17.8 C
Chania
Wednesday, October 30, 2024

Μανόλης Χνάρης: Στόχος μας η αλλαγή της καταναλωτικής συνείδησης και η προώθηση του σήματος ΚΡΗΤΗ

Ημερομηνία:

Ουσιαστικά ο ρόλος της Αγροδιατροφικής Σύμπραξης, κάνοντας το σήμα «ΚΡΗΤΗ» συνώνυμο της ποιότητας, εντοπιότητας, ασφάλειας, είναι να αναδείξουμε την προστιθέμενη αξία όλων των τυποποιημένων αγροτικών προϊόντων του νησιού, προς όφελος των παραγωγών, μονάδων μεταποίησης και των χώρων εστίασης και ξενοδοχείων που έχουν πιστοποιηθεί. Αυτό αναφέρει σε συνέντευξή του στον ΑγροΤύπο ο νέος πρόεδρος της Αγροδιατροφικής Σύμπραξης Περιφέρειας Κρήτης κ. Μανόλης Χνάρης.

 

Αναλυτικότερα ο κ. Μανόλης Χνάρης δήλωσε τα εξής:

1. Έχει γίνει γνωστό στο καταναλωτικό κοινό το σήμα ποιότητας και εντοπιότητας «ΚΡΗΤΗ»;

Σήμερα σε επίπεδο Κρήτης έχουμε πιστοποιήσει 40 περίπου εταιρίες και στην αγορά υπάρχουν πάνω από 180 πιστοποιημένοι κωδικοί προϊόντων, στους πιο σημαντικούς κλάδους του περιφερειακού καλαθιού της Κρήτης.

Μέσα από δράσεις και προωθητικές ενέργειες σε κάθε ευκαιρία, προβάλουμε συνολικά το σήμα ΚΡΗΤΗ και τα προϊόντα που πληρούν τις προδιαγραφές της πιστοποίησης.

Για μας στην Περιφέρεια Κρήτης, είναι σημαντικό να ενημερώσουμε και να εκπαιδεύσουμε τους παραγωγικούς φορείς και τους άμεσα εμπλεκόμενους στην τοπική παραγωγή, και έτσι πράξαμε μέχρι σήμερα, διοργανώνοντας πολλές εκδηλώσεις παρουσίασης του σήματος, προκειμένου να εξασφαλίσουμε μια κρίσιμη μάζα προϊόντων στα ράφια της αγοράς.

Οι καταναλωτές αποτελούν ένα διαφορετικό και εξίσου σημαντικό κοινό, ως τελικοί χρήστες των ποιοτικών προϊόντων και υπηρεσιών, που θα πρέπει να προσεγγίσουμε και να ενημερώσουμε με διαφορετικούς μεθόδους. Το καταναλωτικό κοινό ολοένα και περισσότερο ανησυχεί για την ποιότητα των τροφίμων και την προέλευση τους.

Η σήμανση των προϊόντων με το σήμα «ΚΡΗΤΗ» θα πρέπει να αποτελέσει ένα από τα κύρια κριτήρια επιλογής για τον καταναλωτή και να διαφοροποιήσει την αξία των προϊόντων από τα υπόλοιπα της αγοράς. Αυτό δεν είναι εύκολο και θα χρειαστεί ένα κρίσιμο χρονικό διάστημα προκειμένου να κερδίσουμε την εμπιστοσύνη των καταναλωτών.

Η Περιφέρεια Κρήτης, με την δημιουργία του σήματος «ΚΡΗΤΗ» προσπαθεί στην συνολική αλλαγή της καταναλωτικής συνείδησης του κοινού, προβάλλοντας προϊόντα τοπικά, που έχουν παραχθεί από ασφαλείς πρώτες ύλες, προϊόντα που παράγονται στον τόπο μας, από Κρητικούς παραγωγούς, ενισχύοντας έτσι και την τοπική οικονομία.

2. Τι ρόλο καλείτε να παίξει η Αγροδιατροφική Σύμπραξη της Περιφέρειας;

Η Αγροδιατροφική Σύμπραξη της Περιφέρειας Κρήτης είναι ένα καινοτόμο εργαλείο, με πολλαπλούς ρόλους, που πρώτη η Περιφέρεια Κρήτης έχει εφαρμόσει στην αγροτική πολιτική και στην προσπάθεια ενίσχυσης του αγροδιατροφικού τομέα.

Η Αγροδιατροφική Σύμπραξη της Περιφέρειας Κρήτης καλείται να διαχειριστεί την συνολική ενίσχυση και προώθηση των τοπικών αγροτικών προϊόντων και της Κρητικής Διατροφής, μέσα από την αξιοποίηση των βασικών εργαλείων που έχει αναπτύξει για τον σκοπό αυτό.

Ουσιαστικά ο ρόλος της Αγροδιατροφικής Σύμπραξης, κάνοντας το σήμα «ΚΡΗΤΗ» συνώνυμο της ποιότητας, εντοπιότητας, ασφάλειας, είναι να αναδείξουμε την προστιθέμενη αξία όλων των τυποποιημένων αγροτικών προϊόντων του νησιού, προς όφελος των παραγωγών, μονάδων μεταποίησης και των χώρων εστίασης και ξενοδοχείων που έχουν πιστοποιηθεί.

Δεν είναι τίποτα άλλο από ένα κοινό κίνητρο προς όλους τους εμπλεκόμενους στην τοπική οικονομία του αγροδιατροφικού και τουριστικού τομέα, να δημιουργήσουμε ένα ισχυρό όνομα ΚΡΗΤΗ, αξιοποιώντας τα συγκριτικά πλεονεκτήματα του τόπου και της παραγωγής μας.

Καταλαβαίνεται πως ο ρόλος της Αγροδιατροφικής Σύμπραξης της Περιφέρειας Κρήτης, δεν είναι μονοδιάστατος, αλλά καλύπτει ένα μεγάλο κενό που υπήρχε μέχρι σήμερα ανάμεσα στην ποιοτική ντόπια παραγωγή και την ουσιαστική προώθηση των προϊόντων εντός και εκτός της Κρήτης.

3. Tι πρωτοβουλίες θα αναλάβετε για να υπάρξει προστιθέμενη αξία στα γνήσια κρητικά προϊόντα; 

Η προβολή και η αξιοποίηση του σήματος ποιότητας και εντοπιότητας προϊόντων και υπηρεσιών «ΚΡΗΤΗ, Γενέτειρα Αξιών», αποτελεί για μας το βασικό όχημα ανάδειξης της προστιθέμενης αξίας των τοπικών προϊόντων. Με την πιστοποίηση Κρητικής κουζίνας σε εστιατόρια και ξενοδοχεία, όπως και την πιστοποίηση επισκέψιμων οινοποιείων, προωθούμε την κατανάλωση τοπικών προϊόντων και την διασύνδεση τους με τον ποιοτικό τουρισμό.

Σκοπός μας είναι η ανάδειξη της Κρητικής γαστρονομίας ως τουριστικό προϊόν, με την αξιοποίηση του Γαστρονομικού Κέντρου Κρητικής Διατροφής, στην Αργυρούπολη Ρεθύμνου, όπου θα φιλοξενεί εκπαιδευτικές δράσεις, οργανωμένες επισκέψεις τουριστών και επισκεπτών και γνωριμία όλων των πιστοποιημένων προϊόντων μέσα από γευσιγνωσίες και σεμινάρια.

Επίσης, η δημιουργία του Κρητικού Μπακάλικου, που θα λειτουργήσει ως στέγη για όλα τα ποιοτικά πιστοποιημένα προϊόντα.

Στην Αγροδιατροφική Σύμπραξη πιστεύουμε στην προστιθέμενη αξία όλων των προϊόντων της Κρητικής γης που παράγονται σωστά, αρκεί να προβάλλονται κάτω από ένα κοινό δυνατό όνομα, συνώνυμο της αξίας του τόπου που προάγει μια δυνατή γαστρονομική παράδοση και αυτό θέλουμε να αναδείξουμε στις αγορές.

agrotypos.gr

"google ad"

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ