19.8 C
Chania
Saturday, November 23, 2024

Με ειρωνική διάθεση υποδέχτηκαν οι εργαζόμενοι του Αρχαιολογικού Μουσείου Ηρακλείου τον Ιωακείμ Γρυσπολάκη

Ημερομηνία:

Ετοιμοι για μάχες χαρακωμάτων είναι οι εργαζόμενοι στο Αρχαιολογικό Μουσείο Ηρακλείου μετά την ανακοίνωση της σύνθεσης των νέων Δ.Σ. Η ανάθεση της προεδρίας του μουσείου στον πρώην πρύτανη του Πολυτεχνείου Κρήτης Ιωακείμ Γρυσπολάκη αλλά και η περίληψη του προέδρου της Aegean Ευτύχη Βασιλάκη στη σύνθεση του οργάνου έδωσαν σαφή δείγματα από τη μία για τον αυταρχισμό και από την άλλη για την εμπορευματοποίηση, που περιλαμβάνονται στους στόχους της κυβέρνησης.

Τα πρώτα δείγματα γραφής του κ. Γρυσπολάκη έδειξαν και με ποιον ακριβώς τρόπο σκοπεύει να διοικήσει το μουσείο. Σε συνέντευξή του στην τοπική εφημερίδα «Πατρίς» ρωτήθηκε για τον μεγάλο αγώνα των εργαζομένων του Μουσείου Ηρακλείου κατά της μετατροπής του σε ΝΠΔΔ και απάντησε: «Οι αντιδράσεις δεν έχουν βάση καταρχάς. Μου θυμίζουν τις αντιδράσεις για τη δήθεν ιδιωτικοποίηση του νερού».

Πρόκληση

Με ειρωνική διάθεση οι εργαζόμενοι εξέδωσαν ανακοίνωση για τον κ. Γρυσπολάκη την οποία τιτλοφορούν «Λαλίστατος» και μεταξύ άλλων αναφέρουν: «Δυστυχώς ο κ. “πρόεδρος”, πριν αλέκτορα φωνήσαι, έσπευσε να διαβεβαιώσει τους εργαζομένους ότι οι διεκδικήσεις τους “καταρχάς δεν έχουν βάση”. Αλήθεια, εκπληκτική μέθοδος ειλικρινούς προσεγγίσεως των εργαζομένων του ΑΜΗ! Στη συγκεκριμένη, εξοργιστικά υποτιμητική πρόκληση, οφείλουμε να ενημερώσουμε τον νεοδιορισθέντα ότι καταρχάς η αντίληψη που θεωρεί μονόδρομο τη συστηματική εκποίηση ΚΑΙ των πνευματικών θεσμών και ιδρυμάτων αυτής της χώρας, με λανθάνοντα σκοπό την πλήρη ιδιωτικοποίησή τους, δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να αποτελεί τη μοναδική λύση, εφόσον εδράζεται σε ιδεολογικές αγκυλώσεις οι οποίες ναι μεν μπορεί να εκφράζουν τον νεοδιορισθέντα “πρόεδρο”, αλλά ενδέχεται να μην εκφράζουν τη συντριπτική πλειονότητα των εργαζομένων του ΥΠΠΟΑ, μεταξύ αυτών και των εργαζομένων όλων των κλάδων του Αρχαιολογικού Μουσείου Ηρακλείου».

Η ανακοίνωση των νέων Διοικητικών Συμβουλίων στα πέντε μεγάλα μουσεία της χώρας έγινε το βράδυ της Μεγάλης Πέμπτης, προκαλώντας προφανή σχόλια για το «κρέμασμα επί ξύλου» του πολιτισμού της χώρας και για την εκχώρησή του σε επιχειρηματικά συμφέροντα. «Οφείλουμε να ενημερώσουμε τον κ. “πρόεδρο”», αναφέρουν τα μέλη της Επιτροπής Αγώνα του Αρχαιολογικού Μουσείου Ηρακλείου, «ότι θα πρέπει να είναι προετοιμασμένος να απαντήσει γιατί μια ολόκληρη τοπική κοινωνία συμπαραστέκεται εγγράφως και πρακτικώς στις δικαιολογημένες αγωνίες των εργαζομένων του Αρχαιολογικού Μουσείου Ηρακλείου για το αδιέξοδο των πρακτικών της νυν ηγεσίας ενός εξαρθρωμένου και εν πολλαίς αμαρτίαις περιπεσόντος ΥΠΠΟΑ. Είναι η ίδια αυτή κοινωνία που βίωσε έκπληκτη την επαίσχυντη πράξη διορισμού ενός τέτοιου συμβουλίου, στα “χωστά χωστά”, όπως λένε οι Κρητικοί, την κατανυκτική βραδιά της Μεγάλης Πέμπτης, βιώνοντας απρόσμενα το “σήμερον κρεμάται επί ξύλου” αμφίσημα και πολλαπλώς μεθερμηνευόμενο…».

Ποιος είναι

Ο Ιωακείμ Γρυσπολάκης έχει διατελέσει πρύτανης του Πολυτεχνείου Κρήτης από το 2005 έως το 2010, αφήνοντας βαριά σκιά στο ίδρυμα με τις κατασταλτικές και συκοφαντικές για τους φοιτητές μεθόδους διοίκησης που χρησιμοποίησε. Ονομάστηκε «πρύτανης των ΜΑΤ», καθώς με δική του πρωτοβουλία χτυπήθηκαν οι φοιτητικές κινητοποιήσεις στα Χανιά το 2006, ενώ συκοφάντησε από τηλεοράσεως ως διακινητές ναρκωτικών τους φοιτητές στο ΕΜΠ με στόχο να καταργήσει το άσυλο. Καταγγέλθηκε επισήμως ως ο πρύτανης των εκλογών «βίας και νοθείας» του 2008 στο Πολυτεχνείο Κρήτης, είναι ο πρύτανης που κήρυξε «μη νόμιμη» την εκπροσώπηση του Ενιαίου Συλλόγου Φοιτητών στη Σύγκλητο, που κατάργησε το επίδομα ενοικίου προς τους φτωχότερους φοιτητές και υποστήριξε με πάθος κάθε αντιδραστική «μεταρρύθμιση» στον χώρο της πανεπιστημιακής εκπαίδευσης.

Προφανώς με όλα τα παραπάνω η υπουργός Λίνα Μενδώνη και η κυβέρνηση έκριναν ότι ανταποκρίνεται στα χαρακτηριστικά των προσώπων «εγνωσμένου κύρους στον χώρο των τεχνών, των γραμμάτων και των επιστημών», που με βάση τον σχετικό νόμο στελεχώνουν τα νέα Δ.Σ. στα μεγαλύτερα μουσεία της χώρας.

Αλλά και μετά τη λήξη της θητείας του, στην υπόθεση της επιχειρούμενης ξενοδοχοποίησης των κτιρίων του Πολυτεχνείου στον λόφο Καστέλλι των Χανίων (πρώην Μεραρχία), ο κ. Γρυσπολάκης ονόμαζε «πνευματικούς ανθρώπους σε εισαγωγικά» τη Μάρω Δούκα και την Ιωάννα Καρυστιάνη όταν πήραν θέση κατά της εκποίησης, τασσόμενος ο ίδιος αναφανδόν υπέρ της εκχώρησης των κηρυγμένων διατηρητέων μνημείων σε μια θολή ξενοδοχειακή εταιρεία για τη μετατροπή τους σε καταλύματα πολυτελείας με πισίνες. Ακούγεται ίσως αστείο, αλλά είναι ο ίδιος άνθρωπος που αναλαμβάνει πλέον να προστατέψει την πολιτιστική κληρονομιά της Κρήτης από τη θέση του προέδρου του Αρχαιολογικού Μουσείου Ηρακλείου.

Και φυσικά είναι ο ίδιος που με τη φλογερή αρθρογραφία του φροντίζει να υπενθυμίζει την… υπερκομματική και ανεξάρτητη υπόστασή του, ως πρόσωπο «εγνωσμένου κύρους». Στο πιο πρόσφατο άρθρο του για το θέμα των υποκλοπών τον περασμένο Φεβρουάριο στον ιστότοπο metarithmisi.gr ονόμαζε «αρχιερέα της εκτροπής» τον Αλέξη Τσίπρα, ζητώντας ούτε λίγο ούτε πολύ να υπάρξουν κυρώσεις όχι για τους υπευθύνους των παρακολουθήσεων αλλά για όσους ευθύνονται για τις διαρροές στον Τύπο που οδήγησαν στις συγκλονιστικές αποκαλύψεις για την παρακολούθηση του αρχηγού του στρατού, υπουργών, δημοσιογράφων κτλ. Ο κ. καθηγητής και νέος πρόεδρος καλούσε στο ίδιο άρθρο το ΠΑΣΟΚ να συνεργαστεί με τη Ν.Δ., ενώ σε διαφορετική περίπτωση κατέληγε πως «μόνη επιλογή των πολιτών είναι η εξασφάλιση αυτοδυναμίας της Νέας Δημοκρατίας στις δεύτερες εκλογές».

efsyn.gr
"google ad"

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ