοποιηθεί και θα αυξηθεί στα 20 ευρώ.

Οι όμιλοι που θα αναλάβουν τα περιφερειακά αεροδρόμια θα πάρουν την εκμετάλλευση για 30 χρόνια, με δυνατότητα παράτασης της σύμβασης για άλλη μια δεκαετία. Νεότερες πληροφορίες της εφημερίδας, αναφέρουν ότι ο χρόνος θα αυξηθεί στα 50 χρόνια και η υποχρέωση ολοκλήρωσης των επενδύσεων, που υπολογίζονται σε 250-300 εκατ. ευρώ, «ξεχείλωσε» από τα τρία στα πέντε χρόνια, μετά την υπογραφή της σύμβασης.

Υπενθυμίζουμε:

Τρία επενδυτικά σχήματα κατέθεσαν την Παρασκευή δεσμευτική προσφορά για την παραχώρηση του δικαιώματος χρήσης, λειτουργίας, διαχείρισης και εκμετάλλευσης 14 Περιφερειακών Αεροδρομίων της χώρας, όπως ανακοίνωσε το ΤΑΙΠΕΔ.

Τα αεροδρόμια αυτά χωρίζονται σε 2 ομάδες:
– Την Ομάδα Α που περιλαμβάνει τα αεροδρόμια Θεσσαλονίκης, Κέρκυρας, Χανίων, Κεφαλονιάς, Ζακύνθου, Ακτίου, Καβάλας και
– Την Ομάδα Β που περιλαμβάνει τα αεροδρόμια Ρόδου, Κω, Σάμου, Μυτιλήνης, Μυκόνου, Σαντορίνης και Σκιάθου.

Συγκεκριμένα κατέθεσαν δεσμευτικές προσφορές και για τις δυο ομάδες οι εξής κοινοπραξίες:
* CASA (Corporation America S.A.) – METKA Α.Ε.
* FRAPORT AG- SLENTEL Ltd
* VINCI Airports S.A.S. – ΑΚΤOR Παραχωρήσεις Α.Ε.

Σύμφωνα με τη διαδικασία που προβλέπει η Πρόσκληση Υποβολής Προσφορών θα ακολουθήσει το στάδιο του ελέγχου εγκυρότητας των τεχνικών προσφορών και της πληρότητας των δικαιολογητικών. Μετά από τη σχετική εισήγηση των συμβούλων του έργου, το Διοικητικό Συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ σε προσεχή συνεδρίασή του θα εγκρίνει τα επενδυτικά σχήματα που προκρίνονται στο επόμενο στάδιο ήτοι την αποσφράγιση οικονομικών προσφορών.

Η κατακύρωση του αποτελέσματος του διαγωνισμού εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί εντός του Νοεμβρίου».

Κατόπιν τούτων, ερωτάσθε κ. κ. Υπουργοί:

1)   Πώς μιλάτε για «ανάπτυξη», την στιγμή που το «Περιφερειακό σπατόσημο», το οποίο είναι – πασιφανώς – άλλο ένα χαράτσι, θα δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα στην Περιφέρεια, αφού με την επιβολή του κεφαλικού φόρου των 14,5 ευρώ ανά επιβάτη αρχικά και 20 ευρώ στη συνέχεια, θα αυξηθεί το κόστος των αεροπορικών αφίξεων και αναχωρήσεων, ενώ παράλληλα θα μειωθούν οι παρεχόμενες υπηρεσίες στο επιβατικό κοινό;;;!!!

2)   Μήπως πρέπει να ελέγξετε τα δεδομένα, καθώς έχουμε ξαναδεί και βλέπουμε καθημερινά τις τραγικές συνέπειες με όλα τα «αυτοχρηματοδοτούμενα έργα», όπως για παράδειγμα με τα διόδια στις εθνικές οδούς, που συνέχεια παίρνουν αυξήσεις και έχουν γίνει δυσπρόσιτα για ΙΧ και επαγγελματίες;

3)   Κύριοι Υπουργοί, δεν μπορείτε να καταλάβετε πλήρως μια παροιμία του τόπου μας, που αναδεικνύει όλη την σοφία του απλού λαού, τον οποίο αγνοείτε πανηγυρικά; Ότι «Δεν γίνεται μνημόσυνο με ξένα κόλυβα», γιατί περί αυτού πρόκειται; Όπου στην προκειμένη περίπτωση, τα «ξένα κόλυβα» είναι το υστέρημα του απλού Έλληνα πολίτη, κατατιθέμενο στον «βωμό» της μνημονιακής αλλοπρόσαλλης πολιτικής σας, η οποία, ανερυθρίαστα, ξεπουλάει πλέον τα περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας, επιβάλλοντας και φόρο 14,5 ευρώ ανά επιβάτη αρχικά και 20 ευρώ στη συνέχεια;

4)   Αντιλαμβάνεστε, κ. κ. Υπουργοί, ότι τα αεροδρόμια θα πρέπει να εξυπηρετούν το δημόσιο συμφέρον και ότι ο ρόλος τους είναι καθοριστικός σε θέματα ασφάλειας, ιδιαίτερα στις ακριτικές περιοχές λόγω της γεωπολιτικής θέσης τους;

5)   Είναι τόσο δύσκολο να καταλάβετε, ότι έτσι δίνετε καίριο πλήγμα στην οικονομική και τουριστική ανάπτυξη του τόπου, αψηφώντας ταυτόχρονα την γεωπολιτική διάσταση των πραγμάτων;;;!!!

"google ad"

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ