Η Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης καλεί τους πολίτες να στηρίξουν τις τοπικές επιχειρήσεις – Αιχμές για υπεροπτική και αντικαταναλωτική συμπεριφορά πολυεθνικών
Σε ανοικτή καταγγελία κατά των ξένων εμπορικών αλυσίδων που δραστηριοποιούνται στην Κρήτη προχώρησε η Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης (Ε.Π.Κ.Κ.), δια της προέδρου της κ. Ιωάννας Μελάκη, καυτηριάζοντας το «αλαζονικό ύφος» με το οποίο –όπως τονίζει– αντιμετωπίζονται οι Κρητικοί καταναλωτές.
Η Ε.Π.Κ.Κ., με εμπειρία δεκαετιών στην τοπική αγορά, κάνει λόγο για «έρημο» στην εξυπηρέτηση και μεταπώληση μεταξύ των τοπικών επιχειρήσεων και των ξένων αλυσίδων. Με βάση τα καθημερινά παραδείγματα που λαμβάνει, η Ένωση καλεί τους καταναλωτές του νησιού να επιλέγουν στις αγορές τους τις τοπικές επιχειρήσεις, οι οποίες –όπως επισημαίνεται– διαθέτουν κοινωνικό πρόσωπο και αντιμετωπίζουν με υπευθυνότητα τα θέματα που προκύπτουν μετά την πώληση, ιδίως σε περιπτώσεις ελαττωματικών προϊόντων.
Σύμφωνα με την Ένωση, η νομοθεσία παρέχει πλήρη προστασία στον καταναλωτή σε περίπτωση ελαττωματικού προϊόντος, είτε μέσω αντικατάστασης είτε επιστροφής χρημάτων. Όμως, όπως σημειώνεται, πολλές πολυεθνικές επιχειρήσεις αρνούνται να εφαρμόσουν αυτή την πρακτική, προβάλλοντας δικαιολογίες ή επιχειρώντας να αποδώσουν την ευθύνη στον ίδιο τον καταναλωτή.
Στην ανακοίνωση περιγράφεται ένα πρόσφατο περιστατικό που έφτασε στην Ένωση: μητέρα αγόρασε για το παιδί της ένα ζευγάρι παντόφλες αξίας 23 ευρώ από πολυεθνική εταιρεία με υποκατάστημα στα Χανιά. Μέσα σε δύο ημέρες, το πάνω μέρος της παντόφλας υπέστη φθορά. Όταν επέστρεψε στο κατάστημα για αντικατάσταση, αντιμετώπισε απαξιωτική στάση, καθώς οι υπάλληλοι απέδωσαν τη φθορά σε «κακή χρήση» από το παιδί.
Αισθανόμενη ότι η αντιμετώπιση ήταν άδικη και προσβλητική, η μητέρα απευθύνθηκε στην ΕΠΚΚ. Η παρέμβαση υπήρξε άμεση και αποφασιστική: η Ένωση ενημέρωσε τηλεφωνικά την εταιρεία, κάνοντας λόγο για παραβίαση των δικαιωμάτων του καταναλωτή και προειδοποιώντας για τις αρνητικές συνέπειες εάν η υπόθεση λάμβανε νομική διάσταση.
Έκκληση για στήριξη στις τοπικές επιχειρήσεις
Με αφορμή το παραπάνω περιστατικό, αλλά και άλλα παρόμοια που αντιμετωπίζει καθημερινά, η Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης προτρέπει τους καταναλωτές να ενισχύουν τις τοπικές επιχειρήσεις. Όπως σημειώνεται στην ανακοίνωση, οι τοπικές εμπορικές επιχειρήσεις προβάλλουν φιλικό και υπεύθυνο πρόσωπο απέναντι στον καταναλωτή, σε αντίθεση με τις «υπεροπτικές» και δυσπροσπέλαστες τακτικές των πολυεθνικών.
Η Πρόεδρος της Ένωσης, κ. Ιωάννα Μελάκη, καταλήγει με την επισήμανση πως η καταναλωτική συνείδηση δεν περιορίζεται στην τιμή ενός προϊόντος, αλλά επεκτείνεται στον σεβασμό, την υπευθυνότητα και την κοινωνική υπεραξία της αγοράς μας.



