Ενόψει της επικείμενης έναρξης της νέας σχολικής χρονιάς η Ομοσπονδία Ενώσεων Συλλόγων Γονέων Περιφέρειας Κρήτης σε ανακοίνωσή της αναφέρει:
“Το Δ.Σ. της Ομοσπονδίας Ενώσεων Συλλόγων Γονέων Κρήτης εύχεται σε όλους του μαθητές και τους εκπαιδευτικούς καλή και δημιουργική σχολική χρονιά. Άλλη μια χρονιά ξεκινάει με πολλά όνειρα και προσδοκίες για την πρόοδο και το μέλλον των παιδιών μας, με την επιδίωξη και την ετοιμότητα να κάνουμε κάθε προσπάθεια για την εξασφάλιση της ολόπλευρης μόρφωσή τους.
Ο Σεπτέμβρης για όλους εμάς τους γονείς είναι ένας δύσκολος μήνας. Ερχόμαστε αντιμέτωποι με ένα βουνό υποχρεώσεων: σχολικά είδη, έναρξη φροντιστηρίων, ξένες γλώσσες, αθλητικές και πολιτιστικές δραστηριότητες. Πρόκειται ουσιαστικά για ανάγκες που ενώ θα έπρεπε να καλύπτει το ίδιο το κράτος, μπροστά στη συνεχόμενη υποχρηματοδότηση της παιδείας και την υποβάθμιση όλων των δημόσιων δομών αθλητισμού και πολιτισμού, αναλαμβάνουμε το δυσβάσταχτο βάρος εμείς οι γονείς.
Την ίδια στιγμή το οικογενειακό μας εισόδημα ολοένα μειώνεται λόγω της ακρίβειας σε είδη πρώτης ανάγκης, στο ρεύμα, στα καύσιμα, ενώ οι μισθοί μας μειώνονται ή μένουν στάσιμοι και μάλιστα σε συνθήκες εργασιακού μεσαίωνα με 12 και 13 ώρες δουλειάς, ενώ έρχονται ακόμα και συμβάσεις μηδενικών ωρών. Πρόκειται για μια πραγματικότητα που δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί με μέτρα όπως το «καλάθι του μαθητή».
Και αυτή τη χρονιά τα σχολεία ανοίγουν με δεκάδες προβλήματα, παρά τις θριαμβολογίες της κυβέρνησης για τους διορισμούς και τις καινοτομίες:
- Μετράμε ακόμα και τώρα λίγες μέρες μετά τις πρώτες προσλήψεις των αναπληρωτών πάρα πολλά κενά εκπαιδευτικών σε όλες τις βαθμίδες. Συγκεκριμένα σε όλο το νησί αγγίζουν τα 1700. Από αυτά όσα αφορούν την παράλληλη στήριξη ξεπερνούν τα 1200.
- Το περιβόητο «διευρυμένο ολοήμερο μέχρι τις 17:30», υλοποιείται χωρίς κανένα σχέδιο, χωρίς υποδομές και παιδαγωγικό πλαίσιο, χωρίς καμία πρόβλεψη για τη σωστή διατροφή των παιδιών, για σταθερό εκπαιδευτικό.
- Το τεράστιο πρόβλημα της σχολικής στέγης παραμένει άλυτο με τα παραδείγματα σχολείων που έχουν γίνει παντελώς ακατάλληλα να αυξάνονται ολοένα και περισσότερο. Παρά τις συνεχείς παρεμβάσεις μας στους αρμόδιους φορείς συνεχίζεται η χρόνια αδιαφορία για πολύ σοβαρά ζητήματα, όπως η αντισεισμική θωράκιση, η πυρασφάλεια, η ανέγερση νέων σχολικών κτιρίων, η συντήρηση κλπ.
- Για μια ακόμα χρονιά τα σχολικά γεύματα δεν αποτελούν καθολικό μέτρο για όλα τα παιδιά σε όλες τις βαθμίδες, συμβάλλοντας στην ίση αντιμετώπιση αλλά και ουσιαστική στήριξη στη δύσκολη εποχή που ζούμε.
- Συνεχίζεται η εφαρμογή της ΕΒΕ και της Τράπεζας Θεμάτων στο Λύκειο, ενώ νέα εμπόδια θα βάλει στους μαθητές η εφαρμογή του Εθνικού Απολυτήριου που έχει εξαγγείλει το Υπουργείο.
- Για μια ακόμα φορά η ειδική αγωγή έχει τραγικές ελλείψεις με αποτέλεσμα τα παιδιά να μην υποστηρίζονται όπως πρέπει και οι γονείς να βάζουν βαθιά το χέρι στην τσέπη για να τους εξασφαλίσουν τα αυτονόητα. Μάλιστα με έγγραφο το υπουργείο αναφέρει στα σχολεία ότι ο ίδιος εκπαιδευτικός παράλληλης στήριξης θα αναλαμβάνει όλους τους μαθητές που έχουν σχετική γνωμάτευση στο ίδιο τμήμα ή ακόμα και σε όμορα σχολεία.
- Μέχρι και σήμερα δεν έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες τοποθέτησης του προσωπικού καθαριότητας σε αρκετά σχολεία του νησιού. Μάλιστα οι σύλλογοι γονέων αρκετών σχολικών μονάδων καταφεύγουν σε ιδιωτικές εταιρείες καθαρισμού, βάζοντας το χέρι στην τσέπη γιατί κράτος και δήμος δεν έχουν φροντίσει για το αυτονόητο: την καθαριότητα των σχολείων των παιδιών μας.
Ως γονείς καλούμαστε να σταθούμε για άλλη μια χρονιά δίπλα στα παιδιά μας στηρίζοντάς τα με όποιον τρόπο μπορούμε. Ιδιαίτερα το τελευταίο διάστημα που έχουμε γίνει θεατές μιας ασύλληπτης καταστροφής σε τόσες περιοχές της χώρας μας από τις φωτιές και τις πλημμύρες, η αγωνία για το μέλλον της νέας γενιάς μεγαλώνει.
Σε αυτές τις συνθήκες οφείλουμε με άγρυπνο μάτι να συνεχίσουμε να διεκδικούμε ακόμα πιο δυναμικά την επίλυση κάθε μικρού ή μεγάλου προβλήματος.
Καλούμε τις ενώσεις γονέων να πάρουν αγωνιστικές πρωτοβουλίες σε κάθε νομό του νησιού με παρεμβάσεις στους αρμόδιους φορείς διεκδικώντας:
· Να ανοίξουν όλα τα σχολεία με όλους τους απαραίτητους εκπαιδευτικούς. Κανένας μαθητής χωρίς δάσκαλο ή καθηγητή! Να γίνουν μόνιμοι διορισμοί ΟΛΩΝ των εκπαιδευτικών που χρειάζονται τα σχολεία. Κανένα εκπαιδευτικό κενό με το «πρώτο κουδούνι».
· Μόνιμος δάσκαλος σε κάθε ολοήμερο τμήμα για την εξασφάλιση της σταθερής παιδαγωγικής σχέσης και μελέτης των μαθητών.
· Κανένας μαθητής χωρίς κάλυψη παράλληλης στήριξης και πρόγραμμα ενισχυτικής διδασκαλίας.
· Κανένα σχολείο χωρίς σχολικό ιατρό και νοσηλευτή, χωρίς σχολικό ψυχολόγο και κοινωνικό λειτουργό. Δημιουργία σχολιατρικής υπηρεσίας.
· Εξασφάλιση μόνιμου προσωπικού καθαριότητας πλήρους εργασίας σε κάθε σχολείο. Εξασφάλιση όλου του απαραίτητου βοηθητικού σχολικού προσωπικού (φύλακες, σχολικοί τροχονόμοι, τραπεζοκόμοι, επιστάτες, κ.α.).
· Σύγχρονα και ασφαλή σχολεία για όλα τα παιδιά με 15 μαθητές ανά τάξη.
· Να καταργηθούν τώρα όλα τα κοντέινερ.
· Πιστοποιητικά καταλληλότητας για όλα τα σχολικά κτίρια πριν ανοίξουν τις πόρτες τους. Ο ουσιαστικός ενδελεχής έλεγχος όλων των σχολικών μονάδων σε όλα τα επίπεδα (στατική επάρκεια – προσεισμικός έλεγχος – έξοδοι διαφυγής – πυρασφάλεια – ασφαλής ηλεκτρολογική εγκατάσταση – επάρκεια σε προαύλια και χώρους συγκέντρωσης).
· Κατασκευή νέων, ασφαλών και σύγχρονων σχολικών κτιρίων, αλλά και αναβάθμιση των σχολικών υποδομών για την εξυπηρέτηση των αυξημένων εκπαιδευτικών απαιτήσεων του 21ου αιώνα.
· Αύξηση στη χρηματοδότηση των Σχολικών Επιτροπών, ώστε να αντιμετωπιστεί το αυξημένο κόστος λειτουργίας των σχολείων (θέρμανση, ρεύμα, υλικοτεχνική υποδομή). Καμιά οικονομική επιβάρυνση των γονιών για τη λειτουργία των σχολείων και για αναλώσιμα (χαρτί φωτοτυπίας κτλ).
· Κατάργηση του ΦΠΑ στις υπηρεσίες παροχής ηλεκτρικού ρεύματος, ύδρευσης και τηλεπικοινωνιών που επιβαρύνει ακόμα περισσότερο τη λειτουργία των σχολείων και στερεί πόρους από τις υλικοτεχνικές υποδομές.
· Εξασφάλιση της δωρεάν μεταφοράς των μαθητών στο σχολείο με ευθύνη των Περιφερειών.
· Κατάργηση του ΦΠΑ στα σχολικά είδη.
· Διεύρυνση του προγράμματος των σχολικών γευμάτων σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης.
· Δωρεάν προγράμματα αθλητικής και πολιτιστικής δράσης στα σχολεία τις απογευματινές ώρες”.