9.8 C
Chania
Wednesday, February 12, 2025

Η Ε.Π.Κ. Κρήτης για τις ανεπιθύμητες κλήσεις: Πώς να τις αποκλείσετε και να διεκδικήσετε αποζημίωση

Ημερομηνία:

Οι ανεπιθύμητες τηλεφωνικές κλήσεις από εταιρείες που προωθούν αλλαγές παρόχων ηλεκτρικής ενέργειας, τηλεφωνίας, φυσικού αερίου ή προωθούν προϊόντα, αποτελούν συχνή ενόχληση για χιλιάδες καταναλωτές. Συχνά, οι κλήσεις αυτές γίνονται ακατάλληλες ώρες, ακόμα και όταν οι πολίτες ξεκουράζονται.

Η Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης λαμβάνει καθημερινά παράπονα και ερωτήματα από καταναλωτές που αναζητούν τρόπους να αντιμετωπίσουν το φαινόμενο. Σε απάντηση, η Ένωση δίνει σαφείς οδηγίες για την προστασία τους.

Πώς να αποκλείσετε τις ενοχλητικές κλήσεις

Ο πιο αποτελεσματικός τρόπος αποφυγής τέτοιων κλήσεων είναι η εγγραφή στο “Μητρώο 11”, το οποίο προβλέπεται από τον νόμο 3471/2006 (άρθρο 11). Πρόκειται για μια λίστα που τηρεί κάθε πάροχος τηλεφωνικών υπηρεσιών και στην οποία μπορούν να εγγραφούν οι συνδρομητές που δεν επιθυμούν να δέχονται κλήσεις με εμπορικό ή διαφημιστικό σκοπό.

Σε περίπτωση που κάποιος συνδρομητής έχει ήδη εγγραφεί στο “Μητρώο 11”, αλλά εξακολουθεί να δέχεται ανεπιθύμητες κλήσεις, δικαιούται αποζημίωση που ξεκινά από τα 10.000 ευρώ, σύμφωνα με τον νόμο. Μάλιστα, πρόσφατη απόφαση του Αρείου Πάγου (564/2024) έκρινε ότι η αποζημίωση αυτή είναι συνταγματικά κατοχυρωμένη ως ηθική ικανοποίηση.

Διαδικασία εγγραφής στο “Μητρώο 11”

Για την εγγραφή στο “Μητρώο 11”, οι συνδρομητές μπορούν:

  • Να υποβάλουν αίτηση ηλεκτρονικά μέσω της ιστοσελίδας του παρόχου τους ή σε κάποιο υποκατάστημα.
  • Να καλέσουν στον ειδικό πενταψήφιο αριθμό τηλεφωνικής εξυπηρέτησης της εταιρείας τους.
  • Να στείλουν email ακολουθώντας τις οδηγίες του παρόχου τους.

Οι συνδρομητές μπορούν επίσης να ζητήσουν από τον πάροχό τους:

  • Να μπλοκάρει τις κλήσεις με απόκρυψη αριθμού.
  • Να ενεργοποιήσει τη δυνατότητα εξουδετέρωσης της απόκρυψης για περιορισμένο διάστημα, ώστε να εντοπιστεί ο καλών.

Νομικές κυρώσεις για παραβίαση του “Μητρώου 11”

Οι εταιρείες που δεν συμμορφώνονται με τη νομοθεσία και καλούν αριθμούς που έχουν δηλωθεί στο “Μητρώο 11” υπόκεινται σε διοικητικά πρόστιμα από την Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, καθώς και σε αγωγές αποζημίωσης για παραβίαση προσωπικών δεδομένων.

Σημειώνεται ότι η ένταξη στο “Μητρώο 11” δεν προσφέρει προστασία από κλήσεις που γίνονται από εταιρείες ή call centers που βρίσκονται στο εξωτερικό.

Τηλέφωνα επικοινωνίας για εγγραφή

Οι συνδρομητές μπορούν να εγγραφούν στο “Μητρώο 11” καλώντας τους αντίστοιχους αριθμούς:

  • Cosmote: 13888 ή 13818
  • Vodafone: 13830 ή 1399
  • NOVA: 13800

Για καταγγελίες και περισσότερες πληροφορίες, οι καταναλωτές μπορούν να επικοινωνήσουν με την Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης στο τηλέφωνο 2821092306 ή να υποβάλουν αναφορά μέσω της πλατφόρμας kataggelies.gov.

 

"google ad"

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ