15.8 C
Chania
Friday, March 29, 2024

Καταγγελία καθηγητή Δ. Πατέλη «της παρωδίας εκλογικής διαδικασίας» στο Πολυτεχνείο Κρήτης

Ημερομηνία:

Ο Δημήτρης Πατέλης, Καθηγητής φιλοσοφίας Πολυτεχενείου Κρήτης, χαρακτηρίζει «παρωδία» την εκλογική διαδικασία Συμβουλίου Διοίκησης του Πολυτεχνείου Κρήτης.

Όπως αναφέρει:

Τις τελευταίες ημέρες, κατά ένα τραγελαφικό τρόπο, ο Ενιαίος Σύλλογος μελών Διδακτικού και Ερευνητικού Προσωπικού (ΕΣΔΕΠ) Πολυτεχνείου Κρήτης, δια της προέδρου του, προέβη σε έκδοση «Διευκρινίσεων για την εκλογική διαδικασία Συμβουλίου Διοίκησης του Πολυτεχνείου Κρήτης»…

Στοιχειώδης γνώση των επαγγελματικών και συνδικαλιστικών δικαιωμάτων επιτρέπει να κατανοηθεί ότι κανένας σύλλογος -αυτού των μελών ΔΕΠ συμπεριλαμβανομένου- δεν είναι και δεν μπορεί να είναι επιφορτισμένος με Διοικητικά καθήκοντα και λειτουργίες του Ιδρύματος.

Ο Σύλλογος μελών ΔΕΠ δεν υποκαθιστά όργανα διοίκησης, δεν εντέλλεται να εκδίδει τεχνικές διοικητικές ανακοινώσεις εφαρμογής νόμου, εκτός εάν η τελευταία αντίκειται στις βασικές αρχές και στους σκοπούς του.

Το ίδιο ισχύει πολλώ μάλλον για την εντεταλμένη πρόεδρό του.

Αυτά είναι στοιχειώδη δημοκρατικά δικαιώματα και υποχρεώσεις, συνταγματικά κατοχυρωμένα, τα οποία οφείλει να γνωρίζει ο κάθε πολίτης, ανεξαρτήτως μορφωτικού επιπέδου, τίτλων σπουδών και αξιωμάτων.

Υπενθυμίζω από το καταστατικό ποιοι είναι οι βασικοί σκοποί του Συλλόγου:

 Άρθρο 2
Βασικοί σκοποί του Συλλόγου είναι:

α.       Η προώθηση του εκδημοκρατισμού των ΑΕΙ και η μελέτη και η συμβολή στην επίλυση των προβλημάτων της Ανώτατης Παιδείας.

β.       Η άνοδος του επιπέδου σπουδών και της έρευνας που πραγματοποιείται στο Πολυτεχνείο Κρήτης και ο προσανατολισμός τους προς τις ανάγκες μιας ανεξάρτητης και αυτοδύναμης επιστημονικής, τεχνολογικής, οικονομικής και πολιτιστικής ανάπτυξης της χώρας.

γ.       Η σύνδεση του Πολυτεχνείου Κρήτης με τον κοινωνικό του περίγυρο και η συμβολή του στη μελέτη και επίλυση προβλημάτων της περιοχής.

δ.       Η κατοχύρωση και προβολή του επιστημονικού έργου των μελών του καθώς και η διεκδίκηση της επίλυσης όλων των θεμάτων που έχουν σχέση με την επιστημονική τους εξέλιξη.

ε.       Η προώθηση των μισθολογικών και συνταξιοδοτικών αιτημάτων και γενικότερα η βελτίωση των συνθηκών εργασίας τους.

"google ad"

στ.     Η προάσπιση του Πανεπιστημιακού ασύλου και των ακαδημαϊκών ελευθεριών.

ζ.       Η ενεργή και υπεύθυνη τοποθέτηση απέναντι στα εθνικά κοινωνικά και λαϊκά προβλήματα.

Επομένως, σε ό,τι αφορά την όλη διαδικασία του “Συμβουλίου Διοίκησης”, το μόνο που θα όφειλε και θα μπορούσε να κάνει ο Σύλλογος μελών ΔΕΠ θα ήταν να διακριβώσει και να αναδείξει επιστημονικά το εάν και κατά πόσο το ξένο προς την Επιστήμη και το Πανεπιστήμιο αυταρχικό σώμα του ΣΔ και το συνολικό νομικό θεσμικό πλαίσιο συμβάλλει στην βέλτιστη εκπλήρωση των καθηκόντων των πανεπιστημιακών διδασκάλων και της όλης αποστολής του ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ, ως θεσμού/χώρου στον οποίο αναπτύσσεται ολόπλευρα, ελεύθερα και απρόσκοπτα η αντικειμενική & ανιδιοτελής επιστημονική έρευνα οργανικά συνδεδεμένη με την πανεπιστημιακή παιδεία, ΣΤΗΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΤΩΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΩΝ ΑΝΑΓΚΩΝ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ. Ως θεσμού, χώρου και πεδίου, στον οποίο η ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ είναι εντεταλμένη με όρους ασυλίας να στοχάζεται και να αναστοχάζεται επιστημονικά τα βαθύτερα, κομβικότερα και σημαντικότερα πραγματικά προβλήματα της επιστήμης, της παιδείας/εκπαίδευσης και της κοινωνίας.

Επομένως, βάσει των παραπάνω, αντί να ασχολείται με τεχνικές/εκτελεστικές λειτουργίες της διοίκησης, ο Σύλλογος θα όφειλε να εξειδικεύσει ερευνητικά/επιστημονικά το εάν και κατά πόσο το ξένο προς την Επιστήμη και το Πανεπιστήμιο αυταρχικό σώμα του ΣΔ και το συνολικό νέο αντιμεταρρυθμιστικό, αντιεπιστημονικό και αντιεκπαιδευτικό νομικό θεσμικό πλαίσιο εναρμονίζεται με τους παραπάνω βασικούς καταστατικούς σκοπούς/αρχές του.

Στο βαθμό που η (παντελώς ανύπαρκτη μέχρι σήμερα) έρευνά του αναδείκνυε μη εναρμόνιση και μη συμβατότητα του ξένου προς την Επιστήμη και το Πανεπιστήμιο ΣΔ και του συνολικού θεσμικού πλαισίου, θα όφειλε να πρωτοστατήσει στον αγώνα της πανεπιστημιακής κοινότητας για την προώθηση και θεσμική κατοχύρωση των παραπάνω σκοπών/αρχών, σε σύγκρουση με κάθε αντίθετη θεσμική και εξωθεσμική πρακτική, απ’ όπου και αν προέρχεται αυτή.

Αυτή θα ήταν η μόνη τίμια και καταστατικά κατοχυρωμένη θεσμική λειτουργία ενός συλλόγου πανεπιστημιακών.

Οτιδήποτε άλλο, είναι ενδεικτικό συνειδητοποίησης και επίγνωσης πανεπιστημιακών και κοινωνικών/συνδικαλιστικών υποχρεώσεων και καθηκόντων, κατώτερη αυτής των μαθητικών κοινοτήτων μέσης εκπαίδευσης.

Ανεκδιήγητη είναι και η στάση όσων έσπευσαν να υποβάλλουν υποψηφιότητα για αυτό το ξένο σώμα (Σ.Δ.) νομιμοποιώντας με αυτό τον τρόπο την αυταρχική εξωθεσμική επιβολή του όλου καθεστώτος.

Είναι κατανοητό μεν το σκεπτικό/πρόθεση-παρά τις αντιρρήσεις και ενστάσεις- υποβολής υποψηφιότητας από κάποιους, ώστε να υπάρξουν κάποια αντισταθμίσματα και έσωθεν έλεγχοςτου απαράδεκτου οργάνου. Ωστόσο, υπό αυτές τις συνθήκες, μάλλον στερείται νοήματος.

Ακόμα ποιο ανεκδιήγητη είναι η σπουδή κάποιων εκ των υποψηφίων να εκδώσουν εκ του προχείρου ανακοινώσεις της τελευταίας στιγμής. Ανακοινώσεις-ευχολόγια, αφελείς έως και αόριστες στην ασάφειά τους εκθέσεις ιδεών γυμνασιακού επιπέδου, κατά κανόνα χωρίς ίχνος επιστημονικού-πανεπιστημιακού σθένους, με πλήρη κομφορμιστική συμμόρφωση στα αγοραία κελεύσματα, στο γράμμα και στο πνεύμα της αντιμεταρρύθμισης.

Προσωπικά, θεωρώ ότι όλα τα παραπάνω προσβάλλουν την ίδια την τιμή και την αξιοπρέπεια των πανεπιστημιακών και του Πανεπιστημίου σε εξαιρετικά χαλεπούς καιρούς.

Καταγγέλλω λοιπόν όλη αυτή την παρωδία δημοκρατικών/θεσμικών λειτουργιών και δηλώνω απερίφραστα την συμπαράταξή μου με εκείνο το μαχόμενο μέρος της πανεπιστημιακής κοινότητας που αίρεται στο ύψος των περιστάσεων, που αντιλαμβάνεται την κρισιμότητα των διακυβευμάτων και υιοθετεί αγωνιστική στάση υπέρ του ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΣΤΗΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΤΩΝ ΑΝΑΓΚΩΝ ΤΟΥ ΛΑΟΥ, κατά της ακόμα πιο βίαιης και αυταρχικής υπαγωγής επιστήμης και πανεπιστημίου στο κεφάλαιο.

Δημήτρης Πατέλης

Καθηγητής φιλοσοφίας Πολυτεχενείου Κρήτης.

Υ.Γ. Για την επιστημονική πραγμάτευση των θεμάτων, δείτε:

Δ. Πατέλης. Ποια επιστήμη θέλουμε, ποιο πανεπιστήμιο, για ποιον, προς τι και σε ποια κοινωνία; Σκέψεις με αφορμή την τελευταία αντιδραστική νεοφιλελεύθερη επέλαση σε ότι απέμεινε απ’ το πανεπιστημιακό άσυλο.

Πατέλη Δ Για το μισάνθρωπο περιεχόμενο των άθλιων ιδεολογημάτων περί αξιοκρατίας και ίσων ευκαιριών…2019

Δ. Πατέλης. Οι απαράδεκτες πειθαρχικές διώξεις και το μέτωπο παιδείας–εργασίας. Αγώνας για την επιστήμη, το πανεπιστήμιο και την κοινωνία.

Δ. Πατέλης. Πόσο ακόμα θα εξευτελίζονται Πανεπιστήμιο και Πανεπιστημιακοί;

Δ. Πατέλης. ΑΕΙ: Περί αμεροληψίας διορισμένων σοφών…//Ελευθεροτυπία, 30/05/2011, σ. 10. 

Δ. Πατέλης. Κρίση, καθεστώς κατοχής και Πανεπιστήμιο-Επιχείρηση.//Μέρος 1ο. Σύγχρονη Εκπαίδευση, τ. 163 (2010), σ. 28-52.  , Μέρος 2ο. Σύγχρονη Εκπαίδευση, τ. 164 (2011), σ. 17-46. 

Δ. Πατέλης. Η πειθαρχική δίωξη ως όπλο μετάλλαξης της Ανώτατης Εκπαίδευσης.//Παιδεία & Κοινωνία, τεύχος 59, Δεκέμβριος, «Κυριακάτικη Αυγή» 02/01/2011. 

Δ. Πατέλης. Το κατοχικό πανεπιστήμιο – επιχείρηση.//ΠΡΙΝ, 31/12/2010. 

Δ. Πατέλης. Τι σημαίνει τελικά “ανοικτό πανεπιστήμιο”; “Ανοίξαμε και σας περιμένουμε”;//ΟΥΤΟΠΙΑ, τ. 83, Ιανουάριος-Φεβρουάριος 2009, σ. 10-13.

Δ. Πατέλης. Γιώργος Σταμάτης, Ο νεοφιλελεύθερος εναγκαλισμός του Πανεπιστημίου, εκδόσεις ΚΨΜ, Αθήνα, 2008.//ΟΥΤΟΠΙΑ, τ. 82, Νοέμ.-Δεκ. 2008, σ. 220-223.

Δ. Πατέλης. Πανεπιστήμιο: ψυχές μαραγκιασμένες και ζωντανά κύτταρα.//ΧΑΝΙΩΤΙΚΑ ΝΕΑ, 31/12/08.

Δ. Πατέλης. Η παιδεία ως συνιστώσα της δομής και της ιστορίας του πολιτισμού.//Δημοσιεύθηκε στο: Κ. Βουδούρης επιμ. Παιδεία: η εκπαίδευση στην εποχή της οικουμενικότητας, Αθήνα, 2008, σ. 224-237.

Δ. Πατέλης. Η επιστήμη βορά στο ιδιωτικό επιχειρείν. Προβληματισμοί εξ αφορμής του «Θεσμικού πλαισίου έρευνας και τεχνολογίας…»//Σύγχρονη Εκπαίδευση, τ. 153, 4-5/2008, σ. 45-67.

Δ. Πατέλης. Να ανακοπεί η συνταγματική εκτροπή και ο εμφύλιος πόλεμος εντός των Α.Ε.Ι.//Σύγχρονη Εκπαίδευση, τ. 153, 4-5/2008, σ. 39-41.

Δ. Πατέλης. Παιδεία, πολιτισμός και Λογική της Ιστορίας.//ΟΥΤΟΠΙΑ, τ. 79, Μάρτιος-Απρίλιος 2008, σ. 163-188.

Δ. Πατέλης. Η λογική της ελεύθερης έρευνας και η υπαγωγή επιστήμης και παιδείας στο κεφάλαιο.//5ο Διεπιστημονικό Διαπανεπιστημιακό Συνέδριο του Ε.Μ.Π. και του ΜΕ.Κ.Δ.Ε. του Ε.Μ.Π. “ΠΑΙΔΕΙΑ, ΕΡΕΥΝΑ, ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ. ΑΠΟ ΤΟ ΧΘΕΣ ΣΤΟ ΑΥΡΙΟ”, Μέτσοβο, 27-30 Σεπτεμβρίου 2007. 

Δ. Πατέλης. Έρευνα, τεχνολογία και παιδεία στη διαλεκτική της αλληλεπίδρασης της ανθρωπότητας με τη φύση.//5ο Διεπιστημονικό Διαπανεπιστημιακό Συνέδριο του Ε.Μ.Π. και του ΜΕ.Κ.Δ.Ε. του Ε.Μ.Π. “ΠΑΙΔΕΙΑ, ΕΡΕΥΝΑ, ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ. ΑΠΟ ΤΟ ΧΘΕΣ ΣΤΟ ΑΥΡΙΟ”, Μέτσοβο, 27-30 Σεπτεμβρίου 2007. 

Δ. Πατέλης. Πανεπιστήμιο και επιχειρείν.//ΗΜΕΡΗΣΙΑ, 8/2/2007.

Δ. Πατέλης. Τι συνιστά πρόοδο για το Πανεπιστήμιο;//ΗΜΕΡΗΣΙΑ, Τρίτη 16/01/2007.

Δ. Πατέλης. Περί Παιδείας, Αγοράς, Πανεπιστημίου και Φιλοσοφίας.//Απαντήσεις σε ερωτήσεις του Μάνου Κίτσιου. Το ΠΑΠΙ, online περιοδικό για το Πανεπιστήμιο Πειραιώς, τεύχη 29, 30, 31.

Δ. Πατέλης. Περί προτύπων στην κοινωνία και στην εκπαίδευση.//Σύγχρονη Εκπαίδευση, (1ο μέρος) τεύχος 130, 2003, σελ. 108-122 , (2ο μέρος) τεύχος 131, 2003, σελ. 148-163.

Δ. Πατέλης. Η παιδεία ως συνιστώσα της δομής και της ιστορίας. Εκπαίδευση και αξιολόγηση.//Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ. Ποιος, ποιον και γιατί. Επιμέλεια: Χ.Κάτσικας-Γ.Καββαδίας, Εκδ. “Σαββάλα”, Αθήνα 2002, σελ. 53-97.

Δ. Πατέλης. Για μια κοινωνικοφιλοσοφική θεώρηση της παιδείας. Εκπαίδευση, αξιολόγηση και εξουσιαστικές σχέσεις.//Σύγχρονη Εκπαίδευση, τεύχος 113, 2000, σ. 47-56, τεύχος 114-115, σ. 41-52.

 

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ