Επιτυχής εξωδικαστική ρύθμιση υπόθεσης καταναλωτικής διαφοράς με χρηματοδοτούμενη αγορά αυτοκινήτου
Μια σημαντική υπόθεση καταναλωτικής διαφοράς με θετική κατάληξη για τη δανειολήπτρια καταναλώτρια έφερε εις πέρας η Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, επιτυγχάνοντας την απόσυρση ασφαλιστικών μέτρων και τη διατήρηση του οχήματός της μετά από πολύμηνη διαμάχη με εταιρεία πώλησης αυτοκινήτων.
Όπως αναφέρεται στο σχετικό δελτίο Τύπου της 20ής Ιουνίου 2025, η καταναλώτρια, δημόσια υπάλληλος και εκπαιδευτικός, είχε αποκτήσει προ διετίας επιβατικό Ι.Χ. αυτοκίνητο αξίας 27.000 ευρώ με συμφωνημένες μηνιαίες δόσεις, βασιζόμενη αποκλειστικά στον μισθό της για την εξυπηρέτηση της αποπληρωμής.
Ωστόσο, λόγω αιφνίδιων προβλημάτων υγείας και των συνεπακόλουθων έκτακτων δαπανών, αδυνατούσε για διάστημα δέκα μηνών να καταβάλει τις συμφωνηθείσες δόσεις, με αποτέλεσμα η πωλήτρια εταιρεία να καταγγείλει τη σύμβαση και να αιτηθεί ασφαλιστικά μέτρα, ζητώντας την επιστροφή του οχήματος και την άμεση αποπληρωμή του πλήρους υπολοίπου του τιμήματος.
Απόρριψη εξωδικαστικής πρότασης – Εμπλοκή της Ένωσης
Η καταναλώτρια, μέλος της Ένωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, επιχείρησε αρχικά να επιλύσει την υπόθεση μέσω εξωδικαστικής συνεννόησης με τη νομική της εκπρόσωπο, δικηγόρο από την Αθήνα, η οποία πρότεινε ρύθμιση της οφειλής προς την εταιρεία. Ωστόσο, η πρόταση αυτή απορρίφθηκε τόσο από τη νομική υπηρεσία όσο και από την ίδια την πωλήτρια εταιρεία.
Στη συνέχεια, ζητήθηκε η συνδρομή της Ένωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, η οποία, κατόπιν εξουσιοδότησης από την καταναλώτρια, ανέλαβε διαμεσολαβητικό ρόλο με στόχο την επίτευξη συμβιβαστικής λύσης. Η πρόταση που υπέβαλε η Ένωση προς τα δύο εμπλεκόμενα μέρη περιλάμβανε:
-
Άμεση εξόφληση των 10 ανεξόφλητων δόσεων.
-
Απόσυρση των ασφαλιστικών μέτρων που είχαν κατατεθεί στο δικαστήριο.
Εξαιρετικά δύσκολη διαπραγμάτευση – Θετικό αποτέλεσμα
Παρά τις αρχικές αντιρρήσεις και των δύο πλευρών –αφενός την οικονομική αδυναμία της καταναλώτριας να συγκεντρώσει άμεσα το απαιτούμενο ποσό και αφετέρου την αδιάλλακτη στάση του νομικού τμήματος της εταιρείας– η παρέμβαση της Ένωσης είχε αίσιο τέλος. Με την ουσιαστική συμβολή της πληρεξούσιας δικηγόρου κ. Αναστασίας Χατζίδου, η οποία είχε αναλάβει και τη δικαστική υποστήριξη της υπόθεσης, επιτεύχθηκε συμφωνία και τα ασφαλιστικά μέτρα αποσύρθηκαν.
Το αποτέλεσμα ήταν η διατήρηση της κυριότητας του αυτοκινήτου από την καταναλώτρια, χωρίς την ανάγκη παραπομπής της υπόθεσης σε μακρόχρονη και κοστοβόρα δικαστική διαδικασία.
Δήλωση της Προέδρου της Ένωσης
Η πρόεδρος της Ένωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, κ. Ιωάννα Μελάκη, δήλωσε:
«Η υπόθεση αυτή αποδεικνύει τη σημασία της διαμεσολάβησης και της ύπαρξης οργανωμένων φορέων προστασίας των καταναλωτών. Σε μια εποχή αυξανόμενης οικονομικής πίεσης, η πρόσβαση σε θεσμική υποστήριξη αποτελεί δικαίωμα κάθε πολίτη. Είμαστε ικανοποιημένοι που καταφέραμε να διασφαλίσουμε τα δικαιώματα της συγκεκριμένης καταναλώτριας, σε μια υπόθεση ιδιαίτερα απαιτητική και νομικά πολύπλοκη».
Η Ένωση υπενθυμίζει στους καταναλωτές πως διαθέτει υπηρεσία επίσημης διαμεσολάβησης για τη ρύθμιση διαφορών με εμπορικές επιχειρήσεις, τράπεζες και λοιπούς φορείς, προτρέποντας όποιον αντιμετωπίζει προβλήματα αποπληρωμής ή αδυναμία εξυπηρέτησης δανειακών υποχρεώσεων να απευθύνεται έγκαιρα σε αρμόδιους θεσμούς.