20.8 C
Chania
Thursday, April 18, 2024

Η Αγωνιστική Συσπείρωση Γονέων για τη μετατροπή σχολείων της πόλης σε πειραματικά: «Τα προβλήματα της εκπαίδευσης δεν λύνονται με την μετατροπή λίγων σχολείων σε σχολεία «ελίτ»»

Ημερομηνία:

Οι εκλεγμένοι στο ΔΣ της Ένωσης με την Αγωνιστική Συσπείρωση Γονέων, Σταύρος Ζώης, Ηλέκτρα Πατσουράκη, Μανώλης Παπαδάκης και Φώτης Ρηγανάκος με κοινή επιστολή τους αναφέρονται στην απόφαση για μετατροπή του 7ου Δημοτικού και το 1ου Γυμνασίου σε πειραματικά:

Οι γονείς της πόλης μας παρακολουθούν το τελευταίο διάστημα τους τοπικούς βουλευτές της κυβέρνησης να ασχολούνται με ιδιαίτερο ζήλο ώστε να δημιουργηθούν Πειραματικά σχολεία στον Νομό Χανίων. Στον Δήμο Χανίων γίνεται προσπάθεια για  μετατροπή του 7ου Δημοτικού και του 1ου Γυμνασίου σε Πειραματικά. Μάλιστα η διαδικασία για το 1ο Γυμνάσιο έτρεξε από τον Διευθυντή Β΄θμιας την ώρα που ο σύλλογος διδασκόντων, όπως και τα εκπαιδευτικά σωματεία έχουν εκφράσει με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο την αντίθεσή τους.

Αναρωτιόμαστε πώς θα ήταν η κατάσταση στα σχολεία των παιδιών μας αν με τον ίδιο ζήλο που οι βουλευτές της κυβέρνησης μεθοδεύουν την αλλαγή του χαρακτήρα των δύο σχολείων, ασχολούνταν ώστε να ικανοποιήσουν έστω και στο ελάχιστο τα αιτήματα των συλλόγων γονέων, των μαθητικών συμβουλίων και των εκπαιδευτικών που έχουν κατατεθεί από την αρχή της πανδημίας.

Το Υπουργείο Παιδείας ενώ επιδεικτικά αγνοεί τα δίκαια αιτήματά των γονιών, των εκπαιδευτικών και των μαθητών, επιμένει να μην παίρνει κανένα μέτρο εδώ κι ένα χρόνο για να μείνουν τα σχολεία ανοιχτά και ασφαλή. Χιλιάδες μαθητές μένουν κλεισμένοι στο σπίτι τους, με τεράστιες επιπτώσεις από όλη αυτή την κατάσταση (εκπαιδευτικές, ψυχοσυναισθηματικές κ.α). Η απόφαση για άνοιγμα των Λυκείων με την εφαρμογή του selftest μεταθέτει για ακόμα μία φορά την κρατική ευθύνη στις πλάτες των γονιών και την διασφάλιση της υγείας στην ατομική ευθύνη των παιδιών και των οικογενειών μας.

Σε αυτές τις συνθήκες στις 12 Απριλίου πραγματοποιήθηκε τηλεδιάσκεψη του Δ.Σ της Ένωσης Γονέων Χανίων. Ένα από τα θέματα που τέθηκαν στην συζήτηση είναι να πάρουμε θέση για την αλλαγή του χαρακτήρα σχολείων της Πόλης μας σε Πρότυπα ή Πειραματικά. Σαν εκλεγμένοι στο Δ.Σ της Ένωσης Γονέων θέσαμε τις θέσεις μας για τους συγκεκριμένους σχεδιασμούς.

Αναρωτιόμαστε πώς είναι δυνατόν να μιλάμε για ανύψωση του μορφωτικού επιπέδου ΟΛΩΝ των μαθητών της Πόλης μέσα από την δημιουργία τέτοιων σχολείων, όταν ο νόμος 4692/ 20 της Κεραμέως προβλέπει ότι η εισαγωγή στα Πειραματικά σχολεία θα γίνεται με κλήρωση, ενώ στα Πρότυπα με εξετάσεις;Οι μαθητές που δεν θα κληρώνονται θα φεύγουν από το σχολείο της γειτονιάς τους και θα φοιτούν σε «όμορα» σχολεία , την στιγμή που όλοι γνωρίζουν ότι σε γειτονικά σχολεία οι μαθητές κάνουν μάθημα σε 25αρια τμήματα, μέσα σε ΠΡΟΚΑΤ.

Βασικό ζήτημα είναι η τόσο η αξιολόγηση , όσο και η χρηματοδότηση αυτών των σχολείων. Ένα από τα κριτήρια που μπαίνει ως κριτήριο για την αξιολόγηση των συγκεκριμένων σχολείων , είναι οι επίδοση των μαθητών στις εξετάσεις. Αναρωτιόμαστε οι επιδόσεις των μαθητών στις εξετάσεις δεν έχουν να κάνουν με την οικονομική δυνατότητα των γονιών να πληρώνουν φροντιστήρια; Πώς θα καταφέρουν να ανταπεξέλθουν σε τέτοια σχολεία, μαθητές πιο φτωχών λαϊκών στρωμάτων;

Αντίστοιχα η χρηματοδότηση των Προτύπων και Πειραματικών θα γίνεται «από δωρεές, χορηγίες, κληρονομίες, κληροδοσίες και άλλες παροχές τρίτων, καθώς και επιχορηγήσεις από άλλες πηγές». Ανοίγει ο δρόμος επίσημα για την εμπλοκή των χορηγών στο σχολείο, απαλλάσσοντας το κράτος από την ευθύνη του για την λειτουργία αυτών των σχολείων. Έχουμε πραγματικά την απορία αν στα Πειραματικά σχολεία υπάρχουν κάποια αποτελέσματα διδακτικών πρακτικών που να έχουν γενικευτεί και μάλιστα να έχουν συμβάλει στην αναβάθμιση και των άλλων σχολείων. Και αν ναι, γιατί δεν το ξέρουμε; Μήπως και τα Πειραματικά σχολεία στην πράξη λειτουργούν ως Πρότυπα, χωρίς να εκπληρώνουν τον πραγματικό τους ρόλο;

Η ουσία είναι ότι πραγματοποιείται ένα αποφασιστικό βήμα, στην υλοποίηση του «αυτόνομου» σχολείου , στο οποίο η εκπαιδευτική κοινότητα θα κυνηγάει χορηγούς που θα έχουν λόγο στην λειτουργία και στο περιεχόμενο του σχολείου.Στην ουσία ξεχωρίζονται κάποια σχολεία, τα οποία θα διαφοροποιούνται στο πρόγραμμα , στις μεθόδους διδασκαλίας σε σχέση με τα υπόλοιπα «κανονικά» σχολεία.

Τους παραπάνω προβληματισμούς θέσαμε και στο Διοικητικό Συμβούλιο της Ένωσης Γονέων, όπου συζητήθηκε το θέμα της μετατροπής σχολείων της πόλης μας σε Πειραματικά.  Το αποτέλεσμα της ψηφοφορίας, σε σχέση με τη θέση που τελικά δημοσιοποιήθηκε από το ΔΣ της Ένωσης , ήταν 4 υπέρ, 4 κατά και 1 λευκό. Η πλειοψηφία εν τέλει διαμορφώθηκε με την χρήση της διπλής ψήφου από την πλευρά του προέδρου της Ένωσης Γονέων. Θεωρούμε ότι θα μπορούσε να παρθεί υπόψη η εναντίωση των εκπαιδευτικών σωματείων , ή έστω να ζητηθεί γνώμη από το Δ.Σ και από τους συλλόγους γονέων της Πόλης. Αντί για αυτό διαπιστώσαμε μια μεγάλη επιμονή στην υπεράσπιση του νομοσχεδίου της κυβέρνησης, πτυχή του οποίου είναι και η δημιουργία Πειραματικών και Πρότυπων σχολείων. Δυστυχώς η πλειοψηφία του Δ.Σ της Ένωσης Γονέων έχει δείξει εδώ και καιρό δείγματα γραφής, αφού είναι ίσως η μοναδική Ένωση Γονέων σε όλη την Ελλάδα,που δήλωσε ότι το νομοσχέδιο της κυβέρνησης είναι σε σωστή κατεύθυνση.

Τα προβλήματα της εκπαίδευσης δεν λύνονται με την μετατροπή λίγων σχολείων σε σχολεία «ελίτ». Το επιχείρημα ότι αφού δεν μπορούν να αναβαθμιστούν όλα τα σχολεία σήμερα, τουλάχιστον να αρχίσουμε από ένα, μειώνει τις απαιτήσεις, μας συμβιβάζει με την πραγματικότητα που βιώνουν όλοι οι γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικοί.Αποστολή του σχολείου πρέπει να είναι η ολόπλευρη στήριξη ανεξαιρέτως ΟΛΩΝ των παιδιών, ανεξάρτητα από την οικονομική κατάσταση, τη φυλή, το χρώμα και τη θρησκεία. Ουσιαστική αναβάθμιση θα έχουμε σε σχολεία με ολιγομελή τμήματα , σε σύγχρονα και ασφαλή κτήρια. Στελεχωμένα με όλο το αναγκαίο μόνιμο εκπαιδευτικό, επιστημονικό, βοηθητικό προσωπικό από την αρχή της χρονιάς,με όλο το αναγκαίο μόνιμο προσωπικό καθαριότητας, ιδιαίτερα σήμερα σε συνθήκες πανδημίας. Σχολεία που θα στοχεύουν στην ολόπλευρη μόρφωση ΟΛΩΝ των παιδιών, στην ανάπτυξη όλων των ικανοτήτων τους.

Σαν εκλεγμένοι γονείς στο Δ.Σ της Ένωσης Γονέων Χανίων καλούμε όλους τους Συλλόγους Γονέων να δυναμώσουν τον αγώνα τους, ώστε το σχολείο αυτό να γίνει πράξη.

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Ηράκλειο: Πέντε καταγγελίες για ενδοοικογενειακή βία μέσα σε ένα εικοσιτετράωρο

Ούτε ένα ούτε δύο, αλλά πέντε περιστατικά ενδοοικογενειακής βίας...

Δημόσια επιστολή προς τον Δήμο Καντάνου – Σελίνου για το ιστορικό Φαράγγι της Καντάνου

Δημόσια επιστολή προς τον Δήμο Καντάνου-Σελίνου απευθύνουν κάτοικοι της...

Πρωτοβουλία Τσοντάκη για δημιουργία Σχολής Ελαιοκομίας και Αμπελουργίας

Την πρότασή του για δημιουργία Σχολής Ελαιοκομίας και Αμπελουργίας...

Πολυτεχνείο Κρήτης: Φοιτητής βρήκε μέσα στο φαγητό του στην Λέσχη παξιμάδι βίδας

Σε παράσταση διαμαρτυρίας, έξω από την φοιτητική λέσχη του...