15.8 C
Chania
Monday, December 23, 2024

Η ακροβατική χοροθεατρική παράσταση του Χαϊνη Δημήτρη Αποστολάκη για το Cern και το σωματίδιο του θεού σαρώνει τα βραβεία | Φωτός

Ημερομηνία:

Η παράσταση είναι ταυτόχρονα μία διάλεξη αυξανόμενης εντροπίας και εμπάθιας από τον Δ. Αποστολάκη, ο οποίος έχει υπάρξει στο CERN, ως ερευνητής, υπότροφος του Πανεπιστημίου Κρήτης, σε αυτό ακριβώς το πεδίο αναζήτησης του μποζονίου Χιγκς.

Τον Δεκέμβριο του 2011 οι ερευνητές στα δύο ανεξάρτητα πειράματα Atlas και CMS, στον Μεγάλο Επιταχυντή Αδρονίων στο CERN της Ελβετίας, είχαν ανακοινώσει ότι βρήκαν ενδείξεις ύπαρξης του Μποζονίου Χιγκς με μάζα γύρω στα 125 GeV/c2.

Στις 4 Ιουλίου 2012, οι επιστήμονες του CERN επιβεβαίωσαν την ανακάλυψη ενός νέου σωματιδίου με μάζα 126,5 GeV με απόκλιση 5 σίγμα, που σημαίνει βεβαιότητα κατά 99,99995% και πως η παρατήρηση αυτή είναι επαληθεύσιμη και μπορεί να αναπαραχθεί οποτεδήποτε. Αυτό το σωματίδιο εικάζεται ότι είναι μποζόνιο και μάλιστα το βαρύτερο που έχει βρεθεί. Εικάζεται ότι το νέο σωματίδιο έχει χαρακτηριστικά του σωματίου Χιγκς, με επιφύλαξη, ώσπου να φανεί ότι φέρει πράγματι και τις λοιπές, θεωρητικά, προβλεπόμενες ιδιότητές του.

Βραβευμένη ως η καλύτερη χορευτική παράσταση του 2014 στα Βραβεία Κριτικών Θεάτρου και Χορού.

medDeT_Photo_Giorgos Vitsaropoulos_211L1688

Η παράσταση είναι ταυτόχρονα μία διάλεξη αυξανόμενης εντροπίας και εμπάθιας από τον Δ. Αποστολάκη, ο οποίος έχει υπάρξει στο CERN, ως ερευνητής, υπότροφος του Πανεπιστημίου Κρήτης, σε αυτό ακριβώς το πεδίο αναζήτησης του μποζονίου Χιγκς.

Στόχος της ομάδας είναι η διήγηση αυτού του πανάρχαιου παραμυθιού της δημιουργίας του σύμπαντος, στη σημερινή του μορφή, έτσι όπως μας το διηγείται η επιστήμη της φυσικής με αυτούς τους παράξενους όρους, όπως η μεγάλη έκρηξη, το καθιερωμένο μοντέλο, την υπερσυμμετρία, τα μποζόνια και τα φερμιόνια, την αντιύλη, την ενοποίηση των δυνάμεων, τη σκοτεινή ενέργεια και ύλη, τις μαύρες τρύπες…

Σε ένα τρισδιάστατο σκηνικό χώρο και με τη βοήθεια της εικόνας και του ήχου, η ομάδα προσπαθεί να καταλάβει και να κάνει κατανοητά όλα αυτά τα τεράστια και ελάχιστα, τρομερά συμβάντα, που αφήνουν εμάς τους ανθρώπους, στη μέση μιας αδιανόητης κλίμακας, να προσπαθούμε, βάζοντας σωματίδια να συγκρούονται με την ταχύτητα του φωτός, να τακτοποιήσουμε λιγάκι το σύμπαν

Οι 7 ερμηνευτές (χορευτές και ακροβάτες) αναπτύσουν μια διαλεκτική σχέση με αυτή την παρέλαση εννοιών και συλλογισμών, που κυμαίνεται ανάμεσα στην οπτικοποίση, την ολοένα αυξανόμενη αίσθηση της μικρής ανθρώπινης εμβέλειας, μέσα σε αυτό το εξωφρενικό και πολυσχιδές σύμπαν και την ακούραστη γενναιότητα του ανθρώπινου είδους, στην ασταμάτητη έρευνά του, με ό,τι μέσο διαθέτει, προκειμένου να καταλάβει ποιοι είμαστε, πως φτιάχτηκε όλο αυτό και τι τελικά θα απογίνουμε.

[youtube url=”https://www.youtube.com/watch?v=xKc9i-JNcM4″]

Έγραψαν – Είπαν:

η ομάδα Κι όμΩς κινείται συνδυάζοντας για ακόμα μια φορά τον σύγχρονο χορό με το τσίρκο έχτισε μια σουρεαλιστική παράσταση βασισμένη στην επιστημονική αφήγηση του υπερρεαλιστή πρωταγωνιστή, Δημήτρη Αποστολάκη, που φιγουράρει σε διπλό ρόλο λυράρη και φυσικού επιστήμονα. Ναταλία Κουτσούγερα

η χορευτική ομάδα «κι όμως κινείται» μετεωρίστηκε, στροβιλίστηκε, κρεμάστηκε από ψηλά, επί μιάμιση περίπου ώρα, αποτυπώνοντας κατά το δυνατόν τις περιγραφικές απεικονίσεις των επιστημονικών αφηγημάτων τού Δημήτρη Αποστολάκη. Μας αποκάλυψε, μια πρωτότυπη κι ενδιαφέρουσα ερευνητική ματιά. Ένα θέαμα απρόσμενο και συναρπαστικό, καλοστημένο. Τους αξίζει ένα «εύγε». Μίρκα Ψαροπούλου

Είναι όντως μια τεράστια έκπληξη. Και αυτό γιατί,  παρακολουθούμε  μια αμιγώς επιστημονική διάλεξη, η οποία διανθίζεται από στιγμές απροσδόκητου χιούμορ. Την οπτικοποίηση των όσων περιγράφει ο Δ. Αποστολάκης, με ένα τρόπο που τα κάνει οικεία και πιο κατανοητά, ακόμη και σε ανθρώπους που δεν έχουν κατ’ ανάγκη ιδιαίτερη εξοικείωση με την φυσική επιστήμη. Ένα συνδυασμό χορευτικών κινήσεων και ακροβατικών  από την ομάδα κι όμΩς κινείται– που τους επιτρέπει να παρουσιάσουν κάτι τελείως απροσδόκητο. Και τέλος ακούμε την μουσική.Μάριος Ιωάννου

Κι όμΩς κινείται (χορός/ακροβασία)

Somatidio_2

Η ομάδα «κι όμΩς κινείται» ιδρύεται τον Μάιο του 2003 από τους Σουγιουλτζή Χριστίνα (χορεύτρια) και Bentancor Camilo (καλλιτέχνης τσίρκου). Από το 2009 η ομάδα φιλοξενεί σταθερά τον Ερμή Μαλκότση με την ιδιότητα του χορευτή και χορογράφου.

Πρόκειται για τη συνεργασία καλλιτεχνών με διαφορετική κινησιολογική πληροφορία, ομάδα σύνθετων σωματικών παραστάσεων, όπου συναντιούνται ο χορός με το τσίρκο και την performance. Μέσα στη δομή μιας ενιαίας και ολοκληρωμένης χορευτικής παράστασης, βασισμένης στη σωματική δράση και έκφραση των ερμηνευτών, αφομοιώνονται τεχνικές του τσίρκου σε ό,τι αφορά στη δημιουργία και αξιοποίηση του τρισδιάστατου χώρου -ακροβασία, εναέρια ακροβασία, το εκφραστικό φάσμα των ερμηνευτών, κατασκευή δράματος με στοιχεία ειρωνείας, κωμικοτραγικού και αυτοσαρκασμού- καθώς και η εξωστρεφής ιδιαιτερότητα της performance.

Στόχος της εργασίας μας είναι η στοιχειοθέτηση ενός προσωπικού λεξιλογίου με την ενσωμάτωση της ιδιαίτερης ταυτότητας του κάθε ερμηνευτή, όχι σαν μια παράταξη δεξιοτήτων, αλλά με τη μορφή μιας ομαδικής διαδικασίας διαμόρφωσης, σε σχέση με τις αισθητικές αποφάσεις για την εκάστοτε έρευνα.

Προσανατολιζόμαστε προς μεθόδους παρουσίασης τόσο σε θεατρικούς όσο και σε εναλλακτικούς χώρους (εξωτερικοί, πρώην βιομηχανικοί κ.α.) παρακινούμενοι από την παράδοση του τσίρκου και της performance, ως αισθητική απόφαση αλλά κυρίως αναζητώντας την επαφή με ανθρώπους, οι οποίοι δεν σχετίζονται απαραίτητα με τις παραδοσιακά θεατρικές σκηνές, καθώς και σε συμπράξεις-συνεργασίες με άλλες καλλιτεχνικές ομάδες ή άτομα στο στάδιο της παρουσίασης ή της προετοιμασίας ενός έργου.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

c8ed3ad4441892a8a51973045a5a6b79_L

Σκηνοθεσία από τους κι όμΩς κινείται με αφορμή την
Ιδέα του Δ. Αποστολάκη σε
Χορογραφία των Σουγιουλτζή Χριστίνα, Bentancor Camilo και Μαλκότση Ερμή.
Σκηνογραφία του Bentancor Camilo,
Μουσική (σύνθεση και ερμηνεία) των Κ. Αντωνίου, Δ. Αποστολάκη, Θ. Ρέλλου,
Βίντεο της Μ. Αθανασοπούλου και
Κοστούμια των Α. Μάνεση και Φ. Μουζάκη.

Ερμηνεία και συνδημιουργία
Αποστολάκης Δημήτρης
Bentancor Camilo
Λία Χαμηλοθώρη
Μαλκότσης Ερμής
Παρασκευοπούλου Ιωάννα
Σουγιουλτζή Χριστίνα 

www.kiomoskineitai.gr

www.dithepi.gr

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

Ηρώων Πολυτεχνείου 32, 185 35, Πειραιάς

τηλεφωνικό κέντρο:210 4143300

e-mail:info@dithepi.gr

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 5 ΙΟΥΝΙΟΥ , ΩΡΑ 21:00

ΣΑΒΒΑΤΟ 6 ΙΟΥΝΙΟΥ, ΩΡΑ 21:00

ΚΥΡΙΑΚΗ 7 ΙΟΥΝΙΟΥ, ΩΡΑ 20:00

ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ :

12€ ΣΤΟ ΤΑΜΕΙΟ

10€ ΠΡΟΠΩΛΗΣΗ

ΠΩΛΗΣΗ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ

Στα ταμεία του Θεάτρου,
Ηρώων Πολυτεχνείου 32
210 4143 310 – 210 4143 320

Ωρες ταμείου:
Δευ: ΑΡΓΕΙ
Τρι-Σάβ: 10.00-14.00 και 18.00-21.00
Κυρ: 13.00-20.00

Ticket ServicesΤαμείο Πανεπιστημίου 39
(Στοά Πεσμαζόγλου)

ONLINE εισιτήρια:www.ticketservices.gr

Τηλεφωνική αγορά:210 7 2 3 4 5 6 7

πρόσβαση:
040 – από Σύνταγμα στάση Δημοτικό Θέατρο
X96 – από Αεροδρόμιο στάση Δημοτικό Θέατρο
Ηλεκτρικός – Τερματικός Σταθμός Πειραιά

"google ad"

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ