Με ανακοίνωση που έδωσε στη δημοσιότητα η ΝΟΔΕ Χανίων αναφέρει τα εξής για όσα ακούγονται γύρω από το πώς θα κατασκευαστεί ο ΒΟΑΚ:
Στα μέσα Μαρτίου του 2018 ο ΟΑΚ παρουσίαζε την εγκεκριμένη από το Διοικητικό του Συμβούλιο ‘’Προωθημένη Μελέτη’’ στους φορείς της Κρήτης ως την αρχική τεχνική λύση αναβάθμισης του ΒΟΑΚ σε αυτοκινητόδρομο.
Αφορούσε το τμήμα Χανιά – Άγιος Νικόλαος και η διαγωνιστική διαδικασία ανακοινώθηκε ότι θα γίνει σύμφωνα με τον Ν.4412/16 περί ανταγωνιστικού διαλόγου.
Τέλος Απριλίου, ενάμιση μήνα μετά, ο αρμόδιος Υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης κατά τη διάρκεια επίσκεψης του στη Κρήτη έκανε νέες εξαγγελίες, αναφέροντας χαρακτηριστικά ότι «η νέα χάραξη θα είναι διαφορετική, δεν θα γκρεμίσουμε τη μισή Κρήτη για το νέο ΒΟΑΚ» και προσδιόρισε άλλη διαγωνιστική διαδικασία σύμφωνα με τον Ν.4413/16 περί παραχωρήσεων.
Αρχές Ιουνίου, πριν λίγες μέρες, σύμφωνα με δημοσιεύματα που επικαλούνται υπουργικές «διαρροές» αναφέρεται ότι το έργο του ΒΟΑΚ θα κοπεί στα τρία και συγκεκριμένα από τα Χανιά στη Χερσόνησο θα αποτελέσει το αντικείμενο διαγωνισμού παραχώρησης, από τη Χερσόνησο μέχρι περίπου τη Νεάπολη θα αποτελέσει αντικείμενο διαγωνισμού ΣΔΙΤ με πληρωμές διαθεσιμότητας, και για το υπόλοιπο κομμάτι μέχρι τον Άγιο Νικόλαο θα ενταχθεί στο ΕΣΠΑ ως κλασικό δημόσιο έργο. Στην πρόσφατη αυτή εκδοχή υλοποίησης του ΒΟΑΚ το Καστέλι και η Σητεία είναι άφαντα. Επίσης χαρακτηριστικά αναφέρεται έξαφνα ότι η μελέτη κυκλοφοριακού φόρτου στον ΒΟΑΚ εντοπίζει χαμηλές διελεύσεις και τοπικού χαρακτήρα μετακινήσεις.
Αυτό που παρατηρούμε όλοι, είναι 3,5 χρόνια επικίνδυνης κυβερνητικής αδιαφορίας για το σημαντικότερο έργο ανάπτυξης της Κρήτης, 3,5 χρόνια εμπαιγμού από τον αρμόδιο Υπουργό, 3,5 χρόνια υποβάθμισης του ΟΑΚ.
Σημειώνουμε επίσης ότι από τις 20 Δεκεμβρίου 2016 στο Ηράκλειο όπου έγινε και η πρώτη εξαγγελία από τον ίδιο τον πρωθυπουργό ότι έχει εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση του ΒΟΑΚ, έως σήμερα τίποτα ουσιώδες δεν έχει γίνει εκτός από δημοσιογραφικές «διαρροές» και επικοινωνιακά πυροτεχνήματα.
Για εμάς, ο ΒΟΑΚ, από την Κίσσαμο έως τη Σητεία αποτελεί ένα έργο κομβικής σημασίας, που αφορά την οδική ασφάλεια και την ανάπτυξη του νησιού. Στόχος μας είναι να γίνει άμεσα η Στρατηγική Μελέτη Σκοπιμότητας που να αναλύει όλα τα δεδομένα περιορίζοντας τα αδηφάγα εργολαβικά συμφέροντα, να εντοπίσει τις βέλτιστες χρηματοδοτικές ευκαιρίες, ώστε να εκπληρώσουμε το στόχο μας, το έργο να προχωρήσει άμεσα και με τον πλέον επωφελή τρόπο για τους Κρητικούς.
Αξίζουμε καλύτερα, μπορούμε καλύτερα.