Άλλωστε η αποχώρηση της Ryanair από το αεροδρόμιο «Ιωάννης Δασκαλογιάννης» αφήνει ένα σημαντικό κενό, που όπως φαίνεται καταβάλλεται προσπάθεια να καλυφθεί. Σημειώνεται ότι κατ΄ έτος η ιρλανδική εταιρία χαμηλού κόστους διακινούσε από και προς τα Χανιά 510.000 επιβάτες, μέσω δρομολογίων εσωτερικού κι εξωτερικού, κάποια εκ των οποίων για την Ιταλία, όπου η εταιρία που ιδρύθηκε από τους Carlos Muñoz και Lázaro Ros (διευθύνων σύμβουλος και γενικός διευθυντής αντίστοιχα) έχει σημαντική παρουσία.
Σύμφωνα με πληροφορίες του Reporter.gr, η Volotea, που διαθέτει εκτεταμένο δίκτυο με δρομολόγια με μεσαίου μεγέθους πόλεις της Ιταλίας, έχει δεχτεί προτάσεις και κρούσεις από την Ιταλία το 2019 να ανοίξει το «δρόμο» προς τα Χανιά. Μάλιστα, όπως αναφέρεται, η ζήτηση για τον προορισμό στη γειτονική χώρα είναι μεγάλη και έτσι αυτό δημιουργεί θετικό έδαφος για ενδεχόμενη δρομολόγηση αεροσκάφους.
Παράλληλα, το γεγονός ότι τα Χανιά μπορεί να συντηρήσουν κίνηση όλο το χρόνο δημιουργεί άλλο ένα κίνητρο. Αναμένεται μάλιστα αυτό να αναδειχθεί και σε επαφές που θα έχουν οι ιθύνοντες της εταιρίας με το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Χανίων αλλά κι άλλους τοπικούς παράγοντες. Η λήψη, πάντως, της απόφασης από τη διοίκηση της Volotea θα περάσει από το μικροσκόπιο καθώς η διοίκηση της αεροπορικής εταιρίας γνωρίζει καλά το ότι η Ryanair δεν αποκλείεται να επανέλθει σε ανύποπτο χρόνο και παρά τις τελευταίες εξαγγελίες. Όπως αναφέρουν κορυφαία στελέχη της εταιρίας στο Reporter.gr η Ιρλανδική αεροπορική είναι απρόβλεπτη στις αποφάσεις και με δεδομένο ότι προβαίνει σε μαζικές παραγγελίες αεροσκαφών δεν αποκλείει την πιθανότητα να αναζητήσει εκ νέου δρομολόγια στην Ελλάδα στο προσεχές μέλλον. Έστω, κι αν όπως αναφέρουν, το προφίλ της Ryanair δεν είναι ανταγωνιστικό με τη Volotea (δρομολόγια, υπηρεσίες κτλ) ωστόσο σίγουρα είναι ένα ζήτημα το αν θα αφήσουν ακάλυπτες δυναμικές περιοχές όπως τα Χανιά.
Αναπτυσσόμενη εταιρία
Σημειώνεται ότι η Volotea, η αεροπορική εταιρεία που συνδέει πόλεις μικρού και μεσαίου μεγέθους στην Ευρώπη, με σταθερά βήματα εδραιώνει τη θέση της στην Ελληνική αγορά.
Από την ίδρυσή της τον Απρίλιο 2012, η Volotea έχει μεταφέρει περισσότερους από 15 εκατομμύρια επιβάτες στην Ευρώπη ξεπερνώντας το 2017 τα 4,8 εκατομμύρια.
Το 2018 εκτελεί 293 δρομολόγια σε 78 πόλεις μεσαίου και μικρού μεγέθους σε 13 χώρες: Γαλλία, Ιταλία, Ισπανία, Γερμανία, Ελλάδα, Κροατία, Τσεχική Δημοκρατία, Αλβανία, Πορτογαλία, Μάλτα, Αυστρία, Ιρλανδία και Λουξεμβούργο. Εξυπηρετεί το δίκτυό της με στόλο 32 αεροσκαφών το 2018, αποτελούμενο από Boeing 717 και Airbus A319.
Χθες μάλιστα, εγκαινίασε τη λειτουργία της 12ης βάσης της, στην Αθήνα. Η αεροπορική εταιρεία θα τοποθετήσει ένα αεροσκάφος της στο αεροδρόμιο της Αθήνας, με αποτέλεσμα τη σημαντική αύξηση σε δρομολόγια και συχνότητες.
Από την έναρξη των πτήσεων στην Αθήνα το 2015, η Volotea έχει μεταφέρει περισσότερους από 200.000 επιβάτες, αυξάνοντας ανά έτος την επιβατική κίνησή της. Το 2017, με την εταιρεία ταξίδεψαν από την Αθήνα 108.000 επιβάτες, μια αύξηση 78% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, επιτυγχάνοντας ποσοστό χωρητικότητας 88% κατά μέσο όρο.
Για το 2018, η Volotea προσφέρει 337.000 θέσεις, αυξάνοντας τη χωρητικότητά της κατά 173%. Η εταιρεία προσθέτει δύο νέα δρομολόγια προς τη Βερόνα (ξεκινώντας στις 31 Μαΐου 2018) και προς το Ηράκλειο (ξεκίνησε στις 26 Απριλίου 2018). Η πτήση προς το Ηράκλειο είναι καθημερινή, όπως και οι συνδέσεις της εταιρείας προς τη Μύκονο και τη Σαντορίνη.
Και τα δύο νέα δρομολόγια προστίθενται στους προορισμούς που ήδη εξυπηρετεί η Volotea από την Αθήνα, φθάνοντας τους 8 προορισμούς συνολικά. Η Volotea πετά προς 5 προορισμούς στην Ιταλία (Βενετία, Μπάρι, Γένοβα, Παλέρμο και από το Μάιο και στο εξής, επίσης προς Βερόνα) και προς 3 προορισμούς στην Ελλάδα (Σαντορίνη, Μύκονος και Ηράκλειο).
Του Γιώργου Αλεξάκη, Reporter.gr