12.8 C
Chania
Monday, December 30, 2024

«Η τηλεδιοίκηση στη Λάρισα σταμάτησε πριν από 3-4 χρόνια γιατί δεν υπήρχε προσωπικό»

Ημερομηνία:

Αλγεινή εντύπωση προκαλούν οι εικόνες εγκατάλειψης μέσα από το κτήριο της τηλεδιοίκησης στον σταθμό του ΟΣΕ στη Λάρισα. Όπως φαίνεται στο βίντεο που αποκαλύπτει το iEidiseis, στο εσωτερικό του κτηρίου επικρατεί εικόνα διάλυσης σε αντίθεση με το απώτερο παρελθόν που λειτουργούσε κανονικά και οι σταθμάρχες είχαν την πλήρη εικόνα για το πού βρίσκεται το κάθε τρένο.

Αρμόδιες πηγές σημειώνουν ότι αν λειτουργούσε η τηλεδιοίκηση στο σιδηροδρομικό δίκτυο, θα είχε αποφευχθεί η εθνική τραγωδία στα Τέμπη. Και αυτό διότι θα υπήρχαν τα συστήματα ασφαλείας, που προειδοποιούν όταν ένα τρένο βρίσκεται στην αντίθετη τροχιά ενώ, παράλληλα, παρέχεται η δυνατότητα στο σταθμαρχείο να παρακολουθεί ζωντανά την πορεία των τρένων.

Η σύμβαση 717 για την τηλεδιοίκηση του δικτύου έμεινε στα χαρτιά. Σύμφωνα με πληροφορίες, είχε υπογραφεί τον Οκτώβριο του 2014 και προέβλεπε την αναβάθμιση του συστήματος σηματοδότησης-τηλεδιοίκησης σε όλο το μήκος του σιδηροδρομικού δικτύου. Η σύμβαση 717 είχε αρχικό προϋπολογισμό 41,3 εκατομμύρια ευρώ. Πρόκειται για τη σύμβαση που βρίσκεται στο «μικροσκόπιο» και της ΕυρωπαΊκής Επιτροπής, καθώς χρηματοδοτήθηκε και με ευρωπαϊκούς πόρους. Πηγές από τον ΟΣΕ αναφέρουν ότι οι καθυστερήσεις στην υλοποίηση του έργου προκαλούν ερωτήματα και αποτελούν αντικείμενο έρευνας, καθώς το δίκτυο αφέθηκε στη μοίρα του.

«Η τηλεδιοίκηση στη Λάρισα σταμάτησε πριν από 3-4 χρόνια γιατί δεν υπήρχε προσωπικό»

Ένα πελώριο «γιατί» πλανάται πάνω από τις μάζες σίδερων στα Τέμπη, εκεί όπου διαδραματίστηκε η εθνική τραγωδία με δεκάδες νεκρούς και αγνοούμενους, λόγω της μετωπικής σύγκρουσης δύο τρένων. Μάλιστα, μιλώντας το πρωί της Παρασκευής (03/03) στο MEGA, ο πρώην σταθμάρχης Βόλου, Γιώργος Αποστολέρης, κατήγγειλε τις τεράστιες ελλείψεις στον σιδηρόδρομο, ενώ αναφέρθηκε και στην απαιτούμενη εκπαίδευση των σταθμαρχών.

Ο Γιώργος Αποστολέρης χαρακτήρισε τον σταθμό στη Λάρισα ως έναν «δύσκολο σταθμό» όπου ο φόρτος εργασίας είναι έντονος.

«Μέχρι πριν 3-4 χρόνια λειτουργούσε η τηλεδιοίκηση και αυτό θα απέτρεπε κάθε μα κάθε λάθος που θα μπορούσε να κάνει ένας σταθμάρχης ή μηχανοδηγός. Το 2004 στον Βόλο υπήρχαν 28 σταθμάρχες και 36 κλειδούχοι, σήμερα δεν υπάρχει κανένας. Σταμάτησε γιατί δεν υπάρχει προσωπικό» είπε χαρακτηριστικά ο ίδιος.

Σχετικά με την εκπαίδευση των σταθμαρχών είπε ότι χρειάζονται πολλά χρόνια για να αποκτηθεί. «Με 40 ημέρες δεν γίνεσαι σταθμάρχης και μάλιστα, δεν μπορείς να υπηρετήσεις σε έναν τέτοιο σταθμό με τόσο φόρτο εργασίας. Εξ ανάγκης τοποθετήθηκε εκεί. Η εμπειρία αποκτάται μέσω εργασίας σε μικρούς σταθμούς και με μεταθέσεις. Ο σταθμάρχης μπορεί να τηρήσει τον κανονισμό, ο κανονισμός δεν τηρείται» είπε ο Γιώργος Αποστολέρης.

Σύμφωνα με τον ίδιο, και ο μηχανοδηγός της επιβατικής αμαξοστοιχίας «θα έπρεπε να κάνει μία εκφώνηση, που δεν έκανε ποτέ, θα την άκουγαν όλα τα τρένα, όλοι οι σταθμοί ότι θα πάρει την παρακαμπτήρια, δηλαδή τη γραμμή της καθόδου, και έτσι με την ανακοίνωση αυτή θα ενημερωνόταν και ο μηχανοδηγός της εμπορικής αμαξοστοιχίας. στο μιλητό δεν γίνεται κυκλοφορία» τόνισε ακόμα.

Υπήρχε σύστημα ραδιοεπικοινωνίας, αλλά δεν λειτουργεί

Νέα στοιχεία έρχονται στο φως σχετικά με την πολύνεκρη τραγωδία στα Τέμπη, που άφησε πίσω της 57 νεκρούς, μεταξύ των οποίων πολλά νέα παιδιά. Τα δεδομένα αφορούν στην ελλειπή ασφάλεια των τρένων, που εάν είχε εφαρμοστεί, ενδεχομένως να είχε αποτραπεί το μοιραίο.

Ένα χαρακτηριστικό έγγραφο που δημοσίευσαν το OPEN, την Παρασκευή (03/03), και ο Σπύρος Φρεμεντίτης, δείχνει ότι δεν λειτουργεί ούτε το σύστημα ραδιοεπικοινωνίας στα τρένα, ενώ είχε εγκατασταθεί. Πρόκειται για το σύστημα φωνητικής ραδιοεπικοινωνίας GSMR το οποίο θα αντικαθιστούσε το παλιό σύστημα που λειτουργεί μέχρι και σήμερα στην Ελλάδα και με το οποίο επικοινωνούν μεταξύ τους συρμοί και σταθμοί.

Ενώ έχει εγκατασταθεί το GSMR, δεν λειτουργεί. Το έγγραφο που παρουσίασε το OPEN, έχει χαρακτηριστεί ως «εξαιρετικά επείγον», έχει ημερομηνία 18 Αυγούστου 2022 και το έχει αποστείλει ο παραιτηθείς διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ στη Hellenic Train.

Στο έγγραφο αυτό, ο ΟΣΕ ζητάει από την εταιρεία να τεθεί σε εφαρμογή το σύγχρονο σύστημα ραδιοεπικοινωνίας που καλύπτει όλη τη διαδρομή από την Πάτρα στην Αθήνα, από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη και από εκεί μέχρι τον Προμαχώνα. Η Hellenic Train έχει προβάλει αντιρρήσεις, υποστηρίζοντας πως το προσωπικό της δεν έχει εκπαιδευτεί. Ο ΟΣΕ, στο ίδιο έγγραφο, αναφέρει ωστόσο πως το προσωπικό το έχει εκπαιδεύσει.

 

"google ad"

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Προστασία ανηλίκων από τα social media: «Όχι» στις απαγορεύσεις, λέει ο Μητσοτάκης

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης στην παρουσίαση της Εθνικής Στρατηγικής για την Προστασία των Ανηλίκων από...

Φυσικό αέριο: Αύξηση 45% στις τιμές το 2024 για τους Ευρωπαίους – Σε ράλι ανόδου και το 2025, εξαντλούνται τα αποθέματα

Στις αυξήσεις στις ευρωπαϊκές τιμές του φυσικού αερίου, που σημείωσαν άνοδο...