16.8 C
Chania
Saturday, December 6, 2025

Κρήτη: Τα παράπονα και οι καταγγελίες των ασθενών στα νοσοκομεία του νησιού

Ημερομηνία:

Αδιαφορία, άρνηση συνεννόησης, συγκρούσεις, έλλειψη ευγένειας, έλλειψη σεβασμού στον λήπτη υγείας.

Προβλήματα προσβασιμότητας στις παρεχόμενες υπηρεσίες και στο προσωπικό, ,ανεπαρκής στελέχωση, καθυστερήσεις ή αναβολές στα  ραντεβού και την ιατρική περίθαλψη, παραβίαση της λίστας χειρουργείου, προβλήματα στην τηλεφωνική-ψηφιακή πλατφόρμα των ραντεβού.

Σε αυτά  και άλλα ζητήματα ,εστιάζονται οι καταγγελίες των ασθενών που έφθασαν στο υπουργείο Υγείας και αφορούν στα νοσοκομεία της Κρήτης για το 2024.

Τα Γραφεία Προστασίας Δικαιωμάτων Ληπτών Υπηρεσιών Υγείας, γνωστά στο παρελθόν ως «Γραφεία παραπόνων», δημοσιοποίησαν την έκθεση της περυσινής χρονιάς και σε αυτήν περιγράφονται όλα όσα βιώνουν οι ασθενείς στις δημόσιες δομές υγείας.

Πανελλαδικά, εξετάστηκαν και απαντήθηκαν γραπτώς 1.929 καταγγελίες, 115 καταγγελίες παραπέμφθηκαν σε αρμόδια όργανα για τη διενέργεια προκαταρκτικής εξέτασης ή και Ένορκης Διοικητικής Εξέτασης, ενώ 53 διαβιβάστηκαν σε άλλα όργανα, όπως η Εθνική Αρχή Διαφάνειας, για περαιτέρω διερεύνηση.

Σύμφωνα με την έκθεση, η πλειονότητα των προβλημάτων που καταγγέλλουν οι πολίτες, αφορούν στην αλληλεπίδρασή τους με το προσωπικό των νοσοκομείων (ποσοστό 45,1%).

Σημαντικό ποσοστό καταγγελιών/παραπόνων της τάξεως του 41,5% αφορά σε διοικητικές διαδικασίες.

Τα ζητήματα που σχετίζονται με το κλινικό έργο αντιπροσωπεύουν  το 13,4% των συνολικών καταγγελιών.

Όσον αφορά στα προβλήματα στην διαχείριση  των καταγγελιών και παραπόνων, επισημαίνεται, μεταξύ άλλων ότι  υπάρχει δυσαρέσκεια και εκνευρισμός από το καταγγελλόμενο προσωπικό και  καθυστέρηση στην ανταπόκριση των καταγγελλομένων και υπευθύνων Τμήματος για τη λήψη έγγραφης απάντησης από τους καταγγέλλοντες, λόγω φόρτου εργασίας και ενασχόλησής τους με τα πρωτεύοντα καθήκοντά τους.

Διαπιστώνεται,  μάλιστα, όπως αναφέρεται στην έκθεση, δισταγμός των ασθενών για την υποβολή επώνυμων καταγγελιών και επιφυλακτικότητα για την έκβαση της υπόθεσής τους.

Από ότι φαίνεται, δεν έχουν άδικο.

Από τις 575 καταγγελίες που έγιναν , παραβίαση δικαιώματος του λήπτη υπηρεσιών υγείας, διαπιστώθηκε μόλις στις 7 περιπτώσεις.

Το ξέρουμε…

Το να βλέπετε αυτά τα μηνύματα μπορεί να είναι κουραστικό. Και να είστε σίγουροί ότι ούτε κι εμείς βρίσκουμε κάποια ευχαρίστηση από το να τα γράφουμε... Όμως αυτό το μήνυμα δεν αφορά εμάς. Αφορά κάτι πολύ πιο σημαντικό: την επιβίωση της ανεξάρτητης, μαχητικής δημοσιογραφίας στην Kρήτη.

Η στήριξη σας είναι σημαντική γιατί μας επιτρέπει να:

  1. - Κάνουμε ρεπορτάζ χωρίς φόβο και εξαρτήσεις. Κανείς δεν μας υπαγορεύει τι να πούμε ή τι να αποσιωπήσουμε.
  2. - Κρατάμε τη δημοσιογραφία μας προσβάσιμη σε όλους, ακόμη και σε αυτούς που δεν έχουν την ικανότητα να πληρώσουν. Χωρίς paywall, χωρίς προνόμια μόνο για όσους έχουν την οικονομική δυνατότητα.

Η απλή αλήθεια είναι ότι τα έσοδα διαρκώς συρρικνώνονται. Αν πιστεύετε ότι μια πραγματικά ελεύθερη ενημέρωση είναι ζωτικής σημασίας για τη δημοκρατία και τον έλεγχο της εξουσίας, τότε δώστε μας τη δύναμη να συνεχίσουμε.

Γίνε συνδρομητής

Σας ευχαριστούμε θερμά.

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις - Γίνετε συνδρομητές!

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ