12.8 C
Chania
Saturday, February 24, 2024

“Θέμα ημερών”, σύμφωνα με τον Χρ. Σταϊκούρα, το άνοιγμα των οικονομικών προσφορών για τον ΒΟΑΚ

Ημερομηνία:

Στο άνοιγμα των οικονομικών προσφορών για τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης, αναμένεται να προχωρήσει τις επόμενες μέρες, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών όπως δήλωσε σήμερα ο αρμόδιος υπουργός Χρήστος Σταϊκούρας.

Οι φάκελοι των τεχνικών προσφορών του έργου έχουν αποσφραγιστεί και προχωρά η διαδικασία για το τρίτο και τελευταίο στάδιο του διαγωνισμού ύψους περίπου 2 δισ.

Ο κ. Σταϊκούρας παρουσιάζοντας την εξέλιξη στα άλλα μέτωπα των έργων δήλωσε ότι μέχρι στιγμής έχουν υποβληθεί οι οικονομικές προσφορές για την επέκταση της Ιόνιας Οδού, στο τμήμα Ιωάννινα – Κακκαβιά και ότι έχουν κατατεθεί οι συμμετοχές για την προεπιλογή αναδόχου στον άξονα Λαμία – Καρπενήσι. Παράλληλα, το υπουργείο ανακοίνωσε ότι ξεκίνησαν οι εργασίες του αυτοκινητόδρομου Μπράλος – Άμφισσα ενώ έχει υπογραφεί η σύμβαση για το έργο του προαστιακού σιδηροδρόμου της Δυτικής Αττικής, και ξεκίνησαν οι σχετικές εργασίες.

Στα υπόλοιπα έργα το υπουργείο ανακοίνωσε ότι η οδική σύνδεση Άκτιο – Αμβρακία ολοκληρώνεται και παραδίδεται στις 31 Ιανουαρίου.

Οι εργασίες στα τμήματα Τρίκαλα – Καλαμπάκα και Λαμία – Ξυνιάδα του Αυτοκινητόδρομου Ε65 εξελίσσονται και αναμένεται να παραδοθούν, σταδιακά, μέσα στο 1ο εξάμηνο του 2024.

Σε ότι αφορά την κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Πάτρα – Πύργος, που επισκέφτηκαν χθες οι κύριοι Στακούρας και Ταχιάος, προχωρά σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα. Η υλοποίηση του έργου του αναμένεται να διαμορφωθεί στο 50% τον Ιούνιο και να ξεπεράσει το 75% τον Δεκέμβριο, ενώ – στο σύνολό του – το έργο θα παραδοθεί, όπως έχουμε δεσμευτεί, το 2025.

Τέλος, επισημάνθηκε ότι προχωρούν με βάση το χρονοδιάγραμμα οι εργασίες στο Μετρό της Θεσσαλονίκης, με στόχο το έργο θα παραδοθεί τον φετινό Νοέμβριο.

Υλοποίηση έργων από τις Κτιριακές Υποδομές

Στον τομέα των κτιριακών υποδομών βρίσκονται σε εξέλιξη 50 έργα, προϋπολογισμού 146 εκατ. ευρώ, ενώ προγραμματίζονται πρόσθετα έργα ύψους 850 εκατ. ευρώ για την περίοδο 2024 – 2027.

Πρόκειται για ένα ευρύ πρόγραμμα κατασκευής νέων και ανακαίνισης υφιστάμενων κτιρίων σε όλη την επικράτεια, που αφορά σχολικές μονάδες, νοσοκομεία, δικαστικά μέγαρα και άλλα δημόσια ακίνητα.

Ενδεικτικά, το τελευταίο διάστημα:

· Υπεγράφη η σύμβαση για την αποκατάσταση του κτιρίου του Συμβουλίου της Επικρατείας στο Αρσάκειο Μέγαρο.

· Ανακατασκευάστηκε το Κεστεκίδειο Ελληνικό Σχολείο στις Βρυξέλλες.

· Παραδόθηκαν δύο σύγχρονες σχολικές εγκαταστάσεις στη Λυκόβρυση.

"google ad"

· Ολοκληρώθηκε το νέο Ειδικό Σχολείο για Άτομα με Αναπηρία στο Περιστέρι.

· Θεμελιώθηκε το νέο Διθέσιο Νηπιαγωγείο Παραλίου Άστρους.

· Εγκαινιάζεται, αύριο, το 2ο Δημοτικό Σχολείο Νέας Μάκρης.

Αποκατάσταση ζημιών από φυσικές καταστροφές στην Κεντρική Ελλάδα

Αναλήφθηκαν, τις τελευταίες εβδομάδες, συγκεκριμένες πρωτοβουλίες και συγκεκριμένα:

· Υπογράφτηκε Μνημόνιο Συνεργασίας με την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών για την αποκατάσταση φθορών σε 33 σχολικές μονάδες στη Θεσσαλία και τη Στερεά Ελλάδα.

· Επανεκκίνησαν τα δρομολόγια στον σιδηροδρομικό άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη.

Από την ημερομηνία επανεκκίνησης μέχρι και προχθές, δηλαδή σε χρονικό διάστημα ενός μήνα, 59.900 επιβάτες μετακινήθηκαν στον συγκεκριμένο σιδηροδρομικό άξονα.

Ωριμάζουν οι διαδικασίες για την δρομολόγηση των σχετικών ενεργειών πλήρους αποκατάστασης της σιδηροδρομικής γραμμής, καθώς και τεχνικών έργων, οδικών αξόνων και γεφυρών σε περιοχές της Θεσσαλίας και της Στερεάς Ελλάδας.

Αναδιάρθρωση του Ελληνικού Σιδηρόδρομου

Το υπουργείο θέτει σε εφαρμογή το σχέδιο για τον νέο ΟΣΕ, που παρουσιάσαμε στο Υπουργικό Συμβούλιο.

Δημιουργείται ένας νέος, ενιαίος δημόσιος φορέας που αναλαμβάνει τον ρόλο και τις ευθύνες του Διαχειριστή της Σιδηροδρομικής Υποδομής, με βάση το ευρωπαϊκό θεσμικό πλαίσιο.

Στη νέα εταιρεία των Σιδηρόδρομων Ελλάδος, με πυρήνα τον ΟΣΕ, εντάσσονται η ΕΡΓΟΣΕ και η ΓΑΙΑΟΣΕ, κατά το μέρος που αφορά στο τροχαίο υλικό.

Ο νέος φορέας θα αναλάβει τη συνολική ευθύνη για τις μελέτες, τα έργα και όλα τα θέματα ασφαλείας και συνεχούς βελτίωσης του σιδηροδρομικού συστήματος, σε συνεργασία, πάντα, με τους λοιπούς φορείς του τομέα.

Προβλέπονται συγκεκριμένες ενέργειες για αναβάθμιση της τεχνογνωσίας και την ενίσχυση του προσωπικού.

Παράλληλα, προχωρά η δρομολόγηση ενός σύγχρονου σιδηροδρομικού δικτύου, ως μέρος του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών.

Κατατίθεται τέλος Ιανουαρίου, πρόταση χρηματοδότησης από το Πρόγραμμα «Συνδέοντας την Ευρώπη – 2» (CEF-2) για τα έργα:

· Αναβάθμιση τμήματος ΣΚΑ – Οινόη.

· Αναβάθμιση τμήματος Λιόσια – Κόρινθος.

· Αναβάθμιση της γραμμής Θεσσαλονίκη – Προμαχώνας.

· Υλοποίηση του έργου Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο.

· Υλοποίηση του έργου Ρίο – Πάτρα.

Στόχος η σύνδεση λιμένων και ΒΙΠΕ της χώρας με το σιδηροδρομικό δίκτυο και η συμμετοχή της Ελλάδας στους νέους ευρωπαϊκούς σιδηροδρομικούς διαδρόμους.

Ενίσχυση της ασφάλειας των αερομεταφορών

Αναλήφθηκαν συγκεκριμένες πρωτοβουλίες, σε συνεργασία με την ΥΠΑ και την ΑΠΑ για την περαιτέρω ενίσχυση της ασφάλειας των αεροδρομίων, των αερομεταφορών και της αεροναυτιλίας.

Μεταξύ άλλων, εγκρίθηκε ο νέος Κώδικας Δεοντολογίας της ΑΠΑ και προωθείται ο Εθνικός Κανονισμός Ασφάλειας Πολιτικής Αεροπορίας.

Το αποτέλεσμα αυτών των πρωτοβουλιών είναι η Ελλάδα, σύμφωνα με τις επιθεωρήσεις του Διεθνούς Οργανισμού Πολιτικής Αεροπορίας (ICAO), να αυξήσει τα επίπεδα αποτελεσματικής εφαρμογής των διεθνών προτύπων ασφαλείας από το 69,1% στο 74,9%, πάνω από τον παγκόσμιο μέσο όρο, που είναι στο 69,3%.

Ανανέωση του στόλου των αστικών λεωφορείων

Το υπουργείο προχωρεί το σχεδιασμ ώστε τα πρώτα 250 ηλεκτρικά λεωφορεία να κυκλοφορήσουν έως το τέλος Απριλίου σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

Ταυτόχρονα, προχωρά και η προμήθεια νέων λεωφορείων φυσικού αερίου, τα οποία αναμένονται τη διετία 2024 – 2025.

Τέλος, μέσα στο 2024, θα δρομολογηθούν οι διαδικασίες προμήθειας επιπλέον λεωφορείων, αντιρρυπαντικής τεχνολογίας.

Ειδικά στη Θεσσαλονίκη, ολοκληρώνεται η διαδικασία 150 νέων προσλήψεων στον ΟΑΣΘ.

Το αποτέλεσμα είναι, για πρώτη φορά μετά από 2 έτη, να κυκλοφορούν περισσότερα από 300 λεωφορεία του ΟΑΣΘ στους δρόμους της Θεσσαλονίκης.

Προώθηση της ηλεκτροκίνησης και της Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας

Επιταχύνθηκε η καταβολή επιδοτήσεων στον 2ο κύκλο της δράσης «Κινούμαι Ηλεκτρικά», ενώ σχεδιάζεται η 3η φάση του Προγράμματος.

Μόλις προχθές, επανα-διατέθηκαν 6,4 εκατ. ευρώ και το μεγαλύτερο μέρος έχει ήδη απορροφηθεί.

Επιδιώκουμε ακόμη υψηλότερες ταχύτητες, παράλληλα με την επέκταση του δικτύου των φορτιστών.

Η προώθηση της ηλεκτροκίνησης, οι ήπιες μορφές μετακίνησης και η εξασφάλιση της προσβασιμότητας, αποτελούν βασικές παραμέτρους σε όλα τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) των Δήμων και των Περιφερειών που εγκρίνει το Υπουργείο.

Ψηφιοποίηση Υπηρεσιών

Στον τομέα των Μεταφορών, όλη η πληροφόρηση σχετικά με το όχημα ενσωματώθηκε στο «MyAuto», ενώ τέθηκε σε δοκιμαστική λειτουργία η εφαρμογή για το point system. Στο Gov.gr Wallet, 1.033.092 πολίτες έχουν «κατεβάσει» το δίπλωμα οδήγησης, και 193.018 το «MyAuto».

Ταυτόχρονα, ένα σύνολο διαδικασιών που αφορά στα διπλώματα διεκπεραιώνεται ηλεκτρονικά, μέσα από τις εφαρμογές που έχουμε αναπτύξει.

Οι πολίτες δεν ταλαιπωρούνται με επισκέψεις στις Υπηρεσίες, η δημόσια διοίκηση εξοικονομεί σημαντικά κόστη και αποκτά νέες δυνατότητες ελέγχου και διασταύρωσης δεδομένων.

Στον τομέα των Υποδομών, το Εθνικό Μητρώο Γεφυρών τίθεται σε λειτουργία.

Παράλληλα, το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο και ο Οδικός Χάρτης για την εφαρμογή της Τεχνολογίας Μοντελοποίησης, αναρτώνται σε δημόσια διαβούλευση.

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Όλγα Γεροβασίλη: «Είμαι παρούσα, για την ηγεσία του ΣΥΡΙΖΑ» – Κασσελάκης: «Σε καλωσορίζω, πάμε στις 10 Μαρτίου»

Την υποψηφιότητά της απέναντι στον Στέφανο Κασσελάκη για την ηγεσία του ΣΥΡΙΖΑ ανακοίνωσε...

Χανιά: 25 μετανάστες εντοπίστηκαν στη Γαύδο – Θα μεταφερθούν στην Χώρα Σφακίων

Ακόμη ένα σκάφος με μετανάστες εντοπίστηκε στη Γαύδο, νωρίς...

Συμφωνία Ελλάδας – Ινδίας για χιλιάδες εργάτες γης και όχι μόνο

Ένα ταξίδι με αρκετά πολλαπλασιαστικά οφέλη χαρακτηρίζεται η επίσκεψη...