12.8 C
Chania
Monday, November 25, 2024

Η κυρίαρχη ψευδαίσθηση του ΣΥΡΙΖΑ

Ημερομηνία:

Έχει και το τσουβάλιασμα τα όριά του.

Τα λέμε αυτά με αφορμή το σποτ που δημιούργησε ο ΣΥΡΙΖΑ για τα λεφτά που έλαβαν μέσα ενημέρωσης για την καμπάνια “Μένουμε Σπίτι”.

Το σποτ αισθητικής ιστοσελίδας που ειδικεύεται στο τρολάρισμα τσουβαλιάζει όλους τους δημοσιογράφους που εργάζονται σε μέσα ενημέρωσης που έλαβαν χρήματα ως εξαρτημένους γλύφτες της κυβέρνησης και ανίκανους γι’ αυτό το λόγο να ασκήσουν κριτική.

Οι δημοσιογράφοι σε 1.235 μέσα ενημέρωσης είναι γλύφτες του Μητσοτάκη, αυτό λέει το σποτ.

Είναι βολικό βεβαίως να τα βάζεις με έναν εύκολο στόχο. Γιατί οι δημοσιογράφοι αποτελούν εύκολο στόχο.

Οι δημοσιογράφοι δεν είναι εργαζόμενοι, όλοι είναι “αλήτες”, “ρουφιάνοι”, είναι “παπαγαλάκια” που είναι ικανοί να κάνουν τα πάντα για τα χρήματα. Οι δημοσιογράφοι που είναι εργαζόμενοι που στην πλειοψηφία τους δουλεύουν με μισθούς από 500 έως 1.000 ευρώ είναι έτοιμοι να κάνουν τα πάντα για τα χρήματα…

Το βίντεο είναι σχεδόν φασιστικό στον τρόπο που ισοπεδωτικά προσεγγίζει το σύνολο των δημοσιογράφων.

Όπως τις καρικατούρες των Εβραίων που κυκλοφορούσαν ευρέως λίγο πριν την άνοδο των ναζί που απεικονίζονταν ολοι ως περίπου διεφθαρμένοι υπάνθρωποι διψασμένοι για το χρήμα, οι δημοσιογράφοι είναι οι αποδιοπομπαίοι τράγοι για την πολιτική ανεπάρκεια του ΣΥΡΙΖΑ.

Θα θέσουμε μία απλή ερώτηση προς τους εμπνευστές του σποτ. Για τον ΣΥΡΙΖΑ όλοι οι δημοσιογράφοι στα 1.235 μέσα ενημέρωσης είναι διαπλεκόμενοι και οι μόνοι που δεν είναι διαπλεκόμενοι είναι, ας πούμε, αυτοί που εργάζονται στο Documento του Βαξεβάνη;

Το ερώτημα, το πολύ λογικό ερώτημα που τίθεται είναι απλό:

Αν έπαιρνε χρήματα από την καμπάνια για την προβολή του “Μένουμε Σπίτι” και το Documento θα κατηγορούσε σήμερα ο ΣΥΡΙΖΑ συλλήβδην όλους τους δημοσιογράφους;

Θα έβγαζε σποτ που να δείχνει ότι βρέχει 50εύρα; Ή αν είχε πάρει χρήματα και το Documento όλα θα είχαν γίνει καλά και δε θα υπήρχε τίποτα προς διερεύνηση;

Τελικά, ποιο είναι το πρόβλημα που έχει ο ΣΥΡΙΖΑ; Τα χρήματα που δόθηκαν στα μέσα ενημέρωσης ή το γεγονός ότι δε δόθηκαν χρήματα σε κάποια μέσα ενημέρωσης που είναι συνδεδεμένα με τον ΣΥΡΙΖΑ;

Για να ξεκαθαρίσουμε κάτι δε λέμε οτι το Documento είναι διαπλεκόμενο, ούτε ότι οι δημοσιογράφοι που εργάζονται στο Documento ότι δεν έχουν το δικαίωμα να εκφράζουν αυτό που πιστεύουν και υποστηρίζουν όσο ελεύθερα μπορούν, ούτε ότι καλώς δε δόθηκε η καμπάνια “μένουμε σπίτι” στο Documento. Αυτό που λέμε είναι ότι το τσουβάλιασμα όλων των μέσων ενημέρωσης ως διαπλεκόμενα και ο χαρακτηρισμός όλων των δημοσιογράφων ως εξαρτημένων, επειδή έλαβαν χρήματα από μία δημόσια καμπάνια, είναι ακραίος λαϊκισμός του χείριστου είδους και πολιτική από τους υπόνομους.

Κι αραγε, δε γνωρίζουνε στον ΣΥΡΙΖΑ ότι λόγω των συνθηκών και των μέτρων που εφαρμόστηκαν για την αντιμετώπιση της πανδημίας η διαφημιστική αγορά πάγωσε με τεράστιες συνέπειες σε έσοδα επιχειρήσεων που εξαρτώνται από διαφημίσεις;

Δεν ξέρουν ότι και τα μέσα ενημέρωσης είναι εταιρείες που έχουν χιλιάδες εργαζόμενους;

Δεν ξέρουν ότι και πριν την πανδημία ένας τεράστιος αριθμός μέσων ενημέρωσης προσπαθούν να λειτουργούν όσο καλύτερα μπορούν προσφέροντας ποιοτική ενημέρωση με τους πόρους τους πετσοκομμένους;

Δε γνωρίζουν ότι το σύνολο σχεδόν της διαφημιστικής πίτας ελέγχεται από τεράστιες εταιρείες όπως η Facebook και η Google και ότι τα μέσα ενημέρωσης περνάνε μία κρίση βιωσιμότητας παγκοσμίως;

Δε γνωρίζουν ότι εν μέσω πανδημίας αυτά τα μέσα ενημέρωσης τα οποία λειτουργούν υπό αντίξοες συνθήκες κλήθηκαν να ενημερώσουν ποιοτικά τους πολίτες που αναζητούσαν αληθινές πληροφορίες εν μέσω ενός τσουνάμι παραπληροφόρησης και ψεύτικων ειδήσεων που κατέκλυζε το διαδίκτυο;

Αλήθεια, για τον ΣΥΡΙΖΑ, όλοι οι δημοσιογράφοι είναι βρώμικοι;

Υπάρχει όμως και κάτι άλλο που κρύβεται πίσω από την πρωτοφανή επίθεση που εξαπέλυσε ο ΣΥΡΙΖΑ εις βάρος του συνόλου του δημοσιογραφικού κόσμου.

Βλέπετε, ο λόγος περί διεφθαρμένων μέσων ενημέρωσης και ξεπουλημένων δημοσιογράφων εξυπηρετεί μία κυρίαρχη ψευδαίσθηση εντός του ΣΥΡΙΖΑ που εκφράζεται σε ένα αφήγημα που διαρκώς επαναλαμβάνεται, ότι για την απώλεια της εκλογικής μάχης δεν φταίει η μη τήρηση των υποσχέσεων, ούτε η εφαρμογή για 4 χρόνια πολιτικών σκληρής λιτότητας, η αποδοχή των μνημονίων και η τήρηση των δεσμεύσεων που πήγαζαν εξ αυτών εις βάρος των λαϊκών συμφερόντων που τον έφεραν στην εξουσία, η εξασθένιση των δεσμών με μεγάλα τμήματα των λαϊκών μαζών και η ανυπαρξία ικανότητας αυτοκριτικής για όσα έγιναν λάθος, αλλά …τα μέσα ενημέρωσης που παραπλάνησαν τους πολίτες που δεν κατάλαβαν έτσι πόσο καλά έκαναν τα πάντα.

Το λένε διαρκώς στους πολίτες, το λένε τόσο συχνά που στο τέλος το πιστέψανε κι οι ίδιοι. Το πιστεύουνε ακόμα.

Το πρόβλημα για τον ΣΥΡΙΖΑ είναι τα μέσα ενημέρωσης και οι δημοσιογράφοι που δεν αναγνωρίζουν όσα καλά έκανε ο ΣΥΡΙΖΑ και δεν τους υμνούν όπως θα έπρεπε.

Είναι θλιβερό αυτό που συμβαίνει.

Η κριτική στα μέσα ενημέρωσης είναι αναγκαία όχι όμως όταν είναι τόσο επώδυνα επιφανειακή, σχεδόν σκανδαλοθηρική, όταν υπάρχουν τόσα πολλά και ουσιαστικά να ειπωθούν και να γίνουν στον τομέα της λειτουργίας των μέσων ενημέρωσης και της διασφάλισης της ανεξαρτησίας και βιωσιμότητας τους.

Γιατί αυτό θα έπρεπε να είναι ο στόχος ενός κόμματος που θέλετε να αυτο-αναγνωρίζεται ως κόμμα της Αριστεράς: η διασφάλιση της ανεξαρτησίας των μέσων ενημέρωσης που θα εγγυάται την όσο πιο δυνατόν αμερόληπτη προσέγγιση των γεγονότων, την διασφάλιση της ελευθερίας άσκησης του δημοσιογραφικού επαγγέλματος, και την ελεύθερη έκφραση όλων των διαφορετικών απόψεων, ακόμα και αυτών με τις οποίες μπορεί να διαφωνεί ως κόμμα.

Σήμερα, η αντιπολίτευση της χώρας ασκεί ελλιπώς τα καθήκοντα της σε μία περίοδο που μια ισχυρή αντιπολίτευση είναι πιο αναγκαία παρά ποτέ.

Αναλώνεται στις ψευδαισθήσεις της, ξοδεύει την ενέργειά της στα επιμέρους και δεν κάνει επαρκή βήματα για να μεταμορφωθεί στο κόμμα που έχει ανάγκη η χώρα και ο λαός για την πολύ δύσκολη περίοδο που έχουμε να διανύσουμε μπροστά μας.

 

"google ad"

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Γιάννης Αγγελάκης
Ο Γιάννης Αγγελάκης σπούδασε Μέσα Ενημέρωσης και Πολιτισμικές Σπουδές στο Πανεπιστήμιο του Wolverhampton και ακολούθως συνέχισε τις σπουδές του σε επίπεδο MPhil στο Κέντρο για τις Σύγχρονες Πολιτισμικές Σπουδές (CCCS) του Πανεπιστήμιου του Birmingham. Περισσότερα άρθρα και δημoσιεύσεις μου εδώ

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

16χρονος στη ΜΕΘ μετά από σοβαρό τροχαίο στην Κίσσαμο

Στη Μονάδα Εντατικής Θεραπείας του Νοσοκομείου Χανίων νοσηλεύεται ένας...

Εμπορικά κέντρα και σε Ηράκλειο και Χανιά σχεδιάζει η Trade Estates

Σε πόλεις με κρίσιμη μάζα καταναλωτών, κάτι που μεταφράζεται...

Βιβλίο για τη δολοφονία της Καρολάιν έγραψε η ψυχολόγος της

Ένα βιβλίο εμπνευσμένο από τη δολοφονία της Καρολάιν έγραψε...