24.9 C
Chania
Friday, May 16, 2025

Καμπανάκι από το ΚΚΕ για τις πολεμικές και εμπορευματικές μεταφορές στον σιδηρόδρομο: Στην Ευρωβουλή το “εκρηκτικό μείγμα” χωρίς ασφάλεια

Ημερομηνία:

Με καυστική ερώτηση προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η Ευρωκοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ προειδοποιεί για τους τεράστιους κινδύνους που εγκυμονεί η υλοποίηση των κατευθύνσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης σχετικά με τη μεταφορά πολεμικών και εμπορευματικών φορτίων μέσω του σιδηροδρόμου, ιδίως χωρίς την ύπαρξη στοιχειωδών μέτρων ασφαλείας και ελέγχων.

Την ερώτηση υπογράφουν οι ευρωβουλευτές του Κόμματος Κώστας Παπαδάκης και Λευτέρης Νικολάου-Αλαβάνος, επισημαίνοντας πως η πρόσφατη τροποποίηση του Κανονισμού (ΕΕ) 913/2010 το 2024, που στοχεύει σε ταχύτερες και μεγαλύτερης χωρητικότητας σιδηροδρομικές εμπορευματικές μεταφορές, συνδυάζεται με μια τραγική έλλειψη συστημάτων ασφαλείας, διαμορφώνοντας, όπως αναφέρουν, ένα εκρηκτικό μείγμα για επιβάτες, εργαζόμενους και κατοίκους.

Ραγδαία αύξηση σιδηροδρομικών ατυχημάτων στην Ε.Ε.

Η ΕΟ του ΚΚΕ στηλιτεύει την κατάσταση στον ευρωπαϊκό σιδηρόδρομο, υπογραμμίζοντας ότι, σύμφωνα με επίσημα στοιχεία, τα σημαντικά σιδηροδρομικά ατυχήματα αυξήθηκαν κατά 23% από το 2021 έως το 2023, με 1.567 νεκρούς μόνο το 2023 στο δίκτυο της Ε.Ε. Παράλληλα, μόλις το 14% του σιδηροδρομικού δικτύου καλύπτεται από σύγχρονα συστήματα ασφαλείας, γεγονός που αποδίδεται στην πολιτική απελευθέρωσης και ιδιωτικοποίησης των σιδηροδρόμων, που προωθούν Ε.Ε. και εθνικές κυβερνήσεις.

Κατά την ερώτηση του ΚΚΕ, στόχος αυτής της πολιτικής είναι η ενίσχυση της επιχειρηματικής κερδοφορίας, σε βάρος της ανάγκης των λαών για ασφαλείς, σύγχρονες και προσιτές σιδηροδρομικές μετακινήσεις.

Ανεξέλεγκτες μεταφορές πολεμικών και επικίνδυνων φορτίων

Οι ευρωβουλευτές του ΚΚΕ καταγγέλλουν πως, σύμφωνα με αλλεπάλληλα δημοσιεύματα, οι μεταφορές “αδήλωτων” και εύφλεκτων ή επικίνδυνων υλικών είναι πλέον καθημερινό φαινόμενο, χωρίς καμία υπεύθυνη αρχή να φέρει την ευθύνη ή να προχωρά σε ουσιαστικούς ελέγχους.

Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στην εμπλοκή του σιδηροδρόμου στα πολεμικά σχέδια της Ε.Ε. και του ΝΑΤΟ, στο πλαίσιο της λεγόμενης «Στρατιωτικής Κινητικότητας», μέσω της οποίας η Ε.Ε. επιδιώκει τη διευκόλυνση στρατιωτικών μετακινήσεων και εφοδιασμού. Σύμφωνα με την ερώτηση, η Ελλάδα και άλλες ευρωπαϊκές χώρες έχουν μετατραπεί σε κομβικά σημεία για τη μεταφορά πολεμικών φορτίων, με σαφείς κινδύνους για τον άμαχο πληθυσμό.

Το έγκλημα των Τεμπών και η πολιτική αδιαφορία

Οι βουλευτές υπενθυμίζουν πως οι αιτίες της τραγωδίας στα Τέμπη παραμένουν ανέγγιχτες, παρά τις μαζικές λαϊκές κινητοποιήσεις, όπως η πανελλαδική απεργία της 28ης Φεβρουαρίου. Παράλληλα, στηλιτεύουν την αδυναμία της κυβέρνησης να δώσει ξεκάθαρες απαντήσεις σχετικά με τις μεταφορές ΝΑΤΟϊκών φορτίων, ενώ κάνουν λόγο για «μπαλάκι ευθυνών» ανάμεσα στα αρμόδια υπουργεία.

Η αποσιώπηση από τα υπόλοιπα αστικά κόμματα, όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση, επιβεβαιώνει τη συναίνεσή τους στους στρατιωτικούς σχεδιασμούς της Ε.Ε. και του ΝΑΤΟ, αλλά και στη στρατηγική ιδιωτικοποίησης των σιδηροδρόμων. Οι μαζικοί φορείς σε περιοχές όπως το Λαύριο, ο Τύρναβος, η Αλεξανδρούπολη, έχουν ήδη κινητοποιηθεί καταγγέλλοντας και ανακόπτοντας τη διέλευση τέτοιων επικίνδυνων φορτίων, εντός αστικού ιστού.

Η αυξημένη ναύλωση στρατιωτικών αμαξοστοιχιών πλήττει τα επιβατικά δρομολόγια

Ένα ακόμη σοβαρό πρόβλημα που αναδεικνύει το ΚΚΕ αφορά την προγραμματισμένη αύξηση των δρομολογίων στρατιωτικών φορτίων, γεγονός που, όπως επισημαίνεται, θα μειώσει τη συχνότητα και την ποιότητα των επιβατικών δρομολογίων, επιφέροντας περαιτέρω υποβάθμιση των υπηρεσιών για τους πολίτες.

Τα ερωτήματα του ΚΚΕ προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή

Με βάση τα παραπάνω, οι ευρωβουλευτές του ΚΚΕ θέτουν δύο κρίσιμα ερωτήματα στην Κομισιόν:

  1. Πώς τοποθετείται η Επιτροπή στο γεγονός ότι, βάσει των πολεμικών σχεδιασμών της Ε.Ε., σιδηροδρομικές υποδομές χρησιμοποιούνται για τη μεταφορά επικίνδυνων ΝΑΤΟϊκών υλικών, απειλώντας τις ζωές επιβατών, εργαζομένων και κατοίκων, χωρίς την τήρηση προδιαγραφών ασφαλείας;

  2. Δεν θεωρεί η Επιτροπή ότι ο αυξημένος φόρτος επικίνδυνων φορτίων, χωρίς σύγχρονα συστήματα ασφαλείας και με γνώμονα την επιχειρηματική κερδοφορία, πολλαπλασιάζει τους κινδύνους για τις κοινωνίες της Ευρώπης;

Η ερώτηση των ευρωβουλευτών του ΚΚΕ έρχεται σε μια περίοδο έντονου προβληματισμού για την ασφάλεια των μεταφορών, τη στρατιωτικοποίηση των υποδομών και την εμπορευματοποίηση του σιδηρόδρομου, ενισχύοντας τη δημόσια συζήτηση για το ποια Ευρώπη θέλουν οι λαοί της.

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ