Ξενοδόχοι της Κρήτης ετοιμάζονται να επενδύσουν στον γκέι τουρισμό (LGBT) που έχει μερίδιο άνω του 10% στην παγκόσμια αγορά και θεωρείται από τους πιο προσοδοφόρους διεθνώς.
Σύμφωνα με δηλώσεις των ξενοδόχων, στο patrisnews, αναζητούν για αγορά ξενοδοχεία τα οποία θα απευθύνονται αποκλειστικά στην κοινότητα ομοφυλοφίλων. Η εναλλακτική επένδυση για τον έναν από αυτούς είναι η αγορά ξενοδοχείου που θα μετατραπεί σε μονάδα πολυτελείας και θα φιλοξενεί αποκλειστικά μέλη των διεθνών κλαμπ ανταλλαγής συντρόφων.
“Η Κρήτη παρά τις προκαταλήψεις που υπάρχουν, θα κερδίσει από τον γκέι τουρισμό” λένε, προσθέτοντας ότι ήδη πολλά μεγάλα και καλά ξενοδοχεία του νησιού διαφημίζονται ως μονάδες φιλικές στους ομοφυλόφιλους και κάθε χρόνο φιλοξενούν πολλούς τουρίστες από τη μεγάλη αυτή διεθνή κοινότητα.
Να σημειωθεί ότι το Σαββατοκύριακο ένα ζευγάρι ανδρών από την Ελβετία και τη Γαλλία παντρεύεται σε ένα από τα πολυτελή ξενοδοχεία της Ελούντας.
Ο Νίκος Χαλκιαδάκης, πρώην πρόεδρος των ξενοδόχων και ιδιοκτήτης των Cactus Hotels, σημείωσε:
“Έχουμε πολλούς γκέι τουρίστες σε όλα τα ξενοδοχεία της Κρήτης και μάλιστα στα πιο ακριβά. Είναι άνθρωποι οι περισσότεροι χωρίς παιδιά και οικογενειακές υποχρεώσεις, οι οποίοι έχουν την άνεση να ταξιδεύουν και να περνάνε καλά. Προτιμούν τα ξενοδοχεία που δεν φιλοξενούν παιδιά, παρά μόνο ενήλικες, τους ενδιαφέρει το καλό φαγητό ή οι ποιοτικές ήρεμες διακοπές, χωρίς ενοχλήσεις από τους γύρω τους.
Είναι διακριτικοί και ξοδεύουν αρκετά χρήματα στα ταξίδια τους”.
Η Κρήτη θα κερδίσει
“Η Κρήτη θα κερδίσει, εάν κάνει άνοιγμα στον γκέι τουρισμό και προσωπικά το σκέφτομαι σοβαρά να προχωρήσω σε μια τέτοια επένδυση”.
Ο κ. Χαλκιαδάκης σχολιάζει ότι ο κερδισμένος επιχειρηματίας θα είναι εκείνος που θα κάνει την αρχή και τονίζει ότι και άλλοι ξενοδόχοι της Κρήτης σκέφτονται να επενδύσουν προς αυτή την κατεύθυνση. “Στο ξεκίνημα θα υπάρχει προκατάληψη, αλλά πιστεύω σύντομα θα ξεπεραστεί. Το παν είναι να γίνει η αρχή” αφού πρόκειται για μια ιδιαίτερα προσοδοφόρα αγορά”.
Ο ίδιος σημειώνει ότι αυτό το σχέδιο είναι στα πλάνα της επόμενης διετίας, ενώ, εάν δεν προχωρήσει, η εναλλακτική σκέψη του είναι να αγοράσει ένα ξενοδοχείο “στην μέση του πουθενά” και να το λειτουργήσει αποκλειστικά για swingers τους οποίους έχει ήδη φιλοξενήσει 2 φορές σ’ ένα από τα ξενοδοχεία του και του χρόνου τον Απρίλιο θα βρίσκονται και πάλι εδώ, αφού φέτος το καλοκαίρι θα κάνουν κρουαζιέρα στα ελληνικά νησιά.
“Μέχρι το 2019, ή το ένα ή το άλλο ξενοδοχείο θα βρίσκονται σε λειτουργία, γιατί θεωρώ ότι πρόκειται για σωστές και αποδοτικές επιχειρηματικές κινήσεις” δήλωσε στη συνέχεια.
“Η γκέι αγορά είναι πολύ δυνατή και η Κρήτη θα μπορούσε να ωφεληθεί σημαντικά από αυτήν” ανέφερε στην “Π” ο Φώτης Κοκοτός των Elounda S.A. Hotels, σημειώνοντας ότι είχε κάνει διερευνητικές επαφές για την περίπτωση ξενοδοχείου στη Σητεία, ωστόσο συνάντησε τις αντιδράσεις της τοπικής κοινωνίας. Η αναζήτηση συνεχίστηκε και τώρα βρέθηκε μια άλλη ξενοδοχειακή μονάδα στην βορειοανατολική Κρήτη, ιδιοκτησίας παραδοσιακού ξενοδόχου της Κρήτης, με τον οποίο γίνονται συζητήσεις και οικονομικές διαπραγματεύσεις.
“Ο κάθε επιχειρηματίας που θέλει να επενδύσει σε αυτή την τουριστική αγορά και σε κάθε άλλη λαμβάνει υπόψιν διάφορες παραμέτρους και σε αυτή την περίπτωση και τις προκαταλήψεις που υπάρχουν. Είναι δικαίωμα του καθένα να επενδύει όπως νομίζει. Το θέμα είναι να μην εμποδίζεις κάποιον που θέλει να κάνει μια δουλειά και να μην του δημιουργείς προβλήματα” υπογράμμισε.
Για τη δυναμική του γκέι τουρισμού ο γ. γραμματέας του Συνδέσμου Τουριστικών και Ταξιδιωτικών Γραφείων Κρήτης Δημήτρης Διβόλης μας είπε: “Είναι γνωστό ότι μεγάλα και καλά ξενοδοχεία της Κρήτης διαφημίζονται ως μονάδες φιλικές στην κοινότητα των γκέι, όπως είναι επίσης γνωστό ότι πρόκειται για πολύ σημαντική αγορά παγκοσμίως.
Υπάρχει ένα θέμα με το πόσο θα γίνει αποδεκτό το άνοιγμα στους γκέι από τις μικρές κοινωνίες.
Ωστόσο, πρόκειται για μια μεγάλη κοινότητα ανθρώπων που ξοδεύουν πολλά περισσότερα χρήματα στις διακοπές τους, προτιμούν τα υψηλής κατηγορίας ξενοδοχεία και στηρίζουν σημαντικά την οικονομία των περιοχών που επισκέπτονται.
Περισσότερα χρήματα και συχνότερα διακοπές
Σύμφωνα με στοιχεία που παρουσιάστηκαν πριν 2 χρόνια στην κορυφαία τουριστική έκθεση του Βερολίνου ΙΤΒ, οι κατά κεφαλήν δαπάνες των ομοφυλόφιλων πελατών στις διακοπές τους είναι κατά 57% υψηλότερες από εκείνες των ετεροφυλόφιλων. Άλλωστε, οι έρευνες δείχνουν ότι το μερίδιο του LGBT τουρισμού στην παγκόσμια αγορά υπερβαίνει το 10%.
Περιγράφοντας αυτή την αγορά ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του διεθνούς ταξιδιωτικού συνδέσμου IGLTA Τζον Tανζέλα στην Ντόιτσε Βέλε επισημαίνει ότι είναι το ίδιο διαφοροποιημένη όπως η γενική τουριστική αγορά. Υπάρχει μια διαφορά στον προϋπολογισμό και στη συχνότητα των διακοπών. «Συνήθως, επειδή οι περισσότεροι γκέι δεν έχουν παιδιά, διαθέτουν περισσότερα χρήματα στα ταξίδια τους. Κάνουν επίσης συχνότερα διακοπές» εξηγεί ο κ. Τανζέλα.
Στη γκέι τουριστική αγορά, είναι ιδιαίτερα σημαντικός ο ρόλος της δικτύωσης, η οποία διασφαλίζει στους χρήστες σημαντικές πληροφορίες για τους τουριστικούς προορισμούς. Η ανταλλαγή εμπειριών μέσω των δικτύων διασφαλίζει τη διάχυση των πληροφοριών.
Από τον LGBT τουρισμό αντλεί σημαντικά οφέλη και ο τουρισμός των πόλεων.
Εξάλλου σύμφωνα με εκτιμήσεις έρευνας που διεξήγαγε η εταιρεία συμβούλων Out Now και παρουσιάστηκε στην έκθεση WTM η αξία του παγκόσμιου γκέι τουρισμού ανέρχεται στα 211 δισ. δολλάρια.