Κάννες: Βραβείο Κριτικής Επιτροπής στον «Αστακό» του Λάνθιμου – τι δήλωσαν οι νικητές

Κανένα σχόλιο

Η ώρα των βραβείων και του Χρυσού Φοίνικα στο 68ο Φεστιβάλ των Καννών, η ώρα της αλήθειας για τον «Αστακό» του Γιώργου Λάνθιμου, της πρώτης (και) ελληνικής παραγωγής μετά το «Μια Αιωνιότητα και μια Μερα» του Θεόδωρου Αγγελόπουλου (1998) στο διαγωνιστικό τμήμα του μεγαλύτερου κινηματογραφικού φεστιβάλ του κόσμου έφθασε το βράδυ της Κυριακής.

Οι πρόεδροι της Κριτικής Επιτροπής, Τζόελ και Ηθαν Κοέν, επιβεβαίωσαν τα προγνωστικά που τους ήθελαν να κάνουν την έκπληξη την τελευταία στιγμή:

Ο Χρυσός Φοίνικας για το 2015 απονεμήθηκε στην ταινία «Dheepan»του Ζακ Οντιάρντ, γεγονός που σήμανε ότι μεγάλος χαμένος της βραδιάς ήταν η πολυσυζητημένη «Νεότητα» του Σορεντίνο, που έφυγε χωρίς κανένα βραβείο. Το «Dheepan» είναι μια ταινία για έναν πολεμιστή Ταμίλ από τη Σρι Λάνκα που διαφεύγει στη Γαλλία κάνοντας δουλειές του ποδαριού.

"Sponsored links"

«Μάλλον κέρδισα φέτος το βραβείο επειδή δεν ήταν εδώ ο Χάνεκε! Μίκαελ, ντύθηκα καλά για σένα» είπε αστειευόμενος ο θριαμβευτής, μιλώντας για τον νικητή του 2012 με το «Αγάπη».

Απευθυνόμενος δε προς την Κριτική Επιτροπή προσέθεσε: «Το να πάρω ένα βραβείο από τους αδελφούς Κοέν είναι κάτι το εκπληκτικό». Αφιέρωσε πάντως το βραβείο του στον πατέρα του.

Ο «Αστακός» του Γιώργου Λάνθιμου έλαβε τελικά το βραβείο Κριτικής Επιτροπής, που είναι η μεγαλύτερη διάκριση για ελληνική ταινία στις Κάννες μετά το έπος του Θοδ. Αγγελόπουλου πριν από 17 χρόνια.

Από το πόντιουμ ο Γιώργος Λάνθιμος ευχαρίστησε την επιτροπή και τον Τιερί Φρεμό, καλλιτεχνικό διευθυντή του φεστιβάλ καθώς και τον σεναριογράφο Ευθύμη Φιλίππου – «χωρίς αυτόν δεν θα μπορούσα να κάνω αυτήν την ταινία».

Ο έλληνας σκηνοθέτης δεν παρέλειψε να ευχαριστήσει τους συμπαραγωγούς του «απ’ όλον τον κόσμο» καθώς και τους ηθοποιούς του «που μου επέτρεψαν να τους μεταφέρω την ιστορία μου και κατάλαβαν το όραμά μου».

Η κριτική επιτροπή απένειμε το βραβείο σκηνοθεσίας στον κινέζο σκηνοθέτη Χου Χσιάο Χσιέν για το «The Assassin».

«Είναι η έβδομη φορά μου στις Κάννες, έχω ξαναβραβευτεί μια φορά, αλλά ευχαριστώ ιδιαίτερα για το βραβείο σκηνοθεσίας. Είναι δύσκολο να κάνεις το σινεμά των auteurs και να βρίσκεις χρήματα γι’ αυτό κι έτσι ευχαριστώ πολύ γι’ αυτήν την τιμή» είπε.

Το Μεγάλο Βραβείο, δηλαδή το δεύτερο τη τάξει βραβείο του φεστιβάλ, έλαβε ο «Γιος του Σαούλ» του Ούγγρου Λάζλο Νέμες.

«Προσπαθήσαμε να βρούμε νέες κινηματογραφικές φόρμες και να μιλήσουμε για σοβαρά ζητήματα. Κι αυτό δεν είναι πολύ εύκολο. Θελήσαμε να κάνουμε την ταινία σε φιλμ κι εύχομαι να βοηθήσουμε όλοι να μην εξαφανιστεί το φιλμ, είναι σημαντικό για τη γενιά μου, είναι η ψυχή κι η μαγεία του σινεμά» είπε ο ούγγρος σκηνοθέτης.

"Sponsored links"

Το βραβείο σεναρίου απονεμήθηκε στον Μεξικανό Μικέλ Φράνκο για το «Chronic». Στην ομιλία του ο Φράνκο είπε απευθυνόμενος στους αδελφούς Κοέν ότι εκείνοι ήταν ο λόγος που ασχολήθηκε σινεμά. «Ευχαριστώ τις Κάννες. Μέσα τους γεννήθηκε αυτή η ταινία, καθώς τρία χρόνια νωρία όταν συμμετείχα στο “Ενα Κάποιο Βλέμμα” με το “Μετά τη Λουτσία”, γνώρισα και τον Τιμ Ροθ, τον πρωταγωνιστή μου τώρα» είπε ο Φράνκο.

Tο βραβείο γυναικείας ερμηνείας μοιράστηκαν οι Ρούνεϊ Μάρα για το «Carol» και η Εμανουέλ Μπερκό για το «Mon Roi». Καλύτερος ηθοποιός ανακηρύχθηκε ο Βενσάν Λιντόν για τον ρόλο του στο «La Loi Du Marche».

O Σεζάρ Αουγκούστο Ασεβέντο παρέλαβε από την πλευρά του το βραβείο Camera d’Or award από τον Τζον Σι Ράιλι και τη Σαμπίνε Αζέμα.

Δεκάδες σταρ παρέλασαν στο κόκκινο χαλί για τη μεγάλη τελετή απονομής των βραβείων, δίνοντας έναν πανηγυρικό τόνο στη λήξη του φεστιβάλ που έφερε μια ελληνική ταινία – έστω και αγγλόφωνη – να διεκδικεί τον Χρυσό Φοίνικα.

tanea.gr

Το αρθρο δημοσιευτηκε απο τον/την:

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Η απάντησή σας

Το email σας δεν δημοσιεύεται.

ΚΡΗΤΗ FM 101.5 live