19.8 C
Chania
Friday, October 18, 2024

Η Γαλάζια Ανάπτυξη της Κισάμου ένα βήμα πιο μπροστά μετά από την παρουσίαση των προτάσεων του Λιμενικού Ταμείου Χανίων για έργα υποδομής

Ημερομηνία:

Ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Χανίων, Αντώνης Ροκάκης, συμμετείχε σε σύσκεψη εργασίας που συγκάλεσε στο Δημαρχείο Κισάμου ο Πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Χανίων, Δημήτρης Βιριράκης, με τη συμμετοχή του Δημάρχου Κισάμου, κ. Γιώργου Μυλωνάκη, των Αντιδημάρχων, των επικεφαλής των Δημοτικών Παρατάξεων, όπως και του κ. Μιχάλη Χαιρετάκη, μέλους του Δ.Σ. του Επιμελητηρίου Χανίων. Κεντρικό θέμα της συνάντησης ήταν η δημόσια παρουσίαση και διάλογος των εναλλακτικών προτάσεων για τα κρίσιμα αναπτυξιακά έργα θαλάσσιων υποδομών της Κισάμου, τα οποία μελετήθηκαν μετά από χρηματοδότηση του Λιμενικού Ταμείου Χανίων από τα στελέχη της αναδόχου – εξειδικευμένης εταιρίας συμβούλων μηχανικών.

Το λιμάνι της Κισάμου (Καβονησίου) είναι το δυτικότερο της Κρήτης, με αποτέλεσμα να διαθέτει στρατηγική θέση στην Ανατολική Μεσόγειο, μεταξύ Πελοποννήσου, Ιταλίας και Αφρικής, η οποία του προσφέρει σημαντικές και σε μεγάλο βαθμό αναξιοποίητες σήμερα δυνατότητες εμπορικής και τουριστικής ανάπτυξης. Ως το δεύτερο σημαντικότερο στην περιφερειακή ενότητα Χανίων, σύντομα θα κληθεί να υποστηρίξει και το σταδιακά κορεσμένο λιμάνι της Σούδας. Κεντρικός στόχος των σχεδιασμένων προτάσεων που παρουσιάστηκαν αναλυτικά από το Λιμενικό Ταμείο Χανίων αποτελεί η ολοκληρωμένη αναβάθμιση του λιμανιού της πόλης σε επίπεδο υποδομών, υπηρεσιών και περιβαλλοντικού «αποτυπώματος».

Σε δύο από τις εναλλακτικές προτάσεις των μελετητών – μηχανικών παρουσιάστηκε η δυνατότητα – για πρώτη φορά στην Κίσαμο – της κατασκευής μαρίνας υποδοχής κρουαζιερόπλοιου, γεγονός που επικροτήθηκε συναινετικά για τη στρατηγική του αξία από το σύνολο των συμμετεχόντων στη σύσκεψη. Ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου έθεσε ως παράλληλη προτεραιότητα και την άμεση προώθηση της χωροθέτησης και κατασκευής αγκυροβολίου κρουαζιερόπλοιων, λόγω του χαμηλού κόστους και χρόνου κατασκευής, ώστε να διεκδικηθούν σύντομα προσεγγίσεις. Επιπλέον, προτάθηκε από το Λιμενικό Ταμείο και η δημιουργία για πρώτη φορά μαρίνας ή καταφύγιου σκαφών αναψυχής, εναλλακτικής δυναμικότητας φιλοξενίας 40 ή 64 θέσεων, η οποία θα αναβαθμίσει ουσιαστικά την ποιότητα των επισκεπτών της Κισάμου.

Παράλληλα, προωθείται και ο εξωραϊσμός του καρνάγιου για την ολοκληρωμένη εξυπηρέτηση των δεκάδων αλιευτικών σκαφών της περιοχής. Στον εμπορευματικό τομέα, ο συνδυασμός της επικείμενης ολοκλήρωσης του νέου Επιχειρηματικού Πάρκου Χανίων με την κατασκευή του σύγχρονου αυτοκινητόδρομου της Βόρειας Κρήτης δημιουργεί αισιοδοξία για τη μελλοντική προσέλκυση στο αναβαθμισμένο λιμάνι Κισάμου και σημαντικού όγκου εμπορευματοκιβωτίων, έναντι της σημερινής τους υπερσυγκέντρωσης στο Ηράκλειο (Ο.Λ.Η.).

Ένα δεύτερο σημαντικό έργο, για την πρόοδο του οποίου ο κος Βιριράκης ενημέρωσε επίσης την Επιχειρηματική και Αυτοδιοικητική κοινότητα, είναι το υδατοδρόμιο των Χανίων, το οποίο χωροθετείται στο λιμάνι της Κισάμου και διανοίγει σημαντικές προοπτικές στην ποιοτική τουριστική ανάπτυξη της Δυτικής Κρήτης. Κεντρικός στόχος να ενισχυθεί αποτελεσματικά η δυνατότητα των επισκεπτών υψηλού εισοδήματος να συνδυάζουν ευέλικτα τις διακοπές τους στα Χανιά με αξιοθέατα της υπόλοιπης Ελλάδας, όπως η Σαντορίνη ή η Αρχαία Ολυμπία, ενισχύοντας παράλληλα και το επενδυτικό ενδιαφέρον για τη δυτική Κρήτη.

Οι διαδικασίες αδειοδότησης από την εταιρία «Ελληνικά Υδατοδρόμια», στην οποία έχει ανατεθεί το έργο, προχωρούν ικανοποιητικά και εκκρεμεί η υπέρβαση των περιβαλλοντικών/ δασικών περιορισμών που ισχύουν στο λιμάνι του Καστελίου. Ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου ενημέρωσε τους συμμετέχοντες στη σύσκεψη εργασίας ότι παράλληλα με τη μελέτη του Υδατοδρομίου ολοκληρώνεται πιο σύντομα από την ανάδοχο εταιρία και η εκπόνηση δεύτερης μελέτης, με στόχο την άμεση αδειοδότηση Υδάτινου πεδίου (στάσης υδροπλάνων) στο λιμάνι του Καστελίου, χωρίς απαίτηση λιμενικών εγκαταστάσεων.

Μικρότερης κλίμακας έργο από τα προηγούμενα, αλλά σημαντικής ιστορικής και τουριστικής αξίας για την Κοινωνία της Κισάμου είναι και η αποκατάσταση της παλιάς προβλήτας του τελωνείου της πόλης, ώστε να δοθεί η δυνατότητα διεξαγωγής τουριστικών κυρίως δρομολογίων από μικρά πλοία. Για το συγκεκριμένο έργο οι σύμβουλοι μηχανικοί του Λιμενικού Ταμείου Χανίων παρουσίασαν τέσσερα εναλλακτικά σχέδια προτάσεων, τα οποία συζητήθηκαν υπό το πρίσμα και της σημαντικής έντασης ανέμου και κυματισμού στην περιοχή. Κοινή πεποίθηση όσων συμμετείχαν στη σύσκεψη ήταν ότι το συγκεκριμένο έργο θα τονώσει σημαντικά την εμπορική και τουριστική κίνηση μέσα στην πόλη της Κισσάμου.

Ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Χανίων, κ. Αντώνης Ροκάκης, κατά την τοποθέτησή του στη σύσκεψη τόνισε τα εξής: «Είμαι πραγματικά ενθουσιασμένος γιατί τον Ιούνιο του 2020 αμέσως μετά την εκλογή του κου Βιριράκη στη θέση του Προέδρου του Λιμενικού Ταμείου Χανίων του πρότεινα και επισκεφτήκαμε μαζί τις λιμενικές υποδομές της Κισάμου και σε συνεργασία με τη Δημοτική Αρχή θέσαμε αναπτυξιακές προτεραιότητες.

Σήμερα, τρία χρόνια μετά, αξίζει να συγχαρούμε τον κ. Βριράκη για τη συνέπεια και την αποτελεσματικότητά του, καθώς εξασφάλισε τη χρηματοδότηση ώστε σήμερα παρουσίασε σχέδια και προτάσεις που μας φέρνουν ένα βήμα πιο κοντά στο Μέλλον της Γαλάζιας Ανάπτυξης του τόπου μας. Όπως έχουμε ήδη συμφωνήσει και με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής είναι κρίσιμο να καταρτίσουμε ένα ολοκληρωμένο στρατηγικό σχέδιο (master plan) για τη Γαλάζια Ανάπτυξη της Κρήτης, για να θεμελιώσουμε σε στέρεη βάση το Μέλλον του νησιού μας».

"google ad"

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Teleperformance: Καταγγελίες για απαράδεκτη συμπεριφορά σε τραυματίες εργαζόμενους στα Χανιά

Το σωματείο εργαζομένων της Teleperformance καταγγέλλει με σκληρούς τόνους...