Σοβαρά ερωτήματα για τη μεταφορά επικίνδυνων και εύφλεκτων καυσίμων την περίοδο του σιδηροδρομικού εγκλήματος στα Τέμπη, αλλά και έως σήμερα, θέτουν με κοινοβουλευτική ερώτηση οι βουλευτές του ΚΚΕ, Γιώργος Λαμπρούλης, Γιώργος Μαρίνος και Νίκος Παπαναστάσης.
Απευθυνόμενοι προς τους υπουργούς Εθνικής Άμυνας και Υποδομών – Μεταφορών, οι βουλευτές ζητούν να διευκρινιστεί εάν οι σιδηροδρομικές υποδομές ή άλλοι τρόποι μεταφοράς αξιοποιήθηκαν για τη μεταφορά καυσίμων και επικίνδυνων υλικών προς την αεροπορική βάση της Λάρισας, όπου σταθμεύουν αμερικανικά μη επανδρωμένα αεροσκάφη MQ-9 Reaper και RQ-4 Global Hawk.
Η Λάρισα ως κόμβος αποθήκευσης επικίνδυνων υλικών
Στην ερώτηση επισημαίνεται πως, στο πλαίσιο της στρατιωτικής συνεργασίας Ελλάδας – ΗΠΑ – ΝΑΤΟ, η χώρα μας έχει διαθέσει κρίσιμες υποδομές, μεταξύ των οποίων και οι αεροπορικές εγκαταστάσεις της Λάρισας.
Οι βουλευτές υπενθυμίζουν πως, πριν ακόμη από την τραγωδία των Τεμπών, στη Λάρισα κατέφτασαν γιγαντιαία αμερικανικά drones, ενώ είχε διαρρεύσει στον Τύπο σχεδιασμός για αποθήκευση επικίνδυνων υλικών. Τα υλικά αυτά εντάσσονται στην κατηγορία HAZMAT και περιλαμβάνουν χημικά, ραδιολογικά, βιολογικά και εκρηκτικές ουσίες, που μπορούν να θέσουν σε κίνδυνο τη δημόσια υγεία και το περιβάλλον.
Ζητούνται απαντήσεις από την κυβέρνηση
Οι βουλευτές του ΚΚΕ θέτουν συγκεκριμένα ερωτήματα:
- Τι είδους καύσιμα χρησιμοποιούνται για τα αμερικανικά drones στη Λάρισα;
- Από πού και πώς προμηθεύονται αυτά τα καύσιμα και ποια μέτρα ασφαλείας λαμβάνονται κατά τη μεταφορά τους, δεδομένης της εγγύτητας της βάσης με την πόλη;
- Χρησιμοποιήθηκαν οι σιδηροδρομικές υποδομές ή άλλοι τρόποι μεταφοράς επικίνδυνων καυσίμων την περίοδο του εγκλήματος στα Τέμπη;
- Τι άλλα εύφλεκτα και επικίνδυνα υλικά μεταφέρονται στην αεροπορική βάση της Λάρισας από τις ΗΠΑ;
Η πιθανότητα μεταφοράς τέτοιων υλικών μέσω του σιδηροδρομικού δικτύου την περίοδο της τραγωδίας στα Τέμπη εγείρει σοβαρές ανησυχίες και καθιστά απαραίτητη την παροχή σαφών απαντήσεων από την κυβέρνηση.