12.8 C
Chania
Sunday, November 24, 2024

Μήπως να ανησυχούμε για το έργο επέκτασης του αεροδρομίου Χανίων;

Ημερομηνία:

Λέει ο λαός πως “όπου υπάρχει καπνός, υπάρχει και φωτιά”. Στο ζήτημα του αεροδρομίου Χανίων “Γιάννης Δασκαλογιάννης”, εδώ και τρία χρόνια, η φωτιά όλο και φουντώνει.
Τους πανηγυρισμούς για το ξεκίνημα του έργου της επέκτασης, μετά τα όσα πέρασε στο Συμβούλιο της Επικρατείας με τις αναβολές και τις ενστάσεις, έχει διαδεχθεί ο προβληματισμός και η ανησυχία για το αν θα συνεχιστεί.

Κι αυτό γιατί εδώ και ένα μήνα τα έργα έχουν σταματήσει από την ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ, μετά από ακύρωση σχετικής συμφωνία με τοπικό εργολάβο, ο οποίος έστειλε το θέμα του στη Δικαιοσύνη.
Αποτέλεσμα; Το έργο έχει σταματήσει.

Πάμε για τα υπόλοιπα τώρα.
Προ μηνός, η είδηση ότι το έργο της επέκτασης του αεροδρομίου Χανίων βρίσκεται στην τελευταία θέση του αναθεωρημένου πίνακα έργων του ΕΣΠΑ, με πιθανότητα να ενταχθεί στη Δ’ Προγραμματική Περίοδο, ουδόλως ανησύχησε τους βουλευτές του νομού, αφού δεν υπήρξε έστω και ένα σχόλιο, παρά μόνο από τον κ. Μανούσο Βολουδάκη περί μη… ανησυχίας και ότι τα χρήματα είναι εξασφαλισμένα.

Μέσα όμως σε αυτό το μήνα φαίνεται πως μεσολάβησαν αρκετά.
Ο αρμόδιος υπουργός Κώστας Χατζηδάκης ανακοίνωσε την άμεση δημοπράτηση του νέου αεροδρομίου στο Καστέλλι μέσα στο πρώτο δίμηνο του 2014.

Υπενθυμίζω ότι είχε υπάρξει έντονη περιρρέουσα φημολογία για τις αξιώσεις μεγαλοεπιχειρηματιών για ένα αεροδρόμιο στο νησί και μόνο, όπως επίσης και η πληροφορία ότι το μεγάλο αυτό έργο έχει κεντρίσει το ενδιαφέρον του κ. Μπόμπολα. Και λογικό είναι!

Επίσης, υπενθυμίζω το τι ειπώθηκε σε συνάντηση στην αντιπεριφέρεια Χανίων, παρουσία του κ. Βουλγαράκη,  από συγκεκριμένο άτομο, ότι “θα μετανιώσουν τα Χανιά που ήρθε η RyanAir”.
Κανείς δε μπορεί να το διαψεύσει αυτό!

Μόλις σήμερα λοιπόν υπήρξε από έγκυρη πηγή η πληροφορία ότι κονδύλια από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης, απ’ όπου χρηματοδοτείται το έργο της επέκτασης του “Γιάννης Δασκαλογιάννης”, μπορούν να μεταφερθούν σε άλλα ταμεία και έργα, όπως για παράδειγμα το Ταμείο Συνοχής.

Πληροφοριακά και μόνο, από το Ταμείο Συνοχής χρηματοδοτούνται και τα έργα στο αεροδρόμιο “Μακεδονία”, όπου επίσης ανάδοχος εταιρία είναι αυτή του κ. Μπόμπολα. Και στη Θεσσαλονίκη όμως τα έργα έχουν σταματήσει. Τυχαίο;

Εύλογο λοιπόν το ερώτημα… μήπως πίσω από αυτό το “πάγωμα” των εργασιών υπάρχει μία στάση αναμονής; Μήπως τα εξασφαλισμένα χρήματα για την επέκταση του αεροδρομίου των Χανίων μεταφερθούν ως διά μαγείας για το νέο διεθνές αεροδρόμιο του Καστελλίου;

Μάλιστα, μάθαμε ότι σε Χανιώτη κυβερνητικό βουλευτή έχουν ήδη μπει “ψύλλοι στ’ αφτιά”, ωστόσο ακόμη δεν υπάρχει κάποια επίσημη αντίδραση.

Μόνο οι ξενοδόχοι -των οποίων ο πρόεδρος ξέρει πολύ καλά το θέμα- έβγαλαν μία ανακοίνωση, η ερμηνεία της οποίας μπορεί να εξηγήσει πολλά.

«Όταν είναι κοινή ομολογία ότι ο Τουρισμός είναι μοχλός ανάπτυξης της Ελληνικής Οικονομίας και η μόνη δραστηριότητα που δίνει πολλές πιθανότητες εξόδου από την κρίση, παρατηρούμε απίστευτες καταστάσεις που μπορεί να μας οδηγήσουν πίσω.
Συγκεκριμένα όπως είναι γνωστό το νέο αεροδρόμιο Χανίων, θα είναι ο άξονας ανάπτυξης του τουρισμού και του νομού μας.
Δυστυχώς για λόγους που κανείς δεν γνωρίζει, το σημαντικότερο μέρος του έργου της επέκτασης του αεροσταθμού, σταμάτησε τέλος Οκτωβρίου, δηλαδή σήμερα έχουμε πάνω από 20 μέρες καθυστέρηση σε ένα τεράστιο έργο το οποίο πρέπει να παραδοθεί τέλος του 2015.
Είναι ευνόητο, ότι με ένα τόσο σφιχτό χρονοδιάγραμμα κάθε ημέρα ή ώρα καθυστέρησης δημιουργούν τεράστια προβλήματα στην ομαλή εξέλιξη του έργου και κίνδυνο απένταξης του από το χρηματοδοτικό πρόγραμμα.
Καλούμε όλους τους βουλευτές και δημάρχους του νομού και την Περιφέρεια Κρήτης να επιληφθούν άμεσα του θέματος, ώστε εντός των επόμενων ημερών να ξεκινήσουν ξανά οι εργασίες.
Η οικονομική προοπτική του τόπου μας δεν μπορεί να περιμένει.»

Ακριβώς όπως τα γράφουν είναι. Όντως χάθηκε πολύτιμος χρόνος με το ΣΤΕ και τα χρονοδιαγράμματα ολοκλήρωσης του έργου έγιναν ασφυκτικά. Και η παραμικρή ώρα χαμένη οδηγεί το έργο σε… απένταξη.

Μπορεί λοιπόν να φανεί ως… θεωρία συνωμοσίας, αλλά μήπως κάποιοι έτσι θέλουν να γίνει; Τα ίδια πάνω-κάτω γράφαμε και στην αρχή της “περιπέτειας” αυτής και ο φόβος συνεχίζει να υπάρχει για τα επόμενα επεισόδια στο πολύκροτο αυτό σήριαλ που ακούει στο όνομα… Αεροδρόμιο Χανίων “Γιαννης Δασκαλογιάννης

Παντελής Γιαΐτσης /neatv.gr

"google ad"

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ